Акрил или база+лак? Тема за бои

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот parno » Чет 06 окт 2011 17:45


Моля да пишат само запознатите по въпроса или такива които са минавали през последните 5 години такава процедура!
Предстои да се купува боя и майстора щял да купува база+лак - когато му закарах колата говорихме да е акрил като така реших аз (не знам защо по инерция) :roll:
Акрилната по-бързо губела качествата си за разлика от база+лак - може би е така ама малко се плаша като видя как се лющят наскоро боядисани коли....
Цената която плащам върви около 80-100лв/л
Посъветвайте ме :roll:




Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот Burner_inc » Чет 06 окт 2011 17:57


С база и лак ще стане много по-готино и не знам какво те притеснява колега


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот parno » Чет 06 окт 2011 18:01


моля обосновавайте си отговорите за да не изглеждат като кръчмарски приказки :)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот group® » Чет 06 окт 2011 18:52


база/лак
не ми се обяснява
люпи се лака, когато не е подготвена добре колата


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот parno » Чет 06 окт 2011 19:35


group® написа:не ми се обяснява

:?
на колега фокуса е с оригинална боя и вече е налюпена на места
металик светло син
а говорим за сравнително нов автомобил


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот group® » Чет 06 окт 2011 20:06


1во не е сигурно дали не е пребоядисвана от дилъра
2ро такова нещо може да се получи и от много агресивен препарат за безконтактно миене, неправилно разреден и най-вече в комбинация със слънце. Акрила също щеше да пострада при този сценарий (може би по-лесно щеше да се оправи).

Акрила е много труден за поддръжка. Много лесно избелява и трябва много редовно да се пастира. Силно се влияе от слънце и всички други агресори.
Това е стара технология. Последните коли, които съм виждал с такава боя заводско са Опел. Може би за бели коли я ползват още някои, но там не е проблем.
Слагат я заради по-евтината и лесно технология.
Предимства почти няма.
Единствено бих се замислил, ако правя шоу кар, най-вече ретро и искам да е чист цвят без метал и перли.
Макар че с правилния лак и нанасяне ще постигна повече дълбочина.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот parno » Чет 06 окт 2011 20:13


ами колата ще се боядисва пак червена но не металик (бонбонено червена :gay fight ) mhihi
до колкото съм наблюдателен червеното е най-капризния цвят и наистина най-бързо се захабява (ако трябва да съдя по повечето червени коли които виждам всеки ден)
имам машина но определено не ми се занимава да пастирам кола редовно maikomila
добре акрил излиза че бързо се захабява от слънце, дъжд , автомивки и т.н.
да разбирам че база/лак превъзхожда акрилната по много фактори
а какви са недостатъците й?
ако се забели като змия подлежи ли на обработка детайла?
ако е голям заден панел примерно се обработва цял или може и частично?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот group® » Чет 06 окт 2011 20:26


Ако се забели чупиш главата на 'майстора'.
Пак се пребоядисва.
Нанесе ли се както трябва, нямаш проблеми.
Червеното е проблемно за пръскане, защото трудно покрива.
Иначе си е цвят като всеки друг, но повечето коли от старичките са с акрил и затова ти изглежда, че лесно избелява. Ако е с лак няма да има този проблем. Важно е да е хубав и лака все пак.
Предимството на акрила е в цената - труд + материал


Не се занимавай с глупости и слагай базата+лак и това е!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Акрил или база+лак? Тема за бои

Мнениеот parno » Чет 06 окт 2011 20:41


ОК
аз с нищо няма да се занимавам тоя път - плащам и очаквам да ми я направят като хората
интересуваше ме предимства и недостатъци на 2та типа боядисване
не съм в час с цените на продуктите - говорихме за нещо по-читаво но в същото време да не ми се налага да си продам душата за него
~100лв е цената за литър боя за която се разбрахме - в този ценови клас какви продукти се купуват (нещо марки ала бала за да съм някакси подготвен като се чуя с човека утре)
ще го питам като гаранция за време колко ще изкара този база/лак филм (разбира се гаранция тип "мъжка дума") от там насетне ще му мислим



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта