Нека започнем благия спамец още от четвъртък :D
Тези дни ми попадна една статия за това, колко са стрували колите преди 40 години(та и повече) и ми стана интересно, дали наистина колите са по-скъпи? Отделно всички коментираме, как колите станаха по-трошливи. Аз като се сетя, баща ми също прекарваше доста време под иначе така простичката като устройство Жигула.
Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Интересно... Двустаен в София е на цената на 23 среден клас перални или малко под 3 сапунерки на име Трабант.
Ако вземем за съвременна цена 1000 лв на средностат. пералня и 20 000 за сапунерка тип Ъп/Ситиго или Панда, то двустайния трябва да струва 23 000 лв или към 50 000, мерено в коли.
Прекрасен пример колко архаичен е култът към колибката.
Ако вземем за съвременна цена 1000 лв на средностат. пералня и 20 000 за сапунерка тип Ъп/Ситиго или Панда, то двустайния трябва да струва 23 000 лв или към 50 000, мерено в коли.
Прекрасен пример колко архаичен е култът към колибката.
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... otsializma
а ето и пряко сравнение на цените в корекома
и соц срещу други коли по официален валутен курс
https://fakti.bg/avto/453638-kakvo-moje ... -zaz-i-gaz
само като пример: През 70-те ВAЗ-2101 ce прoдaвa зa 5 620 рубли или $6 771. Зa тaзи cумa в Щaтитe ce прeдлaгa Сhеvrоlеt Соrvеttе Stingrаy в тoп изпълнeниe.
а ето и пряко сравнение на цените в корекома
и соц срещу други коли по официален валутен курс
https://fakti.bg/avto/453638-kakvo-moje ... -zaz-i-gaz
само като пример: През 70-те ВAЗ-2101 ce прoдaвa зa 5 620 рубли или $6 771. Зa тaзи cумa в Щaтитe ce прeдлaгa Сhеvrоlеt Соrvеttе Stingrаy в тoп изпълнeниe.
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Трябва да се разгледа покупателната способност на населението тогава и сега - има много анализи в НСИ и къде ли не, най-общо ако сравним социализма 70-те-80те години със сега покупателната способност е по-висока с 25-55% за различните видове стоки. За недвижимото имущество не искам да коментирам, защото е ясно че е балон, но хранителни стоки, битови стоки, техника, всичко е по-достъпно сега. Новите автомобили обаче са на границата, зависи от прозиводителя, някои много вдигнаха цените последните 2-3 години. През 1989 г. една Лада е струвала около 7000 лева и за нея са необходими около 26 заплати. Днес ср. з. е около 1300лв и с 15 заплати може да си вземете нова Дачия.
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
При изкуствено поддържан валутен курс и невъзможност да си купиш свободно долари, незнам как ще сметнеш покупателна способност за вносна стока. Доколкото знам курса на черно е варирал в пъти спрямо официалния. И за това сравнението м/у Лада и Корвет ми е малко странно, но все пак с такива данни разполагаме.
От друга страна доколкото знам има няколко вида кошници. Да речем покупателна способност на неща от първа необходимост (храни основно) е едно. Но за луксозни стоки, като колите примерно, нещата може да са коренно различни.
От друга страна доколкото знам има няколко вида кошници. Да речем покупателна способност на неща от първа необходимост (храни основно) е едно. Но за луксозни стоки, като колите примерно, нещата може да са коренно различни.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
да добавим и факта, че нямаше как с купени на черно гущери да пазаруваш коли от кореком!
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Ако приемем, че качеството е показател за степен на удовлетвореност на клиентите, вероятно потребителите купуващи си нови коли ще кажат, че качеството се е подобрило, а тези каращи втора употреба, че се е влошило. На практика, пазарната конюнктура определя много от тенденциите в автомобилостроенето. Тук е мястото да спомена за голямата демагогия и лицемерие на управляващи и автопроизводители по отношение на екологичните и ресурсоефективни производства. Ако грижата беше екология и пестене на ресурси, то тогава колите трябваше да се правят по тертипа през 80-те и началото на 90-те години - здрави и безпроблемни, можещи да изкарат 20 години в строя без проблем. Съвсем логично е, колкото по-кратък е жизнения цикъл на едно изделие, толкова по енерго, ресурсо, трудо и пр. емко да е то и съответно неекологосъобразно (поради бързото му превръщане в отпадък). Ако тази тенденция не спре, скоро човечеството ще е изправено пред чудовищен проблем с електромобилите и тяхната утилизация. В условията на ограничени ресурси, всички производители (не само автомобилните) трябва да си дават сметка за икономията и екологичния отпечатък, който оставят с продукцията си. За съжаление, в машиностроенето ресурсната ефективност е около 43% - образно казано, само 43% от ресурсите, които са използвали за една скоростна кутия например, са намерили място в самата нея (другото е отишло през комина, в стружки и друг вид разсип). Затова съм твърд противник на еднодневките и ментетата. Другото неприятно обстоятелство свързано с автопроизводителите е, че започнаха през 2-3-4 години да пускат нови модели или фейслифт, което от позицията на собственика е зле, понеже още преди да е изплатил колата си, тя вече е остаряла.
Иначе сравнението на цените в различните периоди е малко трудно съпоставимо, поради множество неизвестни свързани с паритета на покупателната способност на населението.
Иначе сравнението на цените в различните периоди е малко трудно съпоставимо, поради множество неизвестни свързани с паритета на покупателната способност на населението.
- Petrolhead
- Мнения: 2112
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
ако всички стари коли са толкова здрави, защо ги няма по улиците?
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Тука да не тръгне пак спора накриво. Ако говорим за здравина, защото са изключително опростени е едно. Ако говорим за здравина по отношение на качество на материали е съвсем съвсем друго. Колите са по-скъпи по няколко съществени причини, които много лесно се забелязват в базовите модели на Дачия. Ако преди 5 год си можел да си вземеш базово сандеро за 15 хиляди лева, сега същото базово сандеро е 22хиляди. И тогава и сега е без клима/ел огледала/подсветки в сенниците и т.н. ама разликата е, че новото сандеро ще ти е със старт-стоп, ESP, EBS и т.н. та тия неща си струват пари и си влизат в цените. по-чупливи на каква база говорим ?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Всичко става по-скъпо. Съсипаха я тая държава
- Petrolhead
- Мнения: 2112
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
thanis написа:Тука да не тръгне пак спора накриво. Ако говорим за здравина, защото са изключително опростени е едно. Ако говорим за здравина по отношение на качество на материали е съвсем съвсем друго. Колите са по-скъпи по няколко съществени причини, които много лесно се забелязват в базовите модели на Дачия. Ако преди 5 год си можел да си вземеш базово сандеро за 15 хиляди лева, сега същото базово сандеро е 22хиляди. И тогава и сега е без клима/ел огледала/подсветки в сенниците и т.н. ама разликата е, че новото сандеро ще ти е със старт-стоп, ESP, EBS и т.н. та тия неща си струват пари и си влизат в цените. по-чупливи на каква база говорим ?
тия изброените неща не струват пари, тези изброените екстри струват на рено по-малко от 200 евро.
автомобилите поскъпват, защото хората плащат повече за определени качества, които искат да има една кола.
ако днес пуснат базова голф 3ка, за 6000 лева нова, няма да има кой да я купи.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Vlad777 написа:Всичко става по-скъпо. Съсипаха я тая държава
Шсъ пие ли таа вечер?
katmai написа:Нека започнем благия спамец още от четвъртък :D
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Petrolhead написа:тия изброените неща не струват пари, тези изброените екстри струват на рено по-малко от 200 евро.
автомобилите поскъпват, защото хората плащат повече за определени качества, които искат да има една кола.
ако днес пуснат базова голф 3ка, за 6000 лева нова, няма да има кой да я купи.
Колега, идеята ми беше, че заради регулации се качват и цените. А иначе, ако има кола с качеството на нова голф 3ка днес да си я купиш и да можеш да я регистрираш - повярвай ми, ще има достатъчно интерес. Иначе за определените качества .... Производителите не са толкова залухани - продават каквото се предполага, че ще се иска от клиентите и каквото е задължително от съответният пазар. Иначе проучи каква е историята на най-евтината кола в света пускана в нормална държава /Tata Nano/, тъй че, базова 3ка ще се продава като топъл хляб.
- Petrolhead
- Мнения: 2112
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
викаш, кола без ел. стъкла, климатик и хидравлика, харчеща 10 градско и с 75 коня ще е хита на пазара.
силно се съмнявам.
силно се съмнявам.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Petrolhead написа:викаш, кола без ел. стъкла, климатик и хидравлика,
От изброеното ми трябват само ел. стъклата. И 90-100 коня.
Хора всякакви, нуждите им - също...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: opito2 и 34 госта