Намаляването на износването на триещи части и механизми в маслена среда е предизвикателство за учените от много години. В бившия Съветски Съюз /СССР/ през 1984г. Тайгет Маринич Леонидов патентова високо технологично откритие, свързано с антифрикционните и противоизносни свойства на някои от представителите на природните минерали – серпентинитите.
Необичайните свойства на серпентинитите привлякоха вниманието на учените от РАН и БАН . В кратки срокове бяха систематизирани различни сведения за свойствата на серпентинитите и преодолени факторите ограничаващи тяхното използуване. Най-ефективен се оказва метода на направа на композиция от различни добавки и присадки към маслото, в резултат на което през 2004г. е разработена – антифрикционна ресурсовъзтановяваща композиция (АРК) извесна по късно с търговсо наименование Мoto Guard-ARC, в която взаимно се усилват уникалните антифрикционни и противоизносни свойства на трибополимерообразуващите (ТПО) добавки и възстановителният ефект на серпентинатите. Всяко масло в което е добавено Moto Guard-ARC, придобива противоизносна ефективност два пъти по-голяма от ефективността на най-добрите моторни масла. ТПО в концентрация 1-2% в маслото или друг смазочен материал се държи съвършено неутрално до момента, в който се образува задиране на повърхостта на триене. В този момент, под действието на електронната емисия от задраната повърхност на метала, ТПО се полимеризира и образува „кръпка”, която надежно запълва започналото да се формира петно на износване. По такъв начин ТПО презастрахова серпентинита, противоизносното действие на който се проявява в последствие примерно след 10 минути обработка. В резултат на това ефективността на Moto Guard-ARC многократно превъзхожда ефективността на чистият серпентинит за възтановяване на износването.
Автомобилните добавки на основата на серпантин от 1990-2003 г. имат и своите недостатъци:
Недобре изученият минерлен произход и обработка на серпантина включва в добавките твърди абразивни частици. Това налага приложението им в изключително малки дози и с по-слаб възстановителен ефект;
Създавания от тях слой на ПАВ в повечето случаи е неравномерен и неустойчив. За създаването на относително устойчив слой от ПАВ бе необходимо препарата да „работи” поне 3000-4000 км в маслената транспортна среда;
Максималната дебелина на слоя от ПАВ е до 200-300 мкм, което не дава възможност за добър възстановителен ефект. Максималния възстановителен ефект постигнат с подобни добавки е до 50%;
Тези добавки имат по-скоро противоизносвщи свойства, отколкото възстановяващи. Силно се влияят от смолисти отлагания и нагари в маслената среда.
През 2003 г. Институтът по Машиностроене към Руската Академия на Науките, съвметно с Руското Главно Управление за нефт и газ "И. М. Гуркин", демострират нов вид композиция от нов въд серпантинит: хидроизолиран силикат на магнезий - Mg6 Si4O10 (OH)8) и антифрикционни и противоизносни трибополимеробразуващи съединения изключващи всички недостатъци на предишните серпантинити. Съвършенно новата технология за обработка на серпентинита в състава на композицията показва следните предимства:
Липса на твърди абразивни частици и възможност за поставяне на значително по-големи дози;
Дебелината на серпентинитния слой достига 1000 мкм, а възстановителния ефект е до 95% от началния ресурс;
Наличие на почистващо действие. Почиства маслената среда от смолисти отлагания и нагари;
Кратко време за създаване на устийчиво серпантинитно покрите (400-500 км пробег след третиране с композицията);
Значително по-ниска цена.
Съвършенно новото поколение възстановяващо и противоизностващо покритие е защитено с патент за изобретение № 2237704 от 10.10.2004 г.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА МОТО ГАРД
Мото Гард съдържа 100% концетрат на АНТИФРИКЦИОННАТА ВЪЗСТАНОВЯВАЩА КОМПОЗИЦИЯ произведена и разработена от Института по Машиностроене към Руската Академия на Науките.
За какво ни помага Мото Гард:
Задържа смазващата среда върху твърдите тела в зоната на триене в следствие създадения повърхностен слой ), който намалява повърхностната енергия на твърдото тяло;
Подобрява антифрикционните и противозадирни свойства, снижава коефициента на триене, чрез намаляване на повърхностната енергия , така и за сметка на задържането на смазочната среда (маслото) в зоната на триене;
Възстановява износените триещи се връзки и детайли в двигателите и трансмисиите до 95% от техния първоначален ресурс;
Запълва получените в следствие на работата задирания;
Почиства маслената среда (маслените магистрали, картера, маслената помпа) от смолисти отлагания и нагари;
Снижава корозионното разрушаване на металните повърхности, като образуваните нарушения на повърхностите се запълват ;
Снижава газопроницаемостта на материалите и същевременно намалява тяхното стареене;
Ограничава каталическата активност на металите и смазочната среда, което довежда до снижаване на процесите на деструкция и полимеризация (образуването на нагар и осмоляване).
Двойно удължаване работния пробег на вашия двигател.
Мото Гард се препоръчва за използуване както при нови, така и при стари двигатели.
Намаляване на триенето - намаляване на разхода на гориво.
...... или по-малко разходи за по-дълго пътуване
Благодарение намаляване силата на триене, разходът на гориво се намалява:
в градски условия – от 5 до 16 %;
в извънградски условия – от 7 до 23 %.
Така само след няколко зареждания, Вие изплащате закупения от Вас флакон с Мото Гард. След третиране на двигателя с Мото Гард, компресията на цилиндрите се увеличава, уеднаквява и добива стойности близки до заводските норми на двигателя.
При анализ на резултатите от извършени изпитания се оказва, че мощността на двигателя се увеличава както следва:
За бензинови двигатели от 11,2 % до 22,4 %;
За дизелови двигатели от 9,7 до 18,6 %.
С Мото Гард проблемът ниска температура - отпада.
При изпитвания за стартиране на двигателя при температура - 25 °С резултатите са поразителни – натоварването на електростартерните системи на бензинови и дизелови двигатели се намалява съответно с 22% и 16%. Това от своя страна удължава живота на акумулаторната батерия, и цялата електростартерна система.
Защитавате не само автомобила си, но и природата.
Благодарение на качествата си, Мото Гард създава условия за по-пълно и по-добро изгаряне на горивната смес в цилиндрите на двигателя. С това значително се намалява токсичността на изгорелите газове. При извършените изпитания е установено, че след третиране на двигателя с Мото Гард, нивото на изхвърления в атмосферата въглероден диоксид е намалено между 25% и 33%.
ИНСТРУКЦИИ
Съдържанието на флакона с Мото Гард от 40 мл. се изсипва в смазочната система на ПРЕДВАРИТЕЛНО ДОБРЕ ЗАГРЯТИЯ ДВИГАТЕЛ. Третирането с Мото Гард може да се извършва във всеки един момент (преди или след смяна на маслото, или между смените му). За по-стари автомобили(например, с пробег над 250 хил. км.) се препоръчва третирането с композицията да става 400-500км. преди смяна на маслото. Преди изсипване разклатете добре флакона с Мото Гард в продължение на 1 мин. В предвид почистващото действие на Мото Гард, след смяната на маслото, задължително сменете и масления филтър. Изминатите 400-500 км с наличието на Мото Гард в маслената ситема, са напълно достатъчни за създаване на устойчиво покритие върху триещите се части и детайли. Смяната на маслото се извършва съгласно указанията на смяната му. Мото Гард е съвместим с абсолютно всички автомобилни органични и синтетични масла, разпространени на пазара. Мото Гард не оказва влияние върху качествата на маслото. Маслото само разнася Мото Гард в двигателя. За автомобили с пробег над 200хил. км. се препоръчва повторно третиране с Мото Гард след смяната на маслото.
Нанесеният от Мото Гард слой прониква в триещите се твърди повърхности и подържа свойствата си до изминаването на най-малко 60 000 км. и продължава до 100 000 км. след третирането с Мото Гард.
След изтичане на посочените ресурси, можете да третирате отново с Мото Гард.
Съдържанието на един флакон Мото Гард от 40 мл. е достатъчно за 5 литра моторно масло или за 2,5 л. трансмисионно масло.
КАКВО ПОСТИГАМЕ С ЕДНОКРАТНАТА УПОТРЕБА НА МОТО ГАРД?
Възстановяване износването на триещите се възли и детайли до 95% от първоначалния ресурс.
Значително намаляване на износването на всички, подложени на интензивно триене, части и детайли на двигателя, с което се повишава работния пробег на автомобила най-малко два пъти.
Почистване на маслените магистрали от смолисти отлагания и нагари.
Намаляване разхода за гориво.
Защита на металните повърхнини от корозия.
Защита на двигателя от т.нар. „сух старт”, който по друг начин не може да бъде избегнат.
Защита на двигателя от блокиране при условия, в които нивото на маслото е недостатъчно или смазочните му свойства са значително нарушени.
Повишаване мощността на двигателя.;
Повишаване и изравняване компресията на цилиндрите.
Обезпечаване на по-равномерна работа на двигателя.
Улесняване стартирането на двигателя при много ниски температури.
Намаляване на токсичността на изгорелите газове.
Удължаване живота на помощните агрегати на мотора (акумулатор и стартер).
В случай на загуба на масло гарантира изминаването на минимум 50 км. без наличие на масло в картера до отстраняване на повредата, без никакви последици за двигателя.
С намаляване на триенето се удължава живота и намаляват случаите на дефектиране на скоростната кутия и трансмисията.
Продукт на „МОТО ГАРД” ЕООД съвместно с Института по Физика на твърдото тяло при Българската Академия на Науките.
Някой използвал ли е това чудо на техниката ???
Motoguard що е то ?
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Motoguard що е то ?
в градски условия – от 5 до 16 %;
в извънградски условия – от 7 до 23 %.
Така само след няколко зареждания, Вие изплащате закупения от Вас флакон с Мото Гард
При анализ на резултатите от извършени изпитания се оказва, че мощността на двигателя се увеличава както следва:
За бензинови двигатели от 11,2 % до 22,4 %;
За дизелови двигатели от 9,7 до 18,6 %.
Е..те , такова животно нема

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Motoguard що е то ?
+20% мощност?!



- group®
- Темерут
- Мнения: 10093
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Motoguard що е то ?
Добавките са дискутирани многократно.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта