Годишен технически преглед - защо съществува?
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20362
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Айде още веднъж ми обясни, че докато съседът сере в градинката пред блока, няма никакво значение дали ТИ си хвърляш боклука през прозореца! Блестяща логика! С такова мислене няма излизане от кочината - гарантирано! Европейските заплати ще ги гледате още дълго през кривия макарон!
- Petrolhead
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
пуснал съм обява за работа.
ето ЦВ-то на един от кандидатите.
нито едно от уменията му не съвпадат с тези които ми трябват на мен.
почти 100% съм убеден, че кара старо БМВ
ето ЦВ-то на един от кандидатите.
нито едно от уменията му не съвпадат с тези които ми трябват на мен.
почти 100% съм убеден, че кара старо БМВ
- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2024-08-15 at 16.56.03.png (47.54 KиБ) Видяна 1135 пъти
- ktamen
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не вземай пример от cecoa1 да говориш във второ лице.
И ми се струва, че и ти имаш проблем с осмислянето на фундаменталният научен въпрос кое се слага отпред - магарето или каруцата.
Ако в България се получаваха европейски заплати разговорът в тази тема щеше да е коренно различен. Ама ти си избрал да се бориш със следствието, а не с причината. Българинът няма пари защото всевъзможни паразити го крадат по всякакви начини. Тази шумотевица с катализаторите е също начин за крадене.
В Германия сигурно първо са си купили скъпи коли със заплати от по 500 евро и после са им вдигнали заплатите
И ми се струва, че и ти имаш проблем с осмислянето на фундаменталният научен въпрос кое се слага отпред - магарето или каруцата.
Ако в България се получаваха европейски заплати разговорът в тази тема щеше да е коренно различен. Ама ти си избрал да се бориш със следствието, а не с причината. Българинът няма пари защото всевъзможни паразити го крадат по всякакви начини. Тази шумотевица с катализаторите е също начин за крадене.
В Германия сигурно първо са си купили скъпи коли със заплати от по 500 евро и после са им вдигнали заплатите

- joro_kem
- VW експерт

- Мнения: 3982
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
абе няма ли "модератор" да разчисти темата, вместо да налива масло в огъня??? нали във форума не се толерира политизиране на темите? или вече не е така?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
================================Какво правим с малките и средните фирми, които имат работа в центъра на София, а скоро и в другите големи градове и които имат 1-2-3-4-5 автомобила?
Какво правят в центъра? Ако става въпрос за доставки, клиентът плаща за удоволствието/предимството да е в центъра.
=======================================
Старите дизели са ви като трън в очите, но както се оказва всичко е една добре режисирана заблуда. Същата както с екологичните газови уредби. Според мен, няма как двигател с по-високо КПД да замърсява повече.
=======================================
Големият, редови 6-цилиндров дизел (3; 3+литра) за 300000км, замърсявя по-малко с въглеродни окиси от бензина, и по-малко с фини прахови частици от газта, при генерирани сходни въртящи моменти. =======================================
В обобщение, газовете от дизеловите двигатели са по-вредни за човешкото здраве поради по-високите емисии на фини прахови частици и азотни оксиди, които имат сериозно дългосрочно въздействие върху дихателната и сърдечно-съдовата система.
=======================================
studies have shown that SI natural gas engines can produce five to 50 times
more ultrafine particles than diesel-fueled vehicles certified to the same emission
=======================================
превод- Газта замърсява с над 5 пъти повече с фини прахови частици в сравнение с дизела.
=======================================
CNG vehicles emit especially large numbers of ultrafine particles as small as 2.5 nm. These particles could potentially be the most harmful to human health as they have been shown to penetrate deep into the body and have been linked to an increased risk of brain
cancer. If particles as small as 2.5nm are taken into account, the total amount of particles emitted by CNG cars and vans increases by between 100-500 times . For heavy duty CNG vehicles, extending the measurement range down to 10nm has been shown to increase the
total amount of particles by 100% and this is likely to increase if 2.5nm particles are considered.
===============================
превод- Потвърждава се отдавна известната, но задушена от пропаганда истина, че газта е голям замърсител с фини прахови частици.
===============================
Равносметката
Най-много фини прахови частици- газ
Най-много въглеродни окиси- бензин
Най-много азотни окиси- дизел
Най-голям въглероден отпечатък- електрически автомобили
===============================
Чакам с нетърпение моментът, в който всички дизелови МПС-та, над 5 тона ще станат бензинови, газови и/или електрически. От къде ще вземат ток? За Германия, след като затвориха ядрените централи е ясно, че ще зареждат с електрическа енергия, произведена от газ и въглища. Голям цирк.
Извод: След инвестиция в качествени филтри, дизелът е най-екологичното гориво за извън урбанизирани територии.
Всичко останало е дезинформация, пропаганда и лобиране с цел обогатяване с парички!
За София трябват още милиарди за метро и трамваи,
тогава да затягат нормите.
===============================
Всичко това съм го написал, за да не бъда голословен и за да отговоря конкретно на съмненията в дискриминация по отношение на измерванията спрямо бензина и газта и толериране на дизела.
- ktamen
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Vlad777 написа: боклука през прозореца!
Преди много, много години един нашенец в Слънчев Бряг си извадил последната цигара, после смачкал кутията и я метнал. Наблизо се товарели някакви немци в автобус, един дойчо с два тежки куфара го видял, оставил куфарите, взел празната кутия и я пуснал в кошчето, после си взел куфарите и си заминал без нищо да каже. Нашенеца потънал в земята от срам. Познай дали някога пак би си метнал кутията, дето му падне.
Българинът лесно може да бъде превъзпитан, ама с правилен подход. Касапските регулации само ще го озлобят още повече и ще го направят още по-върл поклонник на другаря Путин.
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20362
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Имаш бутон докладвай, но нека правим някаква разлика между политика и елементарно възпитание през първите 7 години.joro_kem написа:абе няма ли "модератор" да разчисти темата, вместо да налива масло в огъня??? нали във форума не се толерира политизиране на темите? или вече не е така?
А тия дето чакат държавата да им дава и вдига заплатата и дето държавата трябва да им хвърля боклука, който са метнали през балкона в кошчето - има да почакат. Както казах - през крив макарон!
От темата до тук стана ясно, че свинята си сака кочината
-
dtony
- Мнения: 45
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 17:24
- Автомобил: Passat 7
- Двигател: Cdga 2012
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Bluepupil, как можа да напишеш тези глупости. Има си химичен състав на всички гореописани горива, вземи попрочети малко, химия, физика и осмисли написаното от теб.
Не заблуждавай .
Не заблуждавай .
- gizito
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
- Автомобил: Passat b3+ 320i e46
- Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
- Местоположение: Варна
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
joro_kem написа:абе няма ли "модератор" да разчисти темата, вместо да налива масло в огъня??? нали във форума не се толерира политизиране на темите? или вече не е така?
В конкретния случай именно политипески решения са причина за суматохата и тук, при пунктовето за гтп. Което на своя ръка пряко засяга автомобилите и темата на форума. Предполагам затова не се пипа
- gizito
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
- Автомобил: Passat b3+ 320i e46
- Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
- Местоположение: Варна
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
BLUEPUPIL написа:
Тез писания от БГМама ли ги изкара. Или уикипедия(в уикипедия всичката информация под въпрос,ако не си за познат)
И като пускаш такива "достоверни данни" е хубаво да оставиш и линк с източника
- joro_kem
- VW експерт

- Мнения: 3982
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Vlad777 написа:Имаш бутон докладвай, но нека правим някаква разлика между политика и елементарно възпитание през първите 7 години
За втори път се опитваш да ми се правиш на интересен - не си! Отдавна съм във форума и великодушно ще отмина забележката за 7-те години, да не те засрамя. Припомни си правилата на форума и ги спазвай!
- gizito
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
- Автомобил: Passat b3+ 320i e46
- Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
- Местоположение: Варна
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
joro_kem написа:Vlad777 написа:Имаш бутон докладвай, но нека правим някаква разлика между политика и елементарно възпитание през първите 7 години
За втори път се опитваш да ми се правиш на интересен - не си! Отдавна съм във форума и великодушно ще отмина забележката за 7-те години, да не те засрамя. Припомни си правилата на форума и ги спазвай!
Абе и мен ме дразни доста начина му на мислене, ама не му се бъркам на админските права. То си е негово решение и право(или на друг админ) дали да остави темата или не.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
joro_kem написа:..
Шсъ сетите времето га имаше истински модератори
Мое съм съгласен с Владо по глобалното виждане на нещата, ама отдавна да съм заключил темата.
Баси тъпотиите се ръсят.
И на Владо да съм нашил модул, отдавна

-
powerade
- Мнения: 1090
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Относно пространния пост на BluePupil. Евала на колегата. Не бъдете заблудени пичове и п...и. Неизправния двигател е лош за околната среда, не дизел или бензин
И да подкрепя с официални данни от ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ
Вездесъщия роторен 1.9 TDI (това ще надживее всички кочини на светО) отпреди 20+ години отделя ПО-МАЛКО СО и СО2 спрямо доста по-малък и по-нов мотор TSI вграден в кола след 2015 година. Поради принципа на работа на самите дизелови (и бензинови мотори) дизела отделя доста повече NO. Сега кое е по-безвредно .... И Двете са вредни, но NO е доста по-безобиден, даже човешкия организъм го произвежда и ползва за доста биологични процеси....
Линкове с данни:
https://www.emissionsfinder.com/seat-le ... -ps-19cc-2 - TDI-то
https://www.emissionsfinder.com/seat-le ... 125ps-14cc - TSI-то
И да подкрепя с официални данни от ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ
Вездесъщия роторен 1.9 TDI (това ще надживее всички кочини на светО) отпреди 20+ години отделя ПО-МАЛКО СО и СО2 спрямо доста по-малък и по-нов мотор TSI вграден в кола след 2015 година. Поради принципа на работа на самите дизелови (и бензинови мотори) дизела отделя доста повече NO. Сега кое е по-безвредно .... И Двете са вредни, но NO е доста по-безобиден, даже човешкия организъм го произвежда и ползва за доста биологични процеси....
Линкове с данни:
https://www.emissionsfinder.com/seat-le ... -ps-19cc-2 - TDI-то
https://www.emissionsfinder.com/seat-le ... 125ps-14cc - TSI-то
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Това което си посочил като източници не е вярно. Не се и доближава до реалността.
https://autocatalogarchive.com/wp-conte ... 015-UK.pdf Е една брошура от 2015. Бензинов леон с близки до цитираните от теб 145г/100км има 2.0ТСИ който е 280 коня
1.4 ТСИ 125 коня да прави 145г трябва да е в последна група за данъци.
Пък, че NOx били безобидни някак си ... трябва да се гледа голямата картинка. Едно е 10 коли на 1 милион жители, друго е 500 хиляди и всяка да си отделя каквото има
https://wwwn.cdc.gov/TSP/ToxFAQs/ToxFAQ ... 6&toxid=69
https://autocatalogarchive.com/wp-conte ... 015-UK.pdf Е една брошура от 2015. Бензинов леон с близки до цитираните от теб 145г/100км има 2.0ТСИ който е 280 коня
1.4 ТСИ 125 коня да прави 145г трябва да е в последна група за данъци.
Пък, че NOx били безобидни някак си ... трябва да се гледа голямата картинка. Едно е 10 коли на 1 милион жители, друго е 500 хиляди и всяка да си отделя каквото има
https://wwwn.cdc.gov/TSP/ToxFAQs/ToxFAQ ... 6&toxid=69
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 68 госта