Що е то волан във F1...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Що е то волан във F1...

Мнениеот zmej » Пет 26 май 2006 14:11


Ей го волана: Изображение

Описание на бутончетата - не съм го превел, някой ако иска, да превежда, но така или иначе се разбира:

www.formula1.com написа:+1 and +10 (green, far left and far right)
Used in conjunction with the MSG OK button (marked with a cross, right) to flick through car function menus, allowing the driver to override certain functions in the case of malfunction. The MSG OK button changes the respective menu of each of the two buttons.

PLS (yellow, with P, left)
Activates the pit-lane speed limiter when entering the pits.

PTT (red, left)
Pit radio button. Used to call the pit crew via radio communication.

DRINKS (grey, left)
Provides drinking fluid to the driver. Operates an electric pump to bring the liquid from a reservoir in the cockpit through a tube to the driver’s mouth.

TC OFF (blue, left)
Switches off the traction control. Mainly used during the formation lap to allow the driver to spin the rear wheels and generate heat in the tyres. Also used when exiting the driver’s pit position, allowing wheelspin, which deposits rubber on the tarmac, providing more grip during pit stops.

A and B (black/purple, black, left)
Used to change the traction control setting ,for hi revs and low revs. The various positions enable the driver to find the correct level of traction control interevention. The optimum level changes due to numerous variables, including the level of grip provided by the tarmac, the track temperature, the amount of rubber deposited on the track etc.

Lower left switch (with positions 2 through 8)
This presets the lowest gear for each corner, allowing the driver to change down through the gearbox quickly, without fear of selecting too low a gear.

C, D and E (black/red, black/white, black/blue, along base of wheel)
These switches adjust the car’s differential setting. These depend on various factors related to the overall set up of the car, the fuel load variation, low gear revs and high gears revs.

F (black/green, bottom right)
This button - a very important one - operates and changes the engine braking settings. As the race progresses and the car’s brakes become gradually less efficient, it is useful to be able to increase the amount of engine braking action.

G (black/yellow, right)
This button sets the rev limit for the engine - the highest revs it can reach in each gear before changing up. A higher setting allows the driver to extract more performance; a lower setting puts less stress on the engine.

H (black/orange, right)
This switch changes specific traction control and differential settings in accordance with the tyres being used - grooved, intermediate or wet - to account for the different levels of grip provided by each type.

R (red, right)
Allows the driver to select neutral and reverse gear.

OT (yellow, right)
The overtaking button. This temporarily increases the engine’s maximum rev limit when extra power is needed for a short period. When the button is released the rev limit returns to its default setting.


Оригиналът е на: http://www.formula1.com/race/news/4419/757.html




Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мнениеот CellNet ™ » Пет 26 май 2006 16:03


да си ги карат болидите, аз не ща mhihi


XpacTa
Мнения: 424
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 16:03
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот XpacTa » Пет 26 май 2006 17:39


Хмм - може да си сложа едно manettino на волана
Изображение
само че ще го ползвам да сменям между газ и бензин.


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Пет 26 май 2006 18:04


Ха ха , на пилота кога му остава време да гледа пистата, те за туй се блъскат постоянно :roll:


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Пет 26 май 2006 18:05


С такъв волан ако оцелим пътя съм герой.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пет 26 май 2006 19:53


С такъв волан и скорости 250+ ако уцелиш пътя си господ!


LiX
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 26 фев 2005 17:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LiX » Пет 26 май 2006 20:51


Абе той Монтоя както си кара така с 250 си махна огледалото па вие за някъв волан се притеснявате :D Сигурно и със затворени очи знаят кое къде е :drive


Потребителски аватар
Tod
Мнения: 635
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tod » Съб 27 май 2006 12:53


LiX написа:Абе той Монтоя както си кара така с 250 си махна огледалото па вие за някъв волан се притеснявате :D Сигурно и със затворени очи знаят кое къде е :drive


Някой от нас да не би да си гледа краката като сменя предавките :D


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Съб 27 май 2006 15:52


Тия мигачи нямат май?


Потребителски аватар
Tod
Мнения: 635
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tod » Нед 28 май 2006 8:57


Изображение

Материал от http://sportni.bg/

Последна промяна от Tod на Нед 28 май 2006 10:39, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 28 май 2006 9:20


Някой от нас да не би да си гледа краката като сменя предавките :D


Моята жена си гледа .......... :evil:


Потребителски аватар
Tod
Мнения: 635
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tod » Нед 28 май 2006 10:20


Geleto написа:
Някой от нас да не би да си гледа краката като сменя предавките :D


Моята жена си гледа .......... :evil:


:D Шегаджия си ти ...


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 28 май 2006 10:28


leavon написа:Тия мигачи нямат май?

да, и клаксон нямат.. :shock :shock :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 28 май 2006 10:28


Geleto написа:
Някой от нас да не би да си гледа краката като сменя предавките :D


Моята жена си гледа .......... :evil:

Щот са убави..
Наще кво да ги гледаме..
криви и космати ;)


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Що е то волан във F1...

Мнениеот Li4o » Нед 28 май 2006 11:10


zmej написа:.....
DRINKS (grey, left)
Provides drinking fluid to the driver. Operates an electric pump to bring the liquid from a reservoir in the cockpit through a tube to the driver’s mouth.

От тоя бутон и аз разбирам... mhihi :lol:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта