Месечният доход - отражение на автомобила, който караме...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Всеки преценява сам какво и как да прави с парите, колите и най-вече с живота си. Затова, ще помоля пишещите, да не коментират с епитети писаното от другите, колкото и да не съвпада със собствения им мироглед. Коментари от сорта "смешен", "съжалявам ги" и т.н. не са нужни. Мнение може да се изказва и без потенциално да обиждате другите. Благодаря.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Младоста е голям фактор.
Аз лично си купих колата с заем,за който обиколих всички банки и ,за който се доосигурявах от джоба си 3 месеца по 100лв. в далечната 95-та.Преди това си продадох тогавашната барака на колела и си купих с парите компютър,че не знаех какво е.Просто без заем кола щях да имам...не знам кога и не знам каква.
Скочих максимално високо-11 годишна кола.С логиката,че следващите 5 години на заема,ако стане нещо с доходите ми,въпросната кола да струва поне остатъка от главницата.
Отначало нямах възможноснт и да я карам
,така наречената черна дупка,понеже искаше някои неща.С времето разбира се нещата с понаредиха.
Към днешна дата мога да си позволя вякакъв вид ремонт и гевезелък по нея-същата кола.Има моменти в които пазарувам някои дреболии, просто защото са ми изпаднали изгодно,не че ми трябват в момента.Пример за това е втората скоростна кутия в гаража,хидравличната рейка и алтернатора...Може и това да е робуване един вид но вярвайте ми,финансово не изпитвам никакви затруднения,породени от покупките ми.
За това и не искам по-нова кола-финансовата гледна точка от към поддръжка.
Прост пример - реших да си купя нов салон от някой колега.Ще го помоля да съблече и ми прати само тапицерията на седалките/че ми се позахабиха/,за кво са ми жезелата.Пък цените станаха като да си купиш тапицерия от магазина,само дето няма да се налага да я изпъвам постоянно и да ме дразни.
Аз лично си купих колата с заем,за който обиколих всички банки и ,за който се доосигурявах от джоба си 3 месеца по 100лв. в далечната 95-та.Преди това си продадох тогавашната барака на колела и си купих с парите компютър,че не знаех какво е.Просто без заем кола щях да имам...не знам кога и не знам каква.
Скочих максимално високо-11 годишна кола.С логиката,че следващите 5 години на заема,ако стане нещо с доходите ми,въпросната кола да струва поне остатъка от главницата.
Отначало нямах възможноснт и да я карам

Към днешна дата мога да си позволя вякакъв вид ремонт и гевезелък по нея-същата кола.Има моменти в които пазарувам някои дреболии, просто защото са ми изпаднали изгодно,не че ми трябват в момента.Пример за това е втората скоростна кутия в гаража,хидравличната рейка и алтернатора...Може и това да е робуване един вид но вярвайте ми,финансово не изпитвам никакви затруднения,породени от покупките ми.
За това и не искам по-нова кола-финансовата гледна точка от към поддръжка.
Прост пример - реших да си купя нов салон от някой колега.Ще го помоля да съблече и ми прати само тапицерията на седалките/че ми се позахабиха/,за кво са ми жезелата.Пък цените станаха като да си купиш тапицерия от магазина,само дето няма да се налага да я изпъвам постоянно и да ме дразни.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Проблема е най-голям точно като не може да извадиш дори 1500лв и си вземеш кола на кредит за 4-5. И като замине турбото или маховика (а то все някога ще замине), започва рев и обясняване колко са скапани тези коли и как марката за нищо не става. Или другото много модерно - взимаш си много мощна кола и след това не е я караш, понеже разхода на гориво е брутален спрямо заплатата.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Доста интересна тема,лично за мен покупката на автомобил е пряко свързана с нуждите а не възможностите на даден човек... Да дадеш 6 заплати за тенекия която седи пред блока е чисто малоумие за мен. Аз никога не купувам автомобил който струва повече от това което съм изкарал за седмица,максимум 10 дни! Същото важи и за колата на жената,колкото по-малко пари се харчат за глупости,толкова повече остават за друго. Друг е въпроса,че когато купя кола се обслужва абсолютно всичко по нея и не се прави компромис с пари за части и консумативи... С 6 заплати спокойно купувам това
http://www4.autotrader.co.uk/classified/advert/201308138288668/sort/default/usedcars/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/radius/1500/model/phaeton/page/5/postcode/gu341sq/make/volkswagen?logcode=p
,но дали ми трябва? Парите никога не са излишни... Поне за мен,когато сегашния ми кош се предаде напълно или адски много ми писне да ми трака с дизеловия си мотор на главата,ще прежаля една седмична заплата и ще си купя друга барака. Виж ако колата е за продажба или я купувам да изкарвам пари с нея-купувал съм и по-скъпи!
Докато всичко там долу ми е наред,не ми е необходимо да робувам на автомобил,не виждам никакъв смисъл.
И да добавя и аз съм бил много млад и много глупав и веднъж като студент си дадох спестените за цяло лято на работа 3600 лв да купя едно ауди 80 б3 през далечната 2005-а година,ама сега ако ми е,никога не бих го направил!
http://www4.autotrader.co.uk/classified/advert/201308138288668/sort/default/usedcars/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/radius/1500/model/phaeton/page/5/postcode/gu341sq/make/volkswagen?logcode=p
,но дали ми трябва? Парите никога не са излишни... Поне за мен,когато сегашния ми кош се предаде напълно или адски много ми писне да ми трака с дизеловия си мотор на главата,ще прежаля една седмична заплата и ще си купя друга барака. Виж ако колата е за продажба или я купувам да изкарвам пари с нея-купувал съм и по-скъпи!
Докато всичко там долу ми е наред,не ми е необходимо да робувам на автомобил,не виждам никакъв смисъл.
И да добавя и аз съм бил много млад и много глупав и веднъж като студент си дадох спестените за цяло лято на работа 3600 лв да купя едно ауди 80 б3 през далечната 2005-а година,ама сега ако ми е,никога не бих го направил!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Те години всъщност нямаше избор от коли като сега.Лади и жигули вървяха по 1000лв,западните по-свестни автомобили бяха цифра.Съпоставимо с доходите сега,колите бяха скъпи.
Философията за материалното забелязвам се изповядва от хора добре финансово.Всички останали,дето нямат пари да се обръснат му слугуват.
Философията за материалното забелязвам се изповядва от хора добре финансово.Всички останали,дето нямат пари да се обръснат му слугуват.
- Manolov
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 16:02
- Автомобил: Seat Inka
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
[quote="lion_heart002"][/quote]
Колега и теб не мога да те разбера, с 6 заплати показваш стар файтон дизел, който има наистина е със скъпа поддръжка. За парите на този фаетон можеш да купиш Поло чисто ново с 4 години гаранция или 120 000км., ще влизаш за обслужвания през по-голям интервал и няма да имаш непланирани ремонти, затова има гаранция .При заплата 2000, 2500лв. нормално е да караш някоя 20 000 лв. лизингарка, нисък клас, само обслужване .На 5 години , края на лизинга ще е около 150000 тъкмо период за смяна с нова .
Колега и теб не мога да те разбера, с 6 заплати показваш стар файтон дизел, който има наистина е със скъпа поддръжка. За парите на този фаетон можеш да купиш Поло чисто ново с 4 години гаранция или 120 000км., ще влизаш за обслужвания през по-голям интервал и няма да имаш непланирани ремонти, затова има гаранция .При заплата 2000, 2500лв. нормално е да караш някоя 20 000 лв. лизингарка, нисък клас, само обслужване .На 5 години , края на лизинга ще е около 150000 тъкмо период за смяна с нова .
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Колата от аватара я взех чисто нова от магазина,за последните 4 години много неща се промениха с доходите,получавам една заплата и издържам 4 човека с нея,според заглавието на темата мога да кажа че при мен преди 4 години твърдението беше вярно,сега немога да си позволя нова кола
Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk 4
Sent from my PAP4040_DUO using Tapatalk 4
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
При доход от 2000-2500лв. общо взето можеш да караш каквото си поискаш, имаш много по-голяма свобода на действие и можеш да си начесваш крастата както ти е кеф
Ако дохода ти обаче е 500 а не 2500 това вече е друга работа, и въпроса е, да се разполагам ли според възможностите си или да скоча в дълбокото и да потъна като котва
п.п. Жената и децата винаги прецакват работата, ако не бяха те, всички щяхме да сме синове на вятъра и да караме каквото си поискаме...


Ако дохода ти обаче е 500 а не 2500 това вече е друга работа, и въпроса е, да се разполагам ли според възможностите си или да скоча в дълбокото и да потъна като котва

п.п. Жената и децата винаги прецакват работата, ако не бяха те, всички щяхме да сме синове на вятъра и да караме каквото си поискаме...


- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Колегата "dobrin" е прав, че всеки има право на мнение и не е задължително да е "глупак" просто защото не съвпада с вашето.
Аз имах възможност след всички стари трошки през които преминах последните 20 години да си взема чисто нов Автомобил макар и не толкова престижен - Шевролет Авео. Закупих го 2010г. след като излезе новия модел от човек, които го беше спечелил от лотарията за 11 000 лева. Чувството да караш нов автомобил е различно, макар и чисто психологическо - радвах му се повече отколкото на всичките си предишни автомобили (Пасат 2, Пасат 3, Опел Астра, Омега, Волво В40 и т.н.). Предимствата на новия автомобил освен в това, че всичко му е ново и не предстои смяна на нищо скъпо (или поне гаранцията ще има грижата) са също ниската застраховка (мисля под 4% беше каското върху стойността на автомобила), ниските разходи за обслужване - масло и филтри на 15 000 км (около 120 лв струваше всичко). Понеже беше и 84 коня данъка беше малък, както и гражданската и изобщо годишния разход на тази кола беше под 1000 лева заедно с каското. Продадох я на 2 години и около 20 000 км за 10 500 лв. Купих си стара Мазда 6 за около 8 000 лв. и въпреки по-високия клас автомобил, 8-те години и 150 000 км някак ми седяха дискомфортно и освен доста по-високия разход на гориво (над 10 на 100 - все пак автомат и 4х4) влязох и в по-висок разход за данъци, такси, граждански застраховки и т.н. Карах я прекалено малко за да правя по-сериозни инвестиции и взех Пасат 6, 2010 година (над 6 месечни заплати).
Към момента не съжалявам за парите които съм давал за коли и бих си купил отново по-нова кола (гледам има добри оферти за новата Октавия комби дизел - около 25 000 без ДДС - за фирми). Независимо дали ще си купиш 20 годишна кола или нова, разходите по нея са сходни - старата има повече поддръжка, новата повече за каско и данъци. Разликата обаче ако пътуваш по 20 000 км годишно, както и извънградско са силно в полза на по-нов, по-комфортен и надежден автомобил , а когато возиш и най-скъпото на борда (жената и детето) цената за безопасността и системите, които предлага по-новия автомобил са несравними.
Хората дават по 5 лв дневно за цигари, по 60 лв за ресторант, около 20 лв за храна и по 2-3 лв за кафе, което ако се сумира на месечна база е около 600-1000 лв.
Автомобилът по-стар или по-нов излиза 100-200 лв. месечно. И защо трябва да се возя в 20+ годишна таратайка на незнайни километри с безброй собственици, смърдяща на неясно какво и с никаква визия и към днешна дата и към утрешния ден (ще запали ли или ще тичам за акумулатор) за 1-2 заплати след като мога да си взема нещо, което да ме радва и да съм спокоен, пък макар и да ми струва 10-15 заплати. В крайна сметка НОИ ще ме чака да умра преди да се пенсионирам и ако доживея 65 години означава, че ще съм взел около 540 заплати - толкова ли е лошо да имам автомобил съставляващ под 2% от дохода ми през краткия и мизерен живот на тая планета?
Аз имах възможност след всички стари трошки през които преминах последните 20 години да си взема чисто нов Автомобил макар и не толкова престижен - Шевролет Авео. Закупих го 2010г. след като излезе новия модел от човек, които го беше спечелил от лотарията за 11 000 лева. Чувството да караш нов автомобил е различно, макар и чисто психологическо - радвах му се повече отколкото на всичките си предишни автомобили (Пасат 2, Пасат 3, Опел Астра, Омега, Волво В40 и т.н.). Предимствата на новия автомобил освен в това, че всичко му е ново и не предстои смяна на нищо скъпо (или поне гаранцията ще има грижата) са също ниската застраховка (мисля под 4% беше каското върху стойността на автомобила), ниските разходи за обслужване - масло и филтри на 15 000 км (около 120 лв струваше всичко). Понеже беше и 84 коня данъка беше малък, както и гражданската и изобщо годишния разход на тази кола беше под 1000 лева заедно с каското. Продадох я на 2 години и около 20 000 км за 10 500 лв. Купих си стара Мазда 6 за около 8 000 лв. и въпреки по-високия клас автомобил, 8-те години и 150 000 км някак ми седяха дискомфортно и освен доста по-високия разход на гориво (над 10 на 100 - все пак автомат и 4х4) влязох и в по-висок разход за данъци, такси, граждански застраховки и т.н. Карах я прекалено малко за да правя по-сериозни инвестиции и взех Пасат 6, 2010 година (над 6 месечни заплати).
Към момента не съжалявам за парите които съм давал за коли и бих си купил отново по-нова кола (гледам има добри оферти за новата Октавия комби дизел - около 25 000 без ДДС - за фирми). Независимо дали ще си купиш 20 годишна кола или нова, разходите по нея са сходни - старата има повече поддръжка, новата повече за каско и данъци. Разликата обаче ако пътуваш по 20 000 км годишно, както и извънградско са силно в полза на по-нов, по-комфортен и надежден автомобил , а когато возиш и най-скъпото на борда (жената и детето) цената за безопасността и системите, които предлага по-новия автомобил са несравними.
Хората дават по 5 лв дневно за цигари, по 60 лв за ресторант, около 20 лв за храна и по 2-3 лв за кафе, което ако се сумира на месечна база е около 600-1000 лв.
Автомобилът по-стар или по-нов излиза 100-200 лв. месечно. И защо трябва да се возя в 20+ годишна таратайка на незнайни километри с безброй собственици, смърдяща на неясно какво и с никаква визия и към днешна дата и към утрешния ден (ще запали ли или ще тичам за акумулатор) за 1-2 заплати след като мога да си взема нещо, което да ме радва и да съм спокоен, пък макар и да ми струва 10-15 заплати. В крайна сметка НОИ ще ме чака да умра преди да се пенсионирам и ако доживея 65 години означава, че ще съм взел около 540 заплати - толкова ли е лошо да имам автомобил съставляващ под 2% от дохода ми през краткия и мизерен живот на тая планета?
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Както се казва колега, разни хора, разни идеали ... 

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
stinbg написа:ли по-нов излиза 100-200 лв. месечно.
Имаше една темичка във форума да си сметнеш колко ти излиза на месец колата - обезценяване+гориво+такси (гражданска, каско и т.н)+ремонти и консумативи. За 25 годишен Г2 сметката ми беше 180лв, за 15 годишен Г4 - към 350. Къде го тоя нов автомобил (дори и Дачия) дето може да се кара за 100лв, директно отивам да си го купя

- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
350 лева Голф 4 е много, обаче ако слагаш горивото вътре е друго, тогава с тия 350 може и да си доникъде. Аз да чукна на дърво по моя близо 15 годишен голф 4 от както съм го купил скъпи ремонти ми излезе едно турбо което смених с ново и от тогава само гориво наливам и масла сменям, разбира се може би съм попаднал на читава кола, но като цяло поддръжката на един голф4 който не е пд не е чаак толкова скъпа, все пак дори на пазара 2-ра ръка е МНОГО важно колата какъв клас е и колко е струвала като нова, това до голяма степен определя цена на частите и поддръжката като цяло. Голф дали 2 дали 4 цената както каза колегата би била сходна, с една разлика от 100 лева да кажем, което е доста условно, и това само защото вече голф2 изчезнаха дори от улиците и който има части е готов да ги продаде и за стотинки дори от там идва евтината поддръжка, иначе ако за г2 купуваш части нови, 100% разликата с голф4 не е голяма.
Ми той колега точно това каза че не си купува файтон по тая причина. Това че сега струва 10к паунда не значи че като влезеш в сервиз ремонтите са му като на кола за 10к паунда, те са си като на кола която струва 50к (колкото си е струвала нова). За това една кола от лукс класа на която и да е марка, като стане на 10 години се обезценява с около 90%, защото поддръжката могат да си я позволят само баровци, но баровците няма да си купят лимузина на 10г защото те се возят в нови такива. За това като видя лукс кола сменила 10 собственика изтръпвам, такава кола се купува от 1-ви макс 2-ри собственик и на не повече от 5-6 години, нагоре става опасно и скъпо и компромиси винаги се налага да се правят
Manolov написа:lion_heart002 написа:
Колега и теб не мога да те разбера, с 6 заплати показваш стар файтон дизел, който има наистина е със скъпа поддръжка. За парите на този фаетон можеш да купиш Поло чисто ново с 4 години гаранция или 120 000км., ще влизаш за обслужвания през по-голям интервал и няма да имаш непланирани ремонти, затова има гаранция .При заплата 2000, 2500лв. нормално е да караш някоя 20 000 лв. лизингарка, нисък клас, само обслужване .На 5 години , края на лизинга ще е около 150000 тъкмо период за смяна с нова .
Manolov написа:lion_heart002 написа:
Колега и теб не мога да те разбера, с 6 заплати показваш стар файтон дизел, който има наистина е със скъпа поддръжка. За парите на този фаетон можеш да купиш Поло чисто ново с 4 години гаранция или 120 000км., ще влизаш за обслужвания през по-голям интервал и няма да имаш непланирани ремонти, затова има гаранция .При заплата 2000, 2500лв. нормално е да караш някоя 20 000 лв. лизингарка, нисък клас, само обслужване .На 5 години , края на лизинга ще е около 150000 тъкмо период за смяна с нова .
Ми той колега точно това каза че не си купува файтон по тая причина. Това че сега струва 10к паунда не значи че като влезеш в сервиз ремонтите са му като на кола за 10к паунда, те са си като на кола която струва 50к (колкото си е струвала нова). За това една кола от лукс класа на която и да е марка, като стане на 10 години се обезценява с около 90%, защото поддръжката могат да си я позволят само баровци, но баровците няма да си купят лимузина на 10г защото те се возят в нови такива. За това като видя лукс кола сменила 10 собственика изтръпвам, такава кола се купува от 1-ви макс 2-ри собственик и на не повече от 5-6 години, нагоре става опасно и скъпо и компромиси винаги се налага да се правят
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
theultimate написа:stinbg написа:ли по-нов излиза 100-200 лв. месечно.
Имаше една темичка във форума да си сметнеш колко ти излиза на месец колата - обезценяване+гориво+такси (гражданска, каско и т.н)+ремонти и консумативи. За 25 годишен Г2 сметката ми беше 180лв, за 15 годишен Г4 - към 350. Къде го тоя нов автомобил (дори и Дачия) дето може да се кара за 100лв, директно отивам да си го купя
Колега преди да се заядеш и преиначиш написаното от мен си направи елементарна справка. Новия модел на фабия хечбек - Фабия Амбиенте 1,2 HTP 12V / 51 kW / 70 к.с., 5М с бизнес ниво на оборудване струва 18 502 лв. (http://abs.euratec-auto.eu/Public/home.aspx ). След 5 години ще струва около 8000 - 9000 лв. Това са около 2 000 лв. годишно за амортизация. Ако не си правиш каско, както не си направил на Голфа, ти остават около 300 лева за гражданска, данък и винетка. Това всичко прави около 200 лв на месец плюс обслужване за около 20-30 лв/мес - не знам какво си правил по 15 годишния Голф, но чисто новата Фабия ще ти харчи значително по-малко. Не ми се спори - ако решиш да издребняваш в цифрите или да преиначаваш отново си вземи за база Дачия и ще видиш, че 200 лв месечно са напълно реални при това за чисто нова кола. Успех!
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Примерно за тази изминала година, моята кола ми струва:
данък - 60лв.
ГО - 200лв.
винетка - 70лв.
преглед - 10лв.
гориво - 1500лв.
масло + филтър + труд - 90лв.
ремонти + труд - 150лв.
2000лв. / 12 = 170лв. на месец грубо 200лв.на месец
Общ доход на семейството средно на месец около 2200лв. това е моята сметка
данък - 60лв.
ГО - 200лв.
винетка - 70лв.
преглед - 10лв.
гориво - 1500лв.
масло + филтър + труд - 90лв.
ремонти + труд - 150лв.
2000лв. / 12 = 170лв. на месец грубо 200лв.на месец
Общ доход на семейството средно на месец около 2200лв. това е моята сметка

Последна промяна от forski на Съб 16 ное 2013 16:25, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
theultimate написа: За 25 годишен Г2 сметката ми беше 180лв
Това Г2 Голф ли е,че много яка поддръжка има бе....
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта