Утечка на ток евентуално?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 21 авг 2006 11:17


До 30 mA всичко ти е ОК !
Но и аз имах подобен проблем ! Меря си аз всичко е точна, а на другия ден не мога да запаля. Оказа се че помпата за централното ми се включва и то след един час ! И това се повтаря цяла нощ !




Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 21 авг 2006 11:39


WDW, знаеш ли, че с посления отговор ме навеждаш на една друга мисъл. Аз съм сменявал цялото вакум компресорче на
централното защото на старото му изгоря моторчето. Когато заключвам колата с дистанционното весичо е О.К. с
новото компресорче,
но ако се пробвам да заключа само с ключа се заключва само едната врата.
Та питам се дали то (компресорче) нещо не се прави на велико?


Потребителски аватар
redOne
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот redOne » Пон 21 авг 2006 11:42


Колеги има и още един вариант за проблем при този случай. Това лято и на мен се случи подобна дивотия. И аз като вас тръгнах по този път на разсъждения, но се оказа алтернатора! Не зарежда или зарежда но недостатъчно. Акумулаторът в този случай си се разрежда нормално само от броя на запалванията! Има разни схеми за измерване. След като замених четкодържателя (който при Хюндай Лантра 1994 е комбиниран и с регулатор на волтажа) всичко си дойде на мястото. Тъкмо си направих профилактика на алтернатора (почистване, леко шлайфане на пластините, смяна на четките и т.н.)


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 21 авг 2006 13:15


passi1 написа:Измерих с мултицета консумацията на изагасен двигател и тя е 22 - 23 mA ...

Много са 22мА.Най-вероятно са от алармата.Изключи я от куплунга или предпазител ако има и мери пак.Трябва да бъде по-малко от 5-10мА.Имай предвид че в момента на включването на акумулатора тока е доста по-голям,да не се заблудиш с измерването.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 21 авг 2006 14:10


jerrry, аз чаках повече от 30 секунди именно защото тока в началото е по-голям.
WDW написа:Консумацията , барабар с алармата не трябва да надвишава 25-30 mA !

Казваш, че 5-10 mА са много според WDW 25-30 mA е нормална консумация.
Има ли някаква документация, която казва колко mA трябва да бъде тока в този случай?


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 21 авг 2006 14:31


зависи много от това какво има монтирано допълнително в колата и по какъв начин е направено,и все пак консумация на алармата - 1-2мА.(с неавтономна сирена),часовник на таблото,компютър,памет на касетофона - не повече от 10мА.Поне при мен е така.

п.п.точно тия 25-30мА.при мен преди време за една седмица ми разреждаха акумулатора(зимата при рядко каране).Лятото или при редовно каране всеки ден няма да има проблем.В моя случай се оказа че вместо 1-2 мА.алармата консумираше около 20мА.от влагата,по платката имаше разни окиси...след почистване всичко си дойде на място.

Успех!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 21 авг 2006 14:36


Според мен консумация от порядъка на 30mA е съвсем нормална. Ако щете, саморазряда, дори на сравнително читав акумулатор ще е горе-долу двойно повече... А самия акумулатор е 210 А. Вярно, не може да ги даде отведнъж, защото ще се запали от големия ток, но сметнете при този капацитет цитираната стойност на консумация за колко време ще го 'бутне' ...


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 21 авг 2006 15:03


Ами като гледам то май не ми остава друго освен да продължавам да търся причината!!!


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 21 авг 2006 15:20


Значи консумация от такъв порядък не може изведнъж да ти скапе акумулатора.Вероятно има друга причина.Дали ще са 10,20 или 30мА. не е толкова важно.Търси основната причина.Премери зарядно напрежение и ток,виж дали има достатъчно вода в акумулатора,зареди го ако е разреден,огледай всички кабели особенно тези на "масата",клемите...тогава търсиш консумацията от къде идва,като имаш предвид че може и да не е постоянна (както казва WDW)


Потребителски аватар
gstoyanov
Мнения: 198
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gstoyanov » Пон 21 авг 2006 15:25


jerrry написа:зависи много от това какво има монтирано допълнително в колата и по какъв начин е направено,и все пак консумация на алармата - 1-2мА.(с неавтономна сирена),часовник на таблото,компютър,памет на касетофона - не повече от 10мА.Поне при мен е така.

Колеги, помислете малко, че то един светодиод (на алармата) да остане да си свети са си 20mA (това ако свети непрекъснато - ако премигва, тока е по-малък. Напр. 1mA). Какво остава за другите системи (часовник, аларма и т.н.). 20-30mA, че дори и 100mA според мен си е напълно добре (на теория 100mA трябва да разредят напълно един 60A/h акумулатор за 600 часа!!! - това си е почти месец!).

Бих ти препоръчал да провериш дали има проблем с акумулатора или колата по следният начин:
1. Зареждаш акумулатора - или с каране, или със зарядно за акумулатори.
2. Сваляш го от колата и го прибираш в багажника (за да е на същата температура).
3. Временно слагаш друг акумулатор на колата за да си я ползваш, за аларма и т.н. Ако можеш да я оставиш без акумулатор (напр. в гаража) можеш и да не и слагаш 2-ри акумулатор.
4. На другия ден, или след съответното време за което ти се появява проблем, си връзваш обратно стария акумулатор и ...

Пробваш да запалиш. Ако пали наред - проблема е някъде в колата (т.е. акумулаторът няма саморазреждане).

Ако не пали - проблема е в акумулатора.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пон 21 авг 2006 16:27


За да разбереш дали ти зарежда достатъчно , пусни фарове , вентилатори , чистачки и де кво се сетиш и тогава замери напрежението на акумулатора . Ако имаш проблем с алтернатора така може да го хванеш ... напрежението не трябва да пада под 13.3 волта ...


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 21 авг 2006 16:47


gstoyanov написа:Бих ти препоръчал да провериш дали има проблем с акумулатора или колата по следният начин:
1. Зареждаш акумулатора - или с каране, или със зарядно за акумулатори.
2. Сваляш го от колата и го прибираш в багажника (за да е на същата температура).
3. Временно слагаш друг акумулатор на колата за да си я ползваш, за аларма и т.н. Ако можеш да я оставиш без акумулатор (напр. в гаража) можеш и да не и слагаш 2-ри акумулатор.
4. На другия ден, или след съответното време за което ти се появява проблем, си връзваш обратно стария акумулатор и ...

Пробваш да запалиш. Ако пали наред - проблема е някъде в колата (т.е. акумулаторът няма саморазреждане).

Ако не пали - проблема е в акумулатора.

gstoyanov благодаря за мнението. Правил съм нещо подобно. Държа колата в гараж и от извесно време когато не я карам повече от
няколко дена изключвам масата. Миналата седмица не я карах 6 дена и масата беше откачина. При опит да я запаля след това нямах никакви проблеми. Тази процедура с откачането я правя от няколко седмици. Резултата от цялата гимнастика, е че окото на акумулатора (капсулиран е) светна зелено отново, което според мен е признак, че е наред и се зарижда добре от динамото.

kossel, мерих и зарядното напрежение, макар и без да включвам фарове и т.н. само музиката работеше и при 3500 оборота на двигатела то е 14,3 волта.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пон 21 авг 2006 21:07


passi1, гледай сега , алтернатора представлява 3 фазен генератор на ток , тази плочка с 3 диода изправя напреженеито и го стабилизира ..ако изгори единия диод имаш 2/3 ммощност , ако изгорят 2 диода - 1/3 мощност. Т.е при 3500 оборота може да е ОК , ама при 1200 оборота и включени фарове или стопове да е 13 волта - ето това е проблема . Патил съм си с такъв проблем с предишната ми кола ..докато не смениш тази плочка не се оправя !


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Вто 22 авг 2006 9:42


kossel, благодаря за съвета

kossel написа:... Т.е при 3500 оборота може да е ОК , ама при 1200 оборота и включени фарове или стопове да е 13 волта - ето това е проблема . Патил съм си с такъв проблем с предишната ми кола ..докато не смениш тази плочка не се оправя !

И малко питане:
Как мога да разбера дали тези диоди са изправни? Ако сваля тази плочка мога ли да ги измеря с мултицета?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 22 авг 2006 9:54


passi1 написа:Как мога да разбера дали тези диоди са изправни? Ако сваля тази плочка мога ли да ги измеря с мултицета?

Да, можеш. Има достъп, макар, че е малко шибанко, но става



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 277 госта