На 14.01.2009 г. се налагаше ,независимо от атмосферните условия да бъдем в клиника в София .
Обух Голфа с 4 Дебика - Фриго . Седмица преди пътуването направих преглед на основните възли и агрегати на колата.
Вкарах пари в нея ,които може би надвишиха сериозно себестойността и. Тръгнахме в 12,00 на 13.01. с/у 14.01. 2009.
Беше снежна зима ,покрила цяла БГ. Пътя беше почистен до отъпкан сняг и обработен с химикали - това си беше лукс на фона на обилните снеговалежи. Около 7,00 ч. вече пиех кафе пред клиниката в София , като преди това на влизане в Горни Богров ме спря патрулка и единия полицай полусънен ми вика : Или си луд ,или трябва да си на ръба на живота ,за да се вдигнеш посред нощ и да минеш 400 км от Шумен ,посред нощ в тая зима....Дори попита имам ли нужда от съдействие ,за да стигна до адреса в София....
Изпаднах в прекалени подробности -извинявам се . Та мисълта ми беше че избора на подходяща гума за сезона + компетентно сервизиране могат да спестят хиляди ядове и проблеми.
Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Той затова ви е спрял да види що за хора са тръгнали по това време.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
В момента в Ямбол е около 13 градуса.Е честно казано за климата тук зимни гуми не ми трябват.Сняг вали 2-3-4 пъти за цялата зима,мога да си позволя да си зазимя колата за 1-2 седмици сумарно,отколкото да карам със зимни гуми,които за себе си съм установил,че на температури над 4-5 градуса са много зле със спирането и потеглянето,а росне ли малко ръчната ми както не иска даже да сурне задните ми летни гуми,със зимните се пързалям като ненормален
За Бургас и региона важи същото,даже там и 4 пъти сняг за сезона са много
.

За Бургас и региона важи същото,даже там и 4 пъти сняг за сезона са много

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Ако не излизате от Ямбол, карайте с каквото искате. Като тръгнеш за северна България, с летните гуми ли ще караш през Шипка или Троян-Кърнаре?
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
beuchat написа:със зимни гуми,които за себе си съм установил,че на температури над 4-5 градуса са много зле със спирането и потеглянето
Ако са Дебица или Тигър може и да е вярно. В останалите случаи е напълно невярно поне до 25 градуса, да не казвам 35.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Вредщайн и Бриджстоун.
Иначе затова съм написал региона в който живея,за да не бъда разбран погрешно,че говоря като цяло.
Иначе затова съм написал региона в който живея,за да не бъда разбран погрешно,че говоря като цяло.
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
beuchat написа:В момента в Ямбол е около 13 градуса.Е честно казано за климата тук зимни гуми не ми трябват.Сняг вали 2-3-4 пъти за цялата зима,мога да си позволя да си зазимя колата за 1-2 седмици сумарно,отколкото да карам със зимни гуми,които за себе си съм установил,че на температури над 4-5 градуса са много зле със спирането и потеглянето,а росне ли малко ръчната ми както не иска даже да сурне задните ми летни гуми,със зимните се пързалям като ненормален![]()
За Бургас и региона важи същото,даже там и 4 пъти сняг за сезона са много.
Зимните гуми са с точки, летните са с непрекъснати линии.
Който знае руски да чете https://www.zr.ru/content/articles/906607-tur-temperatur/?page=1
Накратко:
1 „Будем искать ответ на вопрос: действительно ли столь велико и так ли опасно увеличение тормозного пути при падении температуры воздуха и, соответственно, асфальта, как это утверждают шинные производители?“
Търсим отговор на въпроса: наистина ли е толкова голямо и опасно увеличението на спирачния път при падане на температурите, както твърдят производителите на гуми.
2 Что в итоге? При температуре асфальта от —10 до —4 ºС разница тормозного пути составляет 6–7% для «европеек» и 10% для более мягких «скандинавок». А при увеличении температуры асфальта до +13…+18 ºС разница возрастает почти вдвое — до 14 и 19% соответственно.
И какъв е резултата? При температура на асфалта от минус 10 до минус 4 градуса разликата в спирачния път е от 6 до 10% в полза на летните.
При +13 е 14% , при +18 19%.
Ето и тест на британски Winter tyres test 2017: best tyre brands reviewed and UK prices comparedhttp://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/winter-driving-special/93097/winter-tyres-test-2017-best-tyre-brands-reviewed-and
It demonstrated that changing tyres for winter is the way to go, while the wet and dry tests show that swapping back for summer is also the best option.
Continental ContiSportContact 5
Wet braking 101.20%
Wet handling 102.40%
Wet circle 106.10%
Dry braking 120.20%
Dry handling 102.00%
Летните гуми (Continental ContiSportContact 5) на сухо спират с 20% по-добре от най-добре спиращите зимни (Continental WinterContact TS 860).
$100 написа:beuchat написа:със зимни гуми,които за себе си съм установил,че на температури над 4-5 градуса са много зле със спирането и потеглянето
Ако са Дебица или Тигър може и да е вярно. В останалите случаи е напълно невярно поне до 25 градуса, да не казвам 35.
Явно не само за Дебица или Тигър е вярно, а и за Континентал.
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Тия графики са някакви велики глупости. Има доста хора, които вярват, че земята е плоска (в днешно време) - и те могат да рисуват графики и да правят грандиозни заключения. Някой вносител на китайски гуми ще извади същите сравнения и открития и ще установи, че китайските са с 1% по-лоши, но струват 50% от цената на марковите. Няма да се учудя, ако при въпросното "изследване" не е направено дори 1 измерване, а всичко е фантазии в Excel. Рисуваш графики, говориш поучително и готово - всеки вярва като гледа "научен подход".
Последна промяна от MMX на Пет 01 дек 2017 12:50, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Аз от личен опит също съм стигнал до извода, че летните гуми винаги спират по-добре на сухо, независимо колко е студено и какво обясняват в телевизора за 7-те градуса. Затова и винаги карам до последно с летните гуми, докато не завали сняг.
Това важи обаче за сух асфалт. Комбинацията обаче от сняг, дъжд и ниски температури е много неблагоприятна за летните гуми.
И тъй като през зимата много често се случва да е заснежено и мокро и студено, най-безопасно е със зимните гуми.
Зимните гуми не са голям разход, тъй като като имаш зимни и летни износваш паралелно 2 комплекта, което предполага, че в дългосрочен аспект няма да си дал повече пари за гуми.
Това важи обаче за сух асфалт. Комбинацията обаче от сняг, дъжд и ниски температури е много неблагоприятна за летните гуми.
И тъй като през зимата много често се случва да е заснежено и мокро и студено, най-безопасно е със зимните гуми.
То и аз мога, защото на Голф 2-то му сложих зимните, а Аудито е още с летни и откакто заваля сняг карам само голфа. Но и за Ауди-то имам зимни гуми на джанти. Но ако имаш само една кола - аз не бих рискувал да се случи нещо спешно и тъкмо да е навалял сняг и да не можеш да излезеш на улицата.beuchat написа:мога да си позволя да си зазимя колата за 1-2 седмици сумарно,
Зимните гуми не са голям разход, тъй като като имаш зимни и летни износваш паралелно 2 комплекта, което предполага, че в дългосрочен аспект няма да си дал повече пари за гуми.
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
MMX написа:Тия графики са някакви велики глупости. Има доста хора, които вярват, че земята е плоска (в днешно време) - и те могат да рисуват графики и да правят грандиозни заключения. Някой вносител на китайски гуми ще извади същите сравнения и открития и ще установи, че китайските са с 1% по-лоши, но струват 50% от цената на марковите. Няма да се учудя, ако при въпросното "изследване" не е направено дори 1 измерване, а всичко е фантазии в Excel. Рисуваш графики, говориш поучително и готово - всеки вярва като гледа "научен подход".
Като не вярваш на графики те ти рали пилот.
У зимних шин скандинавского типа протектор имеет абсолютно иную конструкцию и сделан из очень мягких резиновых смесей. Такая резина и множество ламелей (мелких прорезей в протекторе) делают протектор очень эластичным. Поэтому реакции на повороты руля на таких шинах значительно хуже, а тормозной путь больше, чем на летних шинах. Ввиду этого на таких шинах следует забыть об агрессивной езде.
Зимните гуми северен тип имат друга конструкция и са от меки гумени смеси. Този състав в комбиниция с многото ламели правят грайфела силно еластичен. Поради което реакцията им след завъртане на волана е значително по-зле, а спирачният път по-голям, отколкото при летните гуми. Предвид на това на такива гуми забравете за агресивно управление.
Особенно водителям, которые в периоды оттепелей, отсутствия снега и льда на дороге думают, что они могут ездить так, как на летних шинах. Это большая ошибка!
Особено водачите, които при липса на сняг и лед на пътя си мислят, че могат да карат сякаш са с летни гуми. Това е голяма грешка!
MMX написа: Рисуваш графики, говориш поучително и готово - всеки вярва като гледа "научен подход".
Нищо не рисувам - рисуват „За рулем“ и „Autoexpress“
о
Последна промяна от goldy на Пет 01 дек 2017 14:00, променено общо 1 път.
- Burner_inc
- Мнения: 691
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Това е супер, но ти колата само когато е сухо ли я караш? На мокро какво става, а при малко лед? Ясно е, че на лед всичко без шипове губи сцепление, но зимните гуми си връщат сцеплението много по-бързо!
А и северният тип зимни гуми е доста по-различен от тези използващи се извън русия и скандинавските страни...
А и северният тип зимни гуми е доста по-различен от тези използващи се извън русия и скандинавските страни...
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Vlad777 написа:Аз от личен опит също съм стигнал до извода, че летните гуми винаги спират по-добре на сухо, независимо колко е студено и какво обясняват в телевизора за 7-те градуса. Затова и винаги карам до последно с летните гуми, докато не завали сняг.
Това важи обаче за сух асфалт. Комбинацията обаче от сняг, дъжд и ниски температури е много неблагоприятна за летните гуми.
И тъй като през зимата много често се случва да е заснежено и мокро и студено, най-безопасно е със зимните гуми.То и аз мога, защото на Голф 2-то му сложих зимните, а Аудито е още с летни и откакто заваля сняг карам само голфа. Но и за Ауди-то имам зимни гуми на джанти. Но ако имаш само една кола - аз не бих рискувал да се случи нещо спешно и тъкмо да е навалял сняг и да не можеш да излезеш на улицата.beuchat написа:мога да си позволя да си зазимя колата за 1-2 седмици сумарно,
Зимните гуми не са голям разход, тъй като като имаш зимни и летни износваш паралелно 2 комплекта, което предполага, че в дългосрочен аспект няма да си дал повече пари за гуми.
Ето един човек, с който съм напълни съгласен. Аз също карам до последно с летните по горните причини. И също слагам зимните, пак по горните причини. Респект!
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
goldy написа:Нищо не рисувам - рисуват „За рулем“ и „Autoexpress“
Такъв е изразът, защо реши че съм допуснал, че графиките са твои? За рулем и Autoexpress какво са - журналисти. Освен това тук не си слагаме скандинавски гуми, така че няма нужда от подробности, които не ни засягат.
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
Burner_inc написа:Това е супер, но ти колата само когато е сухо ли я караш? На мокро какво става, а при малко лед? Ясно е, че на лед всичко без шипове губи сцепление, но зимните гуми си връщат сцеплението много по-бързо!
А и северният тип зимни гуми е доста по-различен от тези използващи се извън русия и скандинавските страни...
Тука некви индивиди говорят за измислици, фантасмагории съм написал, а я ги виж самите те какво пишат
$100 написа:beuchat написа:със зимни гуми,които за себе си съм установил,че на температури над 4-5 градуса са много зле със спирането и потеглянето
Ако са Дебица или Тигър може и да е вярно. В останалите случаи е напълно невярно поне до 25 градуса, да не казвам 35.
До 35 градуса зимните не били толкова зле със спирането.
А какво ще стане, ако хитрия Андрешко мине целогодишно на 7 до 8 годишни зимни. Колко ли ще държат на лед и мокро с 1.6 мм?
Re: Трябва ли зимните гуми да са задължителни ?
MMX написа:goldy написа:Нищо не рисувам - рисуват „За рулем“ и „Autoexpress“
Такъв е изразът, защо реши че съм допуснал, че графиките са твои? За рулем и Autoexpress какво са - журналисти. Освен това тук не си слагаме скандинавски гуми, така че няма нужда от подробности, които не ни засягат.
This year we return to the big-selling 225/45R17 size popular on many family cars and will see how tyres perform in different sizes because seven of the contenders from 2016’s 16-inch test are back. To put them through their paces we headed to Nokian’s White Hell proving ground in Ivalo, Finland, inside the Arctic Circle and close to the Russian border.
Те ти 50 зимни + лятна Auto Bild: Большой тест зимних шин размера 225/50 R17 (2017)
http://colesa.ru/test/55754
Торможение на мокром покрытии

Торможение на сухом покрытии

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта