Изключват ни от конвенцията заради нелегални превози
Родните тирове спират да се движат. Международният съюз за автомобилен транспорт (IRU) ще изключи България от конвенцията TIR от 00,00 часа по Гринуич на 15 юли. Информацията е публикувана в официалния сайт на организацията, чиято централа е в Женева.
Причината за решението на IRU са 275 нелегални превоза на български фирми, извършвани през 2002 и 2003 г., научи "Стандарт". Те не са платили митни сборове. Така ощетили държавата с около 3 млн. лева. Изключването ни от конвенцията означава, че нито една държава няма да признава карнетите TIR, продавани от Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (AEBRTI). Документите гарантират до $50 хил. товара на всеки камион при транзитния му превоз до получателя. На практика изключването ни от конвенцията ще блокира износа и вноса на България с автомобили. За превоза на един камион домати до Германия например ще трябва да се представя ефективна банкова гаранция за $50 хил. на всяка граница, през която преминава камионът. Това означава бавене на товара и блокиране на огромни суми. Решението на IRU ще остави без работа над 4600 транспортни фирми.
Новината изправи на нокти целия автомобилен бранш вчера. Александър Чакъров, шеф на Националното сдружение на българските превозвачи, изпрати писмо до всичките си членове, с което ги моли да запазят търпение и да не предприемат прибързани действия. НСБП поиска спешна среща с ръководството на AEBRTI.
Днес шефовете на AEBRTI ще летят до Женева, където ще поискат отмяна или поне отлагане на решението на IRU, научи "Стандарт".
Европейските държави също реагираха остро на решението на IRU. Австрийската автомобилна асоциация AISO предупреди българските министерства на финансите, транспорта и външните работи, че изключването на страната ни от конвенцията TIR поставя под съмнение приемането на България в Евросъюза на 1 януари 2007 г. Съобщението е публикувано в официалния сайт на AISO под заглавие: "България - Внимание!!!"
През последните 15 години България неколкократно беше заплашвана с изключване от конвенцията TIR, но все заради митнически нарушения в чужбина. Сега за първи път изключването се прави по искане на нашата Агенция "Митници".
в-к "Стандарт"

Европа спира тировете ни
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ами май не е измислица - на страницата на IRU го има официално...
http://www.iru.org/
Сега стана мазало... или просто някой от големите играчи иска да убие конкуренцията... не знам... простолюдието можем само да гадаем и да затягаме коланите

http://www.iru.org/
Сега стана мазало... или просто някой от големите играчи иска да убие конкуренцията... не знам... простолюдието можем само да гадаем и да затягаме коланите
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
не е измислица -вуйчо ми има 10 тира които пътуват главно във Германия ,Австрия и Италия и знаеше за това със тир карнетите от 1 месецSunny написа:Незнам. И на мен не ми се вярва и се надявам да е поредната журналистическа измислица с която си пълнят страниците.
Още повече, че за това нищо не се беше чувало до сега.

- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
проблема е друг Васе,таксите за тир карнетите са както във цяла Европа -няма ганьовщина ,самите тир карнети са един вид застраховка за товара по време на път, като това ти осигурява и минаване на митниците без проверка и без ада плащаш навсякаде -Така е във цяла Европа .Само че някой нещо е изхитрел и се е опитал да съди международната ТИР асоциация която дефакто дава тир карнетите за некви товари -който във последствие е излезнало че са повредени не по време на път а на вътрешна митница при проверка и така .Заради някви хитретци -сега всички ще ''лапат'',а Най тъпото във цялата ситуация че това засяга само средните и малките фирми ,щото ако имаш над 20 нови камьона не ти трябват тир карнети за всеки курс -а им се издават некви разрешителни за цялата година на всички тирове ,няма нужда да висят като парцали за всеки курсvaskoto1 написа:crown agents май беше... май им писна наште шофьорчета да ги цакат евтинко... и дай-целия!
ма в някаква степен съм съгласен! аман от ганьовщина! като си официален транспортен-па ше си плащаш!

П.П само че нали се сещаш че не всеки може да си обнови автопарка с 20+ тира който са евро 5 и 6 за по 15000евро единия (само влекача )
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
landwarrior написа:проблема е друг Васе,таксите за тир карнетите са както във цяла Европа -няма ганьовщина ,самите тир карнети са един вид застраховка за товара по време на път, като това ти осигурява и минаване на митниците без проверка и без ада плащаш навсякаде -Така е във цяла Европа .Само че някой нещо е изхитрел и се е опитал да съди международната ТИР асоциация която дефакто дава тир карнетите за некви товари -който във последствие е излезнало че са повредени не по време на път а на вътрешна митница при проверка и така .Заради някви хитретци -сега всички ще ''лапат'',а Най тъпото във цялата ситуация че това засяга само средните и малките фирми ,щото ако имаш над 20 нови камьона не ти трябват тир карнети за всеки курс -а им се издават некви разрешителни за цялата година на всички тирове ,няма нужда да висят като парцали за всеки курсvaskoto1 написа:crown agents май беше... май им писна наште шофьорчета да ги цакат евтинко... и дай-целия!
ма в някаква степен съм съгласен! аман от ганьовщина! като си официален транспортен-па ше си плащаш!
П.П само че нали се сещаш че не всеки може да си обнови автопарка с 20+ тира който са евро 5 и 6 за по 15000евро единия (само влекача )
Ясна е значи работата - големите акули искат да изядат малките, и понеже в България мутрите и управлението са като дупе и гащи, агенция "Митници" се е погрижила това да стане официално

- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
точно така! обърнете внимание и на следното - на страницата на АЕБТРИ няма ни една сричка по въпроса: http://www.aebtri.com/
- Miki
- Мнения: 1035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
landwarrior написа:vaskoto1 написа:... ако имаш над 20 нови камьона не ти трябват тир карнети за всеки курс -а им се издават некви разрешителни за цялата година на всички тирове ,няма нужда да висят като парцали за всеки курс ....
Бъркаш понятията - разрешителните са издават от Министерството на транспорта и са си съвсем отделна работа от ТИР карнетите. Важат за един отделен курс и представляват правото на камиона да пътува за държавата, упомената в него /за където е предназначен товара/. Има и целогодишни такива, наречени СЕМТ за които говориш ти, но това не значи, че ако ги имаш не ти трябва карнет. Карнета е един вид международна застраховка на товара и едновременно средство за облекчаване на митническите формалности, /демек, ако камиона си е с редовна пломба се обработва само по документи и се отваря на граница за проверка само при съмнение за някаква нередност/.
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
bbaev написа:ами май не е измислица - на страницата на IRU го има официално...![]()
http://www.iru.org/
Сега стана мазало... или просто някой от големите играчи иска да убие конкуренцията... не знам... простолюдието можем само да гадаем и да затягаме коланите
Дай точен линк! Къде точно го пише това за България?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: hi4umir4uu, madmen и 52 госта