Здравейте!
Моля да ми обясните, ама като на олигофрен, смисъла на тази характеристика :"Височината на профила е половината от разликата между общия диаметър и номиналния диаметър на джантата. В процеса на развитието си, профилът на гумите се е изменял от почти кръгъл към по-плосък и по-широк. Това е довело до изменение на пропорционалното (аспектното) съотношение (A/R) на височината на профила, което от 100% е станало 70%, 60%, 50% и дори по малко."
Интересува ме практическото приложение, в магазина. Баща ми има Форд Орион и е много нисък Такава му е конструкцията: германеца го е произвел за техните си пътища. Посъветваха ме да взема по-високи гуми, ама как?
Помагайте моля!
Обозначения по автогуми
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Обозначения по автогуми
Колега заповядай информация за обозначенията:
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/index.php
Най-важното за размерите, примерно 195/50/15:
195 - ширина, в мм
50 - височина на гумата, спрямо ширината в проценти ( в конкретния случай височината е 50% от 195 мм)
15 - вътрешен диаметър на гумата в цолове (инчове)
Да Форд-овете Ескорт/Орион са ниски. Навремето имах един орион от 91-а година и редовно на по-високите легнали полицаи застъргваше ауспуха...
По-високи гуми спрямо препоръчаните от завода производител означават освен по-голям клиренс така и влошена динамика, защото усилието да се завърти една гума с по-голям диаметър е по-голямо. Освен това показанията на скоростомера и километража няма да отговарят на реалността.
На всяка кола с амортизирано окачване в момента, в който й смениш поне амортисьорите се повдига с малко - поне моят опит така показва. Друго - на Фордовете от онова поколение до 1997 им омекват пружините с времето и съответно клиренсът се намалява. При мен беше омекнала само едната предна пружина и Орион-ът леко се беше наклонил на една страна...Смених пружини и амортисьори с чисто нови, оправи се
. След 2 седмици ме блъсна един човечец качествено
и Фордът се продаде в блъснато състояние.
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/index.php
Най-важното за размерите, примерно 195/50/15:
195 - ширина, в мм
50 - височина на гумата, спрямо ширината в проценти ( в конкретния случай височината е 50% от 195 мм)
15 - вътрешен диаметър на гумата в цолове (инчове)
Да Форд-овете Ескорт/Орион са ниски. Навремето имах един орион от 91-а година и редовно на по-високите легнали полицаи застъргваше ауспуха...
По-високи гуми спрямо препоръчаните от завода производител означават освен по-голям клиренс така и влошена динамика, защото усилието да се завърти една гума с по-голям диаметър е по-голямо. Освен това показанията на скоростомера и километража няма да отговарят на реалността.
На всяка кола с амортизирано окачване в момента, в който й смениш поне амортисьорите се повдига с малко - поне моят опит така показва. Друго - на Фордовете от онова поколение до 1997 им омекват пружините с времето и съответно клиренсът се намалява. При мен беше омекнала само едната предна пружина и Орион-ът леко се беше наклонил на една страна...Смених пружини и амортисьори с чисто нови, оправи се


- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Обозначения по автогуми
За съжаление нашите пътища са за джипове. Търси гуми с отношение 70 или 80. Например 185/70/14. Гледай цифрата в средата да е по-голяма. Колегата по-горе ти е обяснил много подробно.
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Обозначения по автогуми

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Обозначения по автогуми
хич не гледай цифрата в средата да е голяма
ами виж производителя какъв размер е дал, след това с колкулатор за гуми може да сравняваш друг размер гума дали отговаря като размер на заводския
защото я си представи че си купиш нови гуми,взимаш ги и след първите 2-3 завоя и почва да ти остъргват гумите в веждите на калниците
аз ползвам е този калкулатор http://www.rimsntires.com/specs.jsp
дава всички размери
то като ти е ниска колата от омекнали пружини и амортисьори с гуми едва ли ще компенсираш,най много 2-3 сантиметра, ама слагаш по голяма гума, качваш 3 човека отзад и гарантирано ще ти опрат гумите в подкалниците
друг важен показател на гумите е treadwear характеризиращ сцеплението и износоустойчивоста на гумата
пример сликоветеса с treadwear 100-200 меки са имат добро сцепление но се износват по бързо
хубавите гуми са от 200 до 300-добро сцепление и устойчивост
и над 360 вече са с по малко сцепление но по трудно се изхабяват...вече към 450-500 клони към пластмасови гуми

ами виж производителя какъв размер е дал, след това с колкулатор за гуми може да сравняваш друг размер гума дали отговаря като размер на заводския
защото я си представи че си купиш нови гуми,взимаш ги и след първите 2-3 завоя и почва да ти остъргват гумите в веждите на калниците

аз ползвам е този калкулатор http://www.rimsntires.com/specs.jsp
дава всички размери
то като ти е ниска колата от омекнали пружини и амортисьори с гуми едва ли ще компенсираш,най много 2-3 сантиметра, ама слагаш по голяма гума, качваш 3 човека отзад и гарантирано ще ти опрат гумите в подкалниците
друг важен показател на гумите е treadwear характеризиращ сцеплението и износоустойчивоста на гумата
пример сликоветеса с treadwear 100-200 меки са имат добро сцепление но се износват по бързо
хубавите гуми са от 200 до 300-добро сцепление и устойчивост
и над 360 вече са с по малко сцепление но по трудно се изхабяват...вече към 450-500 клони към пластмасови гуми

Последна промяна от moimoimoi на Вто 08 мар 2011 21:31, променено общо 1 път.
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Обозначения по автогуми
moimoimoi написа:важен показател на гумите е treadwear характеризиращ сцеплението и износоустойчивоста на гумата
А този показател как се означава на гумата.
Че звучи много интересно.
Оп разбрах ето го...


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта