Вторият повод е, че си купих тази кола за скромно проектче - да я наточа леко и да си карам на пистата с нея, за да не си троша повече Vento-то. Което и без това е много тежко и дълго и не особено подходящо за целта. По-нататък ще помоля модераторите да я преместят в "VW Tuning & Motorsport"-раздела, но засега още събирам части и разпродавам ненужните.
Относно автомобилчето:
- VW Golf 2 CL, 1,8i моно RP-мотор, 5 скорости ATH, 2/3 врати, графитен металик;
- първа регистрация 07.08.1991г. в Германия, има някакви сервизни документи в жабката (не съм ги и гледал);
- пробег по километраж - 166,000км (според износването на колата - не далеч от тази цифра);
- "екстри" - хидравлика на волана, метален шибидах, оборотомер и дигитален часовник, цвят металик, шофьорска седалка с реглаж във височина, ел. регулируеми фарове, състезателен волан, спортно гърне някакво, CD-стерео Panasonic с 4 говорителя, оригинални черни стопове HELLA с черна бленда между тях, -40mm пружини с нови амортисьори KYB-Kayaba;
- други: новите СА-номера с всички платено, всичко по колата работи безупречно (ел. инсталация, агрегати, всичко в салона, под капака и багажника), много запазена и свежа тапицерия, няма скъсано, протъркано или изхабено, прилични зимни гуми... Момчето ми го даде с всичко - аптечки, триъгълник, пожарогасител, крик, гума... абе както си му е реда.
Съдейки по износването (понеже са ми минали десетки VW-та през ръцете) съм много склонен да вярвам, че пробегът на тази почти 18-годишна абитуриентка е около показанията на тахометъра (колкото и невероятно да звучи - под 10.000км за вся изминала година). Защото много рядко се среща Golf на тия години, на който да не са му прокъсани седалките, да му работят и 4-те жила за двигане на предните седалки, жилата за сваляне на стъклата и отваряне на шибидаха не правят никакви мизерии, огледалата също се регулират без проблем, не му е счупено капачето на малката жабка под волана, а вътре с учудване открих сервизната папка и описание на автомобила, всичко по таблото свети ярко, топката на лоста не е изтрита, не бърка първа със задна (фиксаторът учудващо не е износен), както и лостчетата за мигачи и чистачки, да не са му смачкани страничните упори на седалището, да му работи реглажът във височина на шофьорската седалка, да не хлопа облегалката и самите седалки в релсите, да му стоят всички дребни пласмаски по салона, да не му е рязана или изтърбушена кората на багажникът и все още да не са и скъсани гумените връвчици за вдигане, да му работят много силно амортисьорите на задния капак, да няма грам омасляване по мотора, да няма много ръжди (само на ужулени места), дъното на багажника и около резервната гума да е като ново и т.н. Просто много неща ми правят впечатление, че са точно както трябва да бъдат. Вчера жената го покара от София до Пловдив и остана много учудена (аз също) колко е стегнат, с каква лекота се кара, колко е пъргав и маневрен, при положение, че и двамата караме доста по-нови и съвременни коли от тази!
А идеята ми е малко да се позасили задрямалата моноинжекция с леки корекции по нея и главата, освобождаване на смукатели и изпускатели, евентуално чип, много подобрени спирачки и окачване и колата е готова да мачка на пистата...

Снимките вече ги има по-надолу!

