Тесла официално са произвели първата кола Model Y от Гигафабриката в Германия. След много саги и неразбирателства, производството стартира. Тяхната фабрика е най-голямата инвестиция (около 5млрд. Евро) в автомобилопроизводството в Германия.
Прави впечатление, че автомобили с батерия са 25% от целия пазар, като от тях собствен дял чисти електрички са 14% Дизела е с малко над 20%, което означава, че има силен отзвук от този тип гориво.
Ако се вземе под внимание общия брой екологични автомобили, тогава говорим за 44% от общия пазар.
TESLA електромобил...
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Как са решили проблема с недостиг на вода в региона на завода знае ли се?
Re: TESLA електромобил...
За пълния капацитет на завода не е решено. За стартирането има достатъчно вода. Министъра на икономиката на провинцията Йорг Стейнбах е потвърдил, че няма проблем с водата сега. Иначе се планува да се правят нови дренажи, за да се задоволят нуждите на фабриката, когато трябва да заработи на 100%. Конкретен отговор и стратегия предложени на министерството на екологията и кмета няма все още. Има концепция да се прокара водопровод от друго място също.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
И двете, и това че бай Мъск не е сметнал натоварванията за съответната мощност.
Re: TESLA електромобил...
Или ползвателя е ретард, винаги когато се дърпа каквото и да е ремарке, теслата трябва да е на towing/trailer mode
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Нали се сещаш,че не е много трудно да се направи проверка дали е закачено нещо особено на тая кола където има емнайсе камери, закачен е ток към тая каравана и тн., та не знам кой е ретарда в случая, юзъра е ясно, ама не е само той.
Re: TESLA електромобил...
При ТЕСЛА теглича дълго време го нямаше като опция. Последните години се появи в конфигуратора. Явно имало причина да е така, или този е някакъв афтермаркет, ама все пак да изтръгне цялата греда ...
При всичките датчици и автономност, с която разполага ТЕСЛА, едва ли трябва ръчно да ѝ пускаш trailer mode-a ... като гледам последствията ми се струва прекалено рисково да са го оставили в ръцете на потребителя, който сладко си подремва, докато колата го вози сама :)
При всичките датчици и автономност, с която разполага ТЕСЛА, едва ли трябва ръчно да ѝ пускаш trailer mode-a ... като гледам последствията ми се струва прекалено рисково да са го оставили в ръцете на потребителя, който сладко си подремва, докато колата го вози сама :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Не знам за тегличите, ама Теслата си удря рекорди, след рекорди.
https://carmarket.bg/drugi/istorichesko ... sveta-6934
https://carmarket.bg/drugi/istorichesko ... sveta-6934
Re: TESLA електромобил...
Е, нормално. Субсидиите + намалените цени дават резултат, а Мъск се закани, че има още запас да ги сваля. Другите трудно ще отвърнат. Само да му издържат гигафакторитата... и тегличите :)
Re: TESLA електромобил...
А не беше толкова далеч времето , когато се говореше , че само да влезнат 100-годишните в играта , и Тесла приключва :) . Реалността е друга и в момента всички догонват Тесла , и дано скоро да я настигнат . От това потребителите само ще спечелят .
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Истината е елементарна - Китай и САЩ водят икономическа война през BYD и Тесла. Китайските електромобили са на доста високо ниво. И макар Тесла да са водещи относно чистата електрическа мобилност, в качествено отношение имат доста да наваксват. Същевременно традиционните автомобилни производители наваксват в електрификацията. Докато не спре обаче ценовата война, няма как да имаме реална конкуренция, защото принципите в момента хич не са пазарни.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
hvp800 написа:Реалността е друга и в момента всички догонват Тесла.. .
Преди години Дийс си призна чиляка, че '100 годишните' са назад и си даде реална оценка на компанията.
Сега всичко се вижда. Не знам за геополитиката и какво е качество, но фактите са:
С Тесла 3 и Y се мачка ценово колата на VW от по ниския клас още - ID4. Повече мощ, по-голяма, повече пробег, значително по-ниска цена.
За качеството не знам. Все пак ги нямам и двете пред мен да сравнявам, а и е нещо доста субективно. Обективно може да се сравняват електромотори и батерии. Това за мен би било водещо.
Пазарът си показва.
Някъде назад май бях писал и сигурно ще се повторя. Тесла води не само твхнологично, а много по-добре напипва новия пулс. Зачеркна сегментите в автомобилната индустрия. VW допуска същите си грешки и се опитва да пълни всеки сегмент. Оттам, но и не само, Тесла промени изцяло изживяването по покупка на кола. За 2 минути си минал през сайта им, ориентирал си се какво предлага, конфигурирал си колата, поръчал си, платил си. VW не може да си разплете мрежата от дистрибутори. Всъщно оттам идва и една голяма част от разликата в цената.
Знам, че тук сме динозаври, но в новия вече свят, това е изключително важно. Младите дори не искат да притежават коли, камо ли да вървят по тромавия път на '100 годишните'.
Друго интересно явление от последните дни е, че Форд се измолиха да ползват станциите на Тесла.
Струва ми се, че всичко, което изглеждаше странно в началото около Тесла, сега започва да носи пари.
https://digitalk.bg/tehavto/2023/05/27/ ... _tesla_ot/
Офф: само да припомня, че Мъск беше бесен, когато Форд патентоваха името 'Модел Е' и му развалиха s3xy
Ама парите са си пари
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
https://cleantechnica.com/2022/02/01/te ... v-drivers/
В Европа от известно време всички могат да ползват станциите на Тесла.
В Европа от известно време всички могат да ползват станциите на Тесла.
Точно в момента цените почват да стават пазарни, а след още няколко месеца ще са вече съвсем пазарни. Времето на свъхпечалби на автосглобителите е към края си.dobrin написа:Докато не спре обаче ценовата война, няма как да имаме реална конкуренция, защото принципите в момента хич не са пазарни.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Глупости на търкалета. Повече от ясно е, че Китай и САЩ къде видно, къде под масата, субсидират собственото си автомобилостроене, най-вече Тесла и BYD. В момента, в контекста на противопоставянето Г7 - БРИКС, се търсят различни области на конкуренция. Това обаче хич не е пазарен принцип.
Относно качеството - могат да се прочетат редица ревюта. Дори собствениците на Тесла признават недостатъците във возията, а самите Тесла за проблемите с качеството на изработката. Затова сега т.нар. MY23 се води голяма стъпка напред.
В момента от своя страна ФВ уволниха цялото ръководство на подразделението, отговорно за софтуера на ID. Сега се прави тотален ъпдейт до версия 3.2 на всички ID-та (и аз запазих час за след седмица). За него от опит хората казват, че се наблюдава до 20 % по-голям пробег, при това само от софтуер. В допълнение за мен е безспорно, че индиректното партньорство с Римац ще донесе доста ползи за концерна. Та да се отписват традиционните автомобилни производители е несериозно.
Относно качеството - могат да се прочетат редица ревюта. Дори собствениците на Тесла признават недостатъците във возията, а самите Тесла за проблемите с качеството на изработката. Затова сега т.нар. MY23 се води голяма стъпка напред.
В момента от своя страна ФВ уволниха цялото ръководство на подразделението, отговорно за софтуера на ID. Сега се прави тотален ъпдейт до версия 3.2 на всички ID-та (и аз запазих час за след седмица). За него от опит хората казват, че се наблюдава до 20 % по-голям пробег, при това само от софтуер. В допълнение за мен е безспорно, че индиректното партньорство с Римац ще донесе доста ползи за концерна. Та да се отписват традиционните автомобилни производители е несериозно.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта