


Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Интересува ме необлужваемите оловни акумулатори които се използват в електрониката могат ли да работят легнали. Преди няколко години си купих един винтоверт-китаец на който още в началото му умряха половината батерии. Скъпи са и мисля да ги сменя с един акумулатор 1.2Аh. Обаче ще мога да го събера полегнал. Проблем ли ще е? Има ли някой от вас опит?
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
ако е сух, според мен няма проблем.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Дори и да е с гелообразен електролит, той си има вентилационни отвори, които при легналло положение според мен ще се запушат. Основно служат ако се повиши прекалено много налягането вътре в акумулатора аварийно да изпуснат навън и да се стигне до гръм. А и плочите на клетките според мен са предвидени да работят само във вертикално положение. Ако са хоризонтални може да стане вътрешно късо и има голяма вероятност да замине някоя от клетките на акумулатора, а може и целия акумулатор. В разните малки UPS-и акумулаторчетата им винаги са във вертикално положение с клемите нагоре.



- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Вградих го колкото изкара толкова...няма да си утрепя децата я.. Купих винтоверта за 29.90лв ...има десет батерии по 1.20V- едната от която струва 4.80... Това прави 4 акумулатора по 12лв. Сега ще видя колко ще изкара. В някои сайтове пише че този тип оловни акумулатори работят във всякако положение.Нямат вентилационни отвори- всичко е херметическо.
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Виждал съм в едно табло(аварийно захранване)много бройки наредени легнали.
Умряха след 6-7 години,предполагам от старост.
Умряха след 6-7 години,предполагам от старост.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
в моя скутер (ямаха джог) акумулатора си е в легнало положение.
може да работи само със сухи.
може да работи само със сухи.
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Става със сух. Правил съм гона мотор, налагаше се.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Значи такива понятие като сух акумулатор не съществува в варианта в, който всички си го преставят. Хората дето сте ползвали термина "сух акумуалтор" сигурно никога не са виждали.
По темата: Има малки оловни китайски капсуловани (не сухи
), които се ползват в електрониката и могат и на долу с главата да работят
. Някой мотоциклетни акумулатори също стават.
По темата: Има малки оловни китайски капсуловани (не сухи


- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3975
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
radi_nrj написа:Значи такива понятие като сух акумулатор не съществува в варианта в, който всички си го преставят. Хората дето сте ползвали термина "сух акумуалтор" сигурно никога не са виждали.
не знам какво мислиш, че си представям, но прочети малко тук, колега:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battery_%2 ... 9#Dry_cell
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Акумулатора отгоре има отвор и ще тече.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
joro_kem написа:radi_nrj написа:Значи такива понятие като сух акумулатор не съществува в варианта в, който всички си го преставят. Хората дето сте ползвали термина "сух акумуалтор" сигурно никога не са виждали.
не знам какво мислиш, че си представям, но прочети малко тук, колега:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battery_%2 ... 9#Dry_cell
Нямам нужда да чета... говорим за оловен акумулатор а там под понятието Dry cell разискват Цинк-въглеродни и алкални батерии които имаш в дистанционното на телевизора

- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
колега radi_nrj, в случая под сух се разбира капсулован оловен акумулатор, който веднага след наливането на електролита се затваря херметично, няма никакви отвори и може да работи в произволна поза. такъв е например този
който сложих миналата седмица на скутера.
знам че реално не е сух... мокър е отвякъде

знам че реално не е сух... мокър е отвякъде

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Оловен акумулатор в легнало положение. Може ли??
Иначе оловен акумулатор сух има но той като такъв не може да работи. Използва се от дистрибуторите на акумулатори за модели, които не се харчат много и има вероятност да изкара доста време в склада. Като дойде клиент за такъв акумулатор си му наливат електролита и след 10-15 мин е готов за употреба. Цялата идея на занятието е, че оловно-киселинния акумулатор е едно много нестабилно произведение на науката и техниката. Още в момента в, който се зареди за първи път в завода киселината в електролита пова да кара плочите мааааалко по малко да корозират.
Не само капсулованите, а по-често GEL и AGM акумулаторите се бъркат със сухи.
Те също са с течен елетролит. В GEL батериите в елетролита е добавен сгъстяващ агент, а при AGM батериите електроллита е пропит в глас-мат сепаратор (нещо като киселинно устойчива гъба).
Не само капсулованите, а по-често GEL и AGM акумулаторите се бъркат със сухи.
Те също са с течен елетролит. В GEL батериите в елетролита е добавен сгъстяващ агент, а при AGM батериите електроллита е пропит в глас-мат сепаратор (нещо като киселинно устойчива гъба).
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта