Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Нед 21 сеп 2008 8:32


има ли значение дали ще го меря след дълги разстояния?




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 21 сеп 2008 9:46


Аз вече го направих, а и на самия акумулатор прегледах клетките :wink:
Трябва си зима идва, а хубавите акумулатори стана скъпички :!:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 21 сеп 2008 17:10


Smoke написа:има ли значение дали ще го меря след дълги разстояния?


Вярни са показанията след по-дълго каране. Особено зимата при каране на фарове, често въртене на стартер измерванията на еса меродавни. Трябва да се компенсира разряда от въртенето на стартер особено при по-стар акумулатор, който по-трудно вдига напрежение.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Нед 21 сеп 2008 17:34


ще минем 200 км и ще мерим :wink: ако е ялаво положението ще го мислим


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Нед 21 сеп 2008 19:47


14.4 с нов акомулатор сутрин вече захладня а като завьртя направо подскача (удря я тока разбираш ли). :lol: А сьс стария при +30 градуса сутрин правеше аха-аха-аха-аха-ььннннннн.... :lol: :lol:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1932
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 22 сеп 2008 17:32


днес замерих моя 13.7
Така е мисля от 3 години проблеми зимата не съм имал.Какво по-точно му се прецаква на алтернатора че да дава такива ниски стойности?Акомулатора ми е стар с него дойде колата от Германия.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пон 22 сеп 2008 18:40


Провокиран от полезната тема на Л&Р и аз си премерих напрежението:

14.26 на празен ход, и след това при пуснати фарове падна до 14.11 :)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 22 сеп 2008 18:48


Uneek написа:Провокиран от полезната тема на Л&Р и аз си премерих напрежението:

14.26 на празен ход, и след това при пуснати фарове падна до 14.11 :)


Е това е образцов алтернатор драги зрители :)))


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пон 22 сеп 2008 18:51


Danny boy написа:Какво по-точно му се прецаква на алтернатора че да дава такива ниски стойности?
:roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 22 сеп 2008 18:57


Smoke написа:
Danny boy написа:Какво по-точно му се прецаква на алтернатора че да дава такива ниски стойности?
:roll:



- диоден блок
- четки
- реле-регулатор
- колектор на ротора
- лагери


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пон 22 сеп 2008 18:58


L&R написа:..
евентуално ремонт или подмяна е по-удачния вариант :)
мисля че е добре да се знае


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 22 сеп 2008 19:02


Ремонт , отде го знеш другия на какъв хал ще е.
Само ако хептен е зле положението замяна с друг.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 22 сеп 2008 21:50


Утре смятам да поразглобя моят алтернатор ,че да видим какво има вътре :twisted: ....нещо ме съмняват четките ,че ту правят контакт - ту не, защото като меря акумулатора ми отчита 12.2-12.1 (дори след 40 км преход) ,а като замяря напрежението на запалена кола ми дава 13.8 волта. 2 пъти ми се случи сутрин стартера да измърка жално виу-виу и колата пали ама като на 3 цилиндъра - сигурен съм ,че ако тогава се бях сетил да замеря напрежението щеше да ми даде под 11.5 волта ,ама не се сетих. Натиснах педала на газта и задържах малко на 2000 оборота и след минута явно алтернатора започва да бачка и всичко е ОК. Убеден съм ,че проблема с "трито цилиндъда" идва от акумулатора или алтернатора защото само след мъчителни звуци от стартера се получава така. Утре ще нащракам няколко снимчици на алтернатора.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 22 сеп 2008 22:01


Днес и аз го чорнах алтернаторчето - на празен ход 14,32 на фарове 14,15. Да чукна на дърво :lol: до сега съм нямал проблеми с паленето :D


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Вто 23 сеп 2008 13:49


Искам само да допълня Виктор (L&R). Зарядното напрежение на акумулатора би трябвало да зависи от температурата, като напрежението се увеличава при намаляване на температурата. Съответните стойности зависят от типа на акумулатора, през лятото - над 20 С 13.6-13.8V са достатъчни, при отрицателни температури зарядни напрежения под 14V (даже и под 14.4-14.5 - при под -15 С) не са досатъчни. Някъде мисля, че имам и точните таблици за киселинни батерии, но не съм сигурен, че мога да ги намеря.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат.
И още нещо - не е лошо да се сравни напрежението между плюсовата клема на акумулатора и плюса на алтернатора, както и между минусовата клема и връзката към скоростите - при окисление на връзките там пада достатъчно напрежение, за да попречи на нормалното зареждане на акумулатора, а също така и ограничава тока на заряд.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 65 госта