Замерване на акомулатори в района на БАН

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kotse_botse
Спортист - антипияница
Мнения: 2123
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Замерване на акомулатори в района на БАН

Мнениеот kotse_botse » Сря 09 авг 2006 8:30


Някой знае ли къде? Трябва ми да ми замерят дали акомулатора ми става за нещо. Някъде в района на БАН, Изток, Гео Милев, Слатина...




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 09 авг 2006 8:32


Пробвай сам, ако имаш волтметър под ръка.


Акумулатор тест


Накратко оставяш акумулатора в покой за 2 часа.
След това включваш дълги/без да палиш разбира се / за 5 мин.
Чакаш още 5 мин. и мериш с волтметъра какво е напрежението.

Battery Voltage State-of-charge
12.65+ 100%
12.45 75%
12.24 50%
12.06 25%
11.89 0%


В зависимост от измереното напрежение си правиш изводи за състоянието.


Потребителски аватар
kotse_botse
Спортист - антипияница
Мнения: 2123
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kotse_botse » Сря 09 авг 2006 9:06


L&R написа:След това включваш дълги/без да палиш разбира се / за 5 мин.


Мислиш ли, че мога да го направя ;-)

В колата ми няма грам ток. Като я заварих така преди няколко дни, един приятел ми даде ток. След това карах, оставих я и след два дни пак никой. Та искам да разбера дали акомулатора си е заминал и да го сменям или е нещо друго.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 09 авг 2006 9:14


Иначе си възбужда като покараш така ли ?
Ако се дъни само след престой вероятността да е заминал е много голяма.
Мерни си и тока при покой /за утечки/ и напрежението при запален мотор за да видиш дали зарежда алтернатора.


Мери го разреден сега колко е ако е под 10,5V направо е за боклука.

Новите акумулатори е много кофти че не можеш да си мериш гъстотата на електролита :evil: .


Потребителски аватар
kotse_botse
Спортист - антипияница
Мнения: 2123
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kotse_botse » Сря 09 авг 2006 9:20


L&R написа:Иначе си възбужда като покараш така ли ?
Ако се дъни само след престой вероятността да е заминал е много голяма.
Мерни си и тока при покой /за утечки/ и напрежението при запален мотор за да видиш дали зарежда алтернатора.


Мери го разреден сега колко е ако е под 10,5V направо е за боклука.


Ми тъй като не разбирам от тоци, не знам точно какво става. Но случая е:
3 седмици ме нямаше. Връщам се - в колата никъв ток. Приятел идва, слагаме неговия акомулатор, паля и връщаме моя. След това колата половин час работи, карам, няма грижи. Спирам, гася и я оставям. След два дни пак няма никакъв ток.

За съжаление нямам как да измеря напрежението.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 09 авг 2006 11:07


малко си я зареждал 30 минути на алтернатор при липси на тоци е малко, има вариант да е думнала клетка, или просто да му е дошло времето...свали го и го зареди със зареждачка, ако е на 5 А, поне 12 часа и тогава ще се каже...виж дали имаш електролит, покриващ питата /не видях да си писал да си го проверил/


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 09 авг 2006 21:32


След като и я карал с твоя акумулатор / извинявай за ти/ , когато я паркираш изключи едната клема. Ако сутринта при това положение няма въртене - нов. Иначе нможе да се измери с мултицет дали нямаш голяма консумация / от неизправна аларма, пробили диоди на латернатора, неизправен транзистор в реле регулатора. Ако консумацията е над 50-90 мА/ след приклчване на преходните процеси в алармата/ положението е кофти- повреда.
Измери и напрежението на зареждане на акумулатора - в/у клемите му след като си стратирал и колата е поработила 10 тина мин. Трябва да е над 13,7В - 14,5В.
Трябва повечко инфо за да се локализира -, ако не можеш да измерваш сам намери някой приятел или иди при Ваското1.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 дек 2006 18:07


На мен ми даде 12.36 при този тест обаче не изчаках 2 часа покой.Какво значи това?


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Нед 17 дек 2006 18:42


Rabbit_TDI написа:На мен ми даде 12.36 при този тест обаче не изчаках 2 часа покой.Какво значи това?


Еми след като си замерил напр преди разряда от 5 мин. след 5 мин на покой виждаш до каква степен се е възстановил. Колкото е по-близо до стойността измерена преди разряда толкова по-голям е капацитета на акумулатора. Поне аз така го тълкувам



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja, stereofonix и 43 госта