Нафтата скача с около 5 стотинки...
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нафтата скача с около 5 стотинки...
Бензините не.
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
Re: Нафтата скача с около 5 стотинки...
wili98 написа:Бензините не.


- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
didodi написа:...
Данъците в момента са поносими и вобще не са най-големите в Европа. Огромният проблем е, че срещу тях получаваме скапани обществени услуги, мизерия по улуците и надменно отношения на ши*ани чиновници по разни ведомства. С това сме прецакани

musura написа:Иначе бензина в по-голямата част на европа е доста по-скъп от нашия.
Според мен 10-15% разлика въобще не е доста. И тия шиб@няци от ЛукОйл си я компенсират само от разликата в състава на боклуците, които продават



Последна промяна от Toledo на Вто 21 фев 2006 12:51, променено общо 1 път.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
musura написа:versace написа:мога да споделя че българския потребител е най-прецакания от цяла Европа
би ли споделил
Ами ако не е досадно ще се опитам да бъда краък:
Както знаем в България има една действаща рафинеиря и тя е ЛУКОЙЛ НЕФТОХИМ. За съжаление тя не може да покрие цялото потребление на пазара но е фактор на ценообразуването за продажбите на дребно (които ни засягат пряко). Лукойл преработва естествено руски нефт от типа "кисел" т.е. при синтеза от него технологично излиза повече бензин и по-мако нафта. Отделно инсталациите за рафиниране са морално остаряли и технологичния им процес за извличане на горивата е ергоемък и оттам по-скъп, а това се калкулира в крайната цена. Та преработват нефта и в един момент имат наличност на склад на бензин в пъти по-голяма отколкото може да се продаде в страната. Износа е слаб. Следва изравняването на цените на газта и дизела с тези на бензина и човек си казва ; защо да карам на газ и дизел като бензиновата кола е по-евтина?" Поради монополното си положение Лукойл диктура цените на дребно а останалите вносителина горива (предимно от Румъния и Гърция) имат по добри цени но ги изравняват с тези на Лукойл или ги държат с 5 лева за тон по-ниски за да печелят повече.
Принципно за нашия пазар (ние пренадежим към средиземноморския сегмент на пазара) цените на горивата се сверяват по ПЛАЦ ЛОНДОН. Аз ежедневно имам достъп до тази информация (която е платена и в България има не повече от 10 фирми които имат достъп) и виждам как ежедневно се гаврят с нас.
Като долълнение ще кажа че газта за колите е отпадъчен продукт при синтеза на нефта, пък на нас ни я продават за левче...? И ако маржа на печаба в Европа при продажби на дребно е не повече от 1-2 евроцента, в България е от 8-25 стотинки в зависимост от вида на горивата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта