Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Съб 02 ное 2013 18:07


dlug написа:Според мен окислени връзки и клеми по веригата от алтернатора до акумулатора.

:th_up Точно :exclaim
Само, че проблема не е само плюсовия кабел, който са те посъветвали да дублираш, а вероятно и минусовата верига от акумулатора към купето и от купето към двигателя.
С мултицет лесно може да се разбере кои са лошите връзки, но ти няма да се справиш. Затова ще чистиш всички връзки и ще ги стегнеш добре, ако не се оправи значи и кербовките са окислени и трябва да пуснеш допълнителни кабели с добре запоени обувки.




Потребителски аватар
to6o-2101
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 14 авг 2008 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот to6o-2101 » Съб 02 ное 2013 20:18


Колеги я да попитам тук, значи прочетох цялата тема и видях няколко схеми от които се вижда, че алтернаторите са трифазни. Има ли някой модел който да е с монофазен статор тоест само една намотка. Другия ми въпрос е мога ли да го изкормя тоя трифазния и да свържа намотките та да стане монофазен? (напрежението което ще получа е без значение)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Нед 03 ное 2013 5:47


Всички май са трифазни, ако ти трябва монофазен ток се закачи само към едната фаза (или към два от върховете на звездата). Другия вариант е да се пренавие, но ще е скъпо и безсмислено.
Какво ще го върти и какво искаш да захранваш?


Потребителски аватар
to6o-2101
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 14 авг 2008 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот to6o-2101 » Нед 03 ное 2013 9:55


Ами зимата много често си въртя велоергометъра и викам да му закача един алтернатор 120А е около 1500W ако е монофазен и го изкормя и с подходящия траф (имам 2кв. траф) да го направя докато въртя да ми загрява водата във бойлера примерно (то за друго тоя ток няма да става само за нагревателни елементи) Ама сега да пренавивам трафа за трифазен той не ми се занимава.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lent » Нед 03 ное 2013 10:21


това,дето си го намислил,изобщо няма да стане.Щото :

1)Трябва да му осигуриш адекватно възбуждане,т.е. да вкараш енергия в него;
2)Тия 120А ги имаш при 14 волта ама чак при 15 000об./мин на ротора на алтернатора,т.е. прави си сметката с какви обороти в минута трябва ти да въртиш велоергометъра,та да изкараш 1500 вата мощност;
3)Честотата на напрежението на алтернатора ще се променя във функция на оборотите и при по-ниски обороти няма да можеш да осигуриш 50 херца и съответно трафа няма да работи нормално,защото той е изчислен за тази мощност но при 50 херца.
4)Това всичко си говорим,ако алтернатора си остане трифазан.Иначе - ептен.


Потребителски аватар
to6o-2101
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 14 авг 2008 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот to6o-2101 » Нед 03 ное 2013 11:30


Абе защо всеки се опитва да дава акъл вместо да помага?
1) Възбуждането не е проблем вече е измислено
2) При 14V. 120А са 1680W. оборотите и те не са проблем измислено е.
3) На трафа не са му проблем 30-100 херца (експериментирано и е приемливо)
4) Това всичко вече работеше но с ДИНАМО от някакъв трактор ама проби намотката му за това си търся алтернатива естествено това динамо не беше толкова мощно, за това написах по-горе, че не ми се пренавива трафа за трифазен алтернатор.

Ако някой знае някой модел който да е монофазен или да каже ако е пробвал как да свържа 3-те намотки така, че да стане монофазен тоя трифазния ще съм много благодарен. Не, че ми е проблем да си експериментирам и да откривам топлата вода но нямам времето и излишни пари за проба грешка. :th_up


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот sportul » Нед 03 ное 2013 11:35


пуснете си друга тема за експерименти .


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот DundyTheCroc » Нед 03 ное 2013 12:17


to6o-2101 написа:Ами зимата много често си въртя велоергометъра и викам да му закача един алтернатор 120А е около 1500W ако е монофазен и го изкормя и с подходящия траф (имам 2кв. траф) да го направя докато въртя да ми загрява водата във бойлера примерно (то за друго тоя ток няма да става само за нагревателни елементи) Ама сега да пренавивам трафа за трифазен той не ми се занимава.

Преди да направиш това провери колко мощност можеш да развиеш. По спомен състезател от световно ниво може да поддържа мощност към 800 вата в продължение на 10-15 минути. За нормален здрав човек стойността е 200-300 вата за същото време. Ако сложиш и загубите най-много да стоплиш вода за един чай :Mr Green Fun


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lion_heart002 » Нед 03 ное 2013 13:10


Абе и тая тема я напълнихте с глупости абсолютни... :thumb_down


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Нед 03 ное 2013 13:25


DundyTheCroc е прав. 1500Вт са две конски сили - Демек мощността, която могат да развиват два здрави коня продължително време. Здрав мъж може да развие около една конска сила за много кратко време - Примерно 75килограмов мъж изкачва стъпала с 1м височина за 1 секунда, ама така ще изкачи максимум един - два етажа.
Преди си бях електрифицирал колелото - За скорост около 20км/ч ми бяха нужни около 200Вт, ти едва ли развиваш по-голяма мощност на педалите.
Вземаш какъвто алтернатор ти попадне и връзваш трафа към едната (или към два върха на звездата) фаза. Заради по-високата честота трафа може да е с доста по-малко навивки от мрежов със същата мощност. Динамото се самовъзбужда, но не всички алтернатори ще проработят без акумулатор поне в началото. Освен това малката мощност консумирана от роторната намотка ще е значителен процент - около 40Вт. Ако я смениш с постоянни магнити http://www.youtube.com/watch?v=P5I2JCwlFDY Ще си ги спестиш, но стабилизирането на напрежението ще е сложничко. Може да използваш направо някакъв синхронен двигател примерно от компресора на ДС климатик или мощен стъпков мотор.
За една седмица ще произведеш ток за 1лв, помисли си дали си струва цялата галимация.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот muns61 » Нед 03 ное 2013 21:06


[quote="ktamen"][/quote]
Ти кво очакваш от човек, дето върти велоегометър...


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот feikot » Пон 04 ное 2013 9:50


Абе има нещо смислено в тая идея.Че бойлер няма да подкара е ясно :Mr Green Fun защото крачетата трябва да са му или като на Юсеин Болт на квадрат или някакъв магарешки размер. Но ! Може да зарежда акумулатор,който пък от своя страна да дава ток на инвертор и от там да си има 220те волта.Това се прави чрез контролер (15-20 А така или иначе не може да консумира и произведе по-голям ток) инвертор и това е.Може да си ползва акумулатора от колата или такъв с удължен разряд :) Скоро проектирах такова чудо на техниката за една къща с парно,където тока им не е постоянен и ЮПС-а като държи час час и половина да седне да повърти велосипедя,а и за спорт :) За да подкара бойлера обаче,ще му трябва 3 киловатов инвертор,който е поне 500 лв.,над 300 А контролер (440A e 350 $ в ибей),което е тотална безсмислица...

Обаче :) 400 ватов инвертор с 20А контролер влиза в 150 лв :) И тъй като тази тема не е за това,предлагам да се изместим в друга,ако човека иска съвет относно това


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Пон 04 ное 2013 13:40


feikot написа:Това се прави чрез контролер (15-20 А така или иначе не може да консумира и произведе по-голям ток) инвертор и това е.Може да си ползва акумулатора от колата или такъв с удължен разряд :)

Така се прави ако тока е постоянен, ако вземе обаче ток преди диодите трябва само едно малко и евтино трафче. Ако ще захранваме бойлера не е нужно да се грижим за стабилизиране на напрежение или нещо от този род - квот му подадеш това ще консумира и ще пита за още. Идеята има смисъл само ако искаш да гледаш Тв в гората или нещо от този род.
Май наистина е добре някой мод да премести последните мнения в отделна тема.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот stil » Пон 25 ное 2013 0:23


Две картинки за информация - да ги имате предвид, когато мерите. Хвърляйте и едно око и на температурата около алтернатора:

Изображение

Отнасят се за регулатори BOSCH. Първата е за такива произведени през 80-те години на миналия век, а втората за производство от 90-те и по-нови. Добре се вижда разликата в целевата стойност на зарядното напрежение при 25°C - 14.0-14.3V за старите, срещу 14.3-14.7V за по-новите модели.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот silent » Чет 12 дек 2013 17:11


Честно казано стигам до извода че регулаторите са калпави....в момента съм с трети регулатор (вероятно менте при положение че на кутията му е големи букви е написано енгланд...ха ха) ...на алтернатор Валео първите два държаха 13.6 без товар.... съответно имах проблеми с заверката на гаранцията на акумулатора ...реших да отремонтирам оригиналния смених му четките сложих го и греда ...17в на празен ход и 16.6 под товар но като включа консуматори и мотора едва удържа празния ход тръгва да гасне... фаровете светят на бяло...не става .... но пък е показателно че алтернатора е наред....смених го с новия 14.20 студена 13.95 топла ....13.8 без консуматори и 13.65 с включени фарове. т,е пак ще имам проблеми с заверка на гаранцията....пада ми на напрежение на празен ход между алтернатора и акумулатора е 0.05в. като включа консуматор и става 0.3в. Така че не знам къде е грешката. т.е при мен алтернатора с консуматори и без консуматори си дава едно напрежение но в зависимост от това какво има включено напрежението което стига до акумулатора е различно.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта