Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
4x4 е екстра която е хубаво да я имаш но и да я нямаш не е болка за умиране ...или както е зададен въпроса ......не не е необходимо за еждневно каране...е много хора вярват в чудодейните му способности да те извади от кофти ситуации...но за съжаление не си дават сметка за собствените си съзможности в тези ситуации което в общия случай обезмисля предимството му...естествено зимата в непочистени улици е по леко но там също често се надценяват възможностите му....служебната ми кола е 4х4...с блокажи бързи бавни...е на един снежец с малко ледче на малко баирче беше безпомощна като бебе на няколко дена....затъвал съм в кал на равно с всичките му екстри....на асвалт се кара на задно защото няма междуосев диф и е малко кофти при хлъзгава път.... но идеята е никога да не се надценяваш и да изпадаш в ситуации при които да рачиташ на възможностиите на автомобила защото в повечето случаи няма да ти помогнат....
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
В допълнение на последният пост - Колкото ти е по проходима колата, толкова по далеч ще ходиш за трактор :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Оригиналното начало на темата е от преди време, но темата явно се ползва и от други.
silent говориш за джипове и съвсем друго 4х4.
При VW (без амарок), става дума за нормална кола със или без 4х4.
Скоро карах пасат като моя, но с 150к.с. на предно. Разликата е космическа във всякакви условия - тръгване на сухо и завой, на мокро, стабилност ...
4х4 е екстра, която струва пари, но си заслужава, ако човек може да си я позволи.
Освен началните разходи за покупка, има разходи и за поддръжка (при халдекс).
Изисква се редовна смяна на маслото (особено при халдекс 5) - в зависимост от стила на каране, се сменя и на 20000км. Винаги може да се наложи и ремонт - смяна на помпа за около 1000лв.
silent говориш за джипове и съвсем друго 4х4.
При VW (без амарок), става дума за нормална кола със или без 4х4.
Скоро карах пасат като моя, но с 150к.с. на предно. Разликата е космическа във всякакви условия - тръгване на сухо и завой, на мокро, стабилност ...
4х4 е екстра, която струва пари, но си заслужава, ако човек може да си я позволи.
Освен началните разходи за покупка, има разходи и за поддръжка (при халдекс).
Изисква се редовна смяна на маслото (особено при халдекс 5) - в зависимост от стила на каране, се сменя и на 20000км. Винаги може да се наложи и ремонт - смяна на помпа за около 1000лв.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Продължавам да твърдя че 90% от хората си мислят че са много добри шофери и де да имат късмета някой да им даде колата на Льоб ще разкажат играта на всички дърводелци във ВРЦ шампионата....мисля че и тук в главите на болшинството витае подобна измамна .....атмосфера....тръгване стабилност в завой...ай стига глупсти. ...тези неща не са за пътищата....за тях си има друго време и място....стигнеш ли дотам 4х4 да те държи в завоя не ти е мястото на пътя....а в непредвидени ситуации 99% от хората няма да действат правилно така че 4х4 да им помогне....
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Зависи кой какво разбира под ежедневно ползване на автомобила!
Аз го използвам да закарам детето на училище, да отида на работа, и в края на деня да се прибера в къщи, за тези дейности последното нещо което ми е нужно като допълнителен товар, разходи, поддръжка и първоначално по-висока цена за покупка на автомобила е 4х4.
В последните две години, и 25 хил.км. не съм изпитал никаква нужда от това колата ми да е 4х4, и то при положение че предишната беше такава, и точно заради това я продадох
Аз го използвам да закарам детето на училище, да отида на работа, и в края на деня да се прибера в къщи, за тези дейности последното нещо което ми е нужно като допълнителен товар, разходи, поддръжка и първоначално по-висока цена за покупка на автомобила е 4х4.
В последните две години, и 25 хил.км. не съм изпитал никаква нужда от това колата ми да е 4х4, и то при положение че предишната беше такава, и точно заради това я продадох

- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
silent написа:Продължавам да твърдя че 90% от хората си мислят че са много добри шофери
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
silent написа:Продължавам да твърдя че 90% от хората си мислят че са много добри шофери и де да имат късмета някой да им даде колата на Льоб ще разкажат играта на всички дърводелци във ВРЦ шампионата....мисля че и тук в главите на болшинството витае подобна измамна .....атмосфера....тръгване стабилност в завой...ай стига глупсти. ...тези неща не са за пътищата....за тях си има друго време и място....стигнеш ли дотам 4х4 да те държи в завоя не ти е мястото на пътя....а в непредвидени ситуации 99% от хората няма да действат правилно така че 4х4 да им помогне....
Тва все едно идва от моята клавиатура

-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
И без да съм Льоб, ми е по-приятно, когато колата ускорява като и натисна педала, а не да върти безпомощно гуми и да ми светкат разни ламБи по таблото. И това е толкова по-осезаемо, колкото е по-ниско сцеплението с пътя.
В завой много да ме задържи спрямо само с един мост, не е много осезаемо, но зависи от завоя и условията.
Да, може да не сме състезатели, но с влошаване на сцеплението, скоростта при която почва да има разлика от наличието на 4х4 намалява, и стига до скоростите, с които нормално се движим в ежедневието.
Иначе казано, при сух асфалт и нормално каране може би разлика почти няма, но като падне дъжд, на предното трябва да му върнеш газта доста повече. Почва да не завива и да не тръгва като на сухо, докато с 4х4 разлика със сух път почти няма.
Е, да, не сме на състезание, уж не гоним време в ежедневието, ама хем не е баш така, хем е най-малкото досадно един дъжд да променя съществено начина ми на придвижване. Особено когато има вариант да не изпитвам тези негативи. Освен това запасът от възможности винаги може да се наложи да се използва, ама това е възможно само когато има такъв.
Същото е като да кажеш - "защо ти е мощна кола, 70 коня на Голф 3 ти стигат да се движиш безопасно". Ама като имаш 90-100 или 150 ти е по-приятно да я караш тая кола, дори да не си екстремен състезател.
В завой много да ме задържи спрямо само с един мост, не е много осезаемо, но зависи от завоя и условията.
Да, може да не сме състезатели, но с влошаване на сцеплението, скоростта при която почва да има разлика от наличието на 4х4 намалява, и стига до скоростите, с които нормално се движим в ежедневието.
Иначе казано, при сух асфалт и нормално каране може би разлика почти няма, но като падне дъжд, на предното трябва да му върнеш газта доста повече. Почва да не завива и да не тръгва като на сухо, докато с 4х4 разлика със сух път почти няма.
Е, да, не сме на състезание, уж не гоним време в ежедневието, ама хем не е баш така, хем е най-малкото досадно един дъжд да променя съществено начина ми на придвижване. Особено когато има вариант да не изпитвам тези негативи. Освен това запасът от възможности винаги може да се наложи да се използва, ама това е възможно само когато има такъв.
Същото е като да кажеш - "защо ти е мощна кола, 70 коня на Голф 3 ти стигат да се движиш безопасно". Ама като имаш 90-100 или 150 ти е по-приятно да я караш тая кола, дори да не си екстремен състезател.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Аз не ща повече от 70 коня, вероятно и 50 ще ми стигнат. И не съм от тези дето правят задръствания, докато ги чакаш да ускорят, като светне зелено, даже напротив, аз съм от тези дето изчакват возилото пред тях да се позасили. За кво са му на въпросното возило 200 коня, като се ползват само 5%
.

-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Разбира се, свят широк, хора всякакви, на някои и 20 коня им стигат... Аз лично съм карал возила със специфична мощност от 7-8к.с./т, движат си, дори по равното си поддържат 90км/ч... Ама някакси ми е по-приятно да си карам сегашната кола с около 100к.с./т.
Аа, да... Сегашната е само на предно, и си карам с летните гуми целогодишно, макар че тази година все пак падна малко снежец... Предишната беше 4х4 с топ марки гуми и за зима и за лято, но почти не виждаше сняг. Демек, всякак може ако е за идеята. Но кое е по-добро и по-приятно се усеща лесно.
Аа, да... Сегашната е само на предно, и си карам с летните гуми целогодишно, макар че тази година все пак падна малко снежец... Предишната беше 4х4 с топ марки гуми и за зима и за лято, но почти не виждаше сняг. Демек, всякак може ако е за идеята. Но кое е по-добро и по-приятно се усеща лесно.
Последна промяна от cecoa1 на Вто 02 фев 2021 0:01, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
silent написа:....тръгване стабилност в завой...ай стига глупсти. ...
Ми не са глупости.
Аз и кола без климатик съм карал, без хидравлика ...
И сега мога да карам такава.
Ама не искам.
Не съм казал, че е жизнено важна екстра (макар за мен да е такава, защото иначе не мога да излезна от нас при определени условия).
Но то и без кола може принципно. И това е екстра

И не е нужно да съм рацер или със самочувствие на WRC състезател, за да призная предимствата.
Който няма нужда и не може/иска, няма да седна да го убеждавам. Но, ако някой се чуди дали - да, струва си!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Карал съм почти всички генерации и варианти на 4 задвижващи колела при VW и то достатъчно километри всяка от тях - някои по офроуд трасета, други през зимата на специални заснежени писти, едната от които върху замръзнал язовир. (Golf 2, Bora МК4, Golf MK7, Passat B5.5, Passat B7, Passat B8, Tiguan MK2, Amarok, Touareg, Arteon)
Настоящият Пасат ми е първата лично моя кола, която е 4motion. Откакто имам тази кола забравих какво е превъртане на гумите при потегляне на светофара и недозавиване върху хлъзгав асфалт. На предишния Пасат 5.5 1.9 ТДИ му се беше изтъркало копчето, от което се изключва ESP, защото постоянно буксуваше и ми връщаше газта и аз съответно го спирах доста често, щом вляза в колата.
Наскоро гледах мисля по SpeedFactor един пич, който си извади Бентлито от 1929 г. и му раздаваше колкото може по улиците. Това каза: "Everything on 4 wheels should be raced constantly and pushed to its limits." Много се изкефих, че има и други хора с такова мислене. Естествено всеки си има стил на шофиране, усещане и разбиране за колата си и като цяло такива хора рядко се срещат. За мен лично 4motion си заслужава, но вероятно такива хора са малцинство.
Настоящият Пасат ми е първата лично моя кола, която е 4motion. Откакто имам тази кола забравих какво е превъртане на гумите при потегляне на светофара и недозавиване върху хлъзгав асфалт. На предишния Пасат 5.5 1.9 ТДИ му се беше изтъркало копчето, от което се изключва ESP, защото постоянно буксуваше и ми връщаше газта и аз съответно го спирах доста често, щом вляза в колата.
Наскоро гледах мисля по SpeedFactor един пич, който си извади Бентлито от 1929 г. и му раздаваше колкото може по улиците. Това каза: "Everything on 4 wheels should be raced constantly and pushed to its limits." Много се изкефих, че има и други хора с такова мислене. Естествено всеки си има стил на шофиране, усещане и разбиране за колата си и като цяло такива хора рядко се срещат. За мен лично 4motion си заслужава, но вероятно такива хора са малцинство.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
За толкова години един път не ми се е налагало да имам 4х4, което повече от ясно показва ,че не е необходимо в ежедневието. Не е като да не съм карал по кал, сняг и т.н. Нека не правим извадки от сорта на - ама аз живея в планината и зимата като завали сняг и ... и какво? Ми аз пък живея в Санторини, там без магаре не става, ама не пиша че магарето е необходимо за ежедневието.
Колкото до това дали си струва, много ясно че си струва, това не е подгряване на седалките или 360 градуса камера... всичко което са описали по-горе е истина.
Колкото до това дали си струва, много ясно че си струва, това не е подгряване на седалките или 360 градуса камера... всичко което са описали по-горе е истина.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Аз пък за над 12 години с 4х4 коли съм извадил безчет коли и хора от всякакви ситуации.
Като почнеш от летен дъжд върху хумусна почва по морето, та до зимни пътища до някой хотел, хижа или просто стръмни улици в квартал.
И понеже всеки благодари с бутилка, имам чувството, че съм избил разходите по 4х4
Вадил съм и други коли с 4х4, затова не твърдя, че то е най-важното. Както казах - хубава екстра, ако можеш да си я позволиш.
Но и няма да се съглася, че няма смисъл от 4х4. Не знам човек да е имал и да не иска пак. Има такива, които решават, че за тях не си струва парите, което е ок, но различно.
Като почнеш от летен дъжд върху хумусна почва по морето, та до зимни пътища до някой хотел, хижа или просто стръмни улици в квартал.
И понеже всеки благодари с бутилка, имам чувството, че съм избил разходите по 4х4

Вадил съм и други коли с 4х4, затова не твърдя, че то е най-важното. Както казах - хубава екстра, ако можеш да си я позволиш.
Но и няма да се съглася, че няма смисъл от 4х4. Не знам човек да е имал и да не иска пак. Има такива, които решават, че за тях не си струва парите, което е ок, но различно.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Има разлика между хубаво и необходимо. А колко дали са безчет тия коли... силно ме съмнява да са повече от 20(което е много далече от безчет). Аз също съм вадил коли, та даже и само с бутане :D .
А то в някакви ситуации е хубаво да имаш и БТР, но не е необходимо!
А то в някакви ситуации е хубаво да имаш и БТР, но не е необходимо!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: HukuTyY и 24 госта