Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот i.e.i » Вто 31 яну 2012 11:09


Акумулатора показва 12.25 -12.3 ,зависи ,колко е "престоял".
Днес при -20 показа 12.24 и запали 3 коли,едната след доста въртене.
Странното е ,че откакто е при мен(нямам идея на колко години е) винаги е така.След заряд с прибор и престой от 2 часа пак е 12.3.
От това ,което пише по книгите отдавана трябваше да е death .
Същия мултицет(приемам го за верен) на другата кола показва 12.66.




pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот pakumba » Вто 31 яну 2012 17:33


i.e.i написа:Акумулатора показва 12.25 -12.3 ,зависи ,колко е "престоял".
Днес при -20 показа 12.24 и запали 3 коли,едната след доста въртене.
Странното е ,че откакто е при мен(нямам идея на колко години е) винаги е така.След заряд с прибор и престой от 2 часа пак е 12.3.
От това ,което пише по книгите отдавана трябваше да е death .
Същия мултицет(приемам го за верен) на другата кола показва 12.66.


сигурно е с бая голям ток и затова ги пали. Обаче замери при палене колко е пада на напрежението. Имах такъв допреди няколко месеца- пали си колата, обаче върти бавно, а показва 12,2 след 5 дни престой. Въртеше 5 цилиднров дизел 2,4. Откакто го смених обаче върти много по-бързо стартера. Така че предполагам просто е с голям ток твоя и му се падат малки двигатели да пали.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот i.e.i » Вто 31 яну 2012 17:50


60А на 1.8МИ ,запали от раз и мултицета(в запалката) не успя да реагира.
На другите 1.6 при загасен двигател(моя) и откачена клема на "мъртвеца" падна до 10.5 и се качи на 11 по време на стартирането.
Единя от отказалите след почивка показа 12.5,но не успя да превърти.

Вероятно е на преклонна възраст,но есента го зареждах със зарядно ,алтернатора ми
пада до 14.3 с консуматори(дозарежда се качествено) и не вдига над 12.3 :banghead: .


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот FELIPE » Вто 31 яну 2012 18:36


Извинявам се за включването,но темата е актуална тези дни...та колко волта трябва да показва акумулатора на кола, която не е палена един ден примерно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот ktamen » Вто 31 яну 2012 18:42


Между 12,2В и 13В, но това не е никакъв критерий за състоянието на акумулатора. Напълно зареден оловен акумулатор може да показва 12,2 волта, а напълно разреден 12,7 волта.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот tdi fen » Вто 31 яну 2012 18:43


FELIPE написа:Извинявам се за включването,но темата е актуална тези дни...та колко волта трябва да показва акумулатора на кола, която не е палена един ден примерно.
моя беше на 12.35 след 3 дни престой на студа


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 742
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот williams_vn » Вто 31 яну 2012 18:45


абе щом при стартиране не пада под 9 волта е добре не му мисли и не се занимаваи с простоии


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот Damianski » Вто 31 яну 2012 22:25


Напрежение и ток са две различни неща.

Едн здрав и хубав акумулатор показва +-3% от номиналното си напрежение.

Когато на една батерия и се вдига напрежението (над номиналното) тогава е за изхвърляне. Повишило и се е нейното вътрешно съпротивление и токът и е намалял а напрежението се е повишило.

Колкото и да си зареждате акумулаторите над 12,5 волта няма да качат ако са качествени.

Важен е колко стартов ток държи , колко му е токът на късо съединение почти ;)

Поздрави!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот joker » Вто 31 яну 2012 22:32


Damianski написа:Напрежение и ток са две различни неща.

Едн здрав и хубав акумулатор показва +-3% от номиналното си напрежение.

Когато на една батерия и се вдига напрежението (над номиналното) тогава е за изхвърляне. Повишило и се е нейното вътрешно съпротивление и токът и е намалял а напрежението се е повишило.

Колкото и да си зареждате акумулаторите над 12,5 волта няма да качат ако са качествени.

Важен е колко стартов ток държи , колко му е токът на късо съединение почти ;)

Поздрави!

:да: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :bowdown


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот Damianski » Вто 31 яну 2012 23:26


Баси един път ще ми пляскат и то ще е от регистрацията на брат ми... (аз съм freestyler911)

И да не съм офф. Когато купувате аку. винаги се гледа датата на производство (като при гумите).

С времето акумулаторът старее все едно се ползва (дори ако не се зарежда периодично в магазина се поврежда още по бързо). Причината е че оловните плочи в него се разпадат постепенно в киселината. Когато се ползва този окис по повърхността на плочите се разбива от потокът на електроните и се утаява.(На старите акумултори заляти с асфалт имаше смисъл промивката , на новите няма, плочите са прекалено тънки и в момента в който утайката е закъсила клетка плочите са се разпаднали на парчета ( при изч. на акумулатора обема на плочите в една клетка трябва да е 2 пъти по голям от обема от дъното до началото на плочата. Така има живот 50% от обема на плочите.) Когато утайката на дъното достигне плочите ги окъсява и клетката вече не работи. Повечето аку. на 12 волта са със 6 клетки, хубаво е в началото и края на летния сезон да се проверява не само нивото на електролита а и гъстотата и да се долива.

Насред зима едно зареждане на кола която се кара само градско е добре.

Стартера и алтернатора са също много важни!.

При запалена кола на клемите на акумул. трябва да има от 13.8 до 14.8 волта в този диапазон. Ако е над има презареждане и акумулатора "кипва" изтича киселина навън от него през отдушника и следва много корозия и нов акумулатор.

Смажете поне веднъж втулките на стартера , както и бендикса отвътре. Поне веднъж докато карате тази кола.

Никога не ползвайте инвертор на загасена кола. Аз така скапах един акумулатор (щот съм голям инженер mhihi )

Поздрави

Поздрави!


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот batkotivalio » Сря 01 фев 2012 0:07


Никога не ползвайте инвертор на загасена кола. Аз така скапах един акумулатор (щот съм голям инженер )

На какво отдаваш факта, че се е скапал акумулатора? аз не мога да си го обясня. Всъщност какъв инвертор на 220V ли?


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Защо "жив" акумулатор показва 12.3 след заряд

Мнениеот Damianski » Сря 01 фев 2012 0:16


Точно . На 400 вата инвертор. Запоявах разни жици насам натам и си работих на инвертор като разчитам на алармата му да запаля колата преди да е свършил тока. Така хубаво му свърши тока ,че не подкара повече ...

Нищо не го спаси. death



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта