Помощ за избор на зарядно за акумулатор
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
На мен картинката не ми харесва особено. Прекалено умно са го направили.
Стабилизирано напрежение 14,2В и защита по ток до около 2А и това е.
Ако ще се ползва и за поддържане напрежението се намаля до около 13 - 13,2В.
Макар, че и с тази картинка може би върши добра работа, просто трябва да се остави поне няколко дни.
Стабилизирано напрежение 14,2В и защита по ток до около 2А и това е.
Ако ще се ползва и за поддържане напрежението се намаля до около 13 - 13,2В.
Макар, че и с тази картинка може би върши добра работа, просто трябва да се остави поне няколко дни.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Малко извън темата но що годе на същата вълна
Чували ли сте за вдъхване на нов живот на акумулатори чрез смяна на полюсите ? В акумулаторите винаги се разпадали само положителните плочи а отрицателните оставали в добро състояние.
Когато един акумулатор започне да се предава и е все още в начален стадии (с единия крак в моргата) се прилагал метода за размяна на полюсите. Това връщало акумулатора към втори живот
Метода бил следния:
Акумулатора се разрежда до край чрез крушка или друг консуматор.
После крушката се свързва последователно към акумулатора и се закача на зарядното но вече на обратно.
Решил съм щом ми изпадне някой акумулатор дето вече е пътник да го пробвам да видя дали наистина ще има ефект
Ако някой го е пробвал може да сподели
Чували ли сте за вдъхване на нов живот на акумулатори чрез смяна на полюсите ? В акумулаторите винаги се разпадали само положителните плочи а отрицателните оставали в добро състояние.
Когато един акумулатор започне да се предава и е все още в начален стадии (с единия крак в моргата) се прилагал метода за размяна на полюсите. Това връщало акумулатора към втори живот
Метода бил следния:
Акумулатора се разрежда до край чрез крушка или друг консуматор.
После крушката се свързва последователно към акумулатора и се закача на зарядното но вече на обратно.
Решил съм щом ми изпадне някой акумулатор дето вече е пътник да го пробвам да видя дали наистина ще има ефект
Ако някой го е пробвал може да сподели
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Трябва да разредиш акумулатора до 0 волта.Това означава чиста смърт.Има ли (дори и малък) волтаж-го окъсяваш и само лошо може да следва.Малко ме съмнява да стане,ноооо ще ми е интересно да разбера ефекта
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Сега попаднах на това http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=190577
А в youtube пък изгледах не малко клипове как руснаците правят точно тази процедура
А в youtube пък изгледах не малко клипове как руснаците правят точно тази процедура
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Сивите плочи, дори на 20 годишни акумулатори, изглеждат отлично.
Кафявите плочи винаги са били на дребни парченца, поне на тези акумулатори, които съм отварял.
Смяната на полярността не е никак сложна, ама аз съм твърде скептичен, че ще ефект за акумулатор, който вече се е запътил към вечните оловни полета.
Кафявите плочи винаги са били на дребни парченца, поне на тези акумулатори, които съм отварял.
Смяната на полярността не е никак сложна, ама аз съм твърде скептичен, че ще ефект за акумулатор, който вече се е запътил към вечните оловни полета.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Аз съм обръщал поляритета на акумулатор по погрешка.Мислех че съм го убил,но работеше още около 6 месеца.Акумулатора беше мотоциклетен.За автомобилен акумулатор от който се иска сериозен пусков ток,мисля че е загуба на време да се правят такива упражнения.За 100-130 лева се купува аку от магазина и караш...
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
georgebonev написа:...и аз взех лидълското ULG 3.8 B1 - без дисплей.
Нормално ли е да зарежда само 3 мин. и светва диода, че е зареден акумулатора?...
Явно е нормално, според акумулатора.
Днес пробвах зареждане на друг акумулатор, който беше на 10.05V, зарядното около минута държа напрежение около 10.05-10.08, диода мигаше за зареждане (това е етап 2 от картинката на предната страница) и след това светна напълно същия диод, като напрежението почна да се покачва от 12.2V и стигна до 13.6V за около час. Сега от 2 часа поддържа 12.95V и диода за зареждане все още си свети.
Моя акумулатор, обаче, днес след втория тест се оказва, че си е вдигнал напрежението от 12.75 до 12.9, но капацитета си остана на 50%.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Какво мислиш, че означава тази думичка:
Мислиш ли, че има някакво зарядно, което може да промени капацитета на някой акумулатор?
georgebonev написа: капацитета
Мислиш ли, че има някакво зарядно, което може да промени капацитета на някой акумулатор?
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Почти всички, но го променят само надолу.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Имах надежда, след прочетеното за обръщането на поляритета, но няма да си правя експерименти повече...
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Само да ми изпадне някой който е почти умрял и ще пробвам номера, ей така от чисто любопитство
И понеже имам достъп до уреди за тестване на акумулатори ще споделя резултатите преди смяната на полюсите и след това
И понеже имам достъп до уреди за тестване на акумулатори ще споделя резултатите преди смяната на полюсите и след това
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Мога предварително да ти кажа резултата.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
muns61 написа:Мога предварително да ти кажа резултата.
- за вторични суровини
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Ето че се сдобих с опитно зайче Банер 60Ah Преди да премина към обръщането на полюсите реших да пробвам нещо друго което прочетох в една статия.
Става въпрос за Десулфатизация на акумулатора :http://www.akumulatori.bg/12/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B4/12/%20%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%BE%20%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0
Направих всичко по описания метод обаче при зареждането водата не се превърна в слаб електролит а си остана чиста вода. Ареометър даже не го отчита. Когато сипах дестилираната вода напрежението беше 10.5в и два часа по късно беше 11в. Включих го към лидълското зарядно след 9-10 часа беше зареден но водата си остана вода После го включих за няколко часа към трансформаторно зарядно (с максимален ток до 1А). и го оставих докато започне да бълбука. Гъстотата остана непроменена.
Бъркам ли някъде или просто написаното в статията не е вярно ?
Става въпрос за Десулфатизация на акумулатора :http://www.akumulatori.bg/12/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B4/12/%20%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%BE%20%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0
Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния оловен сулфат (сулфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.
Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря.
Тогава всяка клетка се напълва с дестилирана вода до нормалното ниво и акумулаторът се оставя да престои така 2—3 часа.
Тъмните на цвят механични примеси от излетия в легена електролит постепенно се утаяват на дъното. С помощта на стъклена или пластмасова фуния избистреният електролит внимателно се налива в стъклени съдове, например в бутилки.
Внимание! Течността в тази бутилка е опасна за живота. Обръщам ви внимание на това, тъй като никак не са малко нещастните случаи, резултат на подобно недосещане за опасността, която крие в себе си битовата бутилка със съвсем неочаквано съдържание.
Затова не само си осигурете подходящи стъклени съдове, но и залепете на тях големи етикети с надпис «Киселина! Опасно за живота!», а и нарисувайте на тях череп с кости. И след това, за още по-голяма сигурност, ги приберете на недостъпно за близките ви място!
Както споменахме, акумулаторът се включва за зареждане 2 часа след напълването му с дестилирана вода. Скоро тя започва да се превръща в слаб електролит, тъй като протичащите електрохимични процеси започват да преобразуват постепенно едрите кристали на оловния сулфат във вода и сярна киселина.
Напрежението на акумулатора започва да се покачва. Когато то остане неизменно в продължение на 3 часа, а гъстотата на електролита се повиши до 1,12—1,15, зареждането се прекратява за 2 часа. След тази пауза токоизправителят пак се включва в мрежата, докато напрежението и гъстотата отново се задържат на едно и също ниво. Тогава акумулаторът се включва за разреждане с ток, равен на 1/10 от капацитета (за целта може да се използува лампа от пътепоказател) .
Щом напрежението спадне до допустимия минимум, батерията се изключва от разредното устройство (лампата) и получилият се рядък електролит се излива. Клетките се напълват отново с дестилирана вода и след един час акумулаторът се включва за зареждане.
Описаният дотук цикъл може да се направи още няколко пъти, особено при по-дълбока сулфатизация на плочите.
След последното провеждане на цикъла (циклите) акумулаторът се напълва с оригиналния или с нов електролит (но със същата гъстота на оригиналния!) и след час се включва за зареждане.
След като зареждането приключи, поне 3 часа акумулаторът не трябва да се монтира в автомобила.
Съвсем логично е разграждането на едрите кристали на оловния сулфат от умишлено слабия ток на зареждането да става твърде бавно. Често са нужни не по-малко от 30—40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3. Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече «отпушени». Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени «накъсо» плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време.
Направих всичко по описания метод обаче при зареждането водата не се превърна в слаб електролит а си остана чиста вода. Ареометър даже не го отчита. Когато сипах дестилираната вода напрежението беше 10.5в и два часа по късно беше 11в. Включих го към лидълското зарядно след 9-10 часа беше зареден но водата си остана вода После го включих за няколко часа към трансформаторно зарядно (с максимален ток до 1А). и го оставих докато започне да бълбука. Гъстотата остана непроменена.
Бъркам ли някъде или просто написаното в статията не е вярно ?
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор
Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени «накъсо» плочи,
Най-стандартният проблем на старите акумулатори е, че кафявите плочи са се разпаднали на множество малки парченца. Щом този толкова стандартен проблем изобщо не е споменат в горния цитат, значи авторът на тези препоръки е гледал твърде много американски филми.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта