"Тата" ще прави кола, задвижвана от въздух под налягане
Моделът "OneCAT" е петместен микрован, чието тегло ще е само 350 кг; цената му трябва да е към 5000 долара
Френският инженер Ги Негр, известен със своята разработка на двигател, задвижван от сгъстен въздух, обещава, че до една година автомобил, който използва неговия мотор, ще се появи на пазара.
Возилото, което няма да изпуска никакви вредни емисии, ще се предлага в Индия, след като местният гигант "Тата" (TataMotors.com) застана зад проекта.
1
Моделът "OneCAT" е замислен като петместен микрован, който ще бъде изработен от фибростъкло, така че общото му тегло да е само 350 кг. Цената му ще е около 5000 долара, информира Би Би Си.
Революционният автомобил ще бъде задвижван от въздух под налягане, съхраняван бутилки, изработени от въглеродни нишки.
Те ще са вградени в шасито на автомобила, а пълненето им със специален компресор ще става едва за три минути - доста по-малко, отколкото отнема зареждането на батериите на един електроавтомобил.
Има и друг вариант - автомобилът да бъде включен към контакта, а по-малък компресор, вграден в самата кола, ще може да пълни бутилките с въздух за около четири часа.
Ако се налага с возилото да бъдат изминавани по-големи разстояния, тогава нагревател, който ще може да работи на всякакво течно гориво, ще затопля въздуха, постъпващ в цилиндрите. Така обемът му ще се увеличава, а заедно с това и налягането, което оказва върху буталата.
По този начин автомобилът ще може да изминава по-дълъг пробег с едно зареждане, но за сметка на това освен сгъстен въздух, ще изразходва и гориво, нужно за нагревателя.
Ги Негр е отстъпил лиценза за производството на двигателя си на индийската компания "Тата", което многократно увеличава шансовете на разработката да излезе на пазара, коментира Би Би Си.
Компанията обаче може да продава возилата само в Индия.
За всички останали страни Негр ще се опитва да убеждава инвеститори по места, така че да се открият много заводи по света, работещи с местни поддоставчици. Идеята е така да се спестяват разходи и вредни емисии.
Французинът коментира, че автомобили, задвижвани от неговия двигател, имат две много важни в съвременния свят предимства - екологични са, а освен това са и евтини.
Според него возилото може да се продава в около 700 хил. екземпляра всяка година.
Автомобилни експерти подчертават, че начинанието на французина е много смел експеримент, но остават открити въпросите как подобен автомобил ще се справи с тестовете за безопасност и как ще се приеме на пазари, традиционно ориентирани към по-луксозни, или поне не чак толкова спартански, автомобили.
По думите на Негр резервоарите за сгъстения въздух не са причина за безпокойство, дори и да им се случи нещо, те няма да избухнат, а ще се разцепят с много силен гръм. Единствената опасност е за ушите, смята Негр, който от десетина години върди, че е на ръба на техническа революция.
Източник :
http://www.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1161664
Какво ви е мнението, ще излезе ли наистина подобен тип кола в сериино производство???
"Тата" ще прави кола, задвижвана от въздух......
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Едва ли в този си живот ще я карам.А и не видях никакво по-подробно обяснение на какъв принцип ще работи двигателя,реактивен ли,какъв.Или просто ще имам подвижна помпа за балони на 4 колела.Ускорението ще е като на трабант може би в най-добрия случай.Колата може би е подходяща за силно урбанизирани райони с цел намаляне ня замърсяването,за шопинг,за количка за голф,едва ли е за удоволствие от карането.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.
- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
propparo написа:Едва ли в този си живот ще я карам.А и не видях никакво по-подробно обяснение на какъв принцип ще работи двигателя,реактивен ли,какъв.Или просто ще имам подвижна помпа за балони на 4 колела.Ускорението ще е като на трабант може би в най-добрия случай.Колата може би е подходяща за силно урбанизирани райони с цел намаляне ня замърсяването,за шопинг,за количка за голф,едва ли е за удоволствие от карането.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.
Не е въпроса да си вземеш спортен автомобил или луксозна лимузина, а просто ежедневка, с която да ходиш на работа. За дълъг път не бих си взел нещо подобно. Нищо не ти пречи да си държиш и голфа, с него да си правиш драг, дрифт, или каквото ти душа иска, събота и неделя, примерно...
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2923
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Mercedes W210
- Двигател: 290TD
- Местоположение: Силистра
propparo написа:Едва ли в този си живот ще я карам.А и не видях никакво по-подробно обяснение на какъв принцип ще работи двигателя,реактивен ли,какъв.Или просто ще имам подвижна помпа за балони на 4 колела.Ускорението ще е като на трабант може би в най-добрия случай.Колата може би е подходяща за силно урбанизирани райони с цел намаляне ня замърсяването,за шопинг,за количка за голф,едва ли е за удоволствие от карането.
Пък и дано да не става масово производство,защото тогава в България ще сложат и акциз на въздуха и ще трябва да следя колко пъти вдишвам и издишвам на ден.
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
ISRalien написа:Не е въпроса да си вземеш спортен автомобил или луксозна лимузина, а просто ежедневка, с която да ходиш на работа. За дълъг път не бих си взел нещо подобно. Нищо не ти пречи да си държиш и голфа, с него да си правиш драг, дрифт, или каквото ти душа иска, събота и неделя, примерно...
Е,ясно,по-скоро иронизирах в мнението си.Щом ще се произвежда като петместен микрован целта е ясна--да се намали броя на автомобилите в градовете,както и замърсяването,тоест както точно ти казваш--да се ходи на работа с тея въздушни автомобилчета.Като замисъл никак не е лошо.Само че все ми се струва че някой ще му купи идеята,ще си я патентова и ще замрази проекта.
- Ivailo
- Мнения: 9497
- Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
- Автомобил: VW Golf mk3
- Двигател: AAZ
- Местоположение: София/Видин
- Контакти:
propparo написа:ISRalien написа:Не е въпроса да си вземеш спортен автомобил или луксозна лимузина, а просто ежедневка, с която да ходиш на работа. За дълъг път не бих си взел нещо подобно. Нищо не ти пречи да си държиш и голфа, с него да си правиш драг, дрифт, или каквото ти душа иска, събота и неделя, примерно...
Е,ясно,по-скоро иронизирах в мнението си.Щом ще се произвежда като петместен микрован целта е ясна--да се намали броя на автомобилите в градовете,както и замърсяването,тоест както точно ти казваш--да се ходи на работа с тея въздушни автомобилчета.Като замисъл никак не е лошо.Само че все ми се струва че някой ще му купи идеята,ще си я патентова и ще замрази проекта.
Поне докато свърши петрола предполагам и аз, че така ще стане.. Ама щом е продал на ТАТА трябва ония да ги бомбардират, за да спрат да произвеждат
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Нещо тази информация издиша доста.
Първо какъв точно ще е принципа на работа на двигателят.
Какво е това смешно тегло от 350кг, и то за 5 местен мини ван.
Дори и с използването на най - съвременните материали, и най леките материали, не виждам как може да се направи нещо за 5 човека, с тегло по малко от 600-700килаграма.
А ако се използват най леките материали, и същевременно най скъпите, как аджеба ще бъде постигната тази нереално ниска цена.
Според мен има твърде мнага неясноти.
Първо какъв точно ще е принципа на работа на двигателят.
Какво е това смешно тегло от 350кг, и то за 5 местен мини ван.
Дори и с използването на най - съвременните материали, и най леките материали, не виждам как може да се направи нещо за 5 човека, с тегло по малко от 600-700килаграма.
А ако се използват най леките материали, и същевременно най скъпите, как аджеба ще бъде постигната тази нереално ниска цена.
Според мен има твърде мнага неясноти.
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
martineli написа:а "ТАТА" от кога произвеждат коли и какви са и постиженията в автомобилостроенето
ако може някой да ме светне че не съм наясно
мерси
1945. Почват с локомотиви. Замисли се за "много"милярдния пазар на Индия и ще достигнеш до ужасяващи изводи за печалбите им
Предполагам, това им позволява да наемат добри инжери и съответно да предлагат качествени като за индийците продукти...не съм сигурен за апетита им към Европа и Щатите.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2923
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Mercedes W210
- Двигател: 290TD
- Местоположение: Силистра
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта