Гуми, тестове - размисли и страсти - абе бърборилня

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 11 окт 2006 19:06


E сега е момента да си прасна и аз мнението тука :wink:

Та значи представяте ли си преди 2-3 години колко е било опасно да караш по пътищата зимно време, като го е нямал "Ultra Grip 7", а е имало някакви си там гуми дето хич ги няма в сегашните тестове. А какво да кажем в далечната 1995 год. когато са произвели мойта колица - сигурно зимата ги е било страх да излезат и да карат.
Задавали ли сте си въпроса какво повече имат и знаят от Michelin и Goodyear например по отношение на технология, компютри и химия сега спрямо пак те, но преди 3-4 години, отговора е НИЩО.
Всичко е въпрос на маркетинг и реклама, представяте ли си ако Goodyear не искарат нов модел в близките години а конкуренцията го прави, какво ще стане с продажбите им. Това е като рекламата на кафе Нова бразилия - сменяш опаковката, респ. вида на стоката и се задържаш на пазара. Ти какво би си купил ако парите нямат значение - модел на известна марка от преди 5 години или така рекламирания точно от тази зима и водещ тестовете модел гума на друга марка?

Като капак на всичко ще ви кажа, че миналата зима в най-големия снеговалеж на 17-19 декември, когато половината пътища бяха затворени аз с 4-ри летни гуми /вярно на 6 месеца/ Firestone F590 ходих до Копривщица и се върнах без никакви проблеми. При това не съм се влачил по-пътя единствено на връщане карах малко по-бавно защото от снеговалежа видимоста беше много ниска. Вярно помагаше ми и ABS-а, просто ми даваше информация дали отдолу е хлъзгаво и колко, и сам си преценявах скороста.

Това ви го казвам защото според мен до 80-90% дали ще се завърти колата или няма да може да спре си зависи от задкормилното устройство. И във връзка с това всяка зимна гума /която е произведена за такава/ върши пределно добра работа.
Цялата минала зима карах с тези летни гуми, но тази ще си взема 4-ри зимни при това без да гледам тестовете на ADAC, просто каквито и да взема все тая. Очаквам като краен резултат средната скорост на движение зимата да ми се вдигне с 10-15 км/ч и да мога по-добре да излизам от коловози /а и летните вече са ми на година и половина/.

Това е мое лично мнение и не искам никой да ангажирам с него.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 11 окт 2006 20:03


chukov написа:Личи ти, че не си виждал за какво става дума.
Нищо, няма значение.
Тук става дума и за разлика в материала, от който е направена гумата, ама наистина, докато не го видиш на живо, няма как да го обясняваме по нета.

Сигурен съм, че ще си промениш мнението

Колегите с право се дразнят от поучителния тон и окончателните и нетърпящи възражения изводи твое дело. Много съм видял и още много много имам да виждам, но точно какво съм виждал и не, мисля че знам само аз. Подозирам някакви меркантилни интереси зад благовидно филнтропските ти усилия да ни вкараш в правата вяра. Иначе толкова инат за няма нищо.... не говори добре.
Пак ще кажа въпрос на личен избор.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Сря 11 окт 2006 20:41


днес си купих goodyear ultragrip 7, като ги сложа на колата ще пиша какви са ми впечатленията.


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Сря 11 окт 2006 20:45


handycam написа:днес си купих goodyear ultragrip 7, като ги сложа на колата ще пиша какви са ми впечатленията.

Какви пари, и размер са :?:


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Сря 11 окт 2006 21:06


размера е 175/70/14, цената с отстъпките 115 лв.


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Сря 11 окт 2006 22:40


silent написа:
chukov написа:Личи ти, че не си виждал за какво става дума.
Нищо, няма значение.
Тук става дума и за разлика в материала, от който е направена гумата, ама наистина, докато не го видиш на живо, няма как да го обясняваме по нета.

Сигурен съм, че ще си промениш мнението

Колегите с право се дразнят от поучителния тон и окончателните и нетърпящи възражения изводи твое дело. Много съм видял и още много много имам да виждам, но точно какво съм виждал и не, мисля че знам само аз. Подозирам някакви меркантилни интереси зад благовидно филнтропските ти усилия да ни вкараш в правата вяра. Иначе толкова инат за няма нищо.... не говори добре.
Пак ще кажа въпрос на личен избор.


Виж какво ще ти кажа
имам възможността да работя в склад с над 60 000 гуми.
Това, което виждам всеки ден ти не можеш да го оспориш, защото е очевадно. С голямо удоволствие бих ти показал за какво става дума, ама трябва да го видиш с очите си. 10 години я бачкам тая работа.
Ако смяташ, че подвеждам с разликата в материала на гумите би ли заложил примерно 500 лева, че не съм прав?
Аз ги залагам.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Сря 11 окт 2006 22:51


handycam написа:днес си купих goodyear ultragrip 7, като ги сложа на колата ще пиша какви са ми впечатленията.


Перфектен избор!


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Сря 11 окт 2006 23:03


chukov написа:Говори ми в цифри и факти
за да го твърдиш - трябва да знаеш %-ят дял и на двете фирми

Но аз знам, че ти нищо подобно не знаеш дори и не предполагаш, но си убедителен.

Аз лично не си позволявам да сравнявам пазарни дялове при липса на детайлна информация за това

Не говори наизуст


Изображение
Sava Tires last year increased its output, sales and profits. The sale of 8.65 milion tires earned it EUR 280 milion in net sales and EUR 27.37 milion in net profits.

Sava Tires' success is above all the result of the company's multiple-trademark and multiple-product strategy that cateres to the needs and expectations of buyers of all price and quality brackets, its customized solutions and its excellent logistic service. We focus on the desires and expectations of buyers and offer them best solutions. The company's performance also draws largely on the motivation and experience of its employees and on its cost competitiveness.


In Europe and other regions across the world the we sell 95 percent of the tires
manufactured in Kranj. The European and other countries of the world, in which we market our products through the Goodyear sales network, accounted for 78 percent of total sales. In Slovenia, Croatia, Bosnia & Herzegovina, Serbia & Montenegro, Macedonia and Albania the company realized 22 percent of total sales and kept its market share to an average 50 percent.

Sava Tires has recorded an uninterrupted growth of production ever since it started operating. Last year we manufactured a good 5 percent up on the year 2003. The company's advantages in the tire manufacturing area are its high productivity (which last year rose by 7 percent and since the year 2000 has increased by a good third), cost effectiveness, high tire quality and the growing share of higher-added-value tires in total production.


Оргинала цък

Dear Shareholders,
Year 2004 has been a year of significant achievements in our
country in terms of stabilization of the national economy. The
steady decrease in inflation and the consistent growth for the
past three years have increased the support for the current
economic program, re-enforcing the belief that the
improvements in the economy would be permanent. Another
important reason for our optimistic approach for the future
is, of course, the distance covered on the road to EU
Membership.
In line with the positive developments in our economy, the
domestic demand in tire sector increased by 15% in 2004. As
the Turkish Lira gained power, the imports also gained
competitive power in the tire sector as well as in other sectors,
resulting with intense competition in domestic market. Rather
than leading only a price-based competition policy, Brisa aimed
to maintain its leadership position in domestic market through
increased quality and variety of products and services offered
to end-users. Within this framework, Brisa has introduced 136
new products in various sizes and tread patterns to domestic
market in 2004 while our consistent efforts continued to
increase the effectiveness of our dealer network and the quality
of our service.
With the increased production of automotive sector, the sales
of our Company in this channel increased by 26% in volume
compared to previous year. Our exports reached to the level
of US$ 119 million (FOB) in 2004. As a result our total sales
marked a 10% annual increase in volume, reaching to 6.2
million tires.
Using its capacity in full, Brisa realized a production of 107
thousand tons in 2004. The comprehensive investment plan,
which was announced in June, to increase our production
capacity and for modernization, was put into effect. Within
this scope, a US$ 21.9 million worth investment was realized
in 2004. Our investment activities will continue in 2005,
extending to an even broader scale.
We are planning to increase
our production capacity to 7.2 million tires/year by the end of
2005
.
The increase in raw material prices mainly due to demandsupply
imbalance in global scale and strong Turkish Lira were
the main factors that had adversely affected our Company’s
profitability during last year. The steep increase in raw material
costs could partially be recovered by the improvements achieved
in other cost and expenditure items and by the increase in our
productivity. We, therefore, believe that the decrease in our
profitability is understandable.
I would like to thank all of you esteemed shareholders for the
support you have shown to our Company, during the course
of the year 2004. Guler Sabanci


Оргинала цък

Последна промяна от tyo на Сря 11 окт 2006 23:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 11 окт 2006 23:13


chukov написа:имам възможността да работя в склад с над 60 000 гуми.

и нас к'во ни грее това?
питах те за оферта за зимни гуми преди време в тази тема
докато водиш виртуални битки и спорове колегите ти от други фирми вносители ни предоставиха оферти за различни марки и размери гуми. с регламентирани т.о. :wink:


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Сря 11 окт 2006 23:37


golfer написа:докато водиш виртуални битки и спорове колегите ти от други фирми вносители ни предоставиха оферти за различни марки и размери гуми. с регламентирани т.о. :wink:


Фирма "Боряна" и ТО :?:
Сладолед от ескимос :wink:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 12 окт 2006 8:05


chukov написа:... разлика в материала...


И като го видиш материала, как познаваш дали е качествен мирис, цвят или вкус :D


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 12 окт 2006 8:11


chukov написа:...А ти дали се сещаш, че може един път да ти се наложи да разчиташ на колата си в труден момент...


Бе ти изкара България по зимна и от Гренландия :shock То не сме за зимни гуми ами направо за верижни машини.

Дали се сещаш че 3/4 от зимата в България караш на мокър и лигав асфалт, караш и по бързо т.е. не веднъж, а много по-често трябва да разчиташ на колата си и много хора около теб също. Или ти работиш в склад с 60000 гуми и ги меняваш всеки ден според прогнозата :D


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 8:24


golfer написа:
chukov написа:имам възможността да работя в склад с над 60 000 гуми.

и нас к'во ни грее това?
питах те за оферта за зимни гуми преди време в тази тема
докато водиш виртуални битки и спорове колегите ти от други фирми вносители ни предоставиха оферти за различни марки и размери гуми. с регламентирани т.о. :wink:


Докато водя виртуални битки осигурих намаление в три сервиза в София за членовете на този клуб, само че няма кой да ми отговори от админите на предложението, което съм изпратил още на 02.10.2006


tyo написа:А за % който SAVA държат на евро-пазарите Ласа просто могат да си мечтаят :wink:

Както виждаш, разликата в процентите е минимална и за мечтане и дума не може да става. Освен това процентите са отпреди 2 години

растежът на Сава (както се вижда от постинга ти) за 2004 спрямо 2003 е 5% отнесен към 10% за Бриса
Предполагам за още 2 години до 2006 се сещаш за какво става дума

yossarian написа:
chukov написа:... разлика в материала...


И като го видиш материала, как познаваш дали е качествен мирис, цвят или вкус :D

Виж го и ти и тогава дрънкай глупости.


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 8:31


За разликите в качеството на гумите

Не виждам какво толкова трудно има за проумяване

Ние сме втора ръка пазар (бившите соц-страни)
На нас винаги ни се пробутва друго качество продукт
Битовата химия с реномирани марки се произзвежда в други заводи специално за нашия пазар и като качество няма нищо общо с това, което се продава на запад. С всяко едно нещо е така.

Какво ви учудва, че има разлика и в гумите.
Ами има. Просто има
Повечето големи производители захранват нашия пазар с гуми, произведени за този тип държави като нашата

Разлика има в качеството и то видима с просто око от хора, които не са се интересували от гуми.
Какво толкова странно и невероятно има в това.
Какво ми обяснявате, когато 95% от хората не са виждали повече от 200 гуми на едно място ако изобщо някой ги пусне в склад да гледат какво става вътре.


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Чет 12 окт 2006 8:39


Колеги, какво сте направили с тази тема?!? Един ден ме няма и после - какво да видя?!? :cry:

1. На някои тестове наистина може да се вярва - мое мнение. Немците са просто луди на тема ефективност /безопасност и екология - също/ и са мн. капризни клиенти - видял съм го с очите си. Не, че всичките са инженери и пращят от интелигентност, там също има хора които гледат цената и си пазаруват китайска битова електроника от най-долнопробната, след което реват по форуми: "Голям боклук, върнах го на третия ден, защото му се олющи сребристата боя на копчето..." :)

2. Пускана ли е тук анкета "Колко от нас имат коли с АБС?" За ЕСП или др. подобни електронни "щуротии" да не говорим. Нито автомобилите, нито пътищата, нито доходите ни /в повечето случаи/ са като техните - това е реалността в момента - за съжаление...

3. Избора е личен и често е вид компромис, в старанието да избереш най-подходящата гума за условията, в които най-често се движиш, без това да те "разори" финансово. Уесно нЕма... Да налагаш избора си не е учтиво - тук споделяме впечатления и се опитваме да си помагаме, да се предпазваме взаимно.

4. Безопасното и безавариино пътуване зависи /както беше казано/ в най-голяма степен от "задкормилното устройство". Не само през зимата. Ако това "устройство" се е погрижило преди това за автомобила си /не само за гумите му/ - значи пази не само себе си, но и другите наоколо - т.е. - нас.

5. Жена ми е от Габрово, имаме мн. близки хора и от Дряново. Знам ПРЕКРАСНО зимата колко много сняг имат и колко лошо се поддържат пътищата - то да беше само там... В Бургас или Пловдив /примерно/ не поглеждат зимните гуми, които се търсят в Габрово, В. Търново и Смолян /пак примерно/.

6. Без да противопоставям столица и провинция - в движението и поддръжката на софийските пътища и улици има доста какво да се желае - знам го от личен опит. Нека обаче опита столичанин да изкара една зима в по-малък провинциален град, със съответната "провинциална" заплата, плюс липса на предлагане и безбожни надценки на стоките, които все пак са доставени. Ако е изобретателен - ще измисли как да си караме автомобилите с вода!

Сега ще ме нападнете, но помнете /и аз да покажа, че знам поговорки/ - на чужд г... и сто ... са му малко - интерпретацията е Ваша... :) .

П.П. Пак се "олях" и изписах половин роман, извинявам се. Ако модовете прегледат темата и преценят - да чистят.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта