Зареждане на акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
trivein
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Зареждане на акумулатор

Мнениеот trivein » Сря 25 яну 2012 19:27


Извинявам се ако темата не е в правилния раздел.
След като почти година работеше безотказно един ден акумулаторът ми не запали колата. Дори нямаше достатъчно ток за да завърти стартера.
Това е той:
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00399.JPG

60 Ah
Поинтересувах се малко защото не съм запознат и прочетох, че е добре да се зарежда с не много голям ток. Нещо от рода на 3 ампера за 20 часа. На зарядното ми обаче е дадено във волтове което доста ме обърка. Това е зарядното:
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00396.JPG
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00397.JPG
http://www.fileupyours.com/view/319676/DSC00398.JPG

Сложих го на 8V и срелката замръзна на 3 ампера. Реших е както трябва и го оставих. 24 часа по късно стрелката не беше мръднала а отгоре все още светеше черно. Завъртях на 12V и стрелката отиде на 17 ампера и започна постепенно да пада с времето. 6 часа по късно е до тук а отгоре все още е черно. Като отворят магазините утре ще си купя волтметър защото нямам, но дотогава моля някой да ми каже как точно трябва да си включа акумулатора за да се зарежда правилно.




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот Glove » Сря 25 яну 2012 19:47


Позицията за твоя акомулатор е 12V, другите не те бъркат, освен ако няма да зареждаш акомулатори на 6V или 8V. А това че срелката е забила на 17А от началото е нормално за разреден акомулатор, консумира много в началото и после пада когато се е позаредил. Това е твоето зарядно неможеш да му променяш колко ампера да дава при зареждане, колкото дръпне батерията това е.


trivein
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот trivein » Сря 25 яну 2012 20:22


Благодаря за бързия отговор. Само ако може да ми кажеш при положение, че до утре няма да имам волтметър, до кога трябва да го зареждам така. Докато светне зелено или докато стрелката падне под определено ниво?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот emo-gar » Сря 25 яну 2012 21:02


Това зарядно е с толкова измамна "врътка",нито е логична,нито практична!Ако се вярва на надписа вляво на врътката(output current 0-5A ),то не би трябвало да превиши 5А,пък си отчел 17!Или и този ампермер е същата измама,а за какво деленията на врътката са до 10..??10..круши може би...,за чий му е степен 8 волта?И ако тежи под 2-3 кила..пълен ташак е!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот kris11 » Сря 25 яну 2012 21:34


emo-gar написа:Това зарядно е с толкова измамна "врътка",нито е логична,нито практична!Ако се вярва на надписа вляво на врътката(output current 0-5A ),то не би трябвало да превиши 5А,пък си отчел 17!Или и този ампермер е същата измама,а за какво деленията на врътката са до 10..??10..круши може би...,за чий му е степен 8 волта?И ако тежи под 2-3 кила..пълен ташак е!


:drunk
В Конрад има мултимери за по 5-8 лв /под бивше кино Тракия. Даже има стрелкови, който поне не се влияе от батерията . Зарядно тежко 2-3кила може да отдаде 17А,освен , ако не е импулсно .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот ktamen » Сря 25 яну 2012 21:56


Кое чакаш да светне зелено - окото на акумулатора ли? Докато го чакаш ще го презаредиш.
Това зарядно и на мен не ми вдъхва много доверие, но може и да е качествено.
Има 4волтови оловни акумулатори, предполагам, че има и 8 волта.
kris11 написа:
:drunk
В Конрад има мултимери за по 5-8 лв /под бивше кино Тракия. Даже има стрелкови, който поне не се влияе от батерията . Зарядно тежко 2-3кила може да отдаде 17А,освен , ако не е импулсно .

А цифровите влияят ли се от батерията mhihi mhihi . Сравнението на килограмите и амперите не е много уместно, особено ако е качествено импулсно и е няколко килограма - възможни са няколкостотин ампера без проблеми.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот kris11 » Сря 25 яну 2012 22:08


ktamen написа:Кое чакаш да светне зелено - окото на акумулатора ли? Докато го чакаш ще го презаредиш.
Това зарядно и на мен не ми вдъхва много доверие, но може и да е качествено.
Има 4волтови оловни акумулатори, предполагам, че има и 8 волта.
kris11 написа:
:drunk
В Конрад има мултимери за по 5-8 лв /под бивше кино Тракия. Даже има стрелкови, който поне не се влияе от батерията . Зарядно тежко 2-3кила може да отдаде 17А,освен , ако не е импулсно .

А цифровите влияят ли се от батерията mhihi mhihi . Сравнението на килограмите и амперите не е много уместно, особено ако е качествено импулсно и е няколко килограма - възможни са няколкостотин ампера без проблеми.

да писах освен, ако не е импулсно -тогава килата не влияят. Неговото не е такова.
Да китайките се влияят от разредеността на батерията. За точни измервания си ползвам 1 дърти Ц4353 и Ц4313 с огледални скали. Няма тън/мън стига да са хоризонтално разположени. Грешката от паралакс е по-малка от на китайките :beer
Преди 4-5г бях оборудвал Радотом със стрелково уродче.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот Glove » Сря 25 яну 2012 22:33


До тук само разпъвате темата, дори и да е с изходно макс 5А това пак ще свърши работа.

Спазвайте правилата на форума и се придържайте към темата.

Колега преброй си около 15-20 часа поне( ако се зарейда с 6А за един час за десет часа е готов, с заряд 5А на час за 11-12часа). Ако си го сложил привечер до утре на обяд със сигурност ще се е заредил. Но си провери колата защо се е разредил така, има проблем немойе сам да се разареди до такава степен , някой му е помогнал.


Потребителски аватар
Steffan
Мнения: 58
Регистриран на: Сря 28 май 2008 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот Steffan » Сря 25 яну 2012 23:09


Може да ви прозвучи супер тъпо, ама аз си го зареждам на подобно зарядно дето сигурно ми е набор на следния
принцип: 3,6 А и като падне увеличава волтажа така че да поддържам 3,6 А. И така 24 часа и действа. Чувал съм че 6 клетки по 0,6 А = 3,6 А и това е нормалния за акумулатор ток и при по-голям може да пробие клетка :stll think: Моля по-компетентните да кажат дали е вярно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот ktamen » Сря 25 яну 2012 23:39


Steffan написа:Може да ви прозвучи супер тъпо, ама аз си го зареждам на подобно зарядно дето сигурно ми е набор на следния
принцип: 3,6 А и като падне увеличава волтажа така че да поддържам 3,6 А. И така 24 часа и действа. Чувал съм че 6 клетки по 0,6 А = 3,6 А и това е нормалния за акумулатор ток и при по-голям може да пробие клетка :stll think: Моля по-компетентните да кажат дали е вярно.

Без да се засягаш, ама си написал -"един гащи плява яде нашту магаре" само, че с по-модерни думи, но също така напълно лишени от смисъл, иначе наистина е добре да поддържаш постоянен тока на заряда, но хубавите зарядни го правят без човешка намеса.
Акумулатор се зарежда най-добре с много малък ток (примерно 0,1А) и зареждането се спира когато няколко няколко поредни часа напрежението спре да се покачва, което най-често става при 13,8 - 14 волта. Подобно зареждане обаче продължава доста дълго особено ако акумулатора е нов, на стар обикновено са му достатъчни няколко денонощия.
Тези сметки ампери по часове са трудно приложими за акумулатори на повече от година, и обикновено водят до презареждане на акумулатора.


trivein
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот trivein » Чет 26 яну 2012 0:45


Благодаря на всички за мненията. Минаха вече 12 часа откакто го включих на 12V и от вътре започна да се чува как "ври". Отгоре вече свети зелено, така че не мисля да го оставям за през нощта защото не знам може да го "презаредя". Утре като си взема волтметър ще проверя какво му е състоянието и ако темата още стои ще обадя резултата. Не знам всъщност дали и 24 часовия престой на 8V е оказал някакво влияние, но за сега го спирам. То беше едно зареждане, луда работа :wink:. Мерси за съветите.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот kris11 » Чет 26 яну 2012 9:51


Glove написа:До тук само разпъвате темата, дори и да е с изходно макс 5А това пак ще свърши работа.
Спазвайте правилата на форума и се придържайте към темата.


С неговото зарядно с неизвестно напрежение, както и незнайно как е калибрирана измерителната му система може да си скапе акумулатора. Затова му писах да си вземе 1 прост и евтин стрелкови мултимер - за да измери какво напрежени подава към акумулатора. Зареждане на 12В акумулатор с 8 В mhihi


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот gancho » Чет 26 яну 2012 10:20


и от вътре започна да се чува как "ври".

Друг път като зареждаш първо махни капака :!: на отворите-при теб и на повечето нови аку-та е общ за 6-те клетки.Както си зареждал без да махнеш капака има опастност да гръмне,ако е запушена вентилационната тръбичка.Това важи най-вече при топло околно пространство и ако го забравиш и започне да презарежда.Също не трябва да се зарежда в малко затворено пространство-отделяните газове са взривоопасни. :idea:
Май не си купувал никога нов акумулатор-там винаги ти дават книжка и пише тези неща.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот ktamen » Чет 26 яну 2012 11:38


Подозирам, че капака на колегата може да се махне само с ъглошлайф или друг подобен инструмент. Не съм виждал акумулатор с око, който да има капачки.
Иначе си прав, че гърмят - в казармата гръмнах един чисто нов акумулатор 110Ач, ама не разбрах дали гръмна от налягане или от искра запалила водорода. Преди 10 години гръмнах и току що заредения 6месечен акумулатор на ладата след като се опитах да заварявам на сантиметри от отдушника и се полях целия с киселина :screwy


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот gancho » Чет 26 яну 2012 12:24


ktamen написа:Подозирам, че капака на колегата може да се махне само с ъглошлайф или друг подобен инструмент. Не съм виждал акумулатор с око, който да има капачки.
Иначе си прав, че гърмят - в казармата гръмнах един чисто нов акумулатор 110Ач, ама не разбрах дали гръмна от налягане или от искра запалила водорода. Преди 10 години гръмнах и току що заредения 6месечен акумулатор на ладата след като се опитах да заварявам на сантиметри от отдушника и се полях целия с киселина :screwy

Отваря се!Първо видях снимката му и след това писах.
А тези дето хич не се отварят са само с гел-електролит и са "сухи" и наистина необслужваеми.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта