Интересна статийка

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
ivaivalito
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 03 яну 2006 19:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Интересна статийка

Мнениеот ivaivalito » Пет 05 май 2006 11:48


Знам, че ще получа маса упреци за това, че съм пуснал тази тема, но преди да ми се изрепчат защитниците на фв голф, искам да си измия ръцете като кажа, че статията не съм я писал аз... но какво да направя, че по blog-овете това е най-жегваната тема...

Какво е тунинг? Еми да налепиш нещо по колата, което смяташ, че производителя е забравил. Екзотичното в България е, че за разлика от другите страни, тук се прави тунинг на това, което никаде вече не се смята за превозно средство.



Първите тунинги в България.

Всичко започна много одавна, бях малак. От рейсаджиите и тираджиите беше дошла модата да набучиш пласмтмасово яйце върху антената си, китеника от зад на кората и от пред на таблото. Неизбежните елементи от интериора на москвича или жигулката бяха стотинките в уплатненията на предния и задния прозорец, грижливо подредените метални войничета по таблото, изрезка от вестник на снимка на гола мацка на плажа и задължително върха на тунинга за онова време, капачките от оцет, грижливо разцепени на многобройни лентички и набучени на чистачките ( може би просто тогава чистачките се крадяха много и хората си ги слагаха за да недраскат прозореца, но едва ли човека измислил този мод, го е мисли с точно тази цел ). Колиците задължително имаха теглич и всички имаха по 4 пружини на задния си мост вместо по две, височината на задницата играеше голяма роля. Помня как на един събор в Своге по случай празниците на искарското дефиле ( стария ли беше новия ли Петров ден ) братовчед ми, който живее в франция отиде при един такъв тунинг, който спокойно си седеше в жигулатора си, пушеше си средеца и къртеше на респрома Лепа Брена и го попита с ромски акцент " Бате бате, каде да уцелим за зайче? ". С времето вече не беше гъзарско да слушаш Лепа Брена на Респром, трябваше да имаш Sonni, Panasonika с други световно известни марки и вече да слушаш Лепа Брена беше селско, трбваше в колата ти да свири Амнистия или Гумените Глави ( чудно как не почнаха да си връзват кърпи по антените и по волана и вобще каде намериш да я вържеш ). Колата вече беше я някое фиатче, я опелче и други известни марки. Войничетата и всички изостанали от несполучилия бизнес с караваната-стрелбище джунджурийки се премахваха изцяло от колата. Дойде времето и на изваждането на допълнителните пружини и скъсяване на стандартните ( с помоща на флекс се извършваше скъсяването ). Появиха се затъмнениете прозорци и лентите за преден и заден прозорец от типа " Лада Турбо", "Малборо", "Racing" и тн. Хората с малко повече пари и със същите интелектуални заложби сложиха и пурвите наистина маркови касетофони. Това е периода на зараждането на " Турбо гъзарията" или с други думи казано " Трамплина всички днешни голфаджийчета, 316-М power и други ниско летящи самолети. Преди няколко години се зароди зверската мания да имаш неземно силна музика в колата. Да имаш крило на багажника или кадето му намериш място и някакви елементи от истинския тунинг. Добре тогава си помислих дали скоро пичовете ще се научат или поне ще се стремът да се научат да правят тунинг като хората. Появи се първата фирма която слага по-силна от стандартния касетофон музика в колата. Обикновен гараж с трима ентусиасти. Сега иамт достра парички но това е друга тема. Хората с парите и които разбриаха малко повече от музика от всички останали разбирачи, отиваха там, плащаха си като пичове и след 5 часа си тръгваха с прилична музика. Появиха се летите ( летните ) джанти, нископрофилните гуми и всекакви светкащи и мигаши газарийки. Шофьорите нагазареха. Всеки помни сбирките на млади момчеата с бяли BMW-та и голфове. Защо българите се изоставаме в модата, или поне селяните изостават в модата. Появи се и първата фирма, занимаваща се изцяло само с тунинг " Джиджи Биджи Тунинг". После настана период на затишие банални глупости неслагаха хора о колите си. Знам само за един случай, за един ентусиаст, който си сложил въздухозаборник на предния капак на ладата и въздухозаборник на тавана но много му се смяли и той ги маханл въпреки, че му вършели работа и му трябвали. А да има и един друг култ от времето на музикалния тунинг.
Много хора слагаха домашните си уредби в колите си.
Стигнахме до наши дни, дните на професионалния тунинг, дните на голфаджиите и неземните селяни. Удава ни се да видиме по улиците красиво налепена колица с доста яростен звук. Всичко дойде от култовия филм " Бързи и Яростни". Видеха наще селянчета как се праи на запад и айде, кой с голф, кой с мерцедес, кой с какво има, сички си ги налепиха. Наслага се и музика. Сега ще споне само баналните глупости, които наще рейсъри си слагат по колите. Всички знаеме за лилавите светлинки в пръскалките з апредния прозорец, автоматичната антена, ароматизатора на парното, квадратчетата залепени на калника и предния капак. Повече усорение получава колата ако квадратчетата създават илюзия на развяващо се знаме. Затъмняваме и стоповете си, намираме неонка и я набиваме под колата, ако имаме пари отиваме да ни я набият. Ако искаме съвсем да шашнеме "колегите" слагаме и неонки в корите на вратите и плексиглас на тубата в багажника и около 1000 ватовия ламар оцветяваме с УВ боя и слагаме УВ лампа, ефекта е покъртителен. Трябва неизбежно да боядисаме в жълто барабните, червеното е за по-бавните колици. Нощмо време невиждаме каде да си тръскаме пепелта, разумно решения прожектор в пепелника, хем запалка хем светлина. Но сега освен колата трябва и вие да се тунинговате. Ако нямате си купете барче за м/у седалките. Сега дръпнете седалката максимум назад облегалката толкоз я отпуснете назад, че само да можете да виждате поне 15 метра пред колата, но не по-млако, иначе няма да сте добър рейсър, ако неможете да се справите. Сега се наклонете по посока съседната седалка. Згънете китката и нека медната ви гривна да остане м/у геврека " Мама " и китката ви. Цигарата в устата и сенниците долу. А да и да не забравите накрайника за аспух от илиянци или битака, той дига 20 коня.

Сега мисля, че ви стана ясно какво е тунинг или поне тунинга в България. А така а сега като здраво мислещ човек си помислете " Искам ли да ме усмиват по форуми или не "


П.П.- А манияците с болидите да незабравят новостите в тунинга, пищяща крушка за задна и светеща декоративна антена. Без тях от голфа ви ще избягат да пасът трева поне 35 кончета, но мисля, че за вас това не е проблем, сичките джиджявки по колата ви дават поне едно 500-600 коня отгоре. А да и искам да ви кажа, с ладите и жигулаторите като бехте повече ме кефекте, тогава секи си измисляше сам тунинга сега копирате от съседа, а и тогава не карахте с високи скорости драгсерите си!!!!!

Статията е написана от Poppers

ето още малко

Голф 2 е аристократичен модел на шведската фирма Ауди, първоначално създаден да докаже или отхвърли Специалната Теория на Относителноста на Айнщайн или с други думи - да провери дали е възможно телата да се движат със скорост по голяма от тази на светлината.

Съществуват и други мнения - например според известния учен-дисидент Александър Бойчев, Голф 2, не е автомобил, а е истинско социално явление (също като Дявола).

Среща се предимно в провинцията и обратното.

Ето и една приблизителна схема на разделението на конските сили в тези прочути возила:

1) 120 редови коня на обикновен Golf II GTI

2) Надпис GTI отпред дава минимум още 5 коня, тази отзад дава 15, щото винаги им гледаш задницата... => станаха 140

3) Затъмнени джамове + 10 коня => до тук 150

4) Допълнителни два фара на предната решетка + 15, но тъй като никога не се използват по предназначение ги намалявам на 10 => колко станаха... 160

5) Голям накрайник на ауспуха... тук работата е сериозна... минимум 25 коня => сумарно станаха 185

6) Може да е само с накрайник на ауспуха, ма па за сметка на това има огромна лепенка Remus на задния джам... минимум още 25 => станаха 210..

7) Надпис 16V сам по себе си добавя още 15 коня => 225

Малък, но забележим (?!?) спойлер на багажника отгоре подобрява несравнимо сцеплението, рязко спада разхода на гориво и прибавя още 25 магарета та да станат общо 250

9) Лет(Н)и джанти, страхотна имитация на O.Z. купени по 40 лева бройката прибавят още 20 (по 5 на джанта) коня за да станaт общо 270

10) Всяка лепенка на фирми за тунинг прибавя по още 10 коня, т.е. тъй като всеки уважаващ себе си голфаджия има минимум 15 (задължително на различни фирми) общия брой на конете стават 290

11) Само 1 конска сила отгоре, но много GuZaR-ско технологично подобрение са няколко червени светодиода хитро скатани в муфата на ауспух-а. Погледнат изотзадзе Голфот прави кюнците червени!

12) Наличието на РК, КН или в най-краен случай ВН в номера качва съответно 15, 10 и 5 коня. Ако Голфът се кара в София, конете може да се удвоят. Ако шофьорът наистина е от някой от тия градове и кара в София, гореизброените коне се утрояват. Ако драйверът е от тия градове и си кара в града, конете падат наполовина.

За североизточна България правилото важи и при номера от типа ТХ и Н, също така и от по-южните щати като У - Ямбол. Особеност на този тип състезатели е тяхното отношение към новите технологии - повечето в крак с времето си инсталират екологично по-чисти енергийни алтернативи за бутала кючек и наред с басите Neo/Elite - много държат да зареждат праисторически отлежали фекални газове под 260 атмосфери налягане за т.нар. Jet Propulsion. Цялата установка добавя поне 10-20 коня.

Важна е стойката тип тежко ми е - много и честата употреба клаксон тип прегракнала гарга - това дава още 30-тина коня. А ако е през лятото пред баби Германки на пешеходна пътека, се добавя 1 кон за сръчност и 4 за съобразителност.

12) И сега като прибавим и типично голфаджийската поза в колата, а именно: отворен джам, с лявата ръка стиска със сила волана, лъкята му се е показал през прозорец, дясната е на скоростния лост , държи го 3 пъти по силно отколкото волана, главата му е наведена така, че очите му да са на нивото на лакътя за да може да гледа още по-страшно, телефон 3310 на колана и Сашка Васева от мощната аудио-система. Цялото това нещо прибавя още 10 коня (заслужава повече, но не всички са стриктни в изпълнението на този точка) и така вече крайните коне на вездесъщите Голфове стават 300

13) Сините светлини на жигльорите на чистачките дават поне още 7-8 катъра, но само по здрач.

14) Задължително за истинските притежатели на суперкар ГОЛФ-2 е изпреварването от дясно, в не-англоговорящи страни, с поне 40 км/ч над допустимата скорост. Идеята е че с всяко подобно изпреварване шоферите събират бонус точки които могат да заменят в специализирани магазини. Магазините членуват в клуб с мото: "Голф-2 аксесоари всичко от 1 до 2 лева" и раздават лепенки тип петно, тип капачка за бензин формула едно style и други. На по заслужилите членове им се дават топки за скоростен лост "зарче" , кит и вестници за визуален тунинг.

15) Ако Голф 2 е с перничка регистрация, огледайте и за задължително висящите от предното стъкло играчки - кученце, зайче и слонче, закачливо полюшващи се между ЦеДе-та или за по-модно ДеВеДе-та в сложен синхрон. Видимостта между тях е нулева, но именно в това се крие майсторлъка на перничкия шофьор на гоУф. Ако можете да зърнете пък задната седалка през затъмнените с фолио за 2лв стъкла, ще откриете модерната завивка китеник, неразделна семейна ценност, без която ГоУфа просто не може да кара достатъчно бързо. Ако върху китеника има поставена кора с яйца, добавете още 5 коня.

16) Обява, написана на РС и залепена от вътрешната страна на страничното стъкло (може да се дублира и от двете страни). Текстът е: с големи букви ПРОДАВА СЕ ЦЕНА 10 000лв (носи 10 т.) или 5 000еur (носи 15т.) Важно е да се знае цената на Голфу.

16) Ако шофера е с ментекс кожено яке дизел (черно и бело) допълнително 25 коня.

Най-бързият модел в София

След дълго проучване на марката и собствениците по средно статистичестко изчисление, базирано на Неделното Гаусово разпределение и Съботното Шофиране в полутрезво състояние, се оказа, че най-бързият модел в София е Golf II 2.0 GTI 16V черен металик отговарящ на всички описани tuning points по-горе и със регистрация PK.

"Забелязва се отдалеч. За жалост аз не го видях и отблизо."
- споделя Ахмед Мерчев след Катастрофата на светофара на


Най-бързата кола в страните членки на ЕС
Пернички Голф 2, модел 2007-ма
Увеличаване
Пернички Голф 2, модел 2007-ма


След 2007 година Golf II с пернишка регистрация ще бъде най-бързата кола в страните членки на Европейския Съюз.

Разпознаване на членовете
Собственик на Голф 2 от Люлин на ежегодния голф-парад в Берлин.
Увеличаване
Собственик на Голф 2 от Люлин на ежегодния голф-парад в Берлин.

Тъй като Голфаджиите са много задружен народ помежду си и те се поздравяват по кръстовищата, магистралите, тесните улици, планинските пътеки и паланките по следния начин (степенуването на крясъците и виковете е задлъжително до момента в който колегата не реагира):

1. Спиране на ръчна зад колегата.
2. Светкане, свиркане и ръкомахане към предния.
3. Отваряне на прозореца и усилване на музиката. Същевременно псуване на бакшиша отстрани.
4. Потропване отгоре по покрива с лявата ръка.
5. Жест "наздраве" - с празна ръка.
6. Сваляне и вдигане на сенника - левия или десния.
7. Среден пръст. За да се отличава от обидния жест - показва се с двете ръце едновременно през преден ляв прозорец. За да сме сигурни в съпричасността си може да се вика силно и продължително: "УУУУУУУУУ".
8. Изкъртване на ръчната и махане с нея през левия прозорец на Голфарата.
9. Вдигане на колата 4 пъти на крик. Два пъти бързо и два пъти бавно.
10. Изваждане на помпата и надуване на презервативи.


Известни личности с Голф

Голф 2 е престижна марка, която е привилегия, а не право. Известни хора, които притежават или ще притежават Голф 2:

* Светлин Наков

* Шефът на САП Лабс (ще получи Голф 2 ако успее да наеме 1,000 човека до края на 2006-а година)

* Румен Гайтанов - Вълка, шеф на софийските фирми за извозване на боклук "Волф" и "Дитц", кара поръчков МакЛарън Голф 2 на стойност 450,000 евро. И двете фирми са пред фалит, поради липса на работна ръка - повечето работници се преместват в САП Лабс веднага след отварянето на офиса на германския гигант.

* Др. Александър Горанов - отявлен (вече ex-)собственик на Голф (или още `кенефа`). Виж Русенски Коцкари.

* Абдул ал Хазред - собственик на мощен PHI Golf.

* Любо Станиславов - главен редактор и близък до сърцето на издателя на драйФ-стайл списание MOTOR SHOW Мартин Захариев.

tc

* Грую
* и Аз

Направи си сам
Голф 2 самоделка
Увеличаване
Голф 2 самоделка

Ако не разполагате с Голф, но много Ви се иска да имате, не се отчайвайте. Има изход от ситуацията. Винаги може да тунинговате вашия стар Форд. За целта са Ви необходими само парче картон, лак за нокти (сребрист) и българско инженерно влакно.



Ъпгрейд

За повече информация: Голф 3, Голф 4.

--
Голф 3
от Всичко за 1 лев, свободната енциклопедия

Генерален ъпгрейд на Голф 2. Новата версия на прословутото возило съчетава в себе си, освен 3-та космическа скорост, и миловиден дизайн тип "овца във вълча кожа".

Особености

Новият модел се отличава и с куп нови екстри: поставка за чаша пред CD плейъра, по-висок километраж, бели калъфчета за седалки с фирмената марка и атрактивна по-висока цена. Освен всички нововъведения, окачването остава все така твърдо, за да гарантира, че колата ще издържи на огромното натоварване от силата на аудио системата....

Конспирацията

Съществува теория, според която Те са навсякъде.

Golf-a не е модел на VW. За нашата действителност това определено си е диагноза.

Golf III е модел на Pernik Heavy Industries, по-точно на секретния му отдел, който се занимава със слънчевото притегляне и отблъскване.

Поради нуждата от повишаване на мощността на мотора по заявка на редовните потребители, от PHI са се отказали от двигателя със студен водороден синтез, заменяйки го с малко по-неикономичния, но значително по-мощен термоядрен micro point агрегат.

Решението на инженерите на фирмата да махнат радиационната и биологична защита в спортния му вариант придава още повече агресивност на колата, естествено безопасността на водача не е тотално пренебрегната - за това са се погрижили специалистите от "Росатомекспортстрой", като са монтирали в седалките вложки от специален материал "C-arton", чиито технически данни за сега се пазят в тайна.

Говори се само, че са използвани за конструктивен елемент в руските ракети "Столичная" и "Мягкая серебряная". И в двата модела - спортния и градския - има интегриран софтуер на фирмата за навигационни продукти "Hanzel und Grattel GMBH", с които моментално можете да си намерите километража, дори и да се е търкулнал под седалката.

В градския модел е предвидено място за малка торбичка с покупки вдясно от голямата бас туба на задната седалка.

За феновете вече е пуснат в продажба и новият модел Голф 4.

А за още по-големите фенове, Голф 5 предлага груба сила от 850 коня - на практика се оказва най-бързата кола на планетата, дава ускорение от 0 до 100 км за рекордните 2.2 секунди. Разход на гориво 5-6 на 100. Цената й варира от 20000 Eur до 26000 Еur в зависимост от мястото на закупуванe. От 1-ви април официално ще се предлага и у нас.

--
Най-накрая новият модел е разсекретен!

Както беше известно, немският концерн беше обединил усилията си с NASA за взаимопомощ в разработването на Голф 4. Налице е първото земно превозно средство, оптимизирано за пласмент и на други планети. Возилото е проектирано за изместване на класическия луноход на NASA в т.н. лунобег, който през следващите лунни мисии ще превърне повърхността на Луната в Голф игрище.

Използвани технологии

Само малка част от разсекретените технологии:

Отразителна дъбилна боя

Новият модел Голф се доставя със сребриста отразяваща боя, която служи за предпазване от слънчевото лъчение, което на Луната не се филтрира от атмосфера.

2F2F система за ускорение

2 Fast 2 Furious системата за ускорение е специална разработка на БАН (патентен номер 22-7684-13), по-известна на български като Фифи. Тя служи за фокусиране на тягата на Бас тубите към пропелера.

Армагедон краш тестинг

Специален краш тестинг разработен от Ахмед Мерчев за Голф 4. Тестът е специален. На предните седалки се тества с 2 Кибертрон кукли, а на задната със секс кукли.

GuZaR система

Специална система за защита при катастрофа. В седалката има специални активни магнити "Д-р Ливайн", които придържат поцинкования ланец на шофьора при сблъсък и го предпазват от камшичен удар. Поставката за чаша пък се прибира, като така се елиминира риска за панталона на шофьора. На мястото на белите калъфки на седалките са монтирани специални ортопедични калъфки с NASA светлинни и звукови ефекти.

Блиц-крик система

Специална система за въртене на гуми. Скрито монтиран под колелата крик повдига колата за по-добро въртене на гумите на едно място.

Дроп-стоп система

Специална система са спиране, която намалява спирачния път под 1 метър за 100 км/ч. При активиране на системата колата автоматично се насочва към най-близкия водоем, река, дере или море, в което да падне колата.

Поглед в бъдещето
Увеличаване

За VW Голф Слънчевата система е тясна. Очаквайте скоро по главната в Перник, а след това и в други галактики още по-зашеметяващия модел Голф 5, базиран на съчетание от космически технологии с промишлен шпионаж в завода в Рюселсхайм (поточната линия на Опел Астра ІІІ GTV
Ей тва изнамерих в едно друго форумче


не се обиждайте но има доста точни моменти .Дано никой да не се разпознае в тази статия ако се разпознае някой да казва.:)))




Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот nero » Пет 05 май 2006 12:46


Старо, имаше такива теми. Втората половина ми е много позната (наскоро пак някой е беше пуснал).


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 05 май 2006 12:53


Мине се не мине месец и някой пусне статия на комплексарче.
Толкова сме дъвкали и стила на тези статии и правописа в тях и неземната простотия, която струи от авторите им, че няма накъде повече.
Катанец и към кошчето!


Потребителски аватар
Kaizer Soze
Monseigneur
Мнения: 1277
Регистриран на: Съб 22 апр 2006 20:14
Автомобил: Dacia Sandero Stepway
Двигател: 2017
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kaizer Soze » Пет 05 май 2006 15:57


Хайде сега, чак пък неземна простотия....
Статията е готин майтап, и аз карам Голф и хич не се обиждам, ми в офиса са обявили конкурс кой първи ще ми подари китеник и кученце с клатеща се глава:))))
И честно казано, както и да погледнеш сред голфаджиите са най-малоумните изроди по пътищата - трябва ли да се обиждам, че карам същата кола?!!
Факт е, че тука се събират приятни и възпитани хора, мисля, че спокойно и носят на майтап.... :lol:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Пет 05 май 2006 16:54


Sunny написа:....Катанец и към кошчето!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 58 госта