Боядисах си задната брония и сега е една идея по-тъмно( по лъскаво)но под различни ъгли няма разликата м/у нея и калника.
Та питам попринцип при боядисване на определен детайл винаги ли има леки отклонения от боята или просто там където са ми боядисвали колата са допуснали грешка?
БЛАГОДАРЯ



Боядисване на детайл
- Rqhovo
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1Y 1991
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Боядисване на детайл
Аз скоро сменях врата и тя имаше нужда от боя,тъй като беше с друг цвят.Като отидох не намерих никаква разлика от оригиналната.Цвета беше както оригиналния в момента.Ако я види друг човек няма да я различи от другите врати.Така,че не е нормално да има разлика ,ако човека ,който я е правил разбира от бои.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Боядисване на детайл
Rqhovo написа:Аз скоро сменях врата и тя имаше нужда от боя,тъй като беше с друг цвят.Като отидох не намерих никаква разлика от оригиналната.Цвета беше както оригиналния в момента.Ако я види друг човек няма да я различи от другите врати.Така,че не е нормално да има разлика ,ако човека ,който я е правил разбира от бои.
Това го приемам че е така! :да:
Но зависи и много от състоянието на старата боя! Когато се боядисва кола която е над 10 години, ако боята е захабена няма как да я направиш точно същата!
При моята кола боядисвах калник и задна врата, и има лека разлика, но трябва много да се загледаш за да я видиш! Но когато пастирам колата става едно към едно!
Та има много спор в това кое как! Нека признаем че кой и бояджия да ти боядиса колата, неможе да я направи 1 към 1 със завода!
- Rqhovo
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1Y 1991
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Боядисване на детайл
Колега не се заяждам, ама ако и ти видиш моята врата няма да направиш разлика гаранция.Както и аз неправя.А за моженето може да се направи като фабричната.А нормално е с годините и боята да избелява ,то и затова се прави боята по някакъв деталй ,в повечето случаи капачката на резервоара се ползва за мостра за да стане боята 1:1. 

- group®
- Темерут
- Мнения: 10093
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Боядисване на детайл
Различните цветове и различните видове бои са с различна трудност на съвпадение.
Примерно една черна кола с база и лак боя - ще се боядиса лесно без видими отклонения в цвета.
Но сив металик, особено ако е с перла - ужас за бояджиите.
Причините са много:
Първо нека правим разлика м/у човека, който пръска и човека, който прави боята. Който и от двамата да сгреши ще се отрази на цвета - следователно не винаги бояджията е виновен и обратното.
Правенето на боя ми е по-чужд процес, но знам, че основното е доброто заснемане на боята. Кода на съответната боя е само част. При един цвят, един код - има няколко нюанса, които при различните марки са различен брой. Това е свързано с технологията на пръскане в заводите и това, че винаги остава боя в системата от предишната гама, която е пръскана и придава различен нюанс. Та дори и да се спазва формулата, този нюанс може да избяга.
Другото вече е работа на бояджията. Температурата, движението на ръката, налягането с което се пръска, дори атмосферното налягане оказват влияние на цвета. Една боя пръсната от един бояджия в два различни дни, може да даде разлика. Иска се доста опит и старание за да се докарат нещата, особено с по-новите перлени и металик бои. Подредбата и гъстотата на частиците е много важна при тях.
Другото вече е старата боя/лак. Нормално е една надраскана и оксидирала боя/лак да дава различен блясък(особено при старите еднокомпонентни бои).
Тук идва грижата и поддръжката.
п.с. точно заради тези неща, повечето читави сервизи, където не взимат по 100лв за детайл
пръскат и съседните детайли на преливка, за да не се вижда разлика. А разлика винаги има, въпросът е колко.
Примерно една черна кола с база и лак боя - ще се боядиса лесно без видими отклонения в цвета.
Но сив металик, особено ако е с перла - ужас за бояджиите.
Причините са много:
Първо нека правим разлика м/у човека, който пръска и човека, който прави боята. Който и от двамата да сгреши ще се отрази на цвета - следователно не винаги бояджията е виновен и обратното.
Правенето на боя ми е по-чужд процес, но знам, че основното е доброто заснемане на боята. Кода на съответната боя е само част. При един цвят, един код - има няколко нюанса, които при различните марки са различен брой. Това е свързано с технологията на пръскане в заводите и това, че винаги остава боя в системата от предишната гама, която е пръскана и придава различен нюанс. Та дори и да се спазва формулата, този нюанс може да избяга.
Другото вече е работа на бояджията. Температурата, движението на ръката, налягането с което се пръска, дори атмосферното налягане оказват влияние на цвета. Една боя пръсната от един бояджия в два различни дни, може да даде разлика. Иска се доста опит и старание за да се докарат нещата, особено с по-новите перлени и металик бои. Подредбата и гъстотата на частиците е много важна при тях.
Другото вече е старата боя/лак. Нормално е една надраскана и оксидирала боя/лак да дава различен блясък(особено при старите еднокомпонентни бои).
Тук идва грижата и поддръжката.
п.с. точно заради тези неща, повечето читави сервизи, където не взимат по 100лв за детайл

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Боядисване на детайл
group® добре го е написал, но проблемът винаги трябва да е в бояджията, защото той не би трябвало да издаде без да е "излязал" цвета, обаче, това става със знания и поне тройно-повече труд в ръсенето и понеже болшинството бояджии не четат, а и тарифите им не позволяват работата, която изисква "докарването" на цвета, да се палучи цвета 1:1 си е повече късмет, отколкото майсторлък... 

- group®
- Темерут
- Мнения: 10093
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Боядисване на детайл
BuGmaN написа:а и тарифите им не позволяват работата, която изисква "докарването" на цвета, да се палучи цвета 1:1 си е повече късмет, отколкото майсторлък...
Е тук е цялата истина

Re: Боядисване на детайл
Интересното при мен е, че ако застана отзад няма разлика м/у бронията и багажника, само отстрани при калника.
Възможно ли е просто лаковото покритие да е износено на калника?
Бояджията каза, че по номер на боята ми излизали 3 нюанса, но нито един не е бил моя цвят. Възможно ли е? Иначе човека ми пръсна с основа и пластмасата под бронията и теглича ми пребоядиса( без да съм доплащал нешо), абе изглежда точен.
Разпитвам да разбера дали е и добър бояджия та да си ходя при него като се понадраска предницата от камъчета?
Възможно ли е просто лаковото покритие да е износено на калника?
Бояджията каза, че по номер на боята ми излизали 3 нюанса, но нито един не е бил моя цвят. Възможно ли е? Иначе човека ми пръсна с основа и пластмасата под бронията и теглича ми пребоядиса( без да съм доплащал нешо), абе изглежда точен.
Разпитвам да разбера дали е и добър бояджия та да си ходя при него като се понадраска предницата от камъчета?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10093
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Боядисване на детайл
Да не би калника са е различния цвят.
А дали е добър един бояджия се разбира след време.
А дали е добър един бояджия се разбира след време.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта