:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Въпрос за последен модел автомобил ...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпрос за последен модел автомобил ...

Мнениеот Cherepaha » Пон 31 юли 2006 14:48


В неделя правих тест драйв на новият Шевролет Авео. Значи много ми е интересно и странно следното нещо: при натискане на съединителя оборотите не падаха веднага, а си задържат нивото за около 3-4 секунди. Тоест, ако мотора е бил на 3000 оборота при натискане на съединителя оборотите си седят 3000 още няколко секунди. След това си падат до колкото си трябва да бъдат на празен ход. :shock :shock Бях страшно изненадан. На въпроса ми това дали е нормално дилъра ми отговори, че при всички последни модели било така. :shock :shock :shock А защо е така и на него не му беше ясно. Много е дразнещо в началото. Та ВЪПРОСА ми е знае ли някой това така ли е и защо ???

П.П. Иначе колата много ми хареса и цената също, ама да не правим реклама все пак. :D




Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Мнениеот Exell » Пон 31 юли 2006 14:53


Ами служебната ми кола е KIA cherato и по същия начин се случва със скороста. При нея ми е по-странно друго , че когато изръчкам колата и стигне да кажем 5000 оборота натисна съединителя тя сама вдига още малко оборотите и тогава превключва. Другото , което ме дразни е , че не ускорява рязко а напротив...плавно и спокойно .
ЧЕРАТО и АВЕО много си приличат и подозирам , че не при всички коли е така , просто корееца е мислил , мислил и това е решил. :evil:


Потребителски аватар
Ото Кац
Мнения: 910
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ото Кац » Пон 31 юли 2006 14:54


може би не само при новите автомобили да е така... първите ми впечатления от подобен ефект бяха при Опел Омега 2,0 16V, 1996 година производство... по същия начин задържаше оборотите високи за секунда-две след натискане на съединителя.

единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя... но все пак нека някой по-сведущ по въпроса каже най-добре! :twisted:


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пон 31 юли 2006 14:57


Ото Кац написа:единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя... но все пак нека някой по-сведущ по въпроса каже най-добре! :twisted:


И на мен само това ми хрумва. Пък и специално този мотор на Авеото е правен да се кара на високи обороти (на 4500 об. му е макс. върт. момент). Оборотомера е до 8000 оборота :woooow:


JFIAT
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот JFIAT » Пон 31 юли 2006 21:01


Да и аз така си мисля, че се облекчава значително работата на синхронизатора и двигателя, макар, че ако си свикнал да ползваш междина газ.. незнам това дали няма да е... много странно и неадекватно!?
Също така ми е любопитно дали колата задъжа оборотите на 1-ва и 2-ра предвака (според мен най-малкото при 1-ва не би трябвало)?


Потребителски аватар
Ото Кац
Мнения: 910
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ото Кац » Вто 01 авг 2006 13:49


JFIAT написа:Да и аз така си мисля, че се облекчава значително работата на синхронизатора и двигателя, макар, че ако си свикнал да ползваш междина газ.. незнам това дали няма да е... много странно и неадекватно!?
Също така ми е любопитно дали колата задъжа оборотите на 1-ва и 2-ра предвака (според мен най-малкото при 1-ва не би трябвало)?


междинната газ не е ли отживелица след въвеждането на синхронизаторите? и се е използвала главно при тежките машини - камиони и прочее?


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Вто 01 авг 2006 13:55


Ото Кац написа: по същия начин задържаше оборотите високи за секунда-две след натискане на съединителя.

единственото разумно обяснение, което намерих за себе си е, че това спомага за по-плавната смяна на предавките, избягване на силния спад в оборотите между смяната им и следователно като ефект по- постоянна работа и по-малко натоварване на двигателя...

:да:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 01 авг 2006 14:09


Доколкото знам, това се прави от екологична гледна точка, защото при рязко падане на оборотите сместа не се изгаря добре и в атмосферата постъпват вредни газове. Още пежото ми имаше джаджа до карбуратора, за плавно падане на оборотите, и тогава ми обясниха каква й е функцията. :wink:

А това за междинната газ, че било отживелица си е велика глупост... Като подаваш междинна газ, пазиш не само синхронизаторите, но и съединителя, освен това се избягва характерното придърпване, когато включиш на по-ниска предавка.


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Вто 01 авг 2006 14:39


ACCELERATOR написа:Доколкото знам, това се прави от екологична гледна точка, защото при рязко падане на оборотите сместа не се изгаря добре и в атмосферата постъпват вредни газове. Още пежото ми имаше джаджа до карбуратора, за плавно падане на оборотите, и тогава ми обясниха каква й е функцията. :wink:

А това за междинната газ, че било отживелица си е велика глупост... Като подаваш междинна газ, пазиш не само синхронизаторите, но и съединителя, освен това се избягва характерното придърпване, когато включиш на по-ниска предавка.




:да: :да:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, diwaka и 65 госта