Иде зима, провери си алтернатора!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Smoke написа:има ли значение дали ще го меря след дълги разстояния?
Вярни са показанията след по-дълго каране. Особено зимата при каране на фарове, често въртене на стартер измерванията на еса меродавни. Трябва да се компенсира разряда от въртенето на стартер особено при по-стар акумулатор, който по-трудно вдига напрежение.
- slavi ivanov slavov
- Мнения: 563
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: варна
- Контакти:
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Утре смятам да поразглобя моят алтернатор ,че да видим какво има вътре ....нещо ме съмняват четките ,че ту правят контакт - ту не, защото като меря акумулатора ми отчита 12.2-12.1 (дори след 40 км преход) ,а като замяря напрежението на запалена кола ми дава 13.8 волта. 2 пъти ми се случи сутрин стартера да измърка жално виу-виу и колата пали ама като на 3 цилиндъра - сигурен съм ,че ако тогава се бях сетил да замеря напрежението щеше да ми даде под 11.5 волта ,ама не се сетих. Натиснах педала на газта и задържах малко на 2000 оборота и след минута явно алтернатора започва да бачка и всичко е ОК. Убеден съм ,че проблема с "трито цилиндъда" идва от акумулатора или алтернатора защото само след мъчителни звуци от стартера се получава така. Утре ще нащракам няколко снимчици на алтернатора.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Искам само да допълня Виктор (L&R). Зарядното напрежение на акумулатора би трябвало да зависи от температурата, като напрежението се увеличава при намаляване на температурата. Съответните стойности зависят от типа на акумулатора, през лятото - над 20 С 13.6-13.8V са достатъчни, при отрицателни температури зарядни напрежения под 14V (даже и под 14.4-14.5 - при под -15 С) не са досатъчни. Някъде мисля, че имам и точните таблици за киселинни батерии, но не съм сигурен, че мога да ги намеря.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат.
И още нещо - не е лошо да се сравни напрежението между плюсовата клема на акумулатора и плюса на алтернатора, както и между минусовата клема и връзката към скоростите - при окисление на връзките там пада достатъчно напрежение, за да попречи на нормалното зареждане на акумулатора, а също така и ограничава тока на заряд.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат.
И още нещо - не е лошо да се сравни напрежението между плюсовата клема на акумулатора и плюса на алтернатора, както и между минусовата клема и връзката към скоростите - при окисление на връзките там пада достатъчно напрежение, за да попречи на нормалното зареждане на акумулатора, а също така и ограничава тока на заряд.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта