Британският вестник "Дейли Телеграф" публикува класация на най-грозните автомобили, които се движат по пътищата на Албиона. Списъкът е изготвен въз основа на резултатите от онлайн допитване на сайта cardata.co.uk, участие в което са взели около 1500 поданици на Короната.
Когато видял за пръв път новия "Сангйонг Родиус" - закръглен по-скоро танк, отколкото пътнически автомобил - един журналист, след като замислено засмукал върха на своята химикалка и се почесал по ухото, заявил, че тази кола му приличала на британския вицепремиер Джон Прескот. При това в някои от дните, когато Прескот не е във форма.
Оказва се обаче, че сравнението е твърде обидно. Дори и за г-н Прескот. Не за друго, а защото именно 7-местният "Сангйонг Родиус" оглави класацията за най-грозен автомобил в Обединеното кралство.
В съревнование с наистина сериозни конкуренти - някои от най-калпавите в дизайнерско отношение автомобили, корейското возило спечели почти 1/3 от гласовете на анкетираните.
"Постижението" на "Родиус" е наистина забележително - на Острова той е в продажба едва от тази година, а пък цената му е почти 19 хил. лири. И въпреки тази кола се купува.
Явно вече грозотата на автомобилите не пречка за успехите им на пазара. В тази връзка "Дейли Телеграф" припомня историята на най-големия маркетинов гаф в автомобилостроенето - появата на новия "Форд Едсел" през 1957 г.
Въпреки огромните средства, вложени в разработката му, и големия шум, който се вдига преди появата му на пазара, продажбите на "Едсел" се оказват пълен провал още от първия му ден в шоурумовете.
В цялата история на модела, чиято радиаторна решетка може да стресне и най-безстрашния и купувач нихилист, са продадени едва 110 хил. екземпляра.
Не по-малко интересни от историята на "Едсел" са и сравненията, които автокритиците правят по адрес на "Сангйонг Родиус". Според някои журналисти той прилича на "изненадан хипопотам", който е "толкова грозен, че плаши децата".
Официално от "Сангйонг" обаче твърдят - естествено не че автомобилът е грозен - а че "има силен емоционален елемент, който го превръща в обект на вниманието". А освен това има и малка пластмасова ваза за цветя на арматурното табло...
Второто място в класацията за най-грозен автомобил, продаван на Острова, заема "Фиат Мултипла".
Дори и най-заклетите фенове на италианската марка признават, че "Мултипла" изглежда така сякаш дизайнерите му без да искат са поставили две половини от различни коли една върху друга. И в последствие никой не им е обърнал внимание за грешката - поне не до 2004 г., когато в Торино направиха далеч по-традиционно изглеждащ фейслифт на модела.
Колкото и странно да звучи, на трето място участниците в анкетата класират луксозния "Майбах" на "Мерцедес". Автомобил за аристократи, бизнесмени и богати знаменитости, който струва 250 хил. лири. Именно той обаче е смятан за твърде грозен от всеки десети, гласувал в допитването.
На четвърто място се появява американски представител - "Крайслер PT Крузър". Едва ли това е изненада, тъй като "PT Крузър" е кола, която човек може или да харесва безгранично или също толкова безгранично да мрази. Равнодушието в случая е невъзможно.
8% от анкетираните обаче явно са били част от групата, която не си пада по американския ретро-дизайн на "PT Крузър".
Пето място заема "Сузуки Лиана", който е познат и у нас, най-вече като таксиметров автомобил. Определено не може да се спори по-въпроса, че въпреки всички качества, с които разполага тази кола, тя изглежда меко казано "странно".
На следващо място в британската класация се нарежда втората генерация на "Форд Скорпио", което си е забележителен спад в представянето на модела, имайки предвид че само допреди няколко години именно "Скорпио" оглавяваше класациите за най-грозна кола.
Все пак един от най-логичните въпроси, които повечето хора си поставят при вида на големия "Форд", е дали той е по-грозен отпред отколкото отзад...
Донякъде изненадващо седми е внушителният британец "Ровър 75". Той е следван от новия "Меган" на "Рено", който също породи доста спорове сред автомобилните ентусиасти - главно по отношение на смелия дизайн на задната си част.
Деветото и десетото място се заемат отново от корейски представители, при това два модел на една и съща фирма - "Киа Рио" и "Киа Седона".
Тези резултати, разбира се, са много субективни, коментира Андрю Собел, говорител на CarData. Да вземем например Мултипла. Мнозина собственици на този автомобил споделят, че именно странният му дизайн ги е привлякъл.
Това, което за едни изглежда грозно, според други е красиво, философски обяснява той.
Майбаха наистина не ми харесва, ама защо и крайслера?


http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=790062