"Тата" ще прави кола, задвижвана от въздух......

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
btkmobail
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 07 дек 2007 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

"Тата" ще прави кола, задвижвана от въздух......

Мнениеот btkmobail » Пон 05 яну 2009 17:49


"Тата" ще прави кола, задвижвана от въздух под налягане
Моделът "OneCAT" е петместен микрован, чието тегло ще е само 350 кг; цената му трябва да е към 5000 долара

Френският инженер Ги Негр, известен със своята разработка на двигател, задвижван от сгъстен въздух, обещава, че до една година автомобил, който използва неговия мотор, ще се появи на пазара.

Возилото, което няма да изпуска никакви вредни емисии, ще се предлага в Индия, след като местният гигант "Тата" (TataMotors.com) застана зад проекта.

1

Моделът "OneCAT" е замислен като петместен микрован, който ще бъде изработен от фибростъкло, така че общото му тегло да е само 350 кг. Цената му ще е около 5000 долара, информира Би Би Си.

Революционният автомобил ще бъде задвижван от въздух под налягане, съхраняван бутилки, изработени от въглеродни нишки.

Те ще са вградени в шасито на автомобила, а пълненето им със специален компресор ще става едва за три минути - доста по-малко, отколкото отнема зареждането на батериите на един електроавтомобил.

Има и друг вариант - автомобилът да бъде включен към контакта, а по-малък компресор, вграден в самата кола, ще може да пълни бутилките с въздух за около четири часа.

Ако се налага с возилото да бъдат изминавани по-големи разстояния, тогава нагревател, който ще може да работи на всякакво течно гориво, ще затопля въздуха, постъпващ в цилиндрите. Така обемът му ще се увеличава, а заедно с това и налягането, което оказва върху буталата.

По този начин автомобилът ще може да изминава по-дълъг пробег с едно зареждане, но за сметка на това освен сгъстен въздух, ще изразходва и гориво, нужно за нагревателя.

Ги Негр е отстъпил лиценза за производството на двигателя си на индийската компания "Тата", което многократно увеличава шансовете на разработката да излезе на пазара, коментира Би Би Си.

Компанията обаче може да продава возилата само в Индия.

За всички останали страни Негр ще се опитва да убеждава инвеститори по места, така че да се открият много заводи по света, работещи с местни поддоставчици. Идеята е така да се спестяват разходи и вредни емисии.

Французинът коментира, че автомобили, задвижвани от неговия двигател, имат две много важни в съвременния свят предимства - екологични са, а освен това са и евтини.

Според него возилото може да се продава в около 700 хил. екземпляра всяка година.

Автомобилни експерти подчертават, че начинанието на французина е много смел експеримент, но остават открити въпросите как подобен автомобил ще се справи с тестовете за безопасност и как ще се приеме на пазари, традиционно ориентирани към по-луксозни, или поне не чак толкова спартански, автомобили.

По думите на Негр резервоарите за сгъстения въздух не са причина за безпокойство, дори и да им се случи нещо, те няма да избухнат, а ще се разцепят с много силен гръм. Единствената опасност е за ушите, смята Негр, който от десетина години върди, че е на ръба на техническа революция.


Източник :
http://www.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1161664



Какво ви е мнението, ще излезе ли наистина подобен тип кола в сериино производство???




Потребителски аватар
Jogo_1
Мнения: 845
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот Jogo_1 » Пон 05 яну 2009 18:13


едва ли, може да изкарат прототип, но чак серийно не вярвам.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пон 05 яну 2009 18:14


Едва ли в този си живот ще я карам.А и не видях никакво по-подробно обяснение на какъв принцип ще работи двигателя,реактивен ли,какъв.Или просто ще имам подвижна помпа за балони на 4 колела.Ускорението ще е като на трабант може би в най-добрия случай.Колата може би е подходяща за силно урбанизирани райони с цел намаляне ня замърсяването,за шопинг,за количка за голф,едва ли е за удоволствие от карането.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Пон 05 яну 2009 18:25


propparo написа:Едва ли в този си живот ще я карам.А и не видях никакво по-подробно обяснение на какъв принцип ще работи двигателя,реактивен ли,какъв.Или просто ще имам подвижна помпа за балони на 4 колела.Ускорението ще е като на трабант може би в най-добрия случай.Колата може би е подходяща за силно урбанизирани райони с цел намаляне ня замърсяването,за шопинг,за количка за голф,едва ли е за удоволствие от карането.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.

Не е въпроса да си вземеш спортен автомобил или луксозна лимузина, а просто ежедневка, с която да ходиш на работа. За дълъг път не бих си взел нещо подобно. Нищо не ти пречи да си държиш и голфа, с него да си правиш драг, дрифт, или каквото ти душа иска, събота и неделя, примерно...


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 05 яну 2009 18:25


propparo написа:Едва ли в този си живот ще я карам.А и не видях никакво по-подробно обяснение на какъв принцип ще работи двигателя,реактивен ли,какъв.Или просто ще имам подвижна помпа за балони на 4 колела.Ускорението ще е като на трабант може би в най-добрия случай.Колата може би е подходяща за силно урбанизирани райони с цел намаляне ня замърсяването,за шопинг,за количка за голф,едва ли е за удоволствие от карането.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.

:да: :xaxaxa


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 05 яну 2009 18:28


Идеята не е лоша.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пон 05 яну 2009 18:29


ISRalien написа:Не е въпроса да си вземеш спортен автомобил или луксозна лимузина, а просто ежедневка, с която да ходиш на работа. За дълъг път не бих си взел нещо подобно. Нищо не ти пречи да си държиш и голфа, с него да си правиш драг, дрифт, или каквото ти душа иска, събота и неделя, примерно...


Е,ясно,по-скоро иронизирах в мнението си.Щом ще се произвежда като петместен микрован целта е ясна--да се намали броя на автомобилите в градовете,както и замърсяването,тоест както точно ти казваш--да се ходи на работа с тея въздушни автомобилчета.Като замисъл никак не е лошо.Само че все ми се струва че някой ще му купи идеята,ще си я патентова и ще замрази проекта.


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Пон 05 яну 2009 18:30


propparo написа:
ISRalien написа:Не е въпроса да си вземеш спортен автомобил или луксозна лимузина, а просто ежедневка, с която да ходиш на работа. За дълъг път не бих си взел нещо подобно. Нищо не ти пречи да си държиш и голфа, с него да си правиш драг, дрифт, или каквото ти душа иска, събота и неделя, примерно...


Е,ясно,по-скоро иронизирах в мнението си.Щом ще се произвежда като петместен микрован целта е ясна--да се намали броя на автомобилите в градовете,както и замърсяването,тоест както точно ти казваш--да се ходи на работа с тея въздушни автомобилчета.Като замисъл никак не е лошо.Само че все ми се струва че някой ще му купи идеята,ще си я патентова и ще замрази проекта.


Поне докато свърши петрола предполагам и аз, че така ще стане.. Ама щом е продал на ТАТА трябва ония да ги бомбардират, за да спрат да произвеждат :lol:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пон 05 яну 2009 18:52


Нещо тази информация издиша доста.
Първо какъв точно ще е принципа на работа на двигателят.
Какво е това смешно тегло от 350кг, и то за 5 местен мини ван.
Дори и с използването на най - съвременните материали, и най леките материали, не виждам как може да се направи нещо за 5 човека, с тегло по малко от 600-700килаграма.
А ако се използват най леките материали, и същевременно най скъпите, как аджеба ще бъде постигната тази нереално ниска цена.
Според мен има твърде мнага неясноти. :wink:


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Мнениеот jijibs » Пон 05 яну 2009 19:04


Дори и да са сполучливи екопроектоавтомобили като този световната петролна мафия няма да пусне кокала.


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пон 05 яну 2009 19:34


350 кг, баси това като го ударя с голфа, ще мога да претендирам, че той е избягал от произшествието, щото ще го запратя в другия край на България :lol:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Пон 05 яну 2009 22:27


а "ТАТА" от кога произвеждат коли и какви са и постиженията в автомобилостроенето
ако може някой да ме светне че не съм наясно

мерси


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 05 яну 2009 22:33


martineli написа:а "ТАТА" от кога произвеждат коли и какви са и постиженията в автомобилостроенето
ако може някой да ме светне че не съм наясно

мерси


1945. Почват с локомотиви. Замисли се за "много"милярдния пазар на Индия и ще достигнеш до ужасяващи изводи за печалбите им :idea:

Предполагам, това им позволява да наемат добри инжери и съответно да предлагат качествени като за индийците продукти...не съм сигурен за апетита им към Европа и Щатите.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2923
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Mercedes W210
Двигател: 290TD
Местоположение: Силистра

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 05 яну 2009 22:38


A автомобилите ТАТА имат ли нещо общо с камионите ТАТРА :?:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 05 яну 2009 22:41


Golf_Diesel_ написа:A автомобилите ТАТА имат ли нещо общо с камионите ТАТРА :?:


Нищо. Татра са чешки а Тата са китайски. :wink:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта