ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Да ама ако си на бензин пак върви повече отколкото на наутрално копче,а нали трябва да е същото уж...поне при 2000оборота и нагоре.
- iliankocov
- Мнения: 1372
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
- Автомобил: Golf 2 Edition One
- Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
- Местоположение: Враца
Re:
joker написа:Ами имаше една тема почти същата...направете си такава равносметка
1.Карата по магистрала със 140 км/ч-изключвате от скорост и колата по дискретен наклон надолу изкарва още примерно 10 км с разход около 50 гр бензин за тези 10 км(горивото за празния ход)
2.При същата ситуация-отпускате педала оставяте на принудителен празен ход -двигателят обаче се задейства като спирачка и вие бързо още на 2-я километър падате на 60 км/ч подавате естествено газ до 140 км със съответния висок разход и то в режим на ускорение! -краен резултат-тези 10 км вие ги минавате с повече гориво отколкото ако осводите от скорост.
Нооооо...Друга ,обаче е ситуацията при спускане по значителен наклон и с повече завои...тогава ППХ показва по-голяма икономичност.(да не говорим,че особено за предното предаване влизането на остър завой без да си на скорост засилва ефекта на недозавиването и буууум...много честа грешка на хората карали дълго време задно предаване и нямащи опит с предното)
много правилно казано! От скоро карам кола с борд комп. и често си играя за да видя кое аджеба е по - ефикасно при пускането на дълъг баир с не много голям наклон? По последни мои изчисления/даже ще дам информация от къде до къде точно/ карането на свободен ход е по - икономично откъм разход на гориво. Веднага давам пример - От първия тунел в посока София - Враца/Варна/ пускам колата на скорост, като преди навлизане в тунела ми показва 5.0/100 по борд... до долу преди Ботевград е все баир надолу като на някои места има и равни отсечки. Точно преди пистата на Ботевград показанието по борда беше 4.8/100. 2-ри опит


Това обаче става при баири, които са с разстояние поне 3-4км иначе няма ефект!
- stefan4o
- Мнения: 19299
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Скъпата нафта до какво води 

- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
вдигам 200 и после на контакт кви "ппх" "пп" 

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
rocky написа:вдигам 200 и после на контакт кви "ппх" "пп"
И на първия завой си в новините наравно с дървото


- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
stefan4o написа:Скъпата нафта до какво води
Убедих се,че именно при дизела поради изключително ниския разход на празен ход, използването на ППХ има смисъл само при спускане по планински наклони(заради компресията ППХ при дизела много по-бързо убива скоростта и икономията отива по дяволите при малки наклони)...С ПХ(а не ППХ) докарвам градско във Варна от 5.3 лятото до 5.8 зимата...
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
fox_vt написа:rocky написа:вдигам 200 и после на контакт кви "ппх" "пп"
И на първия завой си в новините наравно с дървотокой ще ти върти хидравликата и вакуум помпата за спирачките
шегувам се разбира се! В спамерския ми коментар просто иронизирам иначе хубавата и полезна тема!
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Крайно непрепоръчителоно за движение с над 50 км.ч.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
не четох цялата тема, ама разбраах следното..... Голема далвера тва ППХ 

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
ALESYZ написа:А ко прайм с автоматична скоростна кутия?
Отговора на този въпрос е труден дори за конструктурите на автоматични СК. Нещо по-вече последните разработки на СК DSG на VAG, при спускане при малък наклон, преминават в режим движение "по инерция". След много тестове за разхода на гориво, инженерите произвели нашите коли са установили, че движението в режим ППХ (т.е. "на скорост"), при спускане при малък наклон, води до по-висок разход в сравнение с движение "по инерция". Затова последните модели (от около година-две) такива СК са програмирани за работа по този начин.
Това е причината моята механична СК, "задкормилнато устройство" да я управлява така...
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Това не е от скоро ами е много отдавна, който е карал автоматик го знае. Като върнеш газта и падат оборотите, все едно изключваш от скорост ..
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
ALESYZ написа:А ко прайм с автоматична скоростна кутия?
Гориш с 1.5-2 л/100 повече от ръчните....пише го във всички каталози с технически данни...
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
А сега да питам примерно за двигателя има ли проблем ако не му се подава ток? Примерно оня ден пускам голям баир 20км и от майката на мизерията, гасим колата, ръгам 4та и така слизам надолу. Щото е карбуратор на газ и пак ми харчи при спускане. А искам да си имам и спирачки- серво. Би трябвало да няма проблем за колата и двигателя ама знам ли. Маслената помпа си работи, бензиновата също. Демек цялата механика в двигатела си работи. При инжекциона спира подаването на гориво самата система при спускане и рахода ми става 0.00. А тука и режа тока направо от ключа. И го правя в положение 1, колкото да не ми се заключи волана в движение. 
Това с търкането на бутала и сегменти е малко смешно... Нали маслената помпа си върти масло вътре бре колега. Като гори и харчи газ по малко ли се търкат според тебе?


Това с търкането на бутала и сегменти е малко смешно... Нали маслената помпа си върти масло вътре бре колега. Като гори и харчи газ по малко ли се търкат според тебе?


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 209 госта