Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 05 окт 2020 10:08


Що за олд таймер е 20 годишна кола (от 1999-2000г)? Разбирам да е от преди 1985 г.




Потребителски аватар
Е.Димитров
Мнения: 106
Регистриран на: Чет 10 фев 2011 6:07
Автомобил: Т5
Двигател: 7H
Местоположение: София/Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Е.Димитров » Пон 05 окт 2020 10:55


777 написа:Що за олд таймер е 20 годишна кола (от 1999-2000г)? Разбирам да е от преди 1985 г.

Май беше 30 години.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Пон 05 окт 2020 11:42


Е.Димитров написа:А в Норвегия какви са прегледите, тука няма да минат повече от 50% от автомобилите.
Там гледат дали автомобила има някъде ръжда и съответно ако открият, преглед не се минава.

Не думай бе колега, ми що си не седя в Норвегия ми дойде да ни разправяш какво било там.
Я кажи колкото е средната работна заплата в Норвегия и след това в Германия, след това дай да я сравним с България, пък накрая ще гледаме парка.
Ти като ти прокапе от покрива не слагаш кофа за да събираш водата предполагам, а почваш ремонт, същото е положението тук в нашата страна, хората карат стари автомобили защото булшинството са на прага на бедността, а трябва да има едно превозно средство във всяко семейство за да може хората да си закарат детето на училище.
Много е лесно да седиш и да плямпаш глупости само.
Дадох ти въпрос над който да поразсъждаваш с покрива и с кофата дано си ме разбрал какво исках да кажа


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 05 окт 2020 12:01


Когато се говори за Норвегия, човек трябва да подменя името със Саудитска Арабия. Ако някой каже, че в СА е строго ще има отговор "те ония имат много пари". Същото е с Норвегия, с тая разлика, че към СА няма особен наплив за емиграция.


Потребителски аватар
Е.Димитров
Мнения: 106
Регистриран на: Чет 10 фев 2011 6:07
Автомобил: Т5
Двигател: 7H
Местоположение: София/Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Е.Димитров » Пон 05 окт 2020 12:53


valiosport написа:
Е.Димитров написа:А в Норвегия какви са прегледите, тука няма да минат повече от 50% от автомобилите.
Там гледат дали автомобила има някъде ръжда и съответно ако открият, преглед не се минава.

Не думай бе колега, ми що си не седя в Норвегия ми дойде да ни разправяш какво било там.
Я кажи колкото е средната работна заплата в Норвегия и след това в Германия, след това дай да я сравним с България, пък накрая ще гледаме парка.
Ти като ти прокапе от покрива не слагаш кофа за да събираш водата предполагам, а почваш ремонт, същото е положението тук в нашата страна, хората карат стари автомобили защото булшинството са на прага на бедността, а трябва да има едно превозно средство във всяко семейство за да може хората да си закарат детето на училище.
Много е лесно да седиш и да плямпаш глупости само.
Дадох ти въпрос над който да поразсъждаваш с покрива и с кофата дано си ме разбрал какво исках да кажа

Значи, не живея в Норвегия, бил съм там и в Германия за известно време. Живея си в България.
И да, забравих да напиша в края на моето мнение, че веднага някой ще каже "ама заплатите в България".
Ами то е същото да кажеш "от къде на къде трябва да имам 8 ми клас , че да имам книжка, толкова сме бедни, че нямах време да завърша училище и да се науча да чета, за да видя какво пише в правилника за движение. И защо трябва да си купувам нови гуми, толкова сме бедни, че ще карам тея гуми докато не гръмнат от изтъркване и старост. Въобще нямам възможност да сменям накладки, те струват пари. Пък маслото, може да отида до някоя канавка и да го пусна, какво ще им давам пари в сервизите (ако въобще сменя маслото). Голяма работа, като колата е цялата изгнила, пари нямам за нова , ей така ще я карам, докато , а и след като почнат да падат чаркове по пътя, пък ще си карам децата в кошницата, дето не е чак толкова изправна за да ги закарам до училище или градината, какво от това, че няма гуми, спирачки, скапана е, ама нямам пари, това е положението. Иначе е абсурд да ги кача на рейса или трамвая "
Притежаването на автомобил не е задължително условие, полагащо се на всяко живо същество. Да притежаваш автомобил означава да имаш отговорност към всички, покрай които минаваш с този автомобил. Като и разбира се да си плащаш данъците.
И аз не съм доволен от това, което виждам, от ниските заплати, но гледам моят автомобил да е изправен, да не пуши, да е тих и да няма ръжди.

П/п
Пък данъците в Норвегия са амама леле


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Пон 05 окт 2020 13:38


Не във всяко населено място има рейсове и трамваи, пък и въпроса с училището е примерен, ами и на детска градина ще ги качиш на трамвая, това говори лошо за теб.
И недей изопъчава нещата... Да не сменя гуми, да не сменя накладки, никой не говори колата да не и се прави никаква потдръжка, и аз гледам колата да не пуши и да не тропа но това не означава че е перфектна във всяко едно отношение, все пак е стара кола, какво сега да не ми прекарат колата на ГТП че демпферния маховик се е поразбил и че пластмасовата кора под двигателя липсва, това е глупост и сам го знаеш. Колкото и да я правиш колата си ще ти намеря косури винаги по нея, невъзможно е всичко да е перфектно, а въпроса с ръждата е субективен, поне в Норвегия си се нагледал на ръждиви коли заради тежките зими, там колата за да няма ръжда трябва да е или нова или лятна. Човек малко трябва да се замисли като говори и на мен ми се иска колата да я сменям на 5 години и да не лежа под нея да правя ремонти събота и неделя вместо да ида някъде на почивка. Обстоятелствата са такива за повечето
Лек ден ти желая

Последна промяна от valiosport на Пон 05 окт 2020 14:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 05 окт 2020 13:46


В интерес на истината самото заглавие е леко неуместно. В Норвегия/Германия гледат шарнири, ръжда и т.н. просто защото това е планов технически преглед. При нас ГТП е изопачен в ходене да ти издадат един документ и да ти залепят стикер. И ако гледат нещо повече от спирачките изглежда като престараване. Ами съвсем логично е да ти прегледат ходовата част - все едно отиваш в сервиз и казваш я ми прегледайте колата дали има нещо за правене. Разликата е, че държавата те задължава да го направиш поне веднъж в годината, защото има хора, които при късмет може и 3 години да не стъпят в сервиз дори да дрънчат много неща.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Пон 05 окт 2020 14:22


Кво ще ми гледат шарнири, то по тея дупки и преди година да съм сменил цялото окачване пак всичко ще клопа и скърца, в Германия не вярвам да караш с 30 и да подскачаш като малоумен. Тука до нас на светофара като отивам към ЛИДЛ има една шахта която е почната уж да се прави и така е отрязана че е дълбоко две педи, хайде обесни ми как ще минеш през нея? Когато влизам от отсрещната улица не е проблем но когато правя десен или ляв завой няма как да свиеш без да рискувам или картер да пукна или резервара да спукам.
Лошото е че направиха пресечките между двата булеварда еднопосочни и понякога за да избегна тая гадна пресечка трябва да обиколя още километър.. е какво е това?


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 05 окт 2020 14:42


То не е казано, че няма да минеш ГТП. Но ако ти кажат, че имаш да сменяш това и онова е по-добре отколкото да живееш в заблуда. Класика е примерно скъсан маншон - не се вижда и не се усеща. Ако не направи оглед някой, така ще си стои.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Пон 05 окт 2020 16:26


Абе едва ли ще мина преглед с разбит демпфер в Германия както Димитров ми сравнява Норвегия и аз си го знам демпфера че си чатка ама така си карам от години, на пътя няма да ме остави и си карам докато не почне да хлъзга съединитела сега няма да тръсна 1500 лева е така и да се гъза под колата 5 дена.
И със скъсан маншон едва ли ще те пуснат в Германия да хвърля грес по асфалта.
Значи има повреди с които може да се кара, маншон на вътрешно каре сменям 5 пъти вече и се принудих да сложа пластмасов маншон от друга кола щото са много качествени гумените и се развали резбата на полуоската от завиване и отвиване.
Ама реално то си е за мен като не го сменя маншона след година две цяло каренце ще купя


Потребителски аватар
BeNjI14
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
Двигател: AWY BMD 2006

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот BeNjI14 » Пон 05 окт 2020 16:46


Всички се оплакват от прегледите не си вършели работата ми да спират всички гнилаци направо може да си чупиш като вафла от тях аз се чудя как минават изобщо то безхаберни собственици мързеливи карат докато се разпадне и сменят колата има много но минават технически но има и другата страна ако пък станат строги пак ще има ревнали ооо то се заяждат това е България винаги ще има мрънкачи.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 05 окт 2020 16:51


Няма как да уличиш сервиза, а и сигурно наказанието е най-много отнемане на лиценза. Така че си струва риска да пускат масово - иначе ще ги подбие конкуренцията. А и като знаят какви са масовите коли, няма как да искат чудеса. Вероятно колите на проверяващите са не по-стока от повечето, които уж трябва да спират. Все едно да проверяваш контролни на цял клас циганчета - може да има двойки, но няма как да пишеш на всички, каквото и да са написали реално.


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 476
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Snuupy » Вто 06 окт 2020 8:08


Някой спомена заплатите в България по-горе. Мога да говоря за София, а то почти цяла България се пресели тук, не защото искат, а защото ги принудиха, но това е друга тема. Не сме 68-ма и масово заплатите станаха от 1200лв нагоре в частния сектор. С един чужд език говоря, с два вече почваш от 1700-1800лв нагоре.

И да ми кажете, че с тези пари, не можеш да отделиш за определен период от време за един съединител или кора под двигателя е меко казано - смешно.

Масово гледам постове във ФБ - "Как да премахна EGR", "Продавам катализатор", "Как да изключа DPF".
И ето от такива хора, вече в София не се диша по улиците, масово някакви пушещи коли със задушлива миризма зад тях.

Значи, понеже българина е по-тарикат от всички останали хора. Първо си купува дизел, да спести 2-3-4л разход на 100. После му маха всички "Еко" неща, щото да не дава пари за тях, пак да спести. После, депфера се разтрака "абе, така ще си карам, нека си трака" - пак да спести.

Аз съм "ЗА" техническите прегледи да се направят като в Германия и Англия - имаш ръжда, разтропан маховик, колата пуши - спиране на колата от движение.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 655
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Вто 06 окт 2020 8:29


Snuupy написа:
Масово гледам постове във ФБ - "Как да премахна EGR", "Продавам катализатор", "Как да изключа DPF".
И ето от такива хора, вече в София не се диша по улиците, масово някакви пушещи коли със задушлива миризма зад тях.




-------
И от друга страна, постове от типа: Кажете къде мога да си подменя ДПФа, защото отивам на екскурзия в Швейцария с колата. Скоро имаше точно и такъв.
-------
От една страна системата нехае, поради корупция, скапано и очевидно остаряло законодателство. Всичко по веригата смърди. На никой от властта не му пука. Цъкат си фейса, заплатата им тече и толкоз.
Ебаси, все едно техните деца дишат по-чист въздух в Софето.
Няколко поста назад един колега даже не беше разбрал, защо аджеба се възмущавам ,че съм минал преглед с фиктивно замерени газове. Един вид да си трая и да се радвам, че съм минал с пушещото ми МПС.
Няма дори да го коментирам този пост. Малцина(надявам се повече) ще ме разберат правилно.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Pet_rov » Вто 06 окт 2020 8:43


Всичко с ГТП е въпрос на самосъзнание, според мен. Преди 3 години отивам на ГТП с течащи задни амортисьори, без да знам, че е така. Човекът каза - ще те пусна, но ще трябва да ги смениш - смених ги на другия ден. Та така...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 53 госта