Тъп въпрос - миене на двигател?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Тъп въпрос - миене на двигател?

Мнениеот MobilLife » Вто 02 яну 2007 15:58


Въпроса ми е тъп ама що ядове съм брал.....та питам - при миене на ДВГ какво да пазя най-много и от къде да чакам изненади?
Имах преди една вектра и след измиване на мивка се преебаха маса неща вкупом - датчици - половината даже и ламбдата изкараха ниредовна...... олекнах с близо 400 кинта! Едно аверче преди месец си изми колата която я има от скоро - и до сега няма палене - събира добра сума пари и брадясва....
Така че ме е страх - ама като гледам ква кочина е и ме дразни....така че ще мия.
Откъде да очаквам изненади и кво да се пази наи-вече при миене? :wink:




Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Вто 02 яну 2007 16:12


ае уут и си
яз веке не мием откак купвах за 250 кинта бобина
след като еднаж се уврех с маркучо под капака....

затфа подбрисвам само с леко мокър парцал
енаж у месецо и сичко е елха....


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 02 яну 2007 16:17


Ми основно гледай да не я палиш преди да изсъхне.Аз мойта на автомивка я давам и досега съм нямал проблеми.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20299
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 02 яну 2007 16:17


Има едно отровно зелено-жълто "meglio" мисля се казваше. Има го в супермаркетите.

Взимаш 1 шише такова (то е с пръскалка) и напръскваш двигателя хубаво. След 10ина минути докато подейства, с маркуча само изплакваш и си готов!

Пази компютър, и всички останали места, където влизат кабели :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Вто 02 яну 2007 19:30


Повечко парцалчета,една бутилчица нафта и малко свободно време-ще имаш чист и лъщящ двигател без да те боли главата ! Вода по двигателя си е екстремен спорт,все пак това нещо под капака не се вижда често освен ако не е специално тунинговано за целта :wink:


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Вто 02 яну 2007 20:21


ако всичко си е наред няма проблеми да се мие двигател.аз си мия двигатела и няма ядове.е няма да се целиш в делкото и бобината разбира се.наи добре е да не се мие ама е грозно да е мръсен.


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Вто 02 яну 2007 21:39


аз не разбирам защо е необходимо да се мие един двигател ????
колкото по мръсен толкова по малко корозия, и тн!!!!
вариянтите за миене според мен са следните:
1.много мръсен в следствие на оливане с масло ( :) това ми се случи и на мен :) ) ОК!
2.следим за теч на масло или друга течност с цел ремонт ОК!
3.Имаме под капака някакво супер тунинг изпълнение за което дори инжинерите във завода не са смятали за технически възможно и се налага да си показваме двигателя пред журналисти и международни експерти :) ОК!
4.Имаме прозрачен капак и е грозно да си паркираш някъде а ДВГ-то да е керливо ! ОК!
5.Колата ще се продава! ОК ! ама на много хора им прави лошо впечетление това !!!!аз лично не бих купил кола с мит ДВГ освен ако не ми позволят да мина поне 50 км с нея и то на форсаж!!!!

Не ми е понятно защо току така като си карам колата на мивка трябва да си мия и двигател ? не карам по черно , имам кора отдолу ....??? не че е блестящо чист но .... трае се ! :)


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Сря 03 яну 2007 0:00


Миенето на двигателя не е толкова страшна процедура ако се направи грамотно. Лично моето мнение е, че в нашите условия (имам в предвид повсемесната мръсотия и прах по "европейските" ни пътища) дори е препоръчително да се прави веднъж годишно. Лично аз го правя. Не искам да влизам в безсмислени спорове за плюсовете и минусите от това начинание. За мен е достатъчно и удоволствието като се наложи да вдигна капака да видя един чист двигател. Та моите съвети са следните:
1. Сега не му е времето. "Мероприятието" е добре да се извърши в горещ (или най-малкото топъл) летен ден.
2. Откачаш акумулатора (и двете клеми).
3. С торбички от супермаркет "опаковаш" компютъра и по възможност всякаква електроника, която те безпокои (лично аз опаковам и сирената на алармата).
4. Непременно си вземи някакъв препарат за измиване на двигател. Повечето от тях разкисват мръсотията и количеството вода, което ще излееш отгоре му ще е значително по-малка.
5. Не се фащай на тия от автомивките. Направи си го сам. Никой не познава по-добре колата ти от самия теб (имам в предвид кое къде се намира) и никой няма да прояви по-голяма загриженост за нея от самия теб. С едно и също безхаберие ще се отнесат към местата наситени с електроника (кабели) и там където е изпускателния колектор. Автомивките на OMV са чудесни за целта, само гледай да има топла вода, че иначе мъка. Пароструйката или както там се нарича щеката за миене е удобна, а и налягането с което пръска не е чак толкова голямо (подсещам те, че първо си третирал двигателя с препарат за миене).
6. До колкото е възможно избягвай оливането с големи количества вода на местата с концентрация на електроника (кабели), като генератора също влиза в това число.
7. Добре е да започнеш процедурата на топъл двигател - водата по-лесно ще се изпари при съхненето.
8. Избутай (наблягам на ИЗБУТАЙ! в никакъв случай не закачай акумулатора и не я припалвай мокра!) колата на слънце, махни всички наилончета с които си "опаковал" компютър и там каквато електроника те притеснява, остави я с вдигнат капак (в същност важното е слънцето да пече измития двигател) и седни в кафето на OMV. Вземи си вестник, списание или добра компания с която да прекараш поне час (от гледна точка на "горещия летен ден" и слънцето, което трябва да пече двигателя е добре да си на сянка) поръчай си кафе, бира или каквото ти душа сака и ... хвърляй по един поглед към колата.
Обикновенно след около час (колкото повече толкова по-сигурно) всичко е сухо. Слагаш акумулатора и караш :drive .
Имай в предвид, че миенето на двигателя винаги носи някакви рискове, но според мен по така описаната процедура значително намаляваш шансовете (да не кажа, че ги правиш нищожни) нещо да се случи.


Потребителски аватар
jafara
Мнения: 949
Регистриран на: Нед 14 май 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jafara » Сря 03 яну 2007 3:22


Ей това последното мнение на колегата ми хареса !!! и аз мисля че ако се спазят всички точки няма да имаш проблем с двигателя !!


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Сря 03 яну 2007 6:12


Бе незнам за вас, ама аз мойта баничарка си я миех как си дойде с параструйката, (ша знам ли мое и да не съм целил кабеляците), ама иначе става, една кофа с топла вода прах и четка пак става без да се бърза и да се внимава на горепосочените места, нема начин,

ама сега прапарати (за обезмасляване) има колко си щеш (та чак ще изпаднеш в дилема с кой да пробваш

И както колегата Rumen каз анаправи си го сам за да ти е мирна главата :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 9:18


И аз съм сагласен ,че ако не правиш ремонт и следиш мотора ,или се е олял с масло/ама то май пак е в графата ремонт/едно забърсване с парцал му е напълно достатъчно.Сигурно ли е това че колкото повече мърсотия толкова по-малко корозия?


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Сря 03 яну 2007 10:28


Rabbit_TDI написа:И аз съм сагласен ,че ако не правиш ремонт и следиш мотора ,или се е олял с масло/ама то май пак е в графата ремонт/едно забърсване с парцал му е напълно достатъчно.Сигурно ли е това че колкото повече мърсотия толкова по-малко корозия?

Ами майстор ми го е казвал това! точно тази леко мазна прахолия създава предпоставки за предпазване на двигател и уплътнения от въздействието на вода,замръзване на водата,разни там окислявания и т.н. не че е съпер фатално ако се измие но по неговите думи ако не е наложително по добре да не се прави!ако не вредим на двигателя по този начин то със сигурност не му помагаме!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 13:56


Добре де ама аз имам странното чувство че тази мърсотия може да задържи влага и така да предизвика вреда,въпреки че от друга страна тя пречи на кислорода да достига з аокисление :?


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Сря 03 яну 2007 15:05


яз па обичам а ми е чиста колицата.
освен че чистото дава дваесе коня отгоре,
по си ми е кеф а я глеам тека те чистаа.

Изображение

и тфа къде колко по мръсно толко по малко корозия-бошлаф раота.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 03 яну 2007 15:53


Та не виждам причина да не си мия двг то..
ДОсега съм имал 4 коли, които поддържам, и е въпрос на изряден двигател, след като го измия да запаля и да си тръгна, максимум да си избърша дистрибуторната капачка.

Добре поддържаният мотор това нещо ще го направи без проблем.. дори и без да откачаш дистр. капачка.

Аз обичам мотора да ми е чист.. често си ръчкам нещо в двг. отсек, и не обичам да се цапам.

Това за колкото по-малко миене толкова по-малко корозия са глупости...

ПРепоръчително е дори, след зимният сезон, колата отдолу в т.ч. и двигателя да се измиват, за да не продължава вредното действие на солта и химиите по пътищата...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта