Искам да разбера какво се мисли по тази тема с гумите;
Пример номинален заводски размер: 205х50х15 (586мм) по калкулатор от боряна груп
Ако се сложи гума с размери 185х60х15 (603мм);
Тука се наблудава разлика 17мм да кажем този пример как може да се коментира;
Коментари също се приемат и с други подобни примери изпитани от вас;
-при потегляне
-при движение в града (50км)мах.
-при движение извън града (90км)мах.
-при по високи скорости
-отражение на окачването
-разход на гориво
-стабилност
-натоварване на двигател и скоростна кутия;
-икономична гледна точка



Негативен ли е по големият диаметър на гумите за окачването
- galin_krastev
- Мнения: 38
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 20:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
- Tedo-
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Негативен ли е по големият диаметър на гумите за окачването
никакъв проблем за колата, дори ще вози по-меко на дупките, които не са малко у нас...
евентуално увеличен спирачен път и по-малка стабилност при високи скорости... Но като гледам цифрите 50 и 90, това няма да те притеснява...
За да се товарят мотора и ходовата част при старт и ускорение, гумите трябва да са поне с 10% по-голям диаметър т.е. 60-ина мм разлика... но дори и тогава основно се усеща разлика само при спиране и леко увеличен разход на гориво... имам личен опит с джип, на който монтирах 15% по-голям Д гуми от фабричните, а същевременно го карах с до 100-110кмч вкл на софийско градско...

евентуално увеличен спирачен път и по-малка стабилност при високи скорости... Но като гледам цифрите 50 и 90, това няма да те притеснява...
За да се товарят мотора и ходовата част при старт и ускорение, гумите трябва да са поне с 10% по-голям диаметър т.е. 60-ина мм разлика... но дори и тогава основно се усеща разлика само при спиране и леко увеличен разход на гориво... имам личен опит с джип, на който монтирах 15% по-голям Д гуми от фабричните, а същевременно го карах с до 100-110кмч вкл на софийско градско...
- Rabbit
- Зайцевъд
- Мнения: 968
- Регистриран на: Сря 15 дек 2004 8:50
- Автомобил: Audi
- Двигател: BAT 2005
- Местоположение: София
Re: Негативен ли е по големият диаметър на гумите за окачването
едно лято карах с гуми над ориг. размер. (+19мм)
-при потегляне - по-бавно потегля. и ПО-БАВНО СПИРА
-при движение в града (50км)мах. - ами при движение в града и извън града нямаше осезаема разлика
-при движение извън града (90км)мах.
-при по високи скорости - не знам, над 130 не съм ги карал, но до там нямаше проблеми (на прави участъци).
-отражение на окачването - тази година смених повече части по окачването, но не съм сигурен, че е от гумите. но вози по-меко - гот.
-разход на гориво - незабележима разлика
-стабилност - по-внимателно в завойте (пътувам редовно през гълъбец и там се налагаше да намалявам повечеко)
-натоварване на двигател и скоростна кутия - най-вече на хидравликата/рейката. натоварването на двг се изразява в по-бавно потегляне.
-икономична гледна точка - няма да икономисаш пари освен ако оригиналния ти размер не е някой известен с високата си цена (като 195/55/15). Не коментирам гуми над 205, защото те са си скъпи по принцип.
-при потегляне - по-бавно потегля. и ПО-БАВНО СПИРА
-при движение в града (50км)мах. - ами при движение в града и извън града нямаше осезаема разлика
-при движение извън града (90км)мах.
-при по високи скорости - не знам, над 130 не съм ги карал, но до там нямаше проблеми (на прави участъци).
-отражение на окачването - тази година смених повече части по окачването, но не съм сигурен, че е от гумите. но вози по-меко - гот.
-разход на гориво - незабележима разлика
-стабилност - по-внимателно в завойте (пътувам редовно през гълъбец и там се налагаше да намалявам повечеко)
-натоварване на двигател и скоростна кутия - най-вече на хидравликата/рейката. натоварването на двг се изразява в по-бавно потегляне.
-икономична гледна точка - няма да икономисаш пари освен ако оригиналния ти размер не е някой известен с високата си цена (като 195/55/15). Не коментирам гуми над 205, защото те са си скъпи по принцип.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта