Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Вто 23 сеп 2008 14:48


На моята го замерих - 14.6 без консуматори, 14.5 - с включени фарове и натисната спирачка.....не е ли малко множко това, колеги?




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 23 сеп 2008 14:58


Добре е.


Потребителски аватар
Bordiur
Мнения: 292
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Bordiur » Вто 23 сеп 2008 16:17


Има ли някакви видим признаци за неизправност на алтернатора, освен скапан акумулатор?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 23 сеп 2008 16:33


да може отвреме навреме да ти светне лампата за алтернатора..
да ти се усилват намаляват фаровете в зависимост от оборотите/...
да не ти пали ДРЛ... /най-сигурен и ефикасен метод че нещо не е наред.../

но за зимата:
Проверка на акумулатора.. и зареждането.. както каза L&R При двигател работещ на празен ход напрежение измерено м/у клемите на акуто... да е м/у 13.8 - 14.4 V

-със сапунена вода си измиите акумулатора отгоре.. заедно с клемите..
-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките.. зачистете с леко шкурка, след което с малко вазелин /за препоръчване технически/ ги смажете и ги стегнете обратно..
същото важи и за връзката при алтернатора.. дебелият + червен обикновенно от акумулатора към алтернатора..
намерете си масата... обикновенно към ск. кутия или към блока..
същото сваляне, почистване, смазване монтаж.. както при акумулатора

-прегледайте си запалителната система /свещи кабели, дистр. капачка/ заменете ако се съмнявате, че нещо не е наред....
напръскайте с контактен спрей /или WD40/ фасунгите на фаровете...
погледнете масата на задните светлини...
погледнете всички светлини..

-поставете чистачки, които чистят нормално
-оправете си парното да не се потят стъклата
-намажете си уплътненията с парафин.. да не залепват порталите
-сменете летните гуми със зимни.. 4 броя
- метнете вериги в багажника
- сложете си някъде в колата стъргалка..
- размразител за ключалки...
- фенерче не е зле да има в колата.. светлоотразителна жилетка...

абе все неща от този род...


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 23 сеп 2008 21:13


zmej написа:Искам само да допълня Виктор (L&R). Зарядното напрежение на акумулатора би трябвало да зависи от температурата, като напрежението се увеличава при намаляване на температурата. Съответните стойности зависят от типа на акумулатора, през лятото - над 20 С 13.6-13.8V са достатъчни, при отрицателни температури зарядни напрежения под 14V (даже и под 14.4-14.5 - при под -15 С) не са досатъчни. Някъде мисля, че имам и точните таблици за киселинни батерии, но не съм сигурен, че мога да ги намеря.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат.


A-а-а-а, така-а.........

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=741596#741596 :D


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 24 сеп 2008 11:35


13.7 със де що има консуматори - дълги светлини ,вентилатор на парното на макс. , габарит за мъгла + чистачки и нагреватела на задното стъкло + доста усилена музичка
Без товар 14.2 .... Дано дедко да няма проблеми зимъска :roll: :gruebel :043:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Сря 24 сеп 2008 20:29


Моя дава 14,6V...на 900 оборота без консуматори,карам основно на къси разстояния и колата ми е отвън(не е в топъл гараж)...миналата година хвърлих един акумулатор(с него взех колата),дано тази година с новия(Монбат 64Ач) да няма проблеми.


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Мнениеот GRUEL » Чет 25 сеп 2008 9:49


Видях темата и реших и аз да направя тази операция. Колата от гаража си е ток и жица - 14.2V със 75ma акумулатор :), ама какво стана като отидох със служебната 2-ка, дето си я карам - 12V и то с клизма,веднага смяна на динамо и акумулатор - проблема остана и директно я оставих в сервиза да търсят проблемацията къде е...


Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Мнениеот vw_Krasi_vw » Чет 25 сеп 2008 18:53


Днес направих проверка и аз 14.50в а с пусмати фарове на дълги и раборещо CD 14.42в


Потребителски аватар
ceckoto
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот ceckoto » Пет 26 сеп 2008 20:47


днес си проверих алтернатора и ми показа следното:
с запален мотор и изгасени фарове и CD ми отчете-14.56
с запален мотор и включени фарове и CD ми отчете -14.50
добре ли е колеги? :roll:


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пет 26 сеп 2008 21:05


Добре е :wink:


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Пет 26 сеп 2008 22:09


Сега в студа отново почна да ми присветка лампата с акумолатора(нов е) ,по-едно време беше огаснал и оборотомера ,но се оправи... Какво да се прави ,има ли няква опастност като примигва така ,а и повече го прави на ниски обороти....


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Пон 29 сеп 2008 7:47


искам само да кажа че обикновените мултицети - тези от по 6-8-15 лв. (там някаде им е цената) показват с волт повече отколкото е реалното напрежение ! Аз също смених алтернатор оня ден реших че е по удачно да си взема читаф бош че бях с валео и за реставрацията щяха да отидат доста повече пари - особено като ми казаха за реле в ауто+ 104лв. :) :evil:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Пет 03 окт 2008 10:59


Акумулатора ми е 4 годишен. Премерих напрежението 14,08 V при 800 - 3000 об.

При включени фарове - дълги + халогени + парно на 4 държи 13,8 V при всички обороти. Надявам се, че е добре.

Карам поне 10-15 км и колата спи на топло.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 03 окт 2008 14:13


ceckoto написа:днес си проверих алтернатора и ми показа следното:
с запален мотор и изгасени фарове и CD ми отчете-14.56
с запален мотор и включени фарове и CD ми отчете -14.50
добре ли е колеги? :roll:



Пуска се тема сериозна!
И от там се започва големият спам !
14,5 и 14,56 -- не можеш ли сам да си направиш извода ?
Хора вие само заглавието на темата ли четете ? Не гледате ли какво пише вътре? :evil:
Единият пита, а другият вместо него прави извода и отговаря! :evil:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 240 госта