Малко размисли относно загряване на двигатели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 14:30


Е той антифриза като изтече.. :bishop .Единствения шанс е постепенно доливане на неизгасен ДВГ,тъй като освен ако не е пукнат блока има сериозна вероятност да не е изтекъл всичкия антифриз.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Вто 05 юли 2016 19:45


gergeto написа:
Iezekil написа:Добре де,а как неизправния термостат при спиране на климатика загрява колата и то на извънградско?

При отворен термостат... рязкото охлаждане.
По принцип .. съм чувал че много трудно достигат работна температура

gergeto написа:....При моята кола поне е така...

Така,я пак обясни ама тоя път как загрява кола с отворен термостат на извънградско.Тук не говорим за твоята кола,а за дизел още повече.Както по-назад е отбелязъл някой колега,дизела е с голямо кпд и отделя по-малко топлина от бензиновия мотор.Ще се повторя явно,но това е основната причина да се монтират печки и отоплителни свещи на антифриза.По моему е вярно,че да се охлажда един мотор е виновен термостата,но ми е необяснимо как съответно веднага загрява при спиране на климатика,когато не е натоварен и съответно въздушната струя си върши работата на перките/нали термостата е отворен/???
gergeto написа:Е той антифриза като изтече.. :bishop .Единствения шанс е постепенно доливане на неизгасен ДВГ..
Видях с тая същата куца теория едни майстори да окотват мотор.Липсва ли гоямо количество течност,работи ли мотора...няма как да долееш,образува се въздушна възглавница,която изхвърля антифриза.И понеже мотора работи,а течност няма,вместо да се охлади той прегрява.
muns61 написа:Mного бих искал да видя тази Вектра...
Ще направя клип към края на седмицата...


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 20:39


Iezekil написа:Така,я пак обясни ама тоя път как загрява кола с отворен термостат на извънградско.Тук не говорим за твоята кола,а за дизел още повече


Aу-ау-ау.Чакай малко бе колега....
1.Моята кола също е дизел-110 ТДИ,ASV

2.Загрява приятелю кола с отворен термостат ,и шанса да прегрее при "юркане" и вкл. климатик е много реален спрямо работещ термостат ,поради простата причина че имаш един -единствен кръг на охлаждане ,изцяло зависим от насрещната възд. струя.Да не забравяме че във водния радиатор също имаме охлаждане на 2 кръга. Температурната разлика на антифриза в двата кръга на сиситемата и работещ термостат са от решаващо значение за нормалната работа на охл. система.(някои хора не се съобразяват с атм. условия и карат колите си на "ръба " на охлаждането+климатик) и тая охл. система е конструирана да издържа на по-екстремни натоварвания,вкл. и доста високи температури на въздуха.
За гарантиране на добрата работа на охл . система,конструкторите са се застраховали като : антифриз,водна помпа,ТЕРМОСТАТ,ремъци и шайби са КОНСУМАТИВИ,КОИТО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ПОДМЕНЯТ НА ОПРЕДЕЛЕН ПРОБЕГ.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот icoico » Вто 05 юли 2016 20:55


gergeto написа:...Загрява приятелю кола с отворен термостат ,и шанса да прегрее при "юркане" и вкл. климатик е много реален спрямо работещ термостат ,поради простата причина че имаш един -единствен кръг на охлаждане ,изцяло зависим от насрещната възд. струя.Да не забравяме че във водния радиатор също имаме охлаждане на 2 кръга...


Кхм.....това мнение по- хубаво го редактирай, преди да го е прочел още някой :rolleyes


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 21:21


icoico написа:Кхм.....това мнение по- хубаво го редактирай, преди да го е прочел още някой


Да го прочете бе,да се смее ако иска-аз го изпитах на гърба си навремето-газ до ламарината една лада без термостат и "хвърли водите'' за 50км.
Като имаш 2 кръга на охлаждане -в единия 90гр. температура,а в другия 50гр.(цифрите са примерни),когато термостата отвори и се смесят какво се получава? Загряване на антифриза до 140 гр. или охлаждане на общото количество антифриз до около 70гр. примерно?
Ми по подобна логика да си затоплям бойлера до 50гр. през лятото ,и като пусна студената вода от водопровода,която е 25гр. ..и получавам 75гр. ,готова за разреждане вода...
Стига глупости-за какво са тия всички термостати,водни помпи(с дебит спрямо двигателя),радиатори с точно изчислен КПД,двукръгова циркулация на охл. течност и тем подобни.?
Дай да си купуваме нови коли и лятото да махаме термостата, а зимата да го слагаме и проблема с прегряването през лятото и нормалното загряване през зимата е решен...Аз не съм инженер,ама четете бе хора.Вече има доста инфо по всичко,което ви интересува. :deal


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот muns61 » Вто 05 юли 2016 21:28


gergeto написа:
icoico написа:Кхм.....това мнение по- хубаво го редактирай, преди да го е прочел още някой


Да го прочете бе,да се смее ако иска-аз го изпитах на гърба си навремето-газ до ламарината една лада без термостат и "хвърли водите'' за 50км.
:deal

Тук пишеш глупости. На Лада, ако изтърбушиш термостата, трябва да сложиш тапа на малкия кръг, за да върти през големия. Който не знае особеностите на даден мотор, хвърля водите и пише глупости по форумите.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13389
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 юли 2016 21:31


gergeto написа:
icoico написа:Кхм.....това мнение по- хубаво го редактирай, преди да го е прочел още някой


Да го прочете бе,да се смее ако иска-аз го изпитах на гърба си навремето-газ до ламарината една лада без термостат и "хвърли водите'' за 50км.
Като имаш 2 кръга на охлаждане -в единия 90гр. температура,а в другия 50гр.(цифрите са примерни),когато термостата отвори и се смесят какво се получава? Загряване на антифриза до 140 гр. или охлаждане на общото количество антифриз до около 70гр. примерно?
l

Аз го прочетох,бъркаш,много.
Аз също съм карал Лада.
Охладителната система и е около 10 литра.
Няма шанс,без термостат да загрееш толкова охладителна течност до над 120 градуса.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 21:47


Глупости ли са не знам,ама Лада 1200,трябваше да я приберем по-най бързия начин до Варна и на магистралата около Провадия прегря с около 130-140км/ч.Преди това махнахме термостата.Кво сме направили по този начин незнам,ама си удари дъното на термометъра за нула време.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот icoico » Вто 05 юли 2016 22:04


gergeto написа:...Като имаш 2 кръга на охлаждане -в единия 90гр. температура,а в другия 50гр.(цифрите са примерни),когато термостата отвори и се смесят какво се получава? Загряване на антифриза до 140 гр. или охлаждане на общото количество антифриз до около 70гр. примерно?...Аз не съм инженер,ама четете бе хора.Вече има доста инфо по всичко,което ви интересува. :deal


О, майнА готт :bowdown . После се чудя как така хората си монтират бълбукатори, озонатори и прочее зла гад със съвсем "научни" обяснения. :banghead :banghead :h020


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Вто 05 юли 2016 22:07


Дъно-таван,явно бъркаш понятията.Ако пък си мислиш,че термостата отваря само и единствено на 90 градуса, си в огромна грешка.Кога е отворил напълно?Освен това,"два кръга на охлаждане"също е някаква безмислица.А "консумативите" шайба,водна помпа и антифриз дали ще можеш да ми кажеш,на точно колко определено време ги сменяш?
Да прегрееш кола без термостат си се иска голям кадем...
пп. Щом сте махнали термостата,значи е имала проблем Ладата,ама си забравил....


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Сря 06 юли 2016 10:12


http://www.autoreview.bg/advice/technic ... vtomobila/
Четете ,ама внимателно и м/у редовете.Освен за да отваря и затваря,термостата контролира ПОТОКА на охл. течност,респективно скороста на течността циркулираща е системата.
Казано по друг начин термостата контролира номиналния дебит ( Pn) на флуида.Не бъркайте Dn (номинален диаметър на водните съединения) с Номинален диаметър на флуида Виждате от статията и ролята на термостата с/у възд. джобове в системата-една сериозна причина да прегрее мотора.Четете и за устройството и причините за разликите в диаметъра на тръбичките в радиатора.
М/у другото
muns61 написа:Тук пишеш глупости. На Лада, ако изтърбушиш термостата, трябва да сложиш тапа на малкия кръг, за да върти през големия. Който не знае особеностите на даден мотор, хвърля водите и пише глупости по форумите.

Това мнение наистина заслужава внимание.Има логика .Никога когато съм махал термостат не съм знаел и не ми е идвало наум да се изолира малкия кръг.
Lezekil-Ладата и махнахме термостата ,защото започна бързо да загрява, а нямаше време и части за ремонт(времената бяха други-един магазин Мототехника в който я има в момента това ,което търсиш, я не)
Относно смяна на консумативите-На моята кола на всяко обслужване се сменят задължително:Ремъци,ролки и водна помпа.Антифриза е червения и доколкото си спомням се подменя на около 2 години.Термостата се подменя на всеки 2 смени на антифриза.
Относно понятията-дъно -таван на темп. по табло-моя грешка ,която съм допуснал по недоглеждане.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот icoico » Сря 06 юли 2016 12:44


gergeto написа:http://www.autoreview.bg/advice/technical_information/read/338/povredi-i-grija-za-ohladitelnata-sistema-na-avtomobila/
Четете ,ама внимателно и м/у редовете.Освен за да отваря и затваря,термостата контролира ПОТОКА на охл. течност,респективно скороста на течността циркулираща е системата.
Казано по друг начин термостата контролира номиналния дебит ( Pn) на флуида...


Виж сега. Ще опитам с едно пределно опростено нагледно представяне, защото с думи се затруднявам да определя откъде трябва да започна, за да схванеш, че разсъжденията ти са меко казано, странни.



П.С. Надявам се тази анимацийка да дава достатъчно ясна представа що е малък и голям кръг, защо термостатът НЕ контролира номиналния дебит, а само го разпределя по кръговете, защо двигател с блокирал отворен термостат Не прегрява от това, както и какво точно сте причинили на Ладичката, като сте оскубали термостата без да изолирате малкия кръг...


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Сря 06 юли 2016 21:11


icoico написа:Надявам се тази анимацийка да дава достатъчно ясна представа що е малък и голям кръг, защо термостатът НЕ контролира номиналния дебит, а само го разпределя по кръговете, защо двигател с блокирал отворен термостат Не прегрява от това, както и какво точно сте причинили на Ладичката, като сте оскубали термостата без да изолирате малкия кръг...


Да,какво сме направили с Ладичката навремето ми е ясно,и то доста преди да видя тая анимация.
Така,сега в духа на тая анимация -Ицо,прегледай я няколко пъти един след друг,после отвори линка и прочети внимателно статията към него.След това гледайки анимацията извади мисленно термостата от системата и много внимателно помисли какво се случва без него.
1.Липсата на термостата задължава изолирането на малкия кръг(предполагам си съгласен),с други думи "режем" от дължината на охладителните пътища...Едновременно с това липсата на термостат прави протока на антифриз по-ускорен заради свободния и по-голям отвор в посока радиатор.Значи през горещ летен ден антифриза навлиза в радиатора от самото стартиране на ДВГ.Колкото по загрява антифриза,толкова по се разширява,а DN си е постоянна величина.
Грубо казано през входа на радиатора с всеки един момент навлиза все по-вече горещ антифриз с все по-голямо налягане ,което в един момент изстласква през изхода все още неохладения според КПД-то на радиатора антифриз. И така докато накрая в цялата система се върти течност с една и съща температура.Да не говорим за натоварването на водната помпа след изолиране на малкия кръг.
2. Сега мисленно добави и разликата във въртящия момент м/у моят ASV например и Ладата на Muns 61 от 1978г.(примерно),който в.м.предполага и по-голямо вътрешно триене и съответно по-голямо отделено количество топлина.Добави и вкл. климатик в горещ летен ден и тръгни да качваш Шипка например- с всички тия БГ'подобрения"Така донякъде ще ти "светне" защо термостата е важна част от охл. система ,и защо и до ден днешен нито един автомобилен концерн дори не е поставял под въпрос смисъла на термостата в автомобила.
3.С анимацията,която си представил доказваш моето мнение ,че щом кострукторите на един агрегат са поставили един детайл в една от системите на този агрегат,и този детайл е неизменна част от тази система ,и е доказал че работи от десетилетия ,няма как само ние ,типично по бг да решаваме -може без това ,може без онова....Щом конструкторите са решили че еди коя си част трябва да е вложена в колата-значи там и е мястото.
Времето на Ладите и Москвичите ,които заради шофирането на по -ниски обороти,по малкия въртящ момент ,когато ролята на термостата беше по-бързото затопляне на ДВГ-то и съответно по -добро парно през зимата...отмина . Термостата не само е неотменна част от охладителната система ,но и конструкторите се стремят за подобряване на работата и сигурността му,но и се разширява предназначенито му-свързването му към електр. контролиране на работата на системата,ел . свързване на термостата,който да командва термодатчици и разни тем подобни.
Айде със здраве,че оттървах мача Лека на всички. :th_up


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот icoico » Сря 06 юли 2016 22:10


gergeto написа:...Липсата на термостата задължава изолирането на малкия кръг(предполагам си съгласен),с други думи "режем" от дължината на охладителните пътища......


Малкият кръг затова е малък, защото нищо не охлажда. Идеята е двигателят да достига работна температура бързо, когато антифризът циркулира през него на затворен термостат. Логично, там е вързан и радиаторът на отоплението, за да имаш все пак ...ъъъ... отопление.

gergeto написа:...Едновременно с това липсата на термостат прави протока на антифриз по-ускорен заради свободния и по-голям отвор в посока радиатор.Значи през горещ летен ден антифриза навлиза в радиатора от самото стартиране на ДВГ.Колкото по загрява антифриза,толкова по се разширява,а DN си е постоянна величина.
Грубо казано през входа на радиатора с всеки един момент навлиза все по-вече горещ антифриз с все по-голямо налягане ,което в един момент изстласква през изхода все още неохладения според КПД-то на радиатора антифриз. И така докато накрая в цялата система се върти течност с една и съща температура.Да не говорим за натоварването на водната помпа след изолиране на малкия кръг....


Tова разсъждение е толкова вярно, колкото и твърденията на бълбукаторджиите, че една пръдня водород или три молекули озон икономисват ненамсиколко литра гориво :mhihi Всъщност ми напомня малко парадокса на Зенон за Ахил и костенурката, само, че ти се опитваш да докажеш, че колкото повече охлаждаш един двигател толкова повече го загряваш :mhihi

gergeto написа:...Времето на Ладите и Москвичите ,които заради шофирането на по -ниски обороти,по малкия въртящ момент ,когато ролята на термостата беше по-бързото затопляне на ДВГ-то и съответно по -добро парно през зимата...отмина...


:bowdown :bowdown :banghead Хайде да го кажа така...има едно такова нещо, наречено оптимален температурен режим на двигателя. Важно нещо, независимо дали при Москвич или Порше Кайен. Приеми на юнашко доверие, че казвам каквото съм учил в училище и че главната роля на термостата не е да ти грее парното през зимата. :mhihi


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Mihailov78 » Сря 06 юли 2016 22:27


Мойте 5 стинки по темата. Прегрял мотор не се гаси, освен ако няма изтичане на антифриз (спукан радиатор, блок, тръба). При прегрял мотор (разбирай много загряти движещи/триещи/ се метални части) при гасене се спира водната помпа и така се спира движещия се флуид който охлажда металите до допустими термични граници. В този момент се получават локални прегрявания и деформация на металите, спира се и маслената помпа и разширените бутала задират в цилиндрите. Всичко води до :bishop

Друга е темата защо прегряват моторите, винаги има причина. Най-честата е най-баналната - спрял ел. вентилатор. При положение че стрелката влиза в червеното моя съвет е веднага да отбиете и без да гасите колата отворете капака. Вижте върти ли перката и ако не - с една отвертка или нещо метално дайте на късо датчика койото пуска перката. Ако има изтичане на вода нямате много избор, наливайте в разширителния съд ако имате вода и след като изтече нялятата вода гасете мотора.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта