До 30 mA всичко ти е ОК !
Но и аз имах подобен проблем ! Меря си аз всичко е точна, а на другия ден не мога да запаля. Оказа се че помпата за централното ми се включва и то след един час ! И това се повтаря цяла нощ !
Утечка на ток евентуално?
WDW, знаеш ли, че с посления отговор ме навеждаш на една друга мисъл. Аз съм сменявал цялото вакум компресорче на
централното защото на старото му изгоря моторчето. Когато заключвам колата с дистанционното весичо е О.К. с
новото компресорче,
но ако се пробвам да заключа само с ключа се заключва само едната врата.
Та питам се дали то (компресорче) нещо не се прави на велико?
централното защото на старото му изгоря моторчето. Когато заключвам колата с дистанционното весичо е О.К. с
новото компресорче,
но ако се пробвам да заключа само с ключа се заключва само едната врата.
Та питам се дали то (компресорче) нещо не се прави на велико?
- redOne
- Мнения: 55
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 12:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колеги има и още един вариант за проблем при този случай. Това лято и на мен се случи подобна дивотия. И аз като вас тръгнах по този път на разсъждения, но се оказа алтернатора! Не зарежда или зарежда но недостатъчно. Акумулаторът в този случай си се разрежда нормално само от броя на запалванията! Има разни схеми за измерване. След като замених четкодържателя (който при Хюндай Лантра 1994 е комбиниран и с регулатор на волтажа) всичко си дойде на мястото. Тъкмо си направих профилактика на алтернатора (почистване, леко шлайфане на пластините, смяна на четките и т.н.)
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
passi1 написа:Измерих с мултицета консумацията на изагасен двигател и тя е 22 - 23 mA ...
Много са 22мА.Най-вероятно са от алармата.Изключи я от куплунга или предпазител ако има и мери пак.Трябва да бъде по-малко от 5-10мА.Имай предвид че в момента на включването на акумулатора тока е доста по-голям,да не се заблудиш с измерването.
jerrry, аз чаках повече от 30 секунди именно защото тока в началото е по-голям.
Казваш, че 5-10 mА са много според WDW 25-30 mA е нормална консумация.
Има ли някаква документация, която казва колко mA трябва да бъде тока в този случай?
WDW написа:Консумацията , барабар с алармата не трябва да надвишава 25-30 mA !
Казваш, че 5-10 mА са много според WDW 25-30 mA е нормална консумация.
Има ли някаква документация, която казва колко mA трябва да бъде тока в този случай?
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
зависи много от това какво има монтирано допълнително в колата и по какъв начин е направено,и все пак консумация на алармата - 1-2мА.(с неавтономна сирена),часовник на таблото,компютър,памет на касетофона - не повече от 10мА.Поне при мен е така.
п.п.точно тия 25-30мА.при мен преди време за една седмица ми разреждаха акумулатора(зимата при рядко каране).Лятото или при редовно каране всеки ден няма да има проблем.В моя случай се оказа че вместо 1-2 мА.алармата консумираше около 20мА.от влагата,по платката имаше разни окиси...след почистване всичко си дойде на място.
Успех!
п.п.точно тия 25-30мА.при мен преди време за една седмица ми разреждаха акумулатора(зимата при рядко каране).Лятото или при редовно каране всеки ден няма да има проблем.В моя случай се оказа че вместо 1-2 мА.алармата консумираше около 20мА.от влагата,по платката имаше разни окиси...след почистване всичко си дойде на място.
Успех!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Според мен консумация от порядъка на 30mA е съвсем нормална. Ако щете, саморазряда, дори на сравнително читав акумулатор ще е горе-долу двойно повече... А самия акумулатор е 210 А. Вярно, не може да ги даде отведнъж, защото ще се запали от големия ток, но сметнете при този капацитет цитираната стойност на консумация за колко време ще го 'бутне' ...
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи консумация от такъв порядък не може изведнъж да ти скапе акумулатора.Вероятно има друга причина.Дали ще са 10,20 или 30мА. не е толкова важно.Търси основната причина.Премери зарядно напрежение и ток,виж дали има достатъчно вода в акумулатора,зареди го ако е разреден,огледай всички кабели особенно тези на "масата",клемите...тогава търсиш консумацията от къде идва,като имаш предвид че може и да не е постоянна (както казва WDW)
- gstoyanov
- Мнения: 198
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
jerrry написа:зависи много от това какво има монтирано допълнително в колата и по какъв начин е направено,и все пак консумация на алармата - 1-2мА.(с неавтономна сирена),часовник на таблото,компютър,памет на касетофона - не повече от 10мА.Поне при мен е така.
Колеги, помислете малко, че то един светодиод (на алармата) да остане да си свети са си 20mA (това ако свети непрекъснато - ако премигва, тока е по-малък. Напр. 1mA). Какво остава за другите системи (часовник, аларма и т.н.). 20-30mA, че дори и 100mA според мен си е напълно добре (на теория 100mA трябва да разредят напълно един 60A/h акумулатор за 600 часа!!! - това си е почти месец!).
Бих ти препоръчал да провериш дали има проблем с акумулатора или колата по следният начин:
1. Зареждаш акумулатора - или с каране, или със зарядно за акумулатори.
2. Сваляш го от колата и го прибираш в багажника (за да е на същата температура).
3. Временно слагаш друг акумулатор на колата за да си я ползваш, за аларма и т.н. Ако можеш да я оставиш без акумулатор (напр. в гаража) можеш и да не и слагаш 2-ри акумулатор.
4. На другия ден, или след съответното време за което ти се появява проблем, си връзваш обратно стария акумулатор и ...
Пробваш да запалиш. Ако пали наред - проблема е някъде в колата (т.е. акумулаторът няма саморазреждане).
Ако не пали - проблема е в акумулатора.
gstoyanov написа:Бих ти препоръчал да провериш дали има проблем с акумулатора или колата по следният начин:
1. Зареждаш акумулатора - или с каране, или със зарядно за акумулатори.
2. Сваляш го от колата и го прибираш в багажника (за да е на същата температура).
3. Временно слагаш друг акумулатор на колата за да си я ползваш, за аларма и т.н. Ако можеш да я оставиш без акумулатор (напр. в гаража) можеш и да не и слагаш 2-ри акумулатор.
4. На другия ден, или след съответното време за което ти се появява проблем, си връзваш обратно стария акумулатор и ...
Пробваш да запалиш. Ако пали наред - проблема е някъде в колата (т.е. акумулаторът няма саморазреждане).
Ако не пали - проблема е в акумулатора.
gstoyanov благодаря за мнението. Правил съм нещо подобно. Държа колата в гараж и от извесно време когато не я карам повече от
няколко дена изключвам масата. Миналата седмица не я карах 6 дена и масата беше откачина. При опит да я запаля след това нямах никакви проблеми. Тази процедура с откачането я правя от няколко седмици. Резултата от цялата гимнастика, е че окото на акумулатора (капсулиран е) светна зелено отново, което според мен е признак, че е наред и се зарижда добре от динамото.
kossel, мерих и зарядното напрежение, макар и без да включвам фарове и т.н. само музиката работеше и при 3500 оборота на двигатела то е 14,3 волта.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
passi1, гледай сега , алтернатора представлява 3 фазен генератор на ток , тази плочка с 3 диода изправя напреженеито и го стабилизира ..ако изгори единия диод имаш 2/3 ммощност , ако изгорят 2 диода - 1/3 мощност. Т.е при 3500 оборота може да е ОК , ама при 1200 оборота и включени фарове или стопове да е 13 волта - ето това е проблема . Патил съм си с такъв проблем с предишната ми кола ..докато не смениш тази плочка не се оправя !
kossel, благодаря за съвета
И малко питане:
Как мога да разбера дали тези диоди са изправни? Ако сваля тази плочка мога ли да ги измеря с мултицета?
kossel написа:... Т.е при 3500 оборота може да е ОК , ама при 1200 оборота и включени фарове или стопове да е 13 волта - ето това е проблема . Патил съм си с такъв проблем с предишната ми кола ..докато не смениш тази плочка не се оправя !
И малко питане:
Как мога да разбера дали тези диоди са изправни? Ако сваля тази плочка мога ли да ги измеря с мултицета?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта