Старите коли с яки данъци от 2012 година

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
dodo2000
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Старите коли с яки данъци от 2012 година

Мнениеот dodo2000 » Вто 19 окт 2010 10:24


Статия от в-к 24 часа:
============================
От 2012 г. българите ще имат данъчен стимул да купуват нови автомобили, а старите неекологични возила ще се облагат с яки данъци. Това стана ясно от изказване на вицепремиера Симеон Дянков на среща с някои от най-големите компании у нас. Те са обединени в Български консултативен бизнес съвет, подкрепен от Европейската кръгла маса на индустриалците. Въпросът се обсъжда от министерствата на финансите, на екологията и на икономиката от няколко месеца. В момента се правят анализи какъв е автопаркът у нас и какви да са ставките, обясни Дянков. Според него експертите щели да имат варианти за размера на ставката в зависимост от екостандартите на различните двигатели след 3-4 месеца.

Промяната ще засегне годишния данък на автомобилите. В момента колкото по-стара е една кола, толкова по-нисък е данъкът, което не стимулирало българите да карат нови автомобили.

Данъчни облекчения ще има както за автомобили, които покриват стандартите Евро 4 и Евро 5, така и за електромобили, обясни Дянков. Това означава, че преференции ще се дават на возила, произведени след януари 2005 г. Нямало да има значение дали колата е купена чисто нова, или втора ръка.

Предложението за по-високи данъци и такси за автомобили с екостандарт, по-нисък от Евро 3, бе посочено от бизнеса като начин да се реши проблемът с намаляването на вредните емисии от колите. 87% от колите в България са над 10-годишни. Тенденцията се влошава - през 2008 г. този процент бе 83 на сто, каза управителят на "BMW България" Александър Миланов. Броят на новите автомобили у нас бил пет пъти по-нисък от този в двумилионна Словения и 12 пъти по-малък от Чехия.

Страната ни не предприемала никакви мерки, без ограничение се внасяли автомобили втора ръка, а техническият контрол бил занижен, посочват индустриалците. 81% от влезлите у нас коли през миналата година са употребявани и са внесени от частни лица. Българската държава пропуска фискалния ефект от събирането на данъци и такси от тях, каза още Миланов.

На този фон не се правело нищо, за да се стимулира използването на електрически автомобили, посочиха още индустриалците.

За да подкрепи навлизането им, страната ни можела да приложи чуждата практика с облекчения за физически лица и компании. Франция, Португалия и Испания давали по 5000 евро субсидия на кола, а в Холандия, Италия и Дания няма такса за регистрация и пътен данък. При покупката им можело да се разреши и възстановяване на ДДС на фирмите.




altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Старите коли с яки данъци от 2012 година

Мнениеот altanivan » Вто 19 окт 2010 10:34


С тези заплати не 20 годишни,а и по-стари коли ще караме ... :banghead:


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Старите коли с яки данъци от 2012 година

Мнениеот joromnt » Вто 19 окт 2010 10:37


viewtopic.php?f=60&t=227120
Тва видя ли го изобщо :?:


dodo2000
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Старите коли с яки данъци от 2012 година

Мнениеот dodo2000 » Вто 19 окт 2010 10:43


joromnt написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=60&t=227120
Тва видя ли го изобщо :?:


Ами щом съм пуснал темата явно не съм го видял. Нека отиде в кошчето тогава.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта