Поддръжката на кой тип ДВГ е по-евтина?
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Поддръжката на кой тип ДВГ е по-евтина?
Имаме малко спорче... та?
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
w_smith написа:Трябва да изясниш за кое поколение двигатели става дума за да може да се отговори конкретно, но в общия случай на дизела.
Пример: Според юзър менюала на Г2 масло при дизелите се сменя на 7500, а на бензините на 15000, консумативите са на сходни цени, но 2 пъти по-често се сменят при печката.
Което означава, че дизела е по-скъп за поддръжка?

- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Дизела е за по-натоварено каране, така да се изразя
Примерно да минаваш по 50-60к километра на година, тогава е рентабилна разликата между по-скъпата поддръжка и по-малкия разход за гориво. Затова не вярвайте на обяви за продажба на дизелов автомобил, примерно на 5 години и само на 100 000 км
Няма такова животно
Най-вероятно ще е поне на 250-300к, но пък за сметка на това, живота на мотора по-дълаг, заради по-малкото износване (средно се кара на 2.5-3к оборота, докато бензиновия е поне с 20-30% по-високи)
Друг минус на дизелите, особенно на по-новите е, че са много чувствителни към качеството на горивото. Има осезаема разлика във вървежа на един и същ автомобил, обаче единия път с БГ нафта, другия - с така от Гърция
(то сигурно и с бензина ще е така, ама това е друга тема ...)



Друг минус на дизелите, особенно на по-новите е, че са много чувствителни към качеството на горивото. Има осезаема разлика във вървежа на един и същ автомобил, обаче единия път с БГ нафта, другия - с така от Гърция

- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хахахах как от две мнения си вадим извод . Аз пък си карам маслото по 13000 и съм дизел , не знам у коя голема кника го четохте това че на дизелите маслото и рамаците се сменят по-често . А и да изясним , дизела има ли подръжка ? По моита кола освен преебаната електроника на нафтовата помпа което е проблем на 1 от 500 коли , друго не виждам да се нуждае от смяна и не забелязвам от незнайните и километри нещо да е сменяно . Е имам и малък проблем със съединителите , но и докато карах бензин го имах . Явно аз съм си виновен . Колата си е още с оригиналните дюзи , дават 195 бара , оригиналните "кабели и свещи" . Опс , признавам , подръжката верно е по-скъпа . Защото колите се карат повече поради лошия им разход (5.6л. на 100км. извън градско с газ до дупка , един чифт накладки за 1000км. , защото трябва и да се спира , много трудно става , като пред теб се изпречи една бензинка караща с 100 за да се хвали после с разхода , а аз зад него трябва да убивам скороста от 180-190 , а и това ми вдига разхода ) Чудя се ако и аз карам с дългите колони , дали ще падна под 3,5л. на 100км. ? Да не пропускам нещо което трябва да подържам на дизела освен налягането на гумите и да има нафта в резервоара ? за 13000 , колицата ми харчи не повече от 400гр. масълце . Да няма някакъв проблем или това е че стрелката често сочи червените стрелкички . За сега спирам да пиша и почвам да гледам сеира 

- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Странно защо ли и аз едно време на дизела виках печка , но като бях тръгнал да сменям колата , един ме подведе с едно Венто от лъжлива обява , дето харчиш по 50лв. за телефон за да разбереш на края че печели пари от това. Днес идвала колата , утре идвала....... Та обявата беше Vento 1.9TDI 90ks. 3800лв. и толкова нямах , честен кръст . Викам си от Форд '83 1.1 55кс. на Венто'94 90кс. , я дай да прочета повече за тези дизели . Не съм на 100% наясно с автомобилите , но съм много над средното ниво , и това което ми направи най-голямо впечатление , беше това че дизела няма подръжка . Тогава открих и форума , още преди да си взема колата . Толкова му бях свикнал на форда , и знаех кога как трябва да върви , та си правех центровката през седмица , според износеноста на въздушния филтър, че веднага се осещаше на газ . Тук се сетих че една газова уредба не е по-евтина от това да си сменя нафтовата помпа ! После подръжка на мембраните на изпаритела . Почнах по често да се сменят свещи . Карам си и осещам че пак колата не е същата , аиде нови кабели . После пак свещи . Накрая и взех едни оригинални Моторкрафт , не бяха много скъпи , та с тях продадох колата . Защото я карах аз колата в продължение на 9 месеца , минахме и на много тактичен разход . 18 л. газ на 100км. градско и пак не бях от най-бързите , по кило масло на седмица и то 20-50 , а точно час преди да я продам , вдигаше максимум 140 по нанадолнището на цериградското , още ме е яд че не я изключих от скорост , да видя дали ще вдигне повече . От там се запалих по Vento 1.9TDI , платих го двоино . И сега след като съм карал тази кола , споркото като ме кара да се състезевам по светофарите с бензинките , вече не викам печка , а набивам десен мигач за по-сладко и задавам въпроса , '' дизел ли" ?
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Гледам че гласовете за бензина растът , би ли се обосновал някой ? Напълно ми е ясно че бензиновите коли са повече в форума , и няма да ни се дадете
Ама я си вижте техническите раздели и раздела дизелови агрегати . В дизелови агрегати го удряме повече на чат и съпоставки , защото сме повече перфектционисти , от колкото на ремонти .

Ама я си вижте техническите раздели и раздела дизелови агрегати . В дизелови агрегати го удряме повече на чат и съпоставки , защото сме повече перфектционисти , от колкото на ремонти .
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Някой май си пише сам и си вярва, че на дизела поддръжката е по-евтина от на бензина!
Няма какво да се обосноваваме всички - w_smith го е казал.
И какво да гледаме техническите раздели? Дизела има 2 пъти повече места от които може да даде дефект.

И какво да гледаме техническите раздели? Дизела има 2 пъти повече места от които може да даде дефект.
Последна промяна от didoriginal на Пон 24 юли 2006 18:18, променено общо 1 път.
- Kill of Killer
- Мнения: 514
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Повечето хора тук които карат бензин не са карали дизел така, че не могат да направят реална преценка.
Темата е напълно безсмислена защото хората не отговарят на въпроса "на кое му е по-евтина поддръжката", а на въпроса "какво карате".
@didoriginal - би ли ги изброи тези 2 пъти повече места за дефектиране?
Темата е напълно безсмислена защото хората не отговарят на въпроса "на кое му е по-евтина поддръжката", а на въпроса "какво карате".
@didoriginal - би ли ги изброи тези 2 пъти повече места за дефектиране?
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не си прави труда да чакаш от Дидо нормално расъждение по темата , очакваи само монолог . Все едно да говориш в стая с ехо . Мисля че който е сигурен в мнението си , се изказа с доказателства и факти ! Дидоооооо , ако се окажеш прав ще ми продадеш ли Пасата ви за 10000лв. поне веднъж в живота си да покарам най-добрата кола с най-евтината поддръжка ? ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА 

Последна промяна от Ventoman на Пон 24 юли 2006 19:48, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Ти как разбра че не сме карали дизели?
Аз съм карал много дизел. Но той беше нов и на изплащане. Тогава нали се сещаш кой сменя частите.
Единствения му гаден проблем беше че като пуснеш климатика колата гасне на светофар докато още не е загряла добре. И после отнасяш едно голямо псуване докато запалиш. Че и трудно палеше след тва гаснене.







Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта