:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с КАТ и дневни светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот malin.angelov » Вто 09 дек 2014 0:49


Подкрепям напълно колегата freemax,пътувам всяка вечер по 20 км извънградско (междуселско) и пътя няма никаква маркировка. Пътя е тесен и доста неравен. Е тогава всички, от изброените от колегата неизправности са абсолютна предпоставка за ПТП!! При дъжд, не искам и да коментирам ситуацията :horror

Имал съм случай, при който бай Ваньо е решил да се прибира от съседното село - Пеша icon_idea Карайки се разминавам с водач, чиито халогени са супер яки и естествено нагласата - " А бе що аз да си невидим дупките по убаво, па тия отсреща ( ако изобщо се сеща, че има такива хора ) се че се разминеме с тех !!"" :banghead :banghead :stumm :bowdown
Съответно бай Ваньо го виждам чак след разминаването с въпросния Шофьор, нататък само господ помогна :bowdown :bowdown

Така че, мислете малко с тия глави за последиците, които може да има използването на фаровете ви :a045




nanobanano
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот nanobanano » Вто 09 дек 2014 0:52


Нали все пак говорим за през деня :banghead


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Вто 09 дек 2014 12:39


и от къде знаете на хората, с които се разминавате през деня на дълги, какво и как им е монтирано изобщо ? за да твърдите, че 30% е много заслепяващо, а пък 20% било добре ?!?

В интернет има доста информация, та не знам за какво се спори. В редица държави (всичко тръгва основно от Скандинавия и Канада) е разрешено използването на дълги светлини с намален интезитет (даже се говори за стойности от 5% до 50%, явно всичко в тези % е нито слабо, нито силно.). Също така е азрешено използването и на fog lights с или без промяна на интезитета. Дори е позволено ако производителя на колата реши и в мигача да постави DRL. Говорим за сериозни регулации, в резултат на тестове, анализи и тн, не като нашите 2 реда преписан закон.
В много коли това е заложено фабрично (както и самите стойности).


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот malin.angelov » Вто 09 дек 2014 12:46


ми отивай там да живееш и си сложи и прожектор на Хеликоптер ако искаш! :mrgreen


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Вто 09 дек 2014 12:57


добре, специално за malin.angelov още веднъж да напомним, че темата е за ДНЕЕЕВНИ СВЕТЛИНИ и движение ПРЕЕЕЗ ДЕНЯ, когато е СВЕЕЕТЛО
за коли с проблемни фарове и заслепяването нощем може да си говорим в друга тема, но там не виждам къде е спора.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Andonov » Вто 09 дек 2014 13:06


Спора е че има ДРЛ монтирани на дългите, които при включване на късите (нощем) остават да светят на зададените % и в случая заслепяват. :death

Е това не трябваше да се прави в новите модели или да се ограничават автоматично на 5% след пускане на къси. Идеята беше да топли крушката при каране вечер, удължавайки живота и.


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот malin.angelov » Вто 09 дек 2014 14:37


и като е за през деня какво? Ще ме убедиш, че няма да ги използваш и през нощта ли ?? Има си заводски фарове с които излиза колата. като искаш сложи си ксенон, но да е с лупи и регулиран. Като искаш халогени - има си закон за тяхното пускане. Като искаш да си слагаш китайски DRL селски гъзарийки - карай си с тях в селото или ги използвай, като заместител за късите през деня, но се съобразявай с изискванията за поставянето им. Как само искате да приличате на коледни елхи :icon_razz

И за такива експериментатори като вас или колегата от другата тема, където разменя секциите на фаровете, само възпитанието ми ме възпира да ви кажа какво мисля.

Дай му на селяка да накичи бакшиша целия у лампи :thumb_down :thumb_down :thumb_down


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20284
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Vlad777 » Вто 09 дек 2014 14:56


malin.angelov написа:и като е за през деня какво? Ще ме убедиш, че няма да ги използваш и през нощта ли ??

А ти как ще ме убедиш, че не караш нощно време на дълги като нямаш DRL? По тази логика по-добре нощем с DRL на дългите на 30%, отколкото без DRL на дългите и на 100%. Кой заслепява повече?

Ама това е форум - кой кого убеждава няма значение. Върнете се към темата, а именно КАТ и дневните светлини. Моля вече да пишат и споделят конкретен опит САМО хора, които имат личен опит с КАТ и дневни светлини. Останалите вече прочетохме какво мислят.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Stivi » Вто 09 дек 2014 15:07


Веднага казвам по темата за катаджиите,никой от тях не би спрял кола ако повода за това са включени дълги на 30% ,но много биха го направили за включени халогени или някакви други ДОПЪЛНИТЕЛНО МОНТИРАНИ по предницата свободни съчинения !А ето и обещаните снимки като нарочно изчаках малко да се смрачи за да е по-добър ефекта от "заслепяването",по ред отгоре надолу-дневни на 20%,къси на най-ниско положение,къси на най-високо положение /както обичат да карат много хора за да им е по-светло/ и накрая дълги :
дневни на 20% /две снимки/
Изображение
Изображение
къси ниско
Изображение
къси високо
Изображение
дълги
Изображение


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Вто 09 дек 2014 16:21


никога не съм имал монтирани отделни DRL
карал съм с дълги на 30 % само през светлата част на деня (нощем се изключваха автоматично с включването на къси) и никога не съм имал проблеми, нито с полицаи, нито с насрещно движение.
известно време 3-4 месеца съм карал с фабрични дневни светлини, които реално са 30% на фаровете за мъгла и никога не съм имал проблем с полиция или насрещно движение (на брат ми дневните светлини бяха заводски в секцията за мъглата, като втора крушка и никога не са го спирали за това).
в момента карам с фабрични дневни светлини на късите, които са 50% на късите и пак така.

и ако в такъв момент полицай има претенции му се показва, че ключът на фаровете е на позиция 0 и не виждам какво повече има да спорите.

/относно убеждаването, ако е направено както трябва, когато DRL е включен таблото не трябва да е осветено. Като се стъмни и спреш да си виждаш уредите + радиото, ще се подсетиш да си включиш фаровете, a DRL ще се изключи. Иначе нощно време дълги на 30% сигурно може да пречат, не знам, не съм тествал. Поне така е при фабричните настройки. Обаче ако не го правиш, проблемът ти вече не е в DRL-a/


Вълчан
Мнения: 880
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 20:11
Автомобил: Mazda 5
Двигател:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Вълчан » Вто 09 дек 2014 17:33


И аз подкрепям това...то си е видно как светят къси и дълги.Има си осветяемост която е резлична на височина.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот kris11 » Вто 09 дек 2014 17:35


За 3г и нещо само 3 случая с помиярски патрулки за ЛЕД светлини за движение през деня.Не са КАТ а от местните РПУ та. Спор и млъкват Какъв е смисъла да ми светят основните фарове на 20-30% и консумацията е над 5А , когато с ЛЕД овете е под 1-2 А. Светлината на бял ЛЕД фар за дневна светлина е по- ярка и се забелява от по-отдалече отколкото кандило на 20-30% .
Ади бре за таблото :Mr Green Fun . На моделите с вдълбано навътре табло още на контакт ти светва таблото .Дори и в ясен ден гледай вдълбано навътре табло.
Към тия с намалените на процент дълги - вие замисляте ли се какво е дълги и какво е къси ? Рефлектор, ако е 1 лампа положение на жичките за къси и дълги ???, отражение от рефлектора на къси и на дълги > Кой сноп е право напред ??

Последна промяна от kris11 на Сря 10 дек 2014 17:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Piqndurnik » Вто 09 дек 2014 17:42


kris11 написа:За 3г и нещо само 3 случая с помиярски патрулки за ЛЕД светлини за движение през деня.Не са КАТ а от местните РПУ та. Спор и млъкват Какъв е смисъла да ми светят основните фарове на 20-30% и консумацията е над 5А , когато с ЛЕД овете е под 1-2 А. Светлината на бял ЛЕД фар за дневна светлина е по- ярка и се забелява от по-отдалече отколкото кандило на 20-30% .
Ади бре за таблото :Mr Green Fun . На моделите с вдълбано навътре табло още на контакт ти светва таблото .Дори и в ясен ден гледай вдълбано навътре табло.
Към тия с намалените на процент дълги - вие зяамисляте ли се каков е дълги и каков е къси ? Рефлектор, ако е 1 лампа положение на жичките за къси и дълги ???, отражение от рефлектора на къси и на дълги > Кой сноп е право напред ??

Ако са ти хомологизирани дневните, нищо не могат да ти кажат. Ако не го мързи, да се надупи и да намери Е-знака.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Вто 09 дек 2014 17:51


Да знам, авенсиса е с такова табло, ама пиша квото съм чел, ако някой иска мога да му плясна цялата регламентация.
лед-овете може и да не харчат ток, ама афтърмаркет ми седят доста грозно.
иначе за снопа на светлината и разпределението й в пространството, пак според регламентацията е по-близо до това на дългите светлини от колкото на късите (Изображение
равномерно до 20 градуса в страни, като на тази снимка
Изображение).

Там няма насочване на светлината в определено петно, за да осветява, а идеята е да разпръсква, за да бъдеш видим ти.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Stivi » Вто 09 дек 2014 18:30


kris11 написа:Към тия с намалените на процент дълги - вие зяамисляте ли се каков е дълги и каков е къси ? Рефлектор, ако е 1 лампа положение на жичките за къси и дълги ???, отражение от рефлектора на къси и на дълги > Кой сноп е право напред ??


Хората са казали ,че една снимка говори повече от 1000 думи,ей затова си правих труда да закарам колата на удобно място,да клеча с метъра и фотоапарата за да е сигурно че гледната точка е от позиция на шофьора,но съм сигурен че и това няма да убеди хората монтирали си светлини на колата тип "циганска мечта" ,че има и по-добри и естетични решения ! Ако и ти беше с такова ти гарантирам че и "помиярските" патрулки нямаше да те спрат !



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта