Здравейте. Ще помоля някой компетентен да даде едно рамо за следната сложна ситуация: Закупуване на кола от Германия, юридическо лице с начислено ДДС там, но талона на колата не е от страна членка на ЕС. Автокъщата предоставя и евросертификат на автомобила. Така погледнти нещата следва, че отпада мито и ддс в България... Какви проблеми може да възникнат, какви документи са нужни, какво евентуално трябва да се заплати? В смисъл превод и превеждане на талона във вид според ЕС стандартите? Техническият преглед? Как седят нещата там? Да не ме пратят не технотест или?
За разяснения по темата ще ви бъда много благодарен!
Благодаря.
Въпрос за внос на кола
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv VW Golf 1,9 TDI
Re: Въпрос за внос на кола
Просто не е възможно юридическото лице да е регистрирано като такова, колата да е на негово име и талонът да не е от Германия. Има нещо дето не се връзва. Не знам дали си сигурен в продавача но внимавай, защото в Германия има много турци и араби (извинявам се - не е расова дискриминация), които действат малко по ориенталски манталитет и има вероятност да са те врътнали нещо.
Re: Въпрос за внос на кола
Собственост на автокъщата ще рече не на тяхно име...за тях е стока...на фактура е тяхна...на талон не е. При стопанските субекти това не е от значение. И тук автокъщите притежават колата, но талона все още е на името на предишният собственик, който може и да не е продавача от който са я купили....!
Re: Въпрос за внос на кола
Къщата е с 40 години история и имат над 4000 коли...Името на дилъра на офертата е немско...Не ме притесняват като продавач, а като какви бюрократични спънки би имало за мен в България...незнам дали ще приемат за водеща фактурата а не талона и някой ако има становище да се произнесе...
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за внос на кола
А защо ще я вкарваш на фирма като ДДС е платено там ? Мисла че като тръгнеш да я продаваш един ден ще трябва до платиш ДДС на стоиноста за която я продаваш.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Въпрос за внос на кола
И какъв ти е всъщност проблема:
1. Нещо около ддс-то?
2. Нещо под докуметите по регистрация?
Ако е 2, то тогава ми хрумват 2 варианта:
Ако колата е от САЩ, може да имаш проблеми с техническия преглед. В този случай може би е по-добре да накараш фирмата да мине немски технически преглед, за да си сигурен, че колата е в нормите на ЕУ законодателтвото. С немския TÜV (всъщност това е грешно обозначение, истинското е HU и AU [1]) не трябва да имаш проблеми в БГ.
Ако колата е от Европа, но не ЕУ, може да имаш късмет и колата да има някъде код на оборудване, който означава по спомен "Оборудване за ххх", където е ххх е ЕУ държава. Тогава може да изхождаш от там, че без техн. промени(които биха евент. се наложили на кола от САЩ) колата би минала през АУ&ХУ, и действаш както по-горе съм написал.
[1]: Всъщност Тюв е организацията, която прави техн. прегледи, които се казват AU (Abgasuntersuchung, сиреч преглед на вредните газове) и HU (Hauptuntersuchung, сиреч основен преглед). Но не само Тюв правят такива прегледи, ами и GTÜ, Dekra и прочие. Така че тук просто има едно побългарено обозначение, което не е правилно.
1. Нещо около ддс-то?
2. Нещо под докуметите по регистрация?
Ако е 2, то тогава ми хрумват 2 варианта:
Ако колата е от САЩ, може да имаш проблеми с техническия преглед. В този случай може би е по-добре да накараш фирмата да мине немски технически преглед, за да си сигурен, че колата е в нормите на ЕУ законодателтвото. С немския TÜV (всъщност това е грешно обозначение, истинското е HU и AU [1]) не трябва да имаш проблеми в БГ.
Ако колата е от Европа, но не ЕУ, може да имаш късмет и колата да има някъде код на оборудване, който означава по спомен "Оборудване за ххх", където е ххх е ЕУ държава. Тогава може да изхождаш от там, че без техн. промени(които биха евент. се наложили на кола от САЩ) колата би минала през АУ&ХУ, и действаш както по-горе съм написал.
[1]: Всъщност Тюв е организацията, която прави техн. прегледи, които се казват AU (Abgasuntersuchung, сиреч преглед на вредните газове) и HU (Hauptuntersuchung, сиреч основен преглед). Но не само Тюв правят такива прегледи, ами и GTÜ, Dekra и прочие. Така че тук просто има едно побългарено обозначение, което не е правилно.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта