ESP система за стабилност
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 26 дек 2012 23:15
- Автомобил: Passat
- Двигател: AWT 2002
- Местоположение: Sofia
Re: ESP система за стабилност
Въртял съм се с пасат 6 2.0 TDI 170 PS - беше заледен пътя и EPS-то не помогна. Но това е единичен случай - шофьорът караше с доста над разумната скорост. С моя 5.5 1.8т ми се е пускала един път системата на заледено - като просто исках да я изпробвам - рабори безупречно, НО трябва да се внимата, както са казали колегите!
Re: ESP система за стабилност
И аз това написах- за да ти помогне системата е необходимо да караш с разумна скорост !!!
Все пак когато скоростта е прекалено висока, реакцията на модула не може да компенсира поднасянето и усукването на треакторията на колата.
Все пак когато скоростта е прекалено висока, реакцията на модула не може да компенсира поднасянето и усукването на треакторията на колата.
- golfmaniak666
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHL
- Местоположение: София
ESP система добавяне
Колата е голф 4 с фабричен ABS и лампа ESP на таблото.Интересува ме как да го добавя?Според познат трябва да си сложа бутон и да го активирам софтуерно.Та това възможно ли е или са ме заблудили?
Re: ESP система за стабилност
това, за което говориш, не е ли ASR (anti slip нещо си, или т.нар. traction control)?
Ако колата има ESP, има и ASR, но може да има и само ASR (без ESP).
Иначе ESP е много полезно при поднасяне (дъжд, black ice и тн ... в рамките на разумното разбира се). При мен много пъти се е включвала :)
Ако колата има ESP, има и ASR, но може да има и само ASR (без ESP).
Иначе ESP е много полезно при поднасяне (дъжд, black ice и тн ... в рамките на разумното разбира се). При мен много пъти се е включвала :)
Re: ESP система добавяне
какво значи лампа ESP? Свети ли?
виж ABS модула какъв номер е и провери в нета дали има ESP, след това виж дали имаш необходимите датчици за това (единият е за ъгъл на волана, другият е g-сензор). Много малко вероятно е да са ти сложили всичко и да ти трябва само бутон. По вероятно е:
- да е имало проблем и да са разкарали бутона и лампата. АСБ/ЕСП модула на ВАГ дава такива драми, тогава почва да работи само като АБС
- просто да нямаш ЕСП
Принципно може да се добави тази система, но си е работа.
виж ABS модула какъв номер е и провери в нета дали има ESP, след това виж дали имаш необходимите датчици за това (единият е за ъгъл на волана, другият е g-сензор). Много малко вероятно е да са ти сложили всичко и да ти трябва само бутон. По вероятно е:
- да е имало проблем и да са разкарали бутона и лампата. АСБ/ЕСП модула на ВАГ дава такива драми, тогава почва да работи само като АБС
- просто да нямаш ЕСП
Принципно може да се добави тази система, но си е работа.
Re: ESP система за стабилност
Сега безмислени уточнения отново и пак !
Както много добре вече стана ясно градацията на системите върви АБС-АСР-ЕСП -ЕСП+ ! Като всяка следваща има предимствата от предходната ! Тоест всяка следваща е еманация на предходната.
Като също ЕСП може да има и други имена при другите марки коли или когато колите са с куатро система електроният блокаж се казва ЕДЛ на отворените дифове отпред и отзад и тнт при Ауди.
Надявам се да сме изяснили за пореден път кое какво е.
Както много добре вече стана ясно градацията на системите върви АБС-АСР-ЕСП -ЕСП+ ! Като всяка следваща има предимствата от предходната ! Тоест всяка следваща е еманация на предходната.
Като също ЕСП може да има и други имена при другите марки коли или когато колите са с куатро система електроният блокаж се казва ЕДЛ на отворените дифове отпред и отзад и тнт при Ауди.
Надявам се да сме изяснили за пореден път кое какво е.
Re: ESP система за стабилност
Не се пали, така си го написал. От мнението ти разбрах, че ESP-то те е издрапало по байра, а реално го е направил ASR, което само уточнявам, че може да го имат и тия без ESP.
Иначе си прав, че ако колата има ESP, има и ASR и ABS, имат общ блок на управление. Това са отделни системи, програми, които се допълват.
Иначе си прав, че ако колата има ESP, има и ASR и ABS, имат общ блок на управление. Това са отделни системи, програми, които се допълват.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: ESP система за стабилност
kossis написа:Сега безмислени уточнения отново и пак !
Както много добре вече стана ясно градацията на системите върви АБС-АСР-ЕСП -ЕСП+ ! Като всяка следваща има предимствата от предходната ! Тоест всяка следваща е еманация на предходната.
Като също ЕСП може да има и други имена при другите марки коли или когато колите са с куатро система електроният блокаж се казва ЕДЛ на отворените дифове отпред и отзад и тнт при Ауди.
Надявам се да сме изяснили за пореден път кое какво е.
EDL също имат колите с един задвижващ мост. Само него не можеш да изключиш. С един задвижващ мост системата работи до 40км/ч, а с два до 80км/ч.
Re: ESP система за стабилност
VWGT написа:Не се пали, така си го написал. От мнението ти разбрах, че ESP-то те е издрапало по байра, а реално го е направил ASR, което само уточнявам, че може да го имат и тия без ESP.
Иначе си прав, че ако колата има ESP, има и ASR и ABS, имат общ блок на управление. Това са отделни системи, програми, които се допълват.
Без да се паля, но леко не си прав.

Та поне от това което аз знам е че АСР е система против пробоксуване от нулево движение. Докато ЕСП е система която се грижи за правилното движение след тръгване на колата. Тоест изкачване на заледен наклон или поднасяне при различни конфликтни ситуации на пътя.
Andonov написа:kossis написа:
EDL също имат колите с един задвижващ мост. Само него не можеш да изключиш. С един задвижващ мост системата работи до 40км/ч, а с два до 80км/ч.
Действително ЕДЛ при Аудито не се изключва, но там не е и необходимио, защото е куатро в случая на Брато ми и в средата дифа е торсен. Торсенът е напълно механичен самоблокиращ се диф. Истински. Та той много добре преразпределя движението между преден и заден мост. Така че електронният блокаж на двата отворени дифа е просто допълнение към перфектно работещото 4х4. Колата трудно може да забуксува дори в преспи и ел. блокажа не пречи а само помага в случая.
Докато при предно предаване само ЕСП може да пречи в преспи.
Как точно ЕДЛ не пречи когато предаването е само на една ос незнам ? Ако някой знае да каже.

Re: ESP система за стабилност
http://www.car-engineer.com/esp-electro ... y-program/
Последното изречение най-точно според мен обяснява идеята и разликата конкретно между ASR и ESP, първото отговораря за надлъжната "стабилност", докато второто за напречната, двете заедно стаблизират колата във всички посоки. Системите са допълващи се.
от официалната страница на Ауди:
То и TPMS и Hill control и още системи използват същият управляващ блок, датчици и тн, но не са ESP. Те са си отделни програми, които ползват същите данни.
Също така при различни коли и условия, ЕСП се активира при различни скорости. Просто системата трябва да натрупа необходимите данни (колелата да завъртят определени обороти, да има поне някакво странично ускорение) за да почне да действа, и примерно ако се хлъзнеш на лед с 10 км/ч, тя може изобщо да не се задейства. Горе-долу след 30 км/ч трябва да е "запалила" вече. Докато ASR(TCS) "пали" от 0 и се включва винаги когато движещите колела боксуват. (при 4х4 не знам как е, ама сигурно същото)
В този линк http://www.whnet.com/4x4/esp.html, пък има инфо за 4х4, ако ви е полезно, аз там нямам опит. Тук пише, че ESP при ML заработва при 20mph.
Но, ако погледнеш по-абстрактно на нещата, всички системи, които помагат за стабилизарането на колата, може да се приемат, че са част от Електронната програма за стабилност. Просто чисто заради маркетингови цели ги разбиват и продават отделно.
If your vehicle has ESP® on board, it provides you with two other active safety systems: the Antilock Braking System ABS and the Traction Control System TCS. ABS prevents the wheels from locking during braking; TCS prevents the wheels from spinning when starting off and accelerating. While ABS and TCS intervene on a vehicle’s longitudinal dynamics, ESP® additionally improves the lateral dynamics, thus ensuring stable driving in all directions.
Последното изречение най-точно според мен обяснява идеята и разликата конкретно между ASR и ESP, първото отговораря за надлъжната "стабилност", докато второто за напречната, двете заедно стаблизират колата във всички посоки. Системите са допълващи се.
от официалната страница на Ауди:
The program uses the Anti-lock Brake System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD), the Electronic Differential Lock (EDL) and the Traction control (ASR) system, and is permanently active.
То и TPMS и Hill control и още системи използват същият управляващ блок, датчици и тн, но не са ESP. Те са си отделни програми, които ползват същите данни.
Също така при различни коли и условия, ЕСП се активира при различни скорости. Просто системата трябва да натрупа необходимите данни (колелата да завъртят определени обороти, да има поне някакво странично ускорение) за да почне да действа, и примерно ако се хлъзнеш на лед с 10 км/ч, тя може изобщо да не се задейства. Горе-долу след 30 км/ч трябва да е "запалила" вече. Докато ASR(TCS) "пали" от 0 и се включва винаги когато движещите колела боксуват. (при 4х4 не знам как е, ама сигурно същото)
В този линк http://www.whnet.com/4x4/esp.html, пък има инфо за 4х4, ако ви е полезно, аз там нямам опит. Тук пише, че ESP при ML заработва при 20mph.
Но, ако погледнеш по-абстрактно на нещата, всички системи, които помагат за стабилизарането на колата, може да се приемат, че са част от Електронната програма за стабилност. Просто чисто заради маркетингови цели ги разбиват и продават отделно.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re:
soto73 написа:Привет и от мен колеги!В книжката към автомобила е написано ясно,че ESP-то не действа при сняг,дъжд и мокър път!Тогава е по-добре да се изключи!И както каза един от колегите по-горе ESP-то е постоянно включено!Изключва се при натискане на бутона:
Можеш ли да кажеш какво означава "не действа"? Т.е. няма ефект от него ли? Защото така написано от теб означава, че изобщо не работи, а това не е така, ESP-то си работи във всичко условия, вече е др въпрос дали е по-добре с него или без при различните условия на пътя. Аз лично го изключвам само и единствено когато искам да си правя донъти с 4Motion-a, инак при поднасяния, веднага регулира кое колко и как да върти, спирачки и т.н., не виждам защо трябва да се изключи, какъв е смисъла? Когато си на лед, много газ или много спирачки винаги са лош вариант, следователно според мен ESP-то е много голям + при лед и сняг, иначе за какво ми е, на сух асвалт? Това трябва да се провери дали го пише наистина в ръководството на колата, и точно в какъв смисъл са го написали хората, защото ако го тълкувам както колегата го е написал, "не действа", това означава, че системата не сработва изобщо, а това изобщо не е така! Да не говорим, че ако изключиш ESP-то директно премахваш и действията на АБС-а в/ъ спирачката, което е голям минус на лед, което отново е в разрез с написаното погоре на ESP-то. Аз лично също съм карал коли без ABS, но определено смятам, че ABS-а е много добра опция при заледен път, което отново влиза в разрез с изключването на ESP-то при лед и сняг. Все пак тези системи са за сигурност и са направени точно за такива условия, нещо не ми се вижда рентабилно това дето го написа, задължително трябва да си проверя книжката на голфа, силно ме съмнява да пише да си изключвам ESPто при сняг и лед, камо ли пък че и не работи при такива условия. По скоро ми се вижда рентабилно да пише, за важа сигурност, НЕ изключвайте ESP-то при екстремни условия. Инак на някоя магистрала задницата може да те изпревари при повечко газ и нацелен снежен участък или заледен, а ако ти бачка ESP-то, изобщо няма да позволи да ти превърти гумата повече от 1/4 оборот, което със сигурност ще спаси изпреварването на задницата или сериозното поднасяне.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Re:
zografski написа: Да не говорим, че ако изключиш ESP-то директно премахваш и действията на АБС-а в/ъ спирачката, което е голям минус на лед, което отново е в разрез с написаното погоре на ESP-то. Аз лично също съм карал коли без ABS, но определено смятам, че ABS-а е много добра опция при заледен път, което отново влиза в разрез с изключването на ESP-то при лед и сняг. Все пак тези системи са за сигурност и са направени точно за такива условия, нещо не ми се вижда рентабилно това дето го написа, задължително трябва да си проверя книжката на голфа, силно ме съмнява да пише да си изключвам ESPто при сняг и лед, камо ли пък че и не работи при такива условия. По скоро ми се вижда рентабилно да пише, за важа сигурност, НЕ изключвайте ESP-то при екстремни условия. Инак на някоя магистрала задницата може да те изпревари при повечко газ и нацелен снежен участък или заледен, а ако ти бачка ESP-то, изобщо няма да позволи да ти превърти гумата повече от 1/4 оборот, което със сигурност ще спаси изпреварването на задницата или сериозното поднасяне.
Пълни глупости пишеш. АБС няма как да го изключиш при нормални условия, освен ако не свалиш захранването или отрежеш някой датчик.
А ЕСП се препоръчва да се изключва (а изключвайки него се изключва и АСР) при слагане на вериги.
Re: ESP система за стабилност
VWGT, колега въртиш го сучеш го и пишеш разни теоритични неща дето не са абсолютните 100%. А и сам едва ли можеш да си ги осмислиш, така написани от книгата. Че е софт програма е софт и, че не е 100% ефективна и практична също е вярно. Може да прегрее спирачка и тнт. Поради което след известно сработване на софта, програмата прекратява управлението и ел. блокажа и все едно нищо.
Също при тръгване от 0-та софта реагира с удряне на яки и безмислени спирачки, което е като прът в колелото и поради това може в преспа сняг да пречи повече !
Ето защо понякога може да трябва да се изключва в подобни ситуации- при окопаване най вероятно.
Аз ти говоря от опита ми с тази система и малко от на Брато куатрото и ЕДЛ-а. Практиката какво показва-Риъл ситуейшън.
За АБС- аз не му вярвам- на лед все едно не спирам изобщо. Забелязах че е динамичен- импулсите са различни при различна хлъзгавина на настилката. Въпреки това когато ми поднесе на лед и АБС сработи, колата не спира изобщо, а пък онова чука ли чука, та като му отпусна педала и го нацепя -аз два три пъти (навик от старият пасат без АБС) и да видиш как си спира изведнъж. Явно заорава леко в леда от рязкото спиране и тръгване.
Старият Пасат В3 му правех егати АБс-а - 100 удара в минута от моя крак
, спасявало ме е на мокро и пясък при внезапно спиране, та и на сняг по планините.
На тоя дизел сега- понеже е с вакум помпа, гледам да не прекалявам с помпането на педала на спирачката че се втвърдява-недостига вакума.
АБС не се изключва никога. А и ЕСП се изключва частично ! Примерно по баира като го изключа -започва превъртане и форсаж, но въпреки това ЕСП следи за правилната треактория на колата. НО пък при изключено ЕСП и примерно завиване на 90 градуса с повече газ- има недозавиване. Защото тогава колата е с голяма скорост и ЕСП не може да стабилизира при завъртане на волана за направа на 90 градуса завой. Лично съм го пробвал
, но естествено умишлено бях изключил ЕСП, защото беше мокро и постоянно при по рязко тръгване ЕСП ми биеше едни къчове. Та като влязах във въпросният завой бях наясно че ми трябва по ниска предвака и задницата се намести след лекото поднасяне. Добро е !
ЕСП също както казах може да се изключи когато колата тръгва от 0-та за да не боксува на мокър асфалт или пък когато има окопаване в пресен сняг. Просто защото спирачките които удря ЕСП са яки и повече пречат.
От брата на Жена ми, които караше Мерцедес със задно и ЕСП знам че там ЕСП гарантирано пречи в преспите сняг.
Ами това е от моят личен опит с това животно.
ЕДЛ при куатрото също е супер, но там освен на сняг, рядко има пробоксуване. На чакъл тръгва все едно е забита в асфалта. А и Торсена .........Абе там бие леки спирачки и нещата са ..........Влиза в 90 градусов завой, все едно е права и тнт. Евала !
на Фашистите за Торсена и куатрото.
Също при тръгване от 0-та софта реагира с удряне на яки и безмислени спирачки, което е като прът в колелото и поради това може в преспа сняг да пречи повече !
Ето защо понякога може да трябва да се изключва в подобни ситуации- при окопаване най вероятно.
Аз ти говоря от опита ми с тази система и малко от на Брато куатрото и ЕДЛ-а. Практиката какво показва-Риъл ситуейшън.
За АБС- аз не му вярвам- на лед все едно не спирам изобщо. Забелязах че е динамичен- импулсите са различни при различна хлъзгавина на настилката. Въпреки това когато ми поднесе на лед и АБС сработи, колата не спира изобщо, а пък онова чука ли чука, та като му отпусна педала и го нацепя -аз два три пъти (навик от старият пасат без АБС) и да видиш как си спира изведнъж. Явно заорава леко в леда от рязкото спиране и тръгване.
Старият Пасат В3 му правех егати АБс-а - 100 удара в минута от моя крак

На тоя дизел сега- понеже е с вакум помпа, гледам да не прекалявам с помпането на педала на спирачката че се втвърдява-недостига вакума.
АБС не се изключва никога. А и ЕСП се изключва частично ! Примерно по баира като го изключа -започва превъртане и форсаж, но въпреки това ЕСП следи за правилната треактория на колата. НО пък при изключено ЕСП и примерно завиване на 90 градуса с повече газ- има недозавиване. Защото тогава колата е с голяма скорост и ЕСП не може да стабилизира при завъртане на волана за направа на 90 градуса завой. Лично съм го пробвал


ЕСП също както казах може да се изключи когато колата тръгва от 0-та за да не боксува на мокър асфалт или пък когато има окопаване в пресен сняг. Просто защото спирачките които удря ЕСП са яки и повече пречат.
От брата на Жена ми, които караше Мерцедес със задно и ЕСП знам че там ЕСП гарантирано пречи в преспите сняг.
Ами това е от моят личен опит с това животно.
ЕДЛ при куатрото също е супер, но там освен на сняг, рядко има пробоксуване. На чакъл тръгва все едно е забита в асфалта. А и Торсена .........Абе там бие леки спирачки и нещата са ..........Влиза в 90 градусов завой, все едно е права и тнт. Евала !

Re: ESP система за стабилност
Виждам, че имаш богат практичен опит, с който явно не мога споря.
Аз не пиша нищо, а цитирам.
Спирам да пиша, това филмче показва всичко, което имах да казвам: https://www.youtube.com/watch?v=ZD8krFh8IL4
ПП: бтв за частично изключване на ESP не съм чувал, то или е ON или е OFF. Явно при теб работи по друг начин.
Аз не пиша нищо, а цитирам.
Спирам да пиша, това филмче показва всичко, което имах да казвам: https://www.youtube.com/watch?v=ZD8krFh8IL4
ПП: бтв за частично изключване на ESP не съм чувал, то или е ON или е OFF. Явно при теб работи по друг начин.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта