Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пет 16 авг 2024 22:31


cecoa1 написа:Мани писането, аз четенето с разбиране ти коментирам, като доста незадоволително...
А Германия съм ти я дал за пример, щото съм живял достатъчно там, и съм видял как стандарта на живот минава през достатъчно спазване на правилата, и изграждане на определен манталитет. Освен това, всички я дават за пример за бяла държава, ама това като става въпрос само за едната страна с позитивите там, пък като стане въпрос за правила и ред, повечето хора тук искат да е като в джунглата. Ми, няма как да стане едновременно да живеем всички много добре, и никой, нищо да не спазва.
И не ми казвай къде аз да ходя, щото мнозинството хора тук все пак са избрали да са в един съюз с Германия, за да живеят по-добре, съответно е нормално да се спазват общите правила за там и тук. Пък ти като не искаш тия правила(които са в сила отдавна, просто сега започнаха да се спазват), иди където ти харесва.
И не излизай с тезата, че много неща са зле у нас, та сега ли решиха прегледите да оправят. Зле са, щото тоя малък но много прост народ може да мисли само на дребно и всеки гледа личния си рахатлък. Протести само като му бръкнат в джоба, пък било то и смешни и абсурдни протести като за поскъпването на горивата, или пък сега срещу прегледите... Сигурно утре ако сложат и повечко камери да снимат за скорост, пак ще има абсурден протест, че "то не може така"... Откъде накъде ще ви карат да спазвате неща, които до вчера сте нарушавали...?! А, че ни крадат като общество по много начини, и че ако ги контролирахме, вече щяхме да сме стигнали европейците, никой не се замисля...то това си е прието за даденост

от всички пишещи в тази тема, аз броя само 2-ма които искате да сме в европата като Джърманито. И НЕ никой тук не е гласувал да се влиза в съюз с тях, както и НИКОЙ НЯМА да гласува дали сака евраци. щото нямаме думата




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2012
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Съб 17 авг 2024 6:15


Ти броиш, колкото можеш да броиш... Това е решено от повече хора, и е за добро. Е, тия, които не им харесва какво ни дава този съюз, никой не ги задържа - ходете си живейте по дърветата, или в Русия да карате Лада и Москвич, да ви правят наистина хептен на маймуни, та белким някога ви дойде акъла, защо хората бягат към цивилизования свят, а не по дивите държави. Прост народ - слаба държава. Затова сме така, мързи ви да учите, мързи ви да мислите, и можете само да искате... Но иначе само държавата ви е виновна, вие сте най-добрите, патриоти, родолюбци...две изречения не можете да напишете на български без грешка, ама разбирате от всичко... Искате България на три морета, вън от ЕС и НАТО, подлога на Русия, а даже си нямате представа, каква мизерия би означавало това...добре, че не може лесно да стане... Водите се по акъла на разни копейкаджии, щото не ви се мисли, и е по-лесно да вярвате на гръмки думи...които са чисти лъжи....


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1068
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MamaMy » Съб 17 авг 2024 10:59


cecoa1, не обръщай темата в политическа. Използваш типичните за политиците опорки и опити за внушения. Щом не сме за едните значи сме за другите. Не намесвай Америка или Русия. ние сме част от ЕС. Въпроса е съвсем друг. Въпроса е може ли да сме за себе си? Можем ли да оцелеем без да се навеждаме пред някой? Можем ли да оцелеем като нация без да чакаме за помощи от някой? Отговора е: Можем. Трябва да покажем на света, че ние се съобразяваме с него само ако той се съобразява с нас. Това ще стане само ако покажем решителност. Само трябва да опандизим всички крадливи политици и свързаните с тях мафиоти. Да си върнем обратно откраднатите милиарди чрез фалшиви държавни поръчки, фалшиви фирми и измислени закони и правила въведени с благовидния предлог: "Така иска ЕС".
Тогава може вече да вземем всичко полезно от ЕС. Включително и само адекватните еко норми. Ако не се престараваме в лизането на задници, може да се окаже, че за нас има и евтина газ и вече ще ни приемат за равноправни партньори. Ще има работа и хората ще се върнат от чужбина.
Повярвай! Това не е утопия. Погледни Хърватска, Словения, Естония, Унгария дори. Все бивши соц държави с нашия размер, но със друг статут в Европа. Какво ни пречи и на нас? Нямаме самочувствие, а трябва да имаме. Дори само заради историята ни.


Потребителски аватар
zdravkop64
Мнения: 309
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V6

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот zdravkop64 » Съб 17 авг 2024 14:45


cecoa1 написа:Ти броиш, колкото можеш да броиш... Това е решено от повече хора, и е за добро. Е, тия, които не им харесва какво ни дава този съюз, никой не ги задържа - ходете си живейте по дърветата, или в Русия да карате Лада и Москвич, да ви правят наистина хептен на маймуни, та белким някога ви дойде акъла, защо хората бягат към цивилизования свят, а не по дивите държави. Прост народ - слаба държава. Затова сме така, мързи ви да учите, мързи ви да мислите, и можете само да искате... Но иначе само държавата ви е виновна, вие сте най-добрите, патриоти, родолюбци...две изречения не можете да напишете на български без грешка, ама разбирате от всичко... Искате България на три морета, вън от ЕС и НАТО, подлога на Русия, а даже си нямате представа, каква мизерия би означавало това...добре, че не може лесно да стане... Водите се по акъла на разни копейкаджии, щото не ви се мисли, и е по-лесно да вярвате на гръмки думи...които са чисти лъжи....

Все едно чета ярки представители на една политическа сила, която до скоро имаше премиер с очилца, специалист по сапуните. Както ти каза колегата MamaMy, превръщаш темата в политическа. Още не е започнала предизборната кампания, така че не се мори. Като почне тогава се пробвай да ни агитираш да гласуваме за любимците ти. Доколкото съм запознат с правилата на форума тук не се разискват политически теми, така че ги нарушаваш. Всеки има право на политически пристрастия, но тук можем да имаме само автомобилни такива.


Потребителски аватар
BLUEPUPIL
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 15 авг 2024 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот BLUEPUPIL » Съб 17 авг 2024 16:08


dtony написа:BLUEPUPIL, това което си качил го интерпретираш невярно. Девойката казва че CNG
Отделно ако забелязваш в Чехия са правили изследвания за твърденията, но въпреки това там има много облекчения за използване на автомобили с природен газ, а и градският им транспорт е задвижван от същото гориво. Защо ли?
Също така доста се споменава в презентацията за преминаване на градския транспорт в градовете на електрическо задвижване. Защо ли?

Проблемът с газификацията на градския транспорт е изключително комичен. На хартия нещата са приемливи, защото се измерват само големите фини прахови частици, над 23nm, по-малките остават извън сметката и така газта придобива приемлив за обществото вид.
Изображение
https://upload.bg/?file=66c0ae42761a6
Реалността за съжаление е съвсем друга и множеството изследвания по въпроса показват сходни резултати. При използването на газ в двигатели с вътрешно горене се отделят повече фини прахови частици с големина под 23nm, отколкото при горенето на бензин.

Дотук с тезата, която представяше газта като екологичното гориво на бъдещето за автомобилите.

За мен дизелът като гориво за автомобили над 5 тона няма витална алтернатива поне до 2050.
Чакаме с нетърпение 2035 и дали няма да удължат нещата до средата на века. Иначе азиатците и американците ще видят сметката на европейците на икономическата сцена.
По отношение на ГТП нещата са напълно отчайващи. Как да покриваме нормите с тези стари автомобили, резултат от ниски доходи и нисък брутен вътрешен продукт.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2012
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Съб 17 авг 2024 16:32


Не се моря, геополитическата ориентация на страната явно има връзка с темата. След толкова години в ЕС, след милиарди като ползи, бай Ганя му се наложи да почне да спазва още едно съвсем нормално правило(нарушавано постоянно до сега), и вече край, тоя съюз за нищо не става, и почва да кълве на гол бастун, как и сами си можем в тоя голям свят, и ще бъдем най-големите тарикати....както го омайват разни...възрожденци... Съжалявам, ако съм накърнил нечии мечти и въжделения, как ще се възродим.с вълшебна пръчка...и то сами, извън всякакви съюзи... Ще се надпреварват всички, за нашето благоволение, едните нефт и газ без пари, а от другите всякаква техника, нови западни коли по избор, и също без пари... Щото сме им толкова нужни, че те и сега всички важни търговски пътища ни заобиколиха, инвеститорите бягат от тук... Абе...вярвайте си в Дядо Коледа, всеки си плаща за тарикатлъка...


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10101
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Съб 17 авг 2024 19:32


gizito написа: от всички пишещи в тази тема, аз броя само 2-ма които искате да сме в европата като Джърманито. И НЕ никой тук не е гласувал да се влиза в съюз с тях, както и НИКОЙ НЯМА да гласува дали сака евраци. щото нямаме думата



Начи тая простория не ви е политическа, а на Цецо ви е политическа?!
:mhihi :no :horror

Офф:Да, искам да съм с Джърманито и западноя свят. И съм гласувал за това. Сори, ако не си разбрал, кога и как! Не искам държавата ми, тази в която си гледам децата, да е на 150+ място по смъртност от 200тина, ака Ръшътъ!
Симпъл, а?


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Съб 17 авг 2024 20:10


group® написа:Начи тая простория не ви е политическа, а на Цецо ви е политическа?!


Не е политически коментара, а е намек да спре да дава примери с други държави. Мани ЕС мани Германия. Къде живеем? В България! Нека си гледаме нащо канче, а не на другите. Може да сме Ганьовци, може да сме всякакви. Чудя се само как не писал още "Как може? В 21 век" :mrgreen тез думи кат ги чуя напрао цирей ми излиза на гъза. Земята е само на 21 века ли...

Другото няма да го кементирам....


МАЛКО ОБРАТНО ВРЪЗКА за ГТП
Днес гледах две коли
Първата Газ/бензин 2004 с изтекъл преглед не може да мине. Уж орай ремонти човека ма от разговара разбрах пе се опитва да набута колата. Който я вземе да се спасява.
Втората чист Бензин с преглед до март 2025. Не беше добре колата. И след срещата изчаках човека да си тръгне. Е няма да ви кажа кви сини пушаци :mhihi
Такаче NOTA BENE, ориентират се хората и пазара е опасен


Потребителски аватар
BLUEPUPIL
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 15 авг 2024 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот BLUEPUPIL » Нед 18 авг 2024 13:57


Връщане назад във времето: :banghead

Днес махнах катализатора и сложих права тръба. Колата живна доволно.


Премахнах катализатора на моят Пасат, AVB двигател.


Моя го махнах март месец. При а.......... в О.............., свалиха катализатора и завариха тръба.


Моят е изтърбушен, не съм слагал тръби или някакви допълнителни "екстри" - отваряне кормене и заваряване.

След като си махнах катализатора не усетих никаква разлика в шума на мотора. Обаче сложих резонансно гърне.

аз още като си взех голфа си махнах катализатора и съм доволен - малко повече върви и се чува свистенето на турбината ама леко повече!

с махането на ЕГР, съм чел само хубави последици за колата. Имаше само едно негативно, и то е, че загрява по-бавно зимата.

Моето мнение е, махаш ЕГР, минусите са толкова малко на фона на ползите без него, че няма накъде.


Един от минусите е, че се увеличават драстично азотните окиси (NOx). :deal

ЕГР клапаните се слагат точно с идеята да намалят азотните оксиди, които са изключително вредни. Няма нищо безсмислено в монтирането им.


20-30г тия производители не могат да загреят колко излишен ЕГР са сложили.


In a recent study conducted by the EPA, it was found that the removal of catalytic converters results in a significant increase in harmful emissions. Vehicles without catalytic converters were found to emit up to 40 times more pollutants than those with functioning converters.

съкратен превод- без катализатор 40 пъти по-опасни газове :cry


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Нед 18 авг 2024 18:03


BLUEPUPIL написа:Връщане назад във времето: :banghead

Днес махнах катализатора и сложих права тръба. Колата живна доволно.


Премахнах катализатора на моят Пасат, AVB двигател.


Моя го махнах март месец. При а.......... в О.............., свалиха катализатора и завариха тръба.


Моят е изтърбушен, не съм слагал тръби или някакви допълнителни "екстри" - отваряне кормене и заваряване.

След като си махнах катализатора не усетих никаква разлика в шума на мотора. Обаче сложих резонансно гърне.

аз още като си взех голфа си махнах катализатора и съм доволен - малко повече върви и се чува свистенето на турбината ама леко повече!

с махането на ЕГР, съм чел само хубави последици за колата. Имаше само едно негативно, и то е, че загрява по-бавно зимата.

Моето мнение е, махаш ЕГР, минусите са толкова малко на фона на ползите без него, че няма накъде.


Един от минусите е, че се увеличават драстично азотните окиси (NOx). :deal

ЕГР клапаните се слагат точно с идеята да намалят азотните оксиди, които са изключително вредни. Няма нищо безсмислено в монтирането им.


20-30г тия производители не могат да загреят колко излишен ЕГР са сложили.


In a recent study conducted by the EPA, it was found that the removal of catalytic converters results in a significant increase in harmful emissions. Vehicles without catalytic converters were found to emit up to 40 times more pollutants than those with functioning converters.

съкратен превод- без катализатор 40 пъти по-опасни газове :cry


Доста добри цитати :mrgreen :mrgreen :mrgreen

Забравих още нещо от ОБРАТНАТА връзка.
Вчера видях един познат, минал преглед тази седмица с Венто 1996г. чист бензин. Дали са му ЕКО-2(видях стикера с очите си). БЕЗ добавки, БЕЗ бензин 100 октана, дори бензина му е старичък в колата, кара я 3-4 пъти в месеца. Колата няма никакви модификации по нея и е с ОРИГИНАЛНИЯ си катализатор


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Нед 18 авг 2024 18:36


И без кат. Щеше да мине, преди 2002г. В пункта избират дали колата има или няма катализатор, съответно винаги цикат че няма, и я мерят така, за да мине.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Пон 19 авг 2024 7:52


И аз да ви дам обратна връзка. Кола 1997 г., на газ от 2006г. Катализатор няма отдавна. Миналата година на прегледа думите на служителите бяха, че е перфектна по показатели /за годините си естествено/. Този път обаче системата не я допусна, но в последствие я “прекараха”, няма да казвам къде и за колко пари, но ще спомена, че вече някои пунктове са се научили да “лъжат” софтуера. Надали са само те.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Пон 19 авг 2024 9:01


поздравления. :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 19 авг 2024 18:08


kamaza11 написа:И аз да ви дам обратна връзка. Кола 1997 г., на газ от 2006г. Катализатор няма отдавна. Миналата година на прегледа думите на служителите бяха, че е перфектна по показатели /за годините си естествено/. Този път обаче системата не я допусна, но в последствие я “прекараха”, няма да казвам къде и за колко пари, но ще спомена, че вече някои пунктове са се научили да “лъжат” софтуера. Надали са само те.


А ти видя ли данните? Проблема в емисиите или в ламбда коеф., или общо.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8377
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Stivi » Пон 19 авг 2024 20:05


kamaza11 написа: но ще спомена, че вече някои пунктове са се научили да “лъжат” софтуера. Надали са само те.

Идеаално, значи ще оцелеем и след този опит за геноцид :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта