Сервиза е краен вариант. В такъв случай в преса ли е по добре да инвестирам? Виждам че в olx има някакви по ~200лв (10-20тона)
@powerade имам динамометричен ключ, за затягането на централната гайка ли казваш? чел съм че тя е на 200nm. а и не съм сигурен че по сервизите ползват такъв ключ.
за цена на смяна на лагер главина
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: за цена на смяна на лагер главина
Колко пъти сменяш лагер,та да купуваш преса?
Re: за цена на смяна на лагер главина
Щом сервиза е краен вариант, има начини пресата да си изработиш сам, като например: https://www.youtube.com/watch?v=sy0igJF ... A&index=22
Re: за цена на смяна на лагер главина
Интересно видео ама не съм сигурен че ще успея да го измайсторя кадърно. току виж избие някоя заварка като види на зор.
ами ако например в скоро време се разтропа и десния? ще мога да съм от полза и на някои приятел за напред. защо не..
Zdravko Zankov написа:Zdravko Zankov
ами ако например в скоро време се разтропа и десния? ще мога да съм от полза и на някои приятел за напред. защо не..
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: за цена на смяна на лагер главина
evg_eni написа:Да повдигна темата понеже и аз имам разбит лагер на предно ляво колело и искам сам да го сменя. Колата е А3 но тя е 1към 1 с г4. Та какво е нужно да си купя като инструмент за да си сменя сам лагера и да имам перманентно решение на проблема за в бъдеще? Пресите са малко скъпи и за това гледах в youtube че има ръчни инструменти като този в линка който вършат добра работа. Дори може да се работи на място. Диаметъра на лагера е 72мм. От къде да си поръчам?
https://www.youtube.com/watch?v=jc3wCSxLl9A
Аз като я правих тази процедура си правих разни шайби на струга, ако нямаш струг можеш да си поръчаш шайби на стругар. Трябва да се внимава сачмите да не изпитват никакво натоварване при набиването, щото лагерът ще се прецака и след 2 месеца пак ще почне да вие. Динамометричен ключ не ти трябва нито за предните, нито за задните лагери. Добавяне на повечко грес също не е нужно и може да е вредно.
Помисли си дали да не послушаш мунс, смяната не е толкова проста, както изглежда на клипчетата и може да се появят усложнения.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: за цена на смяна на лагер главина
В този комплект няма водачи за вътрешния диаметър на лагера. Пари на вятъра...
Re: за цена на смяна на лагер главина
Наясно съм колега как трябва да стане за да няма проблеми. При набиването в шенкела се прилага натиск само по външната ос на лагера, при главината само по вътрешната. И да прецакам нещо по моргите прелива с части за тия коли. Поне ще съм пробвал.
Предложи ми такъв в които има всичко ако знаеш?
muns61 написа:В този комплект няма водачи за вътрешния диаметър на лагера. Пари на вятъра...
Предложи ми такъв в които има всичко ако знаеш?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: за цена на смяна на лагер главина
Моите приспособления съм си ги правил сам, не ми се търси в нета кой какво предлага. Затова не се занимавай със самодейност, но това е мое мнение.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: за цена на смяна на лагер главина
При набиването за дорник се ползват черупките от стария лагер.
Ефикасно приспособление за развиване/стягане на карето.
Ефикасно приспособление за развиване/стягане на карето.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: за цена на смяна на лагер главина
По добре го измлати с чука деа. Свали шенкела и отиди някъде където имат преса да ти сменят лагера, ще ти вземат 5-10 лв вместо да даваш луди пари за китайски инструмент с кофти шпилки и без лагер за натоварване
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: за цена на смяна на лагер главина
Наскоро смянах предни на едната ни кола ( А6 Ц5 ). Смяната стана на място без вадене на шенкела . Тук в тази тема https://audibg.com/forum/index.php?/top ... nt-2831177 има мой пост каква е скобата и в него момент за кои лагери я ползвах ( в случая задни на А4 Б5 куатро) . Не е нещо особено като цена. На мен ми върши работа. Удобството е, че не се налага пълен демонтаж, само се вади карето , за целта се откача откъм магарето правия долен , откача се биалетката и долното ухо на амортисьора . С малко усукване излиза карето и се работи със скобата.
А при смъкването на шенкела за целта, крие едни немалки рискове , а именно болта на горните малки носачи и АБС датчика . Отделно и долните се разкачат , отделно и кормилния . После вече е лесно, преса и готово
П.п. стягането на болта на карето не е шега работа и изисква як инструмент. Ползвам върток с дълго рамо с кован 3/4 накрайник . С него не е проблем, преди ползвах един самоделен на 1/2, но го потроших от зор.
А при смъкването на шенкела за целта, крие едни немалки рискове , а именно болта на горните малки носачи и АБС датчика . Отделно и долните се разкачат , отделно и кормилния . После вече е лесно, преса и готово
П.п. стягането на болта на карето не е шега работа и изисква як инструмент. Ползвам върток с дълго рамо с кован 3/4 накрайник . С него не е проблем, преди ползвах един самоделен на 1/2, но го потроших от зор.
Re: за цена на смяна на лагер главина
Благодаря колега, това ми се искаше да чуя :) Аз имам инструменти за всичко останало, просто въпросната скоба още оглеждам от къде да поръчам.
Presli82 и твоята идея е добра. гледал съм други как го правят и повечето забиват отвертка или друг предмет в отворите на вентилирания диск и супорта служи за опора.
Presli82 и твоята идея е добра. гледал съм други как го правят и повечето забиват отвертка или друг предмет в отворите на вентилирания диск и супорта служи за опора.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: за цена на смяна на лагер главина
А не може ли гайката да се стегне на ръка, после да се сложи гумата, да се махне крика, някой да натисне спирачката е едва тогава да се напъне гайката
Или не е интересно ако не се използват някакви спец приспособления.....
Или не е интересно ако не се използват някакви спец приспособления.....
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: за цена на смяна на лагер главина
Може разбира се, е стяга се малко повечко тоя винт ( не е гайка ) преди да се спусне колата . Точно така процедирам , също и наскоро като сменях предните на колата си. Дори и спирачката не е необходимо да се натисне, един клин на гумата и готово.
Това не е съвсем умна идея. В случая при Б5 Пасат няма изваждане после "дорника" . Или поне не и културно. Освен ако предварително не се поостърже на някой ъглошлайф малко, тъй и тъй е за кофата...
Presli82 написа:При набиването за дорник се ползват черупките от стария лагер.
Това не е съвсем умна идея. В случая при Б5 Пасат няма изваждане после "дорника" . Или поне не и културно. Освен ако предварително не се поостърже на някой ъглошлайф малко, тъй и тъй е за кофата...
-
- Мнения: 1048
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: за цена на смяна на лагер главина
Колеги не пренебрегвайте динамометричния ключ (някой спомена по-горе че НЕ е необходим). Повтавям, така си преебах едната лагер главина. После като я сменях си направих експеримент и затегнах лагера едно към гьотере, завъртях джантата - абе върти се ама сякаш с малко инерция. После с ключа по спецификация 175нм и въртенето олекна, без да се появяват люфтове. Това преди 6 7 хиляди, нито е изпаднало колелото, нито луфтове има, нито е извил лагера :)
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ronnie72 и 266 госта