Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Вто 14 май 2019 8:02


И простото, и сложното зарядно могат да се повредят. Аз винаги бих избрал сложното, с много опции, защото то (поне би трябвало) да зарежда и поддържа най-оптимално акумулатора, в зависимост от състоянието му. Въпросът е, че повечето умни имат твърде малък максимален заряден ток, с такова ще ти трябват повече от 48 часа да заредиш изтощен напълно акумулатор. Те са по-скоро за контролен заряд и подтъжка на акумулатор, който не се ползва и е прибран в гаража за дълго. Задядното го държи на дозаряд при напрежение 13-13.5V, това е оптим. напрежение за дълго поддържане, не 14.4V. При изтощен акумулатор заряда се прави на до 15V и малко повече волта, има режими разряд-рзаряд и т.н.

Най-важното обаче, е че повечето нямат визуални показания на напрежение и заряден/разряден ток и това е проблем, никога не знаеш какво точно става, гледаш само ламБички. В наше време един мултицет струва 5лв все пак, въобще не е нужно да е с висока точност, има и китайски в Алито за монтаж на табло по долар, че и подобни амперметърчета, ако на някой му се занимава повече.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 май 2019 9:52


Не знам какво точно се е случило. Нали затова е интелигентно :biggrin Знам само, че по някое време го нагледах , да са минали около 4-5 часа , не повече , акумулатора беше топъл, и то повече отколкото ми се иска. Дори в него момент вече знаех, без да замервам, че съм прецакал аку-то, безвъзвратно. ..
Имам едно съмнение, но не съм сигурен в него. Предполагам зарядното"само" е превключвало режимите на зареждане и е презаредило акумулатора. Нямам друго обяснение в случая. Акумулатора беше здрав, дори си запалих мотора с него след зимната пауза. Поработи си и го смъкнах да се дозареди само. Дотогава ползвах за такива типове акумулатори единствено едни зарядни които си ги имам от години на фирмата TECMATE- Optimate https://tecmate.com/wp-content/uploads/ ... 171025.pdf , моите са купувани доста по-рано, сега има нови модели.
Оставял съм ги с месеци , като кажа месеци, разбирайте по половин година . Шурето има един ретро автомобил, който се кара рядко , там едно такова е вързано нон стоп с години. И никакви драми.
Дори в тази тема имам пост със снимките им viewtopic.php?f=59&t=254988&start=120
Малкото в този момент услужих на приятелче, а по-голямото ( има и снимка с него в предните ми постове тук ) в този момент го бях закачил на колата .
След случката, си взех допълнителни на ctek , за да не местя зарядни . Гледах на Гениус ( за колегите, които не са ги чували един линк ) https://www.google.com/search?rlz=1C1CH ... 8&dpr=1.75
TecMate и на ctek. Спрях се на последните .
Пропуснах : имам още едно , купено пак от хранителен магазин . С дисплей, шарено едно , бях го забравил , че оня ден го отворих и го снимах да го махам, чисто ново, неползвано . И то като онова дето брадяса на мотора аку-то, не се рестартира след прекъсване на захранването му. Явно не се предлагат с такава опция , а на мен това ми е важно. Пък и след случая с горното, ми мина мерака по зарядни от хран.вериги
зарядно с дисплей.jpg
зарядно с дисплей.jpg (76.9 KиБ) Видяна 3657 пъти


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radotom » Вто 14 май 2019 11:16


milmar написа:... има и китайски в Алито за монтаж на табло по долар, че и подобни амперметърчета, ако на някой му се занимава повече.

Взех си 3. От тези, дето се пъхат в запалката.
Това, десетите от Волта, китайчетата за нищо ги нямат! Ползвам едното волтметърче, защото в необходимия обхват греши 'само' с 0.3 волта :mhihi

Относно ампермерите - да предупредя, че са проектирани за японски автомобили, където се комутира минуса :screwy
Ампермера е с 2 входа - едно захранване +12V и 'маса' и една букса, където се подава измервания ток.
То мно'о убаво, ама мери спрямо 'маса', говедото! :banghead
Демек - минусовия край на измервателния вход е свързан галванично със захранващата маса...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Сря 15 май 2019 13:33


Радо, аз такива за запалка съм поръчал и подарил на познати поне 10 броя. Такава грешка (0.3V) не съм вижадал, но даже и такава не ми се вижда голяма (нищо, че като електрoнен инДжИнер проектирам схеми най-често със захранващи напрежения 1.5 и 3.3V :mrgreen ), не е голяма за случая с колата.
Малко по-сериозно - проблемът е в контактното съпротивление на конектора на запалката. През тази пластинка протича значим ток, защото не е като високоомните сонди на волметъра, а тече и тока за индикаторчето, за едно процесорче с вградено ADC и така... Малко лош контакт и тези милиампери правят спад в контактното съпротивление миливолти :th_up .

А и аз говоря за друг тип волтметърчета, за монтаж на табло и имах педвид да се монтират на зарядното някак, така че да се следи какво точно прави във всеки момент.

Радо (печка), не бързай да изхвърляш зарядното, защото може да не е виновно то. Възможно е клетка на акумулатора да е умряла и окъсила, в такъв случай резултата ще е подобен на описания от теб при изправно зарядно. То няма как да различи умряла клетка от много изтощен акумулатор. А някои зарядни, именно по тази причина не искат да зареждат акумулатора в такъв случай (много ниско напрежение), обаче няколко мнения по-нагоре бяха наречени калпави и глупавите зарядни били по-добри, щото нямат грешка :smile .


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Водния дух1 » Сря 15 май 2019 19:12


От 15г. ползвам''тъпо'' зарядно 5А ,май беше енхел . Не ми е скапало нито един акумулатор ,нито на някой ,на който съм го давал. Обяснете ми с какво ''умните'' зарядни са по-добри. И на трите печки,които съм карал съм купувал ''някакви'' акумулатори,които са се представяли далеч по-добре от големите марки. Просто от време на време проверявам алтернатора колко зарежда и това е.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 май 2019 20:52


Идеята на тия модерните, е да поддържа акумулатора в кондиция, без да се ползва даденото МПС с месеци. То стои закачено нонстоп постоянно ( принципно през зимата ) . Отделно някои акумулатори като гелов или АГМ не бива с какво бъде да се зарежда, по-чувствителни са. Имат много предимства, но недостатък- цена и капризен към заряд.
milmar написа:Радо (печка), не бързай да изхвърляш зарядното, защото може да не е виновно то.

Не съм го хвърлил още, щото искам да му резна кабелите със щипките .
Акумулаторите по моторите наистина не държат колкото по колите, един път заради зимната пауза , втори път заради сътресенията на които са подложени.
Въпроса е, че го сложих на зарядно два или три дни след като го смъкнах. Преди да го сложа, го замерих колко волта показва, 12.2- 12.3 толкова показваше, т.е. нищо чак притеснително . След историята със зарядното : днес го мерих - към 6 волта е.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот alpinab » Сря 15 май 2019 20:55


Колега Воден Дух,

Как като си карал с “някакви марки” последните печки даваш сравнение с топ марките? Аз пък карам 2 печки с топ марки без да ги зареждам и не съм имал проблеми:)

Ха сега къде е истината....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 май 2019 21:05


На едната съм с Молл 95Ач, след два месеца ще стане на 7 години ( ако не се бъркам ) , няма и грам намек за проблем . Добър автърмаркет акумулатор, препоръчвам ги.


Svetlix
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Svetlix » Сря 15 май 2019 21:14


И за съжаление скъп ...


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот batVenci » Сря 15 май 2019 21:22


Значи 3 клетки са дали на късо и акумулатора от 12 е станал 6 волтов. Навремето и аз имах мотор, но старите мотори бяха с 6 волтови акумулатори. Зимата си го поддържах в кондиция с едно самоделно зарядно, което бях настроил да подава константен ампераж по 1 мА за 1 Ачас. Или онзи акумулатор бе 14 Амперчаса и затова му подавах 14 мА ток. Същото направих и с акумулатора на колата, той бе 55 Амперчаса, та затова неговото поддържащо зарядно бях настроил да подава 55 мА ток. Така с този малък поддържащ ток, акумулаторите ми, при неизползване оставаха с месеци в перфектна кондиция. За тези, които се интересуват малко от ел.техника, казвам че схемата на тези поддържащи зарядни бе един генератор на ток, реализиран със стабилизатор 7805, като константния ампераж задавах чрез подбор на подходящ резистор на изхода на интегралния стабилизатор. То схемата, мисля че съм е коментирал даже тук във форума преди години...
Иначе без направа на нужните замервания, не бива така на бързо, да се осъжда лидълското зарядно. То си е казано, както осъждаш, така ще те съдят и теб. Или човек може да съжалява след време за прибързани решения...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 май 2019 21:59


Така е. Прав си . Може да му е дошъл момента ( на акумулатора ) . Просто съвпадения на нещата. Но тъй като си имам други, мисля това да го пратя в "пенсия" ( за зарядното ) . Вероятно и грешката е в мен, че имах вариант да ползвам друго, но не изчаках и прибързах с това. Не съм чел инструкцията дали въобще самото е пригодено за зареждане на АГМ тип. Както и да е, минало-заминало.


fetleto
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
Автомобил: VW Baraka
Двигател: IMA
Местоположение: Добрич

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот fetleto » Сря 15 май 2019 22:14


samo_pechka написа:Така е. Прав си . Може да му е дошъл момента ( на акумулатора ) . Просто съвпадения на нещата. Но тъй като си имам други, мисля това да го пратя в "пенсия" ( за зарядното ) . Вероятно и грешката е в мен, че имах вариант да ползвам друго, но не изчаках и прибързах с това. Не съм чел инструкцията дали въобще самото е пригодено за зареждане на АГМ тип. Както и да е, минало-заминало.



Снежинката * :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 май 2019 22:21


Каква снежинка колега?
П.п. сега се сетих, тя не е ли за заряд зимно време?


fetleto
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
Автомобил: VW Baraka
Двигател: IMA
Местоположение: Добрич

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот fetleto » Сря 15 май 2019 22:44


:biggrin Не. Тя е за all season.

За АГМ е. Зарежда на малко по високо напрежение - 14,7в. Каквото иска АГМ.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Чет 16 май 2019 8:09


alpinab написа:....
Аз пък карам 2 печки с топ марки без да ги зареждам и не съм имал проблеми:)

Ха сега къде е истината....

За мен лично - това е истината!
Избирам акумулатор, като доста умувам и чета форуми, включително настоящия, но последните мнения (от типа "купувам евтин, защото все тая") не ми помагат много. Не се притеснявам да купя скъп и най-често така правя, ако съм се убедил че това е варианта и ако имам финансова възможност в момента.
За последните 15+ години, откакто карам неруска кола (само VW всъщност, и само дизел), акумулатор съм свалял за зареждане 2-3 пъти, само по принуда зимата. Причината е била замръзнала нафта и въртене на стартера на принципа "надеждата умира последна". Едно време нафтата беше доста по-зле от сега.
Може да е правилно, не, сигурен съм че е правилно акумулаторът да се дозарежда, особенно през зимзтз, но няма такава сила, дето да ме накара да го правя. Нямам гараж и зимата едва успявам да разчистя и отворя вратата от сняг и лед, а ако трябва и да вдигна капака, да завивам-развивам планки за закрепване на акуто .... да, ама не, друг път, и гараж да имах даже.
Зарядно - нямам. Имах старо българско, имах 1-2 умни правени от мен в младежките ми години, всичко е натрупано някъде за спомен, може и да е изхвърлено. Аз лично имам регулируем захранващ източник 0-30V и 1-10А и нямам проблем, ако все пак се наложи, не съветвам никого да си изхвърли зарядните :biggrin .

Водния дух1 написа:... Обяснете ми с какво ''умните'' зарядни са по-добри......

Градски, сигурен съм, че си разбрал, най-малко от темата поне, какви са предимствата:
1. Умното може да има разни режими на заряд - за обикновен оловен, за AGM, режим на бърз заряд, режим възстановяване-десулфатизация (заряд-раздряд).
Простото зарядно просто зарежда, често пъти дори и няма да изключи заряда при зареден акумулатор. Зарежда....
2. Умното зарядно има вграден режим на работа с дълбоко разреден акумулатор - зарежда отначало с много по-малък ток от номиналния (ако номиналния е 5А, то зарежда примерно с 0.5А) и следи напрежението. Ако в рамките на определено време не достигне 11-11.5V примерно, то спира заряда, защото приема акумулатора за дефектен.
Простото зарядно просто зарежда :smile . И с окъсила клетка акумулатора пак може да дотсигне 14.4V, че и повече, но за сметка за останалите клетки, които загряват и кипят. Зарежда си...
3. Умното зарядно има режим за поддържане на акумулатор в заредено състояние. Много различен е режима от заряд. Заряда на оловен акумулатор се прави по зарядна крива, режимът обикновено се приема за приключил, когато напрежението достигне 14.6-15V и зарядното се изключва. Ако такова неразумно зарядно, неразумно се остви дълго време да "зарежда", то акумулатора може да го смяташ отписан, особенно пък ако зарядното зарежда с константен ток и въобще не следи напрежението... Поддържащ заряд е при съхранение на акумулатор, примерно се прибереш в гаража, акуто си е ОК, но оставяш колата зимата за 3-4 дни. И понеже има разни дребни консуматори, които постоянно са включени и когато колата не е на контакт, след 3-4 дни или седмица-две може акуто да не може да запали после. Включваш на въпросния режим и зарядното поддържа напрежение 13.3-13.5V. Ако използваш обикновено зарядно, акумулатора няма да изкара дълго.
4. Умното би трябвало да има куп защити: от късо съединение, от обратно включване към клемите на акумулатора, от прегряване и т.н. и т.н.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tyl и 100 госта