Извинявам се ако темата не е в правилния раздел.
След като почти година работеше безотказно един ден акумулаторът ми не запали колата. Дори нямаше достатъчно ток за да завърти стартера.
Това е той:
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00399.JPG
60 Ah
Поинтересувах се малко защото не съм запознат и прочетох, че е добре да се зарежда с не много голям ток. Нещо от рода на 3 ампера за 20 часа. На зарядното ми обаче е дадено във волтове което доста ме обърка. Това е зарядното:
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00396.JPG
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00397.JPG
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00398.JPG
Сложих го на 8V и срелката замръзна на 3 ампера. Реших е както трябва и го оставих. 24 часа по късно стрелката не беше мръднала а отгоре все още светеше черно. Завъртях на 12V и стрелката отиде на 17 ампера и започна постепенно да пада с времето. 6 часа по късно е до тук а отгоре все още е черно. Като отворят магазините утре ще си купя волтметър защото нямам, но дотогава моля някой да ми каже как точно трябва да си включа акумулатора за да се зарежда правилно.
Зареждане на акумулатор
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Зареждане на акумулатор
Позицията за твоя акомулатор е 12V, другите не те бъркат, освен ако няма да зареждаш акомулатори на 6V или 8V. А това че срелката е забила на 17А от началото е нормално за разреден акомулатор, консумира много в началото и после пада когато се е позаредил. Това е твоето зарядно неможеш да му променяш колко ампера да дава при зареждане, колкото дръпне батерията това е.
Re: Зареждане на акумулатор
Благодаря за бързия отговор. Само ако може да ми кажеш при положение, че до утре няма да имам волтметър, до кога трябва да го зареждам така. Докато светне зелено или докато стрелката падне под определено ниво?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Зареждане на акумулатор
Това зарядно е с толкова измамна "врътка",нито е логична,нито практична!Ако се вярва на надписа вляво на врътката(output current 0-5A ),то не би трябвало да превиши 5А,пък си отчел 17!Или и този ампермер е същата измама,а за какво деленията на врътката са до 10..??10..круши може би...,за чий му е степен 8 волта?И ако тежи под 2-3 кила..пълен ташак е!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор
emo-gar написа:Това зарядно е с толкова измамна "врътка",нито е логична,нито практична!Ако се вярва на надписа вляво на врътката(output current 0-5A ),то не би трябвало да превиши 5А,пък си отчел 17!Или и този ампермер е същата измама,а за какво деленията на врътката са до 10..??10..круши може би...,за чий му е степен 8 волта?И ако тежи под 2-3 кила..пълен ташак е!

В Конрад има мултимери за по 5-8 лв /под бивше кино Тракия. Даже има стрелкови, който поне не се влияе от батерията . Зарядно тежко 2-3кила може да отдаде 17А,освен , ако не е импулсно .
- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор
Кое чакаш да светне зелено - окото на акумулатора ли? Докато го чакаш ще го презаредиш.
Това зарядно и на мен не ми вдъхва много доверие, но може и да е качествено.
Има 4волтови оловни акумулатори, предполагам, че има и 8 волта.
А цифровите влияят ли се от батерията
. Сравнението на килограмите и амперите не е много уместно, особено ако е качествено импулсно и е няколко килограма - възможни са няколкостотин ампера без проблеми.
Това зарядно и на мен не ми вдъхва много доверие, но може и да е качествено.
Има 4волтови оловни акумулатори, предполагам, че има и 8 волта.
kris11 написа:
![]()
В Конрад има мултимери за по 5-8 лв /под бивше кино Тракия. Даже има стрелкови, който поне не се влияе от батерията . Зарядно тежко 2-3кила може да отдаде 17А,освен , ако не е импулсно .
А цифровите влияят ли се от батерията


- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор
ktamen написа:Кое чакаш да светне зелено - окото на акумулатора ли? Докато го чакаш ще го презаредиш.
Това зарядно и на мен не ми вдъхва много доверие, но може и да е качествено.
Има 4волтови оловни акумулатори, предполагам, че има и 8 волта.kris11 написа:
![]()
В Конрад има мултимери за по 5-8 лв /под бивше кино Тракия. Даже има стрелкови, който поне не се влияе от батерията . Зарядно тежко 2-3кила може да отдаде 17А,освен , ако не е импулсно .
А цифровите влияят ли се от батерията![]()
. Сравнението на килограмите и амперите не е много уместно, особено ако е качествено импулсно и е няколко килограма - възможни са няколкостотин ампера без проблеми.
да писах освен, ако не е импулсно -тогава килата не влияят. Неговото не е такова.
Да китайките се влияят от разредеността на батерията. За точни измервания си ползвам 1 дърти Ц4353 и Ц4313 с огледални скали. Няма тън/мън стига да са хоризонтално разположени. Грешката от паралакс е по-малка от на китайките

Преди 4-5г бях оборудвал Радотом със стрелково уродче.
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Зареждане на акумулатор
До тук само разпъвате темата, дори и да е с изходно макс 5А това пак ще свърши работа.
Спазвайте правилата на форума и се придържайте към темата.
Колега преброй си около 15-20 часа поне( ако се зарейда с 6А за един час за десет часа е готов, с заряд 5А на час за 11-12часа). Ако си го сложил привечер до утре на обяд със сигурност ще се е заредил. Но си провери колата защо се е разредил така, има проблем немойе сам да се разареди до такава степен , някой му е помогнал.
Спазвайте правилата на форума и се придържайте към темата.
Колега преброй си около 15-20 часа поне( ако се зарейда с 6А за един час за десет часа е готов, с заряд 5А на час за 11-12часа). Ако си го сложил привечер до утре на обяд със сигурност ще се е заредил. Но си провери колата защо се е разредил така, има проблем немойе сам да се разареди до такава степен , някой му е помогнал.
Re: Зареждане на акумулатор
Може да ви прозвучи супер тъпо, ама аз си го зареждам на подобно зарядно дето сигурно ми е набор на следния
принцип: 3,6 А и като падне увеличава волтажа така че да поддържам 3,6 А. И така 24 часа и действа. Чувал съм че 6 клетки по 0,6 А = 3,6 А и това е нормалния за акумулатор ток и при по-голям може да пробие клетка
Моля по-компетентните да кажат дали е вярно.
принцип: 3,6 А и като падне увеличава волтажа така че да поддържам 3,6 А. И така 24 часа и действа. Чувал съм че 6 клетки по 0,6 А = 3,6 А и това е нормалния за акумулатор ток и при по-голям може да пробие клетка

- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор
Steffan написа:Може да ви прозвучи супер тъпо, ама аз си го зареждам на подобно зарядно дето сигурно ми е набор на следния
принцип: 3,6 А и като падне увеличава волтажа така че да поддържам 3,6 А. И така 24 часа и действа. Чувал съм че 6 клетки по 0,6 А = 3,6 А и това е нормалния за акумулатор ток и при по-голям може да пробие клеткаМоля по-компетентните да кажат дали е вярно.
Без да се засягаш, ама си написал -"един гащи плява яде нашту магаре" само, че с по-модерни думи, но също така напълно лишени от смисъл, иначе наистина е добре да поддържаш постоянен тока на заряда, но хубавите зарядни го правят без човешка намеса.
Акумулатор се зарежда най-добре с много малък ток (примерно 0,1А) и зареждането се спира когато няколко няколко поредни часа напрежението спре да се покачва, което най-често става при 13,8 - 14 волта. Подобно зареждане обаче продължава доста дълго особено ако акумулатора е нов, на стар обикновено са му достатъчни няколко денонощия.
Тези сметки ампери по часове са трудно приложими за акумулатори на повече от година, и обикновено водят до презареждане на акумулатора.
Re: Зареждане на акумулатор
Благодаря на всички за мненията. Минаха вече 12 часа откакто го включих на 12V и от вътре започна да се чува как "ври". Отгоре вече свети зелено, така че не мисля да го оставям за през нощта защото не знам може да го "презаредя". Утре като си взема волтметър ще проверя какво му е състоянието и ако темата още стои ще обадя резултата. Не знам всъщност дали и 24 часовия престой на 8V е оказал някакво влияние, но за сега го спирам. То беше едно зареждане, луда работа
. Мерси за съветите.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор
Glove написа:До тук само разпъвате темата, дори и да е с изходно макс 5А това пак ще свърши работа.
Спазвайте правилата на форума и се придържайте към темата.
С неговото зарядно с неизвестно напрежение, както и незнайно как е калибрирана измерителната му система може да си скапе акумулатора. Затова му писах да си вземе 1 прост и евтин стрелкови мултимер - за да измери какво напрежени подава към акумулатора. Зареждане на 12В акумулатор с 8 В

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Зареждане на акумулатор
и от вътре започна да се чува как "ври".
Друг път като зареждаш първо махни капака


Май не си купувал никога нов акумулатор-там винаги ти дават книжка и пише тези неща.
- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор
Подозирам, че капака на колегата може да се махне само с ъглошлайф или друг подобен инструмент. Не съм виждал акумулатор с око, който да има капачки.
Иначе си прав, че гърмят - в казармата гръмнах един чисто нов акумулатор 110Ач, ама не разбрах дали гръмна от налягане или от искра запалила водорода. Преди 10 години гръмнах и току що заредения 6месечен акумулатор на ладата след като се опитах да заварявам на сантиметри от отдушника и се полях целия с киселина
Иначе си прав, че гърмят - в казармата гръмнах един чисто нов акумулатор 110Ач, ама не разбрах дали гръмна от налягане или от искра запалила водорода. Преди 10 години гръмнах и току що заредения 6месечен акумулатор на ладата след като се опитах да заварявам на сантиметри от отдушника и се полях целия с киселина

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Зареждане на акумулатор
ktamen написа:Подозирам, че капака на колегата може да се махне само с ъглошлайф или друг подобен инструмент. Не съм виждал акумулатор с око, който да има капачки.
Иначе си прав, че гърмят - в казармата гръмнах един чисто нов акумулатор 110Ач, ама не разбрах дали гръмна от налягане или от искра запалила водорода. Преди 10 години гръмнах и току що заредения 6месечен акумулатор на ладата след като се опитах да заварявам на сантиметри от отдушника и се полях целия с киселина
Отваря се!Първо видях снимката му и след това писах.
А тези дето хич не се отварят са само с гел-електролит и са "сухи" и наистина необслужваеми.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта