Въпрос за ламбда сондата
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Въпрос за ламбда сондата
Здравейте колеги. На скоро карах колата ми /Ауди А4, 96-та, 1.8, с газов инжекцион/ на майстор, понеже се беше вдигнал много разхода на гориво. Човека закачи компютъра на газовия инжекцион на лаптоп и с някаква програма ми каза, че ламбдата държи 1.7-1.9 волта, а това означавало голям разход на гориво. След по-дълъг преглед установи, че ламбдата нямало маса и пусна един кабел към масата на акумулатора. След повторен тест волтажа беше 0.4-0.8V. Обаче ми каза, че сондата била много мудна и трябвало извесно време да загрее и да започне да отчита. Та искам да попитам разбиращите дали означава, че сондата е за смяна и по какво може да се разбере дали към нея се подава маса и като цяло дали функционира нормално?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за ламбда сондата
dodo2000 написа: Та искам да попитам разбиращите дали означава, че сондата е за смяна и по какво може да се разбере дали към нея се подава маса и като цяло дали функционира нормално?
Като се закачи пак на лаптоп и да се види диаграмата на сондата и показанията.
Жокер: лаптоп + VagCom + кабелак за 30-50 пари.
Масата може да се измери и с мултицет.Не съм се ровил за твоя мотор , но дали не е с 2 бр сонди? И дали сондата ти е подгряване ? Сега нямам как да проверя дали е само 1 сондата и дали е подгрев и къде се намира /напред-назад по изп. с-ма/
Самата сонда се закрепва към изп. уредба с резба, и мястото се маже с медна грес за виска темепратура. Може при теб сондата да е завита вече в ръжда.Ако няма я да сменяш не се мъчи да я развиваш има голям шанс да я счупиш.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта