Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20362
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 15 авг 2024 15:39


Айде още веднъж ми обясни, че докато съседът сере в градинката пред блока, няма никакво значение дали ТИ си хвърляш боклука през прозореца! Блестяща логика! С такова мислене няма излизане от кочината - гарантирано! Европейските заплати ще ги гледате още дълго през кривия макарон!




Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2193
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Чет 15 авг 2024 15:59


пуснал съм обява за работа.
ето ЦВ-то на един от кандидатите.
нито едно от уменията му не съвпадат с тези които ми трябват на мен.
почти 100% съм убеден, че кара старо БМВ
Прикачени файлове
Screenshot 2024-08-15 at 16.56.03.png
Screenshot 2024-08-15 at 16.56.03.png (47.54 KиБ) Видяна 1135 пъти


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6383
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 15 авг 2024 16:08


Не вземай пример от cecoa1 да говориш във второ лице.
И ми се струва, че и ти имаш проблем с осмислянето на фундаменталният научен въпрос кое се слага отпред - магарето или каруцата.
Ако в България се получаваха европейски заплати разговорът в тази тема щеше да е коренно различен. Ама ти си избрал да се бориш със следствието, а не с причината. Българинът няма пари защото всевъзможни паразити го крадат по всякакви начини. Тази шумотевица с катализаторите е също начин за крадене.
В Германия сигурно първо са си купили скъпи коли със заплати от по 500 евро и после са им вдигнали заплатите :gruebel


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3982
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот joro_kem » Чет 15 авг 2024 16:13


абе няма ли "модератор" да разчисти темата, вместо да налива масло в огъня??? нали във форума не се толерира политизиране на темите? или вече не е така?


Потребителски аватар
BLUEPUPIL
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 15 авг 2024 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот BLUEPUPIL » Чет 15 авг 2024 16:17


Какво правим с малките и средните фирми, които имат работа в центъра на София, а скоро и в другите големи градове и които имат 1-2-3-4-5 автомобила?
================================
Какво правят в центъра? Ако става въпрос за доставки, клиентът плаща за удоволствието/предимството да е в центъра.
=======================================
Старите дизели са ви като трън в очите, но както се оказва всичко е една добре режисирана заблуда. Същата както с екологичните газови уредби. Според мен, няма как двигател с по-високо КПД да замърсява повече.

=======================================
Големият, редови 6-цилиндров дизел (3; 3+литра) за 300000км, замърсявя по-малко с въглеродни окиси от бензина, и по-малко с фини прахови частици от газта, при генерирани сходни въртящи моменти. =======================================
В обобщение, газовете от дизеловите двигатели са по-вредни за човешкото здраве поради по-високите емисии на фини прахови частици и азотни оксиди, които имат сериозно дългосрочно въздействие върху дихателната и сърдечно-съдовата система.

=======================================
studies have shown that SI natural gas engines can produce five to 50 times
more ultrafine particles than diesel-fueled vehicles certified to the same emission

=======================================
превод- Газта замърсява с над 5 пъти повече с фини прахови частици в сравнение с дизела.
=======================================
CNG vehicles emit especially large numbers of ultrafine particles as small as 2.5 nm. These particles could potentially be the most harmful to human health as they have been shown to penetrate deep into the body and have been linked to an increased risk of brain
cancer. If particles as small as 2.5nm are taken into account, the total amount of particles emitted by CNG cars and vans increases by between 100-500 times . For heavy duty CNG vehicles, extending the measurement range down to 10nm has been shown to increase the
total amount of particles by 100% and this is likely to increase if 2.5nm particles are considered.

===============================
превод- Потвърждава се отдавна известната, но задушена от пропаганда истина, че газта е голям замърсител с фини прахови частици.
===============================
Равносметката
Най-много фини прахови частици- газ
Най-много въглеродни окиси- бензин
Най-много азотни окиси- дизел
Най-голям въглероден отпечатък- електрически автомобили
===============================
Чакам с нетърпение моментът, в който всички дизелови МПС-та, над 5 тона ще станат бензинови, газови и/или електрически. От къде ще вземат ток? За Германия, след като затвориха ядрените централи е ясно, че ще зареждат с електрическа енергия, произведена от газ и въглища. Голям цирк.

Извод: След инвестиция в качествени филтри, дизелът е най-екологичното гориво за извън урбанизирани територии.
Всичко останало е дезинформация, пропаганда и лобиране с цел обогатяване с парички!
За София трябват още милиарди за метро и трамваи,
тогава да затягат нормите.
===============================
Всичко това съм го написал, за да не бъда голословен и за да отговоря конкретно на съмненията в дискриминация по отношение на измерванията спрямо бензина и газта и толериране на дизела.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6383
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 15 авг 2024 16:33


Vlad777 написа: боклука през прозореца!

Преди много, много години един нашенец в Слънчев Бряг си извадил последната цигара, после смачкал кутията и я метнал. Наблизо се товарели някакви немци в автобус, един дойчо с два тежки куфара го видял, оставил куфарите, взел празната кутия и я пуснал в кошчето, после си взел куфарите и си заминал без нищо да каже. Нашенеца потънал в земята от срам. Познай дали някога пак би си метнал кутията, дето му падне.
Българинът лесно може да бъде превъзпитан, ама с правилен подход. Касапските регулации само ще го озлобят още повече и ще го направят още по-върл поклонник на другаря Путин.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20362
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 15 авг 2024 16:44


joro_kem написа:абе няма ли "модератор" да разчисти темата, вместо да налива масло в огъня??? нали във форума не се толерира политизиране на темите? или вече не е така?
Имаш бутон докладвай, но нека правим някаква разлика между политика и елементарно възпитание през първите 7 години.

А тия дето чакат държавата да им дава и вдига заплатата и дето държавата трябва да им хвърля боклука, който са метнали през балкона в кошчето - има да почакат. Както казах - през крив макарон!

От темата до тук стана ясно, че свинята си сака кочината icon_idea


dtony
Мнения: 45
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 17:24
Автомобил: Passat 7
Двигател: Cdga 2012
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот dtony » Чет 15 авг 2024 18:57


Bluepupil, как можа да напишеш тези глупости. Има си химичен състав на всички гореописани горива, вземи попрочети малко, химия, физика и осмисли написаното от теб.
Не заблуждавай .


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Чет 15 авг 2024 19:38


joro_kem написа:абе няма ли "модератор" да разчисти темата, вместо да налива масло в огъня??? нали във форума не се толерира политизиране на темите? или вече не е така?


В конкретния случай именно политипески решения са причина за суматохата и тук, при пунктовето за гтп. Което на своя ръка пряко засяга автомобилите и темата на форума. Предполагам затова не се пипа


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Чет 15 авг 2024 19:48


BLUEPUPIL написа:


Тез писания от БГМама ли ги изкара. Или уикипедия(в уикипедия всичката информация под въпрос,ако не си за познат)
И като пускаш такива "достоверни данни" е хубаво да оставиш и линк с източника


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3982
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот joro_kem » Чет 15 авг 2024 21:08


Vlad777 написа:Имаш бутон докладвай, но нека правим някаква разлика между политика и елементарно възпитание през първите 7 години

За втори път се опитваш да ми се правиш на интересен - не си! Отдавна съм във форума и великодушно ще отмина забележката за 7-те години, да не те засрамя. Припомни си правилата на форума и ги спазвай!


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Чет 15 авг 2024 22:56


joro_kem написа:
Vlad777 написа:Имаш бутон докладвай, но нека правим някаква разлика между политика и елементарно възпитание през първите 7 години

За втори път се опитваш да ми се правиш на интересен - не си! Отдавна съм във форума и великодушно ще отмина забележката за 7-те години, да не те засрамя. Припомни си правилата на форума и ги спазвай!


Абе и мен ме дразни доста начина му на мислене, ама не му се бъркам на админските права. То си е негово решение и право(или на друг админ) дали да остави темата или не.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10109
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Пет 16 авг 2024 1:43


joro_kem написа:..

Шсъ сетите времето га имаше истински модератори :mhihi


Мое съм съгласен с Владо по глобалното виждане на нещата, ама отдавна да съм заключил темата.
Баси тъпотиите се ръсят.

И на Владо да съм нашил модул, отдавна :a045


powerade
Мнения: 1090
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот powerade » Пет 16 авг 2024 8:23


Относно пространния пост на BluePupil. Евала на колегата. Не бъдете заблудени пичове и п...и. Неизправния двигател е лош за околната среда, не дизел или бензин
И да подкрепя с официални данни от ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ
Вездесъщия роторен 1.9 TDI (това ще надживее всички кочини на светО) отпреди 20+ години отделя ПО-МАЛКО СО и СО2 спрямо доста по-малък и по-нов мотор TSI вграден в кола след 2015 година. Поради принципа на работа на самите дизелови (и бензинови мотори) дизела отделя доста повече NO. Сега кое е по-безвредно .... И Двете са вредни, но NO е доста по-безобиден, даже човешкия организъм го произвежда и ползва за доста биологични процеси....
Линкове с данни:
https://www.emissionsfinder.com/seat-le ... -ps-19cc-2 - TDI-то
https://www.emissionsfinder.com/seat-le ... 125ps-14cc - TSI-то


thanis
Мнения: 1919
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Пет 16 авг 2024 8:36


Това което си посочил като източници не е вярно. Не се и доближава до реалността.

https://autocatalogarchive.com/wp-conte ... 015-UK.pdf Е една брошура от 2015. Бензинов леон с близки до цитираните от теб 145г/100км има 2.0ТСИ който е 280 коня

1.4 ТСИ 125 коня да прави 145г трябва да е в последна група за данъци.

Пък, че NOx били безобидни някак си ... трябва да се гледа голямата картинка. Едно е 10 коли на 1 милион жители, друго е 500 хиляди и всяка да си отделя каквото има

https://wwwn.cdc.gov/TSP/ToxFAQs/ToxFAQ ... 6&toxid=69



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 68 госта