Двигателя на 2006 година.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Bratt
Drivers wanted
Мнения: 2441
Регистриран на: Пон 01 ное 2004 10:37
Автомобил: MKII
Двигател: EZhko
Местоположение: София

Двигателя на 2006 година.

Мнениеот Bratt » Сря 31 май 2006 11:27


1.4-литровият TSI бензинов мотор на Фолксваген, който дебютира наскоро с моделната серия на Golf GT, беше избран за най-добър нов двигател на 2006 година.

Силовият агрегат на Фолксваген се нареди на първо място с 250 точки, изпреварвайки всички нови предложения, представени на световната автомобилна сцена през тази година.
Международната награда Двигател на годината (International Engine of the Year Award) се присъжда ежегодно от жури от автожурналисти от 29 държави.

Новото поколение TSI мотори на Фолксваген бележи забележителен пробив в автомобилната индустрия и очертава нова ера при бензиновите мотори, комбинирайки най-добрите технологии от бензиновите и дизеловите двигатели.

Двигателят е 1.4 литра и е създаден по новата технология TSI (Torque Strong Twincharger – система за двойно нагнетяване). Той представлява FSI двигател с директно впръскване на горивото с два турбокомпресора – единият механичен, а другият, задвижван от отработените газове. Те са свързани последователно, като при ниски обороти работи механичният компресор, осигуряващ равномерно нарастваща мощност още при старта, а при високи обороти от изгорелите газове се задвижва другият.

Благодарение на това максималната мощност на двигателя е впечатляваща – 170 конски сили. В същото време средният разход на гориво е изключително нисък – 7,2 л/100 км. В резултат 1.4-литровият двигател притежава мощността на 2.3-литров агрегат, а разходът на гориво е с 20% по-нисък. Скоростната кутия е шест степенна, механична.

Благодарение на комбинацията между положителните характеристики на механичния и на турбокомпресора, двигателят се отличава с голям въртящ момент, равномерно ускорение и постоянна мощност. Това е и причината автомобилите с TSI мотори да имат подчертано спортен характер. Ускорението от 0 до 100 км. е 7,9 сек.

На българския пазар TSI моторът се предлага при моделите Golf, Golf GT и Golf Plus.

Източник: http://dnes.bg/article.php?cat=8&id=22939




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 31 май 2006 11:30


Още като прочетох заглавието, и знаех за кой двигател става въпрос ;-)

Наистина, много интересен двигател, дано да се докаже и като издържлив и безпроблемен!


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 31 май 2006 11:34


мдааа, а няма ли да има доста малък ресурс тоя малък двигател +тия големи коне+два компресора :roll:


Потребителски аватар
mucho
Палячо
Мнения: 1367
Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mucho » Сря 31 май 2006 11:35


дип, че съм пълен профан в теа неща, ма тва което прочетох адски ме впечатли баси ;) ... аз по принцип съм фен на бензинките и ся чета и не вярвам на ушите си, и ми са чини туу гууд ту би тру ем малолитражка ем мощна ем икономична са устаа и да е евтина и вечи са маам ут тоа жуот ;)


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Сря 31 май 2006 11:36


Времето ще покаже за тоя мотор...ммдааа


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 31 май 2006 11:39


Бих го пробвал на моя Голф.


Потребителски аватар
Bratt
Drivers wanted
Мнения: 2441
Регистриран на: Пон 01 ное 2004 10:37
Автомобил: MKII
Двигател: EZhko
Местоположение: София

Мнениеот Bratt » Сря 31 май 2006 11:41


brabus написа:Бих го пробвал на моя Голф.

мдаа..и после па ли ше викаш, че си сток отсекъде? mhihi mhihi


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 31 май 2006 11:42


brabus написа:Бих го пробвал на моя Голф.


АААА, и аз се записвам на опашката... Току виж ми паднал и данъка... mhihi mhihi


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Сря 31 май 2006 11:46


Малеее хората какво измислят, а ние какво караме... :cry: Ужасссс...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 31 май 2006 11:57


Тони, аз съм си сток, нищо собственоръчно направено няма. Всичко е купено, значи произведено, значи сток от всекъде.
Така сега по темата. Туй двигателче беше сравнено в Аутобилд с 2.0FSI 150 кс, с 2.0 TDI 170 кс и с 2.0 TFSI 200 кс. в различни модификации на Голф 5 (сещате се кои са).
Гералд Чайка (редактора, на който имам най-много вяра) написа, че най-добрия избор за Г5 (цена, подръжка, разход, динамика и т.н.) е 1.4 - 170 кс!
П.П. В САЩ верно го чакат този двг, за да почнат да го присаждат в Г2 ките. Защото е много лек (собствено тегло), компактен и в същото време достатъчно мощен за кола от 1 тон.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 31 май 2006 12:21


Дори предостатъчно мощен :twisted:

И все пак аз лично бих предпочел ТДИ-то, а Чайка по принцип не харесва много помпа-дюзата (във всеки тест ги плюе, че не работели равномерно, и че били много шумни). Освен това мощността на ТДИ-то не се разгръщала равномерно.. :roll: Въпреки всичко, двата двигателя са на кантар - ТДИ-то е по-икономично, а ТСИ - разгръща плавно мощността си и благодарение на компресора дърпа яко още от ниските обороти.

Колкото до ресурса - мисля, че като ресурс в км няма да има проблеми, а ако има такива, то те ще идват от турбото и компресора.


Потребителски аватар
alex synchro
Мнения: 430
Регистриран на: Вто 14 юни 2005 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alex synchro » Сря 31 май 2006 12:23


еееее мисля си, че новият TSI ще е по-добър от TDI...с тея два компресора :twisted:

освен това е бензинов...


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 31 май 2006 12:36


synchro написа:еееее мисля си, че новият TSI ще е по-добър от TDI...с тея два компресора :twisted:

освен това е бензинов...


По-добър е като динамика (разгръща мощността си плавно), по-тих е, по-компактен, по-лек. За цената не знам...

ТДИ-то обаче е по-икономично (харчи литър по-малко средно, а и нафтата е по-евтина, а ТСИ-то върви само с бенз 98 и нагоре).


Потребителски аватар
Genadi75
Мнения: 77
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Genadi75 » Сря 31 май 2006 12:43


когато искаш мошност и да се кефиш какво снзчение има колко харчи? ако търсиш икономия вземи някоя 3 цилиндрова 700-800 кубика кола и глей икономии:) тоз нов двигател ми се струва здрав ураган жалко че скоро няма да можем да му се кефим :x :cry: :x :roll:


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Сря 31 май 2006 12:56


: vw fen

Е нема такъв двигател!!! Тва в Аутобилд и аз го четох ама доколкото разбрах ТДИ-то няма да се продава в БГ.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 28 госта