Вчера ми казаха ,че чистия антифриз концентрат (-80 руски) замръзвал ако нямало вода в него.
На мен идеята ми е следната.Тъй като подмених всичко по охладителната система и карах няколко дни на вода само пак имаше леко колебание на нивото на водата.Стоеше повече към минимума като съм я напълнил до максимума.Искам да я напълня с чист концентрат антифриз и ако ми се наложи да доливам да си доливам вода без да се притеснявам ,че може да се разреди толкова ,че да замръзне.

Антифриз - Безумие (поне според мен)
- slavi tsvetkov
- Мнения: 936
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
- Двигател: 2023
- Местоположение: Harlow, UK
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Колеги !
Чистият концентрат на антифриза има по-ВИСОКА температура на замръзване /примерно -40/, отколкото ако е в някакво съотношение с вода /тогава става -60/ - примерно казвам. Не съм много навътре с химията - нека който може, да го обясни. Но е факт - графиката на функцията на замръзване в зависимост от температурата не е права /линейна/, а е КРИВА ! Значи ако имаш някаква температура на замръзване на концентрат, при разреждане тя започва да спада /т.е. става "повече минус"/. Но това е до някъде, и после пак започва да се качва /към нулата - където е температурата на замръзване на водата/.
Има и няколко други момента - че водата като замръзва, прави кристали и се разширява много /рязко/, и пука блокове, глави, радиатори и т.н. А когато има антифриз, се получава гело- /желе-/ образна маса при замръзване, която няма тия способности /за пукане/. Не съм много наясно, но май тогава /при замръзвне на антифриз/ има опасност от прегряване - ако не успее да разтопи желето онази част, която вече се е стопила от двигателя.
Това са моите познания - повече теоретически, отколкото практически. Ако някой знае повече, да пише.
Един неприятен момент, за който съм чувал при антифризите е, че някои "фирми", за да докарат температурата, "бухали" сол /да, натриев хлорид/ - мисля, че всеки може да се досети какво става в двигател с такъв "разтвор".
Чистият концентрат на антифриза има по-ВИСОКА температура на замръзване /примерно -40/, отколкото ако е в някакво съотношение с вода /тогава става -60/ - примерно казвам. Не съм много навътре с химията - нека който може, да го обясни. Но е факт - графиката на функцията на замръзване в зависимост от температурата не е права /линейна/, а е КРИВА ! Значи ако имаш някаква температура на замръзване на концентрат, при разреждане тя започва да спада /т.е. става "повече минус"/. Но това е до някъде, и после пак започва да се качва /към нулата - където е температурата на замръзване на водата/.
Има и няколко други момента - че водата като замръзва, прави кристали и се разширява много /рязко/, и пука блокове, глави, радиатори и т.н. А когато има антифриз, се получава гело- /желе-/ образна маса при замръзване, която няма тия способности /за пукане/. Не съм много наясно, но май тогава /при замръзвне на антифриз/ има опасност от прегряване - ако не успее да разтопи желето онази част, която вече се е стопила от двигателя.
Това са моите познания - повече теоретически, отколкото практически. Ако някой знае повече, да пише.
Един неприятен момент, за който съм чувал при антифризите е, че някои "фирми", за да докарат температурата, "бухали" сол /да, натриев хлорид/ - мисля, че всеки може да се досети какво става в двигател с такъв "разтвор".
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта