Четете източниците.
https://asia.nikkei.com/Spotlight/Dataw ... ental-toll Българските сайтове за нищо не стават.
Накратко, тежката кола отделя повече PM10 и PM2.5 от колкото леката. Изключително нереалистично и непредставително сравнение.
Тигуан 1.5eTSI DSG е 1792кг срещу Model Y базов 1844кг двете коли имат еднакви габарити и мощности. Означава ли, че теслата ще е с 30% по-високо износване на гумите. (Евентуално може да се спори за ускорено износване, заради високия въртящ момент, сиреч ако я пържиш винаги от спряло положение)
Както и това е, че в един параграф евентуално EV може да е с 30% по-високо замърсяване спрямо ДВГ, а не че генерално EV е с 30% по-високи емисии. Тигуана за 15 хиляди километра генерира 1.2 тона CO2, а EV-то. общо взето нула от моторизацията.
Сравнения кое е по-екологично са безпредметни, защото играят много фактори. Тока от къде бил, батерията била копана с не знам си каква техника, дето гори 1000литра на час и после още 3 ядрени централи, за да се синтезират материалите и още какво ли не.
Сравнявайте автомобилите по разходи за експлоатация, удобство, екстри и т.н.
Не случайно не живеем в DieselPunk, а почти всичко е на батерия, когато има нужда от енергия.
Само за сравнение, има около 15 милиарда мобилни устройства сметнати средно по 3500mah и разделени на kWh - имаме нещо близко до 620 милиона kWh, което разделено на средната батерия на кола е 100 милиона автомобила.
В момента има около 40 милиона електрички. Т.е. мобилните телефони са изразходили над 2.5 пъти повече енергия и трябва да ги забраним, защото замърсяват и само за сведение, мобилните телефони станаха популярни преди 20-тина години.