Четох темата и реших да замеря и аз алтернатора. Положението беше плачевно и дори имах проблеми с паленето сутрин при положение че акумолатора е нов. Купих си нови четки с релерегулатор и полжението стана още по зле. 13,1 без вклчени никакви консуматори. Един познат ми даде същото реле използвано като ме предупреди че презарежда , сложих го и...... 15,55 .
Не знам с кое от двете релета да карам Карам на кратки разтояния и не много често, колеги дайте съвет.
Иде зима, провери си алтернатора!
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Не видях в темата да е засегнат един изключително важен момент - наличието на лош електрически контакт някъде по връзките от плюса и минуса на генератора до съответно - плюс и минус на акумулатора .
Генераторите при почти всички автомобили стабилизират на клемите си (клема "+" и маса ) (14.2-14.6)V . Но при лоша ел. връзка и особено при товар (фарове , чистачки , вентилатор на парно .... ) всяка лоша връзка е причина за пад (загуба) на напрежеие и до акумулатора "достига" по-малко от колкото е "тръгнало" от генератора (14.4V примерно , колкото е в идеалния случай ) .
Трябва всички връзки да се почистят и притегнат добре , защото зимния сезон е изпитание за акумулаторите , трябва добре да се зареждат . Проблема е още по-сериозен при "градско" каране - палиш , караш малко .... после пак палиш ... За да може акумулатора да възстанови електрическия си заряд трябва напрежението върху него при товар да не пада под 14.2V .... при мен е 14.4 - 14.5V при включени фарове .
Друг проблем е боксуващия ремък ( особено ако е трапецовиден , както е при мен ) .
Мисълта ми беше , че не винаги алтернатора е "крив"
Генераторите при почти всички автомобили стабилизират на клемите си (клема "+" и маса ) (14.2-14.6)V . Но при лоша ел. връзка и особено при товар (фарове , чистачки , вентилатор на парно .... ) всяка лоша връзка е причина за пад (загуба) на напрежеие и до акумулатора "достига" по-малко от колкото е "тръгнало" от генератора (14.4V примерно , колкото е в идеалния случай ) .
Трябва всички връзки да се почистят и притегнат добре , защото зимния сезон е изпитание за акумулаторите , трябва добре да се зареждат . Проблема е още по-сериозен при "градско" каране - палиш , караш малко .... после пак палиш ... За да може акумулатора да възстанови електрическия си заряд трябва напрежението върху него при товар да не пада под 14.2V .... при мен е 14.4 - 14.5V при включени фарове .
Друг проблем е боксуващия ремък ( особено ако е трапецовиден , както е при мен ) .
Мисълта ми беше , че не винаги алтернатора е "крив"
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Иде зима, провери си алтернатора!
milmar написа:, че не винаги алтернатора е "крив"
В четвъртия пост от темата разправях,че при мен е 13.8V ,колегите ме посъветваха да не пипам алтернатора,но да внимавам.
Днес пипнах друго...,видя ми се една клема доста зелена,втора,трета-ръжди,маси,абе всичко.Та почистване на всички връзки,шкурка,контактен спрей.
Следва незабавна проба 14.4-5V.
Знам ли,явно трудът си е заслужавал.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
milmar написа:Не видях в темата да е засегнат един изключително важен момент - наличието на лош електрически контакт някъде по връзките от плюса и минуса на генератора до съответно - плюс и минус на акумулатора .
wili98 написа:-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките.. зачистете с леко шкурка, след което с малко вазелин /за препоръчване технически/ ги смажете и ги стегнете обратно..
същото важи и за връзката при алтернатора.. дебелият + червен обикновенно от акумулатора към алтернатора..
намерете си масата... обикновенно към ск. кутия или към блока..
същото сваляне, почистване, смазване монтаж.. както при акумулатора
.......
Ако трапецовидния ремък е изхабен, обикновенно почва да свири.. а това се чува.. и усеща..
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
wili98 написа:milmar написа:Не видях в темата да е......wili98 написа:-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките
.......
Ако трапецовидния ремък е изхабен, обикновенно почва да свири.. а това се чува.. и усеща..
Добре ! Друг път ще чета по-внимателно . Но според мен темата тръгна в еднообразна посока " генератора , четкодържатела с четките и регулатора " , а това са част от проблемите , така че не мисля че е лошо това повторение .
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1600
- Местоположение: Разград
"Динамо"
Айде и аз да се изкажа малко непрофесионално...
Скоро 2 години 6те станат от както си вземах моя голфец изкарах 1 година без проблем с тока,но малко след това започнаха да се появяват последиците от инсталацията на едно скромно буферче.Взема да пада акомулатора по чето,в следствие на няколко смъквания и зареждания ре6их че му е до6ъл края.Купих нов цяло лято няма6е проблем до скоро,малко застудя и запо4на да се изклиучва ЦД-то като усиля малко под половината,замерих волтажа 12,50 V без никаква консумация странична,на следва6тия ден отказа да пали.Бутнах я запали след което при обороти от над 3 000 запо4ва да свети лоампичката на акомулатора.Последва моментален демонтаж и ремонт.Указа се че липсва едната четка и ротора ли как му бе6е наименуванието 6те го обесня по-просто една медна конусна джаджа по която се търкат четките бе6е износена до неузнаваемост.Така де цялата галимация ми струва6е 54 лв с новите четки и тази медна джаджа + някой лев за труда на майстора.След монтажа замерихме на тихи обороти(моите са бая тихи 600-700) с включени фарове,парно и музика отчита6е стойности към 14,20 Надявам се да даржи фронта о6те толкова колкото до сега. Аз май се забравих цял роман съм написъл
Скоро 2 години 6те станат от както си вземах моя голфец изкарах 1 година без проблем с тока,но малко след това започнаха да се появяват последиците от инсталацията на едно скромно буферче.Взема да пада акомулатора по чето,в следствие на няколко смъквания и зареждания ре6их че му е до6ъл края.Купих нов цяло лято няма6е проблем до скоро,малко застудя и запо4на да се изклиучва ЦД-то като усиля малко под половината,замерих волтажа 12,50 V без никаква консумация странична,на следва6тия ден отказа да пали.Бутнах я запали след което при обороти от над 3 000 запо4ва да свети лоампичката на акомулатора.Последва моментален демонтаж и ремонт.Указа се че липсва едната четка и ротора ли как му бе6е наименуванието 6те го обесня по-просто една медна конусна джаджа по която се търкат четките бе6е износена до неузнаваемост.Така де цялата галимация ми струва6е 54 лв с новите четки и тази медна джаджа + някой лев за труда на майстора.След монтажа замерихме на тихи обороти(моите са бая тихи 600-700) с включени фарове,парно и музика отчита6е стойности към 14,20 Надявам се да даржи фронта о6те толкова колкото до сега. Аз май се забравих цял роман съм написъл
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На връщане от калояново, фаровете ми започнаха на импулси да премигват на равни интервали като линейка. Казах си леле тва ако не е алтернатора..... Ама направо нещо от сорта на, за 1 секунда плавно пада на 9-10в и в следващата втора секунда плавно се повишава на 13.5-14. И сега продължава така да работи. Миналата зима отново ми го направи този номер но се оправи.... Къде мога да го рециклират.... Алтернатора е взиман рециклиран някъде в горубляне, преди 4-5 години. Демек свалям този и ми слагат друг рециклиран. Сумата била 50-70лв.....
Последна промяна от Tinko на Вто 07 окт 2008 13:00, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Tinko написа:..... Сумата била 50-70лв.....
Точно 15мин. са ти необходими да го свалиш от колата и да го разглобиш . Прегледай пръстените на ротора как са ... понякога (често) четките задират и пръстените се "вкопават" мн. здраво . Ако е така - дори и да смениш четки пак ще имаш проблеми . Даваш ротора на стругар да подравни медните пръстени , сглобяваш и всичко става 6ест .
Аз съм ремонтирал пръстени без да ползвам струг - с пила и после с едра шкурка - грубо и накрая с фина шкурка ... последна обработка 500-600 . Това с пилата не го препоръчвам като вариант , защото се получава ексцентричност колкото и да мери човек , но може леко да се пришлайфат със шкурка 500 или по-фина .
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Браво мерси, надъхахте ме да го сваля. Последния път като го свалих исках да се добарам до втулките но бързах и пак го качих, а те са разбити защото вади онзи звук гаден, дето повечето "майстори" като го чуят и казват "Пренатегната ти е ролката на ангренажа, опасно е ще се скъса ремъка". Но все пак за четките ще го сваля не ми е проблем... Дано да изкара зимата пък полсе ще го мисля....
Благодаря ви за съветчето....
Благодаря ви за съветчето....
- vanbo
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
- Автомобил: Passat 3 TDI
- Двигател: 1. 6 SB 1992
- Местоположение: Плевен
Здравейте,
Внимателно следя темата, защото и аз съм май на същото дередже както повече от вас - акумулатора май си е тръгнал вече. То си му е и време - повече от 5 години. Искам като за последно да го заредя - зарядното има и втори режим - импулсен/ така май беше /.С какво се различава от основния и как действа на акумулатора този втори режим на зареждане? Благодаря ви .
Внимателно следя темата, защото и аз съм май на същото дередже както повече от вас - акумулатора май си е тръгнал вече. То си му е и време - повече от 5 години. Искам като за последно да го заредя - зарядното има и втори режим - импулсен/ така май беше /.С какво се различава от основния и как действа на акумулатора този втори режим на зареждане? Благодаря ви .
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
vanbo написа:.....С какво се различава от основния и как действа на акумулатора този втори режим на зареждане?....
Натрупването на електрическа енергия в акумулатора е за сметка на обратим химически процес . Но поради различни "стечения на обстоятелствата" по плочите на акумулатора се натрупват неразтворими хим. съединения , които след това пречат на протичането на обратимия електрохимичен процес . За предотвратяване или частично възстановяване на акумулатора от този процес ( сулфатизация ) се прилага импулсно зареждане . Този метод представлява непрекъснато повтарящи се цикли на заряд-разряд , доказано е че помага за поне частично възстановяване на акумулатора .
Но в случай че има примерно клетка на късо --> нов акумулатор .
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Georgi_G и 197 госта