


Звук от V8 и V12?
Звук от V8 и V12?
Имам спор с един колега. Колегата твърди, че V8 и V12 моторите издават звук подобен на тътен защото някакви цикли в двигателя съвпадали.Аз съм чел че поради големия обем се изхвърлят повече газове и от там се получава звука.Кое мнение е правилно?
Последна промяна от Vlad777 на Пон 31 яну 2011 20:58, променено общо 1 път.
Причина: Промяна на заглавието
Причина: Промяна на заглавието
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Звук от V8 и V12?
740i написа:защото някакви цикли в двигателя съвпадали
Няма как да съвпадат, а са повече и по-чести. Но пък и ти си прав защото по-голямия обем изисква по-голям диаметър изпускателна система и това допринася за по-басов звук.
Тук обаче идва субективния фактор - ако е лимузина или спортен автомобил, които може да ползват един и същ двигател изпускателната система може да е настроена по съвсем различен начин заради различните цели.
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Звук от V8 и V12?
стоков двигател V8 си има специфичен звук, и веднъж ако си карал такова чудо, повярвай ми не можеш да му объркаш звука.
За съжаление V12 не съм имал, нито пък съм карал, и немога да ти кажа как звучи
П.П този специфичен звук се чува като на 2ра,3-та му подаваш средна газ
За съжаление V12 не съм имал, нито пък съм карал, и немога да ти кажа как звучи

П.П този специфичен звук се чува като на 2ра,3-та му подаваш средна газ
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Звук от V8 и V12?
Имал съм възможността да покарам коли с големи двигатели, макар и за кратко. Вероятно ще остане и еднократно де...
Разбирам за кой звук и за коя емоция става дума, но не съм мислил за обяснението. Ще следя с интерес отговорите на колегите...

Разбирам за кой звук и за коя емоция става дума, но не съм мислил за обяснението. Ще следя с интерес отговорите на колегите...

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Звук от V8 и V12?
Не съм карал, но на паркинг до мен маневрираше некакъв мерц С65 май W12 пишеше на него, та двигателя не се чуваше изобщо 

Re: Звук от V8 и V12?
audi A8L W12 на место не се чува двигател да работи - чаша с кафе на предния капак - не трепва !
ама като даде газ - буууууууууууууууууу и излита
звука иде най-вече от кюнците как са настроени
машина мечта - за служебна, че поддръжката и е - майка плаче
ама като даде газ - буууууууууууууууууу и излита

звука иде най-вече от кюнците как са настроени
машина мечта - за служебна, че поддръжката и е - майка плаче

- Stefan
- R.I.P Madcap
- Мнения: 18394
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
- Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе/Пампорово
Re: Звук от V8 и V12?
V8 си е V8, няма такъв звук 

-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Звук от V8 и V12?
http://www.youtube.com/watch?v=Px0MWS40 ... re=related V12
http://www.youtube.com/watch?v=95fVA1KsYXk V8
http://www.youtube.com/watch?v=B3MZ6XKpqOs&NR=1 V8
http://www.youtube.com/watch?v=hQLF9Y0d ... re=related 5 цилиндъра
http://www.youtube.com/watch?v=GZggRF49 ... re=related V6
http://www.youtube.com/watch?v=QfyWmNbuw4s&feature=fvw редови 6 цилиндров мотор
Горните В 8,12,6 и редовия петак са на ауди,да се чуе звука от един производител с различни мотори,долния е на БМВ,защото ауди няма редови шестак.Подбрал съм ги с оригинална/поне на вид/ ауспухова система.
Звука мисля,че идва от по големия обем,а не от циклите.
http://www.youtube.com/watch?v=95fVA1KsYXk V8
http://www.youtube.com/watch?v=B3MZ6XKpqOs&NR=1 V8
http://www.youtube.com/watch?v=hQLF9Y0d ... re=related 5 цилиндъра
http://www.youtube.com/watch?v=GZggRF49 ... re=related V6
http://www.youtube.com/watch?v=QfyWmNbuw4s&feature=fvw редови 6 цилиндров мотор
Горните В 8,12,6 и редовия петак са на ауди,да се чуе звука от един производител с различни мотори,долния е на БМВ,защото ауди няма редови шестак.Подбрал съм ги с оригинална/поне на вид/ ауспухова система.
Звука мисля,че идва от по големия обем,а не от циклите.
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Звук от V8 и V12?
stanev11 написа:
Поне 4 от колите в поста ти са с модифицирана изпускателна система-Аудито V8, Мерцедеса V8, Аудито V6 и Аудито 5-ак

За да си отговори автора на темата на въпроса, да сравни в нета звука от два двигателя V8 с различен обем и два V12 с различен обем и сам ще си отговори

ПП Звука основно се определя от вида на пълненето-естествено или принудително, както и от диаметъра на изпускателната система и обема изгорели газове които преминават през нея за единица време.
Re: Звук от V8 и V12?
Незнам от какво се определя, ама карах по едно време за малко една 750i V12 и записах даже с камерата подаването на газ. 4 кюнеца, добре звучи, незнам за V8, ама от V12 си е звук де@ба.
-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Звук от V8 и V12?
Много са факторите които определят звука - единят е разбира се вида на изпускателната система - диаметри на изпускателните тръбопроводи, коефициенти на хидралвични загуби и на местни и линейни съпротивления в зависимост от материала от който са направени и от чупките през които преминават отработилите газове, но най-важния е обема на двигателя и честота на работа при който работят тези двигатели. От честота на въртене на коляновия вал зависят редица параметри - специално за питането на колегата играе ролята на това какво циклово количество гориво постъпва в цилиндъра , а то се определя от натоварването на двигателя. Колкото е по голямо цикловото количество толкова повече отработили газове се получават при окислението му, както и се повишава температурата при процесите горене и разширение. При Ауди А8 W12 - при малки натоварвания като празен ход например ако бъркам ме поправете но не работят всички цилиндри.
- rexpitbul
- Мнения: 1758
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелмак
Re: Звук от V8 и V12?
Дам зависи си от изпускателната система, ноо не помня къде и каква марка и модел автомобил беше, запомнил съм само, че пишеше "за да извади уникалният си звук 8 цилиндровия двигател бил с променен ред на работа на цилиндрите" Което може и да е журналистическа добавка за да украсят статията, така че не знам до колко може да се вярва 

- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Звук от V8 и V12?
orlin4ooo написа:Много са факторите които определят звука - единят е разбира се вида на изпускателната система - диаметри на изпускателните тръбопроводи, коефициенти на хидралвични загуби и на местни и линейни съпротивления в зависимост от материала от който са направени и от чупките през които преминават отработилите газове, но най-важния е обема на двигателя и честота на работа при който работят тези двигатели. От честота на въртене на коляновия вал зависят редица параметри - специално за питането на колегата играе ролята на това какво циклово количество гориво постъпва в цилиндъра , а то се определя от натоварването на двигателя. Колкото е по голямо цикловото количество толкова повече отработили газове се получават при окислението му, както и се повишава температурата при процесите горене и разширение. При Ауди А8 W12 - при малки натоварвания като празен ход например ако бъркам ме поправете но не работят всички цилиндри.
Подробно обяснено това което казах на кратко




-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Звук от V8 и V12?
apa6o написа:orlin4ooo написа:Много са факторите които определят звука - единят е разбира се вида на изпускателната система - диаметри на изпускателните тръбопроводи, коефициенти на хидралвични загуби и на местни и линейни съпротивления в зависимост от материала от който са направени и от чупките през които преминават отработилите газове, но най-важния е обема на двигателя и честота на работа при който работят тези двигатели. От честота на въртене на коляновия вал зависят редица параметри - специално за питането на колегата играе ролята на това какво циклово количество гориво постъпва в цилиндъра , а то се определя от натоварването на двигателя. Колкото е по голямо цикловото количество толкова повече отработили газове се получават при окислението му, както и се повишава температурата при процесите горене и разширение. При Ауди А8 W12 - при малки натоварвания като празен ход например ако бъркам ме поправете но не работят всички цилиндри.
Подробно обяснено това което казах на краткоПри много съвременни многоцилиндрови ДВГ не работят всички цилиндри с цел икономия, прав е колегата. Пример за обясненото от него-ДВГ от болид във Ф1-там оборотите достигат огромни цифри и звука съответно е един и то доста различен спрямо обикновен ДВГ със същия обем и то не само поради разликите в изпускателната система
Затова и американски V8 си има характерен звук-понеже повечето им блокове са "праисторическа" технология, с разпределителни валове монтирани в самия блок и с едни огромни кобилични повдигачи, благодарение на което инерционните маси в газоразпределителния механизъм са големи и не могат да развиват високи обороти и като цяло са просто една недомислица
Поправете ме ако греша
Прав си колега - преди да подкарам Г3 1992 , имах Фиеста 1997 успешно починала през 2010 :Д Та на нея проблема и беше точно в хидравличните повдигачи - за 2 години 2 пати успях да ги счупя


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта