най-добрата халогенна крушка?!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот JC » Вто 06 дек 2011 18:48


Много ги драматизирате нещата...
Едно време си е било за едно време....тогава всички коли са били еднакви ....
Сега без качествени фарове е самоубийство да се кара, то е въпрос и на регулировки, не само вид крушки ...
И стига с това заслепяване, нали преди карах с ксенон и никой не ми е присвятквал, сега също с осрамите и филипсите, но разликата е че като се разминавам с .....моля на крака и мин мълчание ....с ОРИГИНАЛНИ КСЕНОНИ и те също ме заслепяват и не си виждам пътя за секунди ....в противен случай се заслепяваме взаимно, но така че да си виждаме пътищата и двамата ..да неприятно е, но е по-неприятно да не виждам нищо ....
Не съм за китайския ксенон, но и такива драматизирания ми идват в повече ....
Аз искам да ми кажат къде, да ми демонстрират при еднакво добре регулирани фарове каква е разликата м/у ксенон и халоген, сила на отблясъци и т.н. ...
И да има ясни правила, като се минава на преглед, да следят и това, но трябва някой да е написал ясно закона преди това, защото сега никой за нищо не може дани хване ...Като си сложа примерно 4300К ксенон, нека да видя как ще докаже и с какво правно основание, че съм променил вида на светлините...еми смешно е, просто им дадоха повод да лапат пари ....
А колко коли са с регулирани фарове, щото и 30W да е ако е в очите ти заслепява ...колко коли се движат и с халогени, че новите имат по два вида доп. светлини, светят в завои..еми това също ми пречи на очите ....Колко хора не са си мили фаровете .....или такива, които извънградско карат на дълги само ....
Преди го писах също, последно карах с 4300К, фаровете жълтееха, на пункта за прегледи не вярваха, че е ксенон, светлинният поток беше ясно очертан и по техните думи фаровете са ОК ...
После казаха НЕ с афтър маркет ксенон, еми ок, махнах го ...и какво се случи ....всеки си прави каквото си иска, едни си карат с ксенони, други пишат фишове на хора с халогени, защото на онзи така му се видяло, че заслепява ...пълна анархия...и реално едни виждат къде карат, а др.не, та ако ще и 100лв за крушки да дадем ...това е истинта :beat_butt2 eusa




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот stefan4o » Вто 06 дек 2011 18:53


Би ли дефинирал качествени фарове?
Оригиналните фарове с халогенни крушки са некачествени или аз нещо не съм те разбрал правилно? Аз съм на мнение, че осветителната уредба на автомобилите на нашата марка е повече от добре пресметната, проблемите й идват главно от годините и се изразяват в:
1. окисления, лоши връзки и т.н.
2. проблеми по рефлектора на фара - избелване, потъмняване, ръжда и т.н.
Карах малко миналата зима с оригинални фарове на Голф Мк2, докато си рециклирам моите и трябва да ти кажа, че според мен светят повече от добре, но имам релета и фаровете са в почти перфектно състояние. Ползвах ги с обикновена крушка на Осрам за 6 лева бройката.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот JC » Вто 06 дек 2011 19:01


stefan4o написа:Би ли дефинирал качествени фарове?
Оригиналните фарове с халогенни крушки са некачествени или аз нещо не съм те разбрал правилно? Аз съм на мнение, че осветителната уредба на автомобилите на нашата марка е повече от добре пресметната, проблемите й идват главно от годините и се изразяват в:
1. окисления, лоши връзки и т.н.
2. проблеми по рефлектора на фара - избелване, потъмняване, ръжда и т.н.


Имам предвид фарове, които да дават нужната светлина с оглед на времето , в което ги използваме като години...
Ако 90те години всичко е било халоген сега не е....и колкото да е оригинален ксенона на някои автомобили като карам независимо къде ми пречат да си виждам пътя ....
Защото до скоро излизаха автомобили с ориг.ксенон на рефлектрони фарове ...
И не може да ми цитират някакъв закон, който е писан преди да се измисли ксенона.

А иначе за окисленията и качеството на рефлекторите се подразбира, дори да се изпълни това пак като се разминеш с кола с ксенон, за сек. не си виждаш пътя ...това искам да кажа ...И ме дразни най-вече това че няма правила,значи на прегледа ме пускат, а неква тъпа фуражка ще преценява на око как са ми светлините ....е жалко е ...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот stefan4o » Вто 06 дек 2011 19:22


Говориш така, сякаш всяка кола излиза серийно с ксенонови фарове от завода? Ако халогенната светлина нямаше своите предимства, то мога да те убедя, че досега отдавна вече щеше да е спряна от употреба, а тя не е. Мога да ти дам доста примери от мои лични впечатления за автомобили, които имат доста добри халогенни фарове - на прима виста се сещам за Пежо Партнер, Дачия Логан, има сигурно и доста други, но конкретно към тези имам някакви преки наблюдения като ползвател, предполагам при другите съвременни коли ще е същото.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот JC » Вто 06 дек 2011 19:44


Просто искам да има по-голям контрол върху тези неща в пунктовете за преглед, както е в Германия примерно.
И правилата да са еднакви за всички.
Иначе да, има коли, които имат много хубави фарове-халогенни, много отдавна имахме вартбург....еми страхотно светеха,имам уазка,чийто рефлектори са нов модел руски Н4 ориг. са и светят също много хубаво.
На Пасата също светнаха, но всеки иска максималното в случая от фаровете си и да е наясно докъде може да се разпростира.
Но да не изместваме темата :oops:

А да питам нещо във връзка с темата.Някъде имаше графика, в която беше описано,чепримерно ако до халогенната крушка ходят 12V напрежение то тя свети на 50-60% от възможностите си.На 13.5V май отиваше на 100%
Днес имахме спор с един,който е електротехники ги разбира нещата и той казва, че 12V е оптималното светене, а не е така.
Въпроса ми е, когато светят с ток 13.5 е в границите на нормалното или сме над тези граници, тоест пренатоварена крушка.
Защото от друга страна няма крушка, която докато работи двигателя и алтернатора зарежда, то тя да свети на 12V, ако е перфектна инсталацията?!


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот valiosport » Сря 07 дек 2011 0:54


JC написа:Просто искам да има по-голям контрол върху тези неща в пунктовете за преглед, както е в Германия примерно.
И правилата да са еднакви за всички.
Иначе да, има коли, които имат много хубави фарове-халогенни, много отдавна имахме вартбург....еми страхотно светеха,имам уазка,чийто рефлектори са нов модел руски Н4 ориг. са и светят също много хубаво.
На Пасата също светнаха, но всеки иска максималното в случая от фаровете си и да е наясно докъде може да се разпростира.
Но да не изместваме темата :oops:

А да питам нещо във връзка с темата.Някъде имаше графика, в която беше описано,чепримерно ако до халогенната крушка ходят 12V напрежение то тя свети на 50-60% от възможностите си.На 13.5V май отиваше на 100%
Днес имахме спор с един,който е електротехники ги разбира нещата и той казва, че 12V е оптималното светене, а не е така.
Въпроса ми е, когато светят с ток 13.5 е в границите на нормалното или сме над тези граници, тоест пренатоварена крушка.
Защото от друга страна няма крушка, която докато работи двигателя и алтернатора зарежда, то тя да свети на 12V, ако е перфектна инсталацията?!
12 волта е номиналното напрежение mhihi Графиката е на първа страница в темата "Подобряване работоспособността на фаровете". Колкото по-голямо става напрежението толкова по-силно ще свети крушката въпроса е колко ще издържи mhihi
stefan4o написа:Говориш така, сякаш всяка кола излиза серийно с ксенонови фарове от завода? Ако халогенната светлина нямаше своите предимства, то мога да те убедя, че досега отдавна вече щеше да е спряна от употреба, а тя не е. Мога да ти дам доста примери от мои лични впечатления за автомобили, които имат доста добри халогенни фарове - на прима виста се сещам за Пежо Партнер, Дачия Логан, има сигурно и доста други, но конкретно към тези имам някакви преки наблюдения като ползвател, предполагам при другите съвременни коли ще е същото.
Не знам какво е предимството на халогенната лампа, лично на мен най ми харесва цвета от светлината на халогенната лампа. По ралитата например защо не карат с ксенони ами са с халогенни крушки ? А за фаровете съм съгласен, че има много коли с хубави халогенни фарове, проблемите идват защото фаровете са ни стари и липсата на релета води до падове по инсталацията. Ако се сложат нови фарове или се рециклират оригиналните, да се поставят релета на фаровете, в комбинация с едни хубави крушки (не говоря за 100 ватови), с по-голяма осветеност и едно регулирване на фаровете и ноща става ден :drinking:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот stefan4o » Сря 07 дек 2011 7:12


JC написа:Просто искам да има по-голям контрол върху тези неща в пунктовете за преглед, както е в Германия примерно.
И правилата да са еднакви за всички.
Иначе да, има коли, които имат много хубави фарове-халогенни, много отдавна имахме вартбург....еми страхотно светеха,имам уазка,чийто рефлектори са нов модел руски Н4 ориг. са и светят също много хубаво.
На Пасата също светнаха, но всеки иска максималното в случая от фаровете си и да е наясно докъде може да се разпростира.
Но да не изместваме темата :oops:

А да питам нещо във връзка с темата.Някъде имаше графика, в която беше описано,чепримерно ако до халогенната крушка ходят 12V напрежение то тя свети на 50-60% от възможностите си.На 13.5V май отиваше на 100%
Днес имахме спор с един,който е електротехники ги разбира нещата и той казва, че 12V е оптималното светене, а не е така.
Въпроса ми е, когато светят с ток 13.5 е в границите на нормалното или сме над тези граници, тоест пренатоварена крушка.
Защото от друга страна няма крушка, която докато работи двигателя и алтернатора зарежда, то тя да свети на 12V, ако е перфектна инсталацията?!

Попитай този разбирач-електричар тогава, когато излезе нова от завода и е с чисто нова инсталация колко волта отиват до крушката. Хората са го сметнали достатъчно добре, както и производителите на автомобилни крушки. Задай му въпроса си по тоя начин и пиши какво ти е отговорил mhihi Той авто-електричар ли е, или от ония дето опъват кабели по новите сгради, щото ако е от втория тип напълно го разбирам, ако е от първия... говори лошо за него :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Evil_Master
Мнения: 100
Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Evil_Master » Чет 08 дек 2011 6:24


От около 2 години имам - наблюдения поне - на ралито от световния рали шампионат (WRC), нощем колите карат с големите легени на ксенонче, поне тая година и миналата, като го гледах в Франция бяха с брутален ксенон.
И сега другото, един приятел имаше пежо 205 Mi16 това преди 7 години някъде и си бе взел WRC халогени по 23 см диаметър, еми на 100 метра правеше ден и то само единия па срещу колата не се гледаше.На 2 метра пред колата грееше топлина осезаемо.После като успяха да запалят и втория халоген и стана нещо извънземно.
Относно ксенона без съмнение свети по добре от халогенна крушка особено на точния фар, дори и не заслепява толкова когато фара и колата не са ниско бюджетни.Иначе споменатите логани и партнери светят да си мамата трака не се седи пред тях найстина - ужасно е ксенона ряпа да яде, даже и най-китайския пак не заслепява така.Всичкото е до рефлектора, височината на фара спрямо земята и реглажа му.
И за финал берлинго 2009 с ксенон от 120 лв свети по умряло отколкото с оригиналната крушка филипс.С ксенона няма контур и свети като НЛО т.е., ужасно.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот valiosport » Чет 08 дек 2011 19:12


Evil_Master написа:От около 2 години имам - наблюдения поне - на ралито от световния рали шампионат (WRC), нощем колите карат с големите легени на ксенонче, поне тая година и миналата, като го гледах в Франция бяха с брутален ксенон.
И сега другото, един приятел имаше пежо 205 Mi16 това преди 7 години някъде и си бе взел WRC халогени по 23 см диаметър, еми на 100 метра правеше ден и то само единия па срещу колата не се гледаше.На 2 метра пред колата грееше топлина осезаемо.После като успяха да запалят и втория халоген и стана нещо извънземно.
Относно ксенона без съмнение свети по добре от халогенна крушка особено на точния фар, дори и не заслепява толкова когато фара и колата не са ниско бюджетни.Иначе споменатите логани и партнери светят да си мамата трака не се седи пред тях найстина - ужасно е ксенона ряпа да яде, даже и най-китайския пак не заслепява така.Всичкото е до рефлектора, височината на фара спрямо земята и реглажа му.
И за финал берлинго 2009 с ксенон от 120 лв свети по умряло отколкото с оригиналната крушка филипс.С ксенона няма контур и свети като НЛО т.е., ужасно.
Колега дай малко информация за тези халогени и за ламБите им че се заинтригувах :Mr Green Fun И аз обмислях варианта за 4 броя Hella Rally 3000 над капака да се пускат само към дългите ама няма да стига генератора :Mr Green Fun :drinking:


Потребителски аватар
bayram92
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 13 фев 2010 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот bayram92 » Чет 08 дек 2011 20:07


Искам само да споделям,че видях в германия най новите ЛЕД крушки.Продавача каза че са били по ефективни от ксенона и без запалки но забраваих на коя марка бяха но видяах че са по 9,49 евро бр :applause:


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот momcho_bg » Чет 08 дек 2011 20:23


Osram NightBreaker - Както говори името им наистина разбиват нощта и става ден. На 20-годишния пасат много съм доволен от тях.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот stefan4o » Чет 08 дек 2011 20:25


bayram92 написа:Искам само да споделям,че видях в германия най новите ЛЕД крушки.Продавача каза че са били по ефективни от ксенона и без запалки но забраваих на коя марка бяха но видяах че са по 9,49 евро бр :applause:

По-ефектни, или по-ефективни? :roll:


Bobi85
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Bobi85 » Чет 08 дек 2011 23:54


Преди два дни ми изгоря мегазвездата Найтбрейкър+ след 6 месечна експлоатация.При това не карам на фарове през лятото.Определено може да се поспори върху твърдението на Осрам, че имат много по-дълъг живот от предшевственика си.

Тъкмо бях тръгнал да купувам друга крушка НБ+ и ми направи впечатление един модел Osram Cool Blue Hyper 5000 K.Повярвайте, най-накрая разбрах какво е да имаш ксенон на рефлектор :)


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот JC » Пет 09 дек 2011 2:40


Bobi85 написа:Преди два дни ми изгоря мегазвездата Найтбрейкър+ след 6 месечна експлоатация.При това не карам на фарове през лятото.Определено може да се поспори върху твърдението на Осрам, че имат много по-дълъг живот от предшевственика си.

Тъкмо бях тръгнал да купувам друга крушка НБ+ и ми направи впечатление един модел Osram Cool Blue Hyper 5000 K.Повярвайте, най-накрая разбрах какво е да имаш ксенон на рефлектор :)


Тоест, доволен си от куул блу ли, :roll: спрямо найд брейкъра


Bobi85
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Bobi85 » Пет 09 дек 2011 4:27


И двете си имат положителни и отрицателни страни.
NB+ :
+ много добро осветяване на суха настилка
+ много добро осветяване на мокра настилка
+ много добро осветяване през нощта
- кратък живот
- жълтеникав спектър на светлината
- неоправдано висока цена

Cool Blue Hyper 5000K:

+ изключително красива бяла светлина
+ много добро осветяване на суха настилка
+ по-евтина от НБ+
+ много добро советяване през нощта
- слабо осветяване на мокра настилка
- все още нямам наблюдения върху живота на крушката

Забравих да добавя, че Hyper 5000K се води нелегална в САЩ и Европа, поради незнайни причини за мен и много други хора от чужбина.Но щом на TUV не правят проблем, не виждам защо да не карам с тях в България...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта